Provozah se do Grčke 06/18 - Gilera Runner Purejet 50, i nazad

dajteh

Member
Pozdrav motoristima i avanturistima, spontano sam pratio putopise na ovom forumu i evo, inspiriralo me da se provozam do Grcke, odnosno Albanije kao jedne veoma zanimljive destinacije. Nista posebno jer je ovo bila samo voznja bez interesa za kvalitetan putopis zbog malo dana na raspolaganju.

Odlutao sam sa skuterom, rijec je o Gileri Runner Purejet 50 iz 2003. god. (ugradio sam 70ccm kit pa malo lakse ubrzavam 250kg), do sada sam napucao skoro 62 000km, obisao sam "pola" Hrvatske, bio u Crnoj Gori prosle godine, a evo, sada pomicem granice. Odvozio sam oko 20 voznji s Purejet skuterima i prosjek je oko 450km za voznje, a ove ispod toga necu niti racunati.
Meni osobno najdrazi za duze voznje je ovaj stari Runner, na kojem se izuzetno tesko umaram, zapravo mogu voziti dok mi san ne krene na oci, i ergonomski mi je sve po mjeri posto sam si ugodio dosta sitnica. Kako sam se specijalizirao za skutere s direktnim ubrizgavanjem, ovo dosta govori o tome kako treba naci samo pravog majstora za kojeg nema upitnika.

Trebao bih napisati neki kratak sadrzaj jer 250 slika dosta umara... stoga evo ovdje google link, a ukratko cu nastaviti dalje.
https://photos.app.goo.gl/CKXER9eUXh3Drunz9

Ovdje su ostale voznje, i vecina je odvozena u nazad 2 godine:
https://postimg.cc/files


Sve je super i sve je za 5, nikad nikakvih problema sa skuterom otkako sam se primio posla da likvidiram musice, jedino biljezim 2 neugodna iskustva zbog neozbiljnosti.
1. Slucaj je bio taj da sam zaboravio koliko su stare gume na Piaggio Nrg Purejet 70 i proklizao mi je zadnji kotac pri 95kmh na magistrali kod Senja, Dunlop gt301 je smrt od gume koju nerijetko "frisku" provozam dok podesavam tudje skutere. Na srecu, ispravio sam se s nogom u lijevoj traci na lijevoj strani i od tada izuzetno pazim na gume, preferiram Bridgestone Battlax, Hoop, Molas, razlika se osjeti, medjutim to ne znaci da treba postivati granice, iako su pomaknute s ovim gumama i to gledam kao rezervu.
2. Slucaj, ispred Hrv. Kotajnice, malo sam pretjerao s novim Bridgestone Battlax gumama i uletio u zavoj koji je bio jasno oznacen kao sklizak, tu sam se malo translatirao, ali na srecu, uspio se odrzati.


Krenuo sam iz Zagreba 19.6.2018. u 18:30h, a vratio sam se 25.6.2018. u 18:30h. Krajnje odrediste do kojeg sam dogurao je Grcka, i grad Igoumenitsa. Put do Grcke je bio opusten, cesto sam isao obilaznim pravcima do odredista, a u povratku sam isao najbrzim putem. Tempo koji sam najcesce odrzavao je oko 85kmh.
Potrosnja mi je oko 2.8l na 100km, 1l 2T ulja na 2000km, a sveukupno sam sprasio 2522km u 6 dana.


1. DAN Zagreb - Doboj
19.6.18. polazak u 18:30h iz Zagreba prema BiH, plan je bio da se nadjem s frendom u Gracanici, medjutim odlucio sam prenociti u Doboju


Preko Siska i Sunje na Kozarsku Dubicu...






Cim sam presao granicu, juzno od Save su harale munje i kisni oblaci, strogo postivajuci prirodnu granicu  :mrgreen: Tako da sam ubrzo navukao kisnjak...


U Doboju sam prenocio




2. DAN Doboj - Sarajevo
Vozim do Gracanice i tu se nalazim s prijateljima, provodim kratko vrijeme i nastavljam dalje preko Tuzle gdje sam rucao i dolazim do Sarajeva gdje sam ponovno prenocio pred kraj dana, s tim da sam predvecer krenuo u obilazak grada, i to je potrajalo do polovice iduceg dana...










Taman kad sam se smjestio u Sarajevu, zapoceo je pljusak, koji je naravno brzo svrsio sa svojim prskanjem




Greskom dobio 2 porcije ispod