prosjecno

Status
Not open for further replies.

zoky_29

Well-known member
ne znam je li bilo ali ovo prenosim sa vecernjakova sajta:


U prosjeku mjesečno gine deset motociklista
Iako prema policijskim podacima čine najviše tri posto ukupnog broja sudionika u prometu, od ukupnog broja poginulih na našim cestama motociklista je čak 15 posto
Motociklisti su specifična skupina sudionika u prometu koja je vrlo osjetljiva na uvjete na cesti i ponašanje drugih sudionika u prometu. Dokazuju to i »crne brojke«.
Statistički, motociklisti imaju čak pet puta veće »izglede« od ostalih sudionika u prometu da će poginuti. Iako prema policijskim podacima čine najviše tri posto ukupnog broja sudionika u prometu, od ukupnog broja poginulih na našim cestama motociklista je čak 15 posto. Govori to i o poražavajućoj činjenici da motociklisti ne mare mnogo za Nacionalni program sigurnosti u prometu.
Naime, prema podacima MUP-a, u prvih osam mjeseci ove godine poginula su 62 motociklista i 12 mopedista, dok je tijekom cijele prošle godine poginulo 48 motociklista i pet mopedista. Ozlijeđenih motociklista u prvih osam mjeseci ove godine bilo je 1366, a mopedista 987, dok je u 2006. ozlijeđeno 969 motociklista i 749 vozača mopeda.
U prvih osam mjeseci zabilježeno je 1829 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti, nasuprot 1410, koliko ih je zabilježeno tijekom cijele prošle godine, što je povećanje od 29,7 posto. Poražavajući je podatak da je u prvih osam mjeseci zabilježeno 16.696 slučajeva nenošenja zaštitne kacige, što je povećanje od 17,4 posto u odnosu na lani.
Kako bi se smanjili smrtnost i najteže ozljede motociklista, nedavno je donesen rigorozni Zakon o sigurnosti cestovnog prometa, kojim je kazna za nenošenje kacige povećana s 50 na 700 kuna. No, učestali crni motociklistički vikendi govori da veće novčane kazne i stalna upozorenja nisu »ušli« u uši motociklista.
I liječnici upozoravaju. Specijalist neurotraumatolog Kliničke bolnice Dubrava dr. Vjekoslav Jelić ukazuje na teške ozljede, dugo liječenje i zahtjevno zbrinjavanje, posebice stoga što su motociklisti kudikamo slabije zaštićeniji od vozača automobila, jer ne postoje elementi pasivne sigurnosti poput sigurnosnog pojasa i zračnih jastuka.
Posebna su priča sve brojniji vozači mopeda i skutera. Vozači tih gradskih »igračaka« kao da zaboravljaju da su i oni sudionici u prometu te da i za njih vrijede ista prometna pravila. Opasnost leži i u činjenici da skutere i mopede često voze maloljetnici bez položenog ispita, i to gotovo u pravilu bez zaštitne kacige. Vozači skutera podcjenjuju brzine kojima se voze, pravdajući se pritom »kako brzina 50 kilometara na sat i nije velika« zaboravljajući pritom da i ona može biti smrtonosna.
Stoga MUP-ov glasnogovornik Zlatko Mehun apelira na roditelje koji djeci kupuju skutere upozoravajući da neiskustvo, nesigurnost, neznanje i varljivi osjećaj slobode mogu odvesti u smrt.
Hrvatska udruga za sigurnost motociklista (HUSMOP) priopćenjem je pozvala medije da posvete veću pozornost problemu motociklista na hrvatskim cestama. Udruga poziva i nadležne državne, ali i nevladine institucije da pokrenu dijalog na nacionalnoj razini.
Naime, upravo motoudruge i ostale nevladine institucije poput Udruge prometnih žrtava posvećuju pozornost tom problemu, dok mu se od državnih institucija povremeno posveti jedino MUP najavom strožih mjera tijekom ponekog vikenda.
 
jel to nešto novo? :misli:

svaki dan netko napravi sranje,čitaj crnu kroniku,omiljena rubrika, i to svi čitamo
 
blackbird24 said:
jel to nešto novo? :misli:

svaki dan netko napravi sranje,čitaj crnu kroniku,omiljena rubrika, i to svi čitamo

pa neznam jel novo il nije....al kod me je npr samo na jednom prijevoju lani brojka stala na 69 motorista

samo sta ima puno vise motora nego u hr pa mi se cini malo previse  :misli:
 
U tekstu se navodi da su za sve krivi motociklisti,pa ne znači da ako je motociklist sudjelovao u nesreći da je i automatski kriv,autoru teksta to očito nije jasno  :palacdolje:
 
meni se od cijelog teksta najviše sviđa ovo  :LOL: " jedino MUP najavom strožih mjera tijekom ponekog vikenda"
Onda kad netko kaže da ne misle na mene  :mrgreen: , uzmu ti pare po EU standardima a preventiva i place po YU standardima

Onda netko kaže da nismo napola puta za EU  :mrgreen: 
 
zoky_29 said:
ne znam je li bilo ali ovo prenosim sa vecernjakova sajta:


U prosjeku mjesečno gine deset motociklista
Iako prema policijskim podacima čine najviše tri posto ukupnog broja sudionika u prometu, od ukupnog broja poginulih na našim cestama motociklista je čak 15 posto
Motociklisti su specifična skupina sudionika u prometu koja je vrlo osjetljiva na uvjete na cesti i ponašanje drugih sudionika u prometu. Dokazuju to i »crne brojke«.
Statistički, motociklisti imaju čak pet puta veće »izglede« od ostalih sudionika u prometu da će poginuti. Iako prema policijskim podacima čine najviše tri posto ukupnog broja sudionika u prometu, od ukupnog broja poginulih na našim cestama motociklista je čak 15 posto. Govori to i o poražavajućoj činjenici da motociklisti ne mare mnogo za Nacionalni program sigurnosti u prometu.
Naime, prema podacima MUP-a, u prvih osam mjeseci ove godine poginula su 62 motociklista i 12 mopedista, dok je tijekom cijele prošle godine poginulo 48 motociklista i pet mopedista. Ozlijeđenih motociklista u prvih osam mjeseci ove godine bilo je 1366, a mopedista 987, dok je u 2006. ozlijeđeno 969 motociklista i 749 vozača mopeda.
U prvih osam mjeseci zabilježeno je 1829 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti, nasuprot 1410, koliko ih je zabilježeno tijekom cijele prošle godine, što je povećanje od 29,7 posto. Poražavajući je podatak da je u prvih osam mjeseci zabilježeno 16.696 slučajeva nenošenja zaštitne kacige, što je povećanje od 17,4 posto u odnosu na lani.
Kako bi se smanjili smrtnost i najteže ozljede motociklista, nedavno je donesen rigorozni Zakon o sigurnosti cestovnog prometa, kojim je kazna za nenošenje kacige povećana s 50 na 700 kuna. No, učestali crni motociklistički vikendi govori da veće novčane kazne i stalna upozorenja nisu »ušli« u uši motociklista.
I liječnici upozoravaju. Specijalist neurotraumatolog Kliničke bolnice Dubrava dr. Vjekoslav Jelić ukazuje na teške ozljede, dugo liječenje i zahtjevno zbrinjavanje, posebice stoga što su motociklisti kudikamo slabije zaštićeniji od vozača automobila, jer ne postoje elementi pasivne sigurnosti poput sigurnosnog pojasa i zračnih jastuka.
Posebna su priča sve brojniji vozači mopeda i skutera. Vozači tih gradskih »igračaka« kao da zaboravljaju da su i oni sudionici u prometu te da i za njih vrijede ista prometna pravila. Opasnost leži i u činjenici da skutere i mopede često voze maloljetnici bez položenog ispita, i to gotovo u pravilu bez zaštitne kacige. Vozači skutera podcjenjuju brzine kojima se voze, pravdajući se pritom »kako brzina 50 kilometara na sat i nije velika« zaboravljajući pritom da i ona može biti smrtonosna.
Stoga MUP-ov glasnogovornik Zlatko Mehun apelira na roditelje koji djeci kupuju skutere upozoravajući da neiskustvo, nesigurnost, neznanje i varljivi osjećaj slobode mogu odvesti u smrt.
Hrvatska udruga za sigurnost motociklista (HUSMOP) priopćenjem je pozvala medije da posvete veću pozornost problemu motociklista na hrvatskim cestama. Udruga poziva i nadležne državne, ali i nevladine institucije da pokrenu dijalog na nacionalnoj razini.
Naime, upravo motoudruge i ostale nevladine institucije poput Udruge prometnih žrtava posvećuju pozornost tom problemu, dok mu se od državnih institucija povremeno posveti jedino MUP najavom strožih mjera tijekom ponekog vikenda.

možda zato što imamo manje lima oko sebe. nas zovu kamikazama, a o onim starcima koji voze auta kojima je zmigavac dodatna oprema se ne govori.  :x

ovo drugo boldano neću komentirati, jer smatram da je to stvar kućnog odgoja.  8)  svim roditeljima koji daju svojoj maloljetnoj djeci da se tako voze bi dala takve kazne da se cijeli žiot ne bi oporavili od njih.

a između ostalo, boli me kiki. oni sami sebi čine štetu.

meni nema ništa ljepše i više sexy nego vidjet bajkera u opremi sa dobrom kacigom.
 
volio bi vidjeti brojke koliko je motorista poginulo i ozlijedjeno svojom a koliko tudjom krivicom.
u svakom slucaju, ljudi su blesava stvorenja, pa su cesto u stanju razumijeti samo kada ih se opali po tikvi ili po djepu. zbog toga bi prvih 5 godina povecao kazne za prekrsaje i kaznena djela u prometu barem tri puta, a za uzrokovanje smrtnog slucaja zbog prebrze voznje, nepropisnog pretjecanja ili pijanstva dozivotni zatvor.
pa bi nakon tih 5 godina razmislio o smanjenju kazni ili dodatnom povecanju, ovisno o tome dali su vozaci naucili lekciju.
 
Sve je tacno sto je napisano u clanku. Ali, ja bih se osvrno na jedan mali detalj koji mnogo govori:
,,Poražavajući je podatak da je u prvih osam mjeseci zabilježeno 16.696 slučajeva nenošenja zaštitne kacige, što je povećanje od 17,4 posto u odnosu na lani.''
Kao prvo, ovo uopste ne govori da li se kaciga vise nosa ove ili prosle godine. Ovo govori da je policija cesce zaustavljala one bez kacige. To takodje govori o sklopu koji vlada u policiji, a vjerovatno je ostatak negdasnje SFRJ. naime iz ovoga prizilazi da se policija radije bavi represijom nego prevencijom. Koliko god glasogovornici govorili da je oduzeto vise vozackih dozvola, vise napisano kazni, vise vozila iskljuceno iz saobracaja... a stanje na putevima isto, samo potvrdjuju da znaju samo za represiju.
Drugo, kada smo izgubili kulturu u svim sverama zivota tokom divljivh devedesetih, nekako je normalno da nema ni kulture u saobracaju. Koliko je u prvom djelu kriva policija u drugom smo krivi mi kao vozaci (motocikla, automobila, kamiona, autobusa...)

Ako iskljucimo kao prekrsaj prekoracenje brzine, onda je krivica vozaca cetvorotockasa mnogo veca nego vozaca dvotockasa. No, dodamo li to famozno prekoracenje brzine u racunicu...  :misli:
 
zlikavac said:
U tekstu se navodi da su za sve krivi motociklisti,pa ne znači da ako je motociklist sudjelovao u nesreći da je i automatski kriv,autoru teksta to očito nije jasno  :palacdolje:

u motoreviji( ne ovaj novi broj, nek onaj prosli) je objavljeno pismo na tu temu mi se cini....
ukratko....

novinari su papci koji nikad nisu sjeli na motor vjerojatno, pa ne znaju kolko smo mi ugrozeni RADI drugih...
da znaju, nebi tolko gluposti pisali  :mrgreen:


a kaj se tih cinjenica tice...ne zamaram se s njima...iz razloga: kad se vozim, onda uzivam u toj voznji, pa makar mi i zadnja bila...
kad razmisljam o tome, rastresen sam i ne uzivam tolko u svemu tome...
 
pri brzini 60 kmh se izvode ncap i adac crash testovi autiju,to spominjem jel ljudi misle da je 50 kmh mala brzina a na testovima se vidi da auto s slicnom brzinom i udarcem u nepomicnu prepreku bude jako deformiran(otprilike motor do kabine se spiga) predpostavljam da sudar motociklista sa nepomicnom preprekom i 60 kmh zavrsava tragicno.
 
stingray said:
pri brzini 60 kmh se izvode ncap i adac crash testovi autiju,to spominjem jel ljudi misle da je 50 kmh mala brzina a na testovima se vidi da auto s slicnom brzinom i udarcem u nepomicnu prepreku bude jako deformiran(otprilike motor do kabine se spiga) predpostavljam da sudar motociklista sa nepomicnom preprekom i 60 kmh zavrsava tragicno.

mislim da bi se moglo poginut i pri manjim brzinama...

znam slucaj kad je frend se sa 130 kmh nabio u auto ispred sebe, a prezivio je bez ikakve vece posljedice osim potrgane nogge desne i malo kaj je bio natucen...
a drugi slucaj znam kad se frajer sa 70 nabio u auto ispred sebe, pa je tjedan dana bio u komi i vrlo kriticno...
pa si misli...

al opet...da sam razmisljao o svim tim statistikama, nebi kupio motor...
 
stingray said:
pri brzini 60 kmh se izvode ncap i adac crash testovi autiju,to spominjem jel ljudi misle da je 50 kmh mala brzina a na testovima se vidi da auto s slicnom brzinom i udarcem u nepomicnu prepreku bude jako deformiran(otprilike motor do kabine se spiga) predpostavljam da sudar motociklista sa nepomicnom preprekom i 60 kmh zavrsava tragicno.

Kada sam polagao "B" kategoriju, predavač nam je pustio neki njemački dokumentarac u kojem je bio podatak da je udarac automobilom u nepomičnu prepreku pri 50 km/h jednak padu automobila na "nos" s visine 2. ili 3. kata.  :?
 
Chubijev lega said:
Kada sam polagao "B" kategoriju, predavač nam je pustio neki njemački dokumentarac u kojem je bio podatak da je udarac automobilom u nepomičnu prepreku pri 50 km/h jednak padu automobila na "nos" s visine 2. ili 3. kata.  :?

i sad izracunaj silu koja se oslobadja pri padu s te visine (recimo 12 m visine), a tezina auta 1 tona...a G svi znamo koji je...
 
Ajmo opetttttttttttttttttt iste gluposti vrtit  :?

Mi jadni nevini...svi na s mrze i ubijaju  :LOL:

JBT
Ajde budite malo realni....
Kako se vozi malo se i gine  :wink:
Uvijek netko najebe i neduzan....ali sta da se radi,....vozite se busom ako vam smeta

AMEN
(y)
 
dok dođe do prometne nezgode Hitna te odveze u bolnicu bez da daš policiji kakvu izjavu pa onda oni naprave zapisnik kak im paše.Na tome još malo porade novinari i naravno da je sva krivica na nas svaljena. :LOL:
 
thunderaceYZF said:
dok dođe do prometne nezgode Hitna te odveze u bolnicu bez da daš policiji kakvu izjavu pa onda oni naprave zapisnik kak im paše.Na tome još malo porade novinari i naravno da je sva krivica na nas svaljena. :LOL:

Čak i ako daš izjavu, opet murja okrene kako im paše. :x
 
Sayock said:
Čak i ako daš izjavu, opet murja okrene kako im paše. :x

E pa baš sam na to mislio.dobro;nemožemo reći da i mi nismo ponekad krivi,ali pak da se našom krivicom deševa toliko nezgoda e pa u to nemogu vjerovat!
 
thunderaceYZF said:
E pa baš sam na to mislio.dobro;nemožemo reći da i mi nismo ponekad krivi,ali pak da se našom krivicom deševa toliko nezgoda e pa u to nemogu vjerovat!

vjerujem da se podosta oduzimanja prednosti motociklima događa upravo zbog naše prevelike brzine
 
CroKick said:
vjerujem da se podosta oduzimanja prednosti motociklima događa upravo zbog naše prevelike brzine
to svakako!
to mi je tak bezveze dok napišu:traktorist je oduzeo prednost motociklistu! he he he moš mislit...dok deda pogleda levo pa desno i krene već mu je tip u levom kotaču vzog brzine
 
thunderaceYZF said:
to svakako!
to mi je tak bezveze dok napišu:traktorist je oduzeo prednost motociklistu! he he he moš mislit...dok deda pogleda levo pa desno i krene već mu je tip u levom kotaču vzog brzine

upravo to, i za to smo sami krivi, tu nema opravdanja
 
Status
Not open for further replies.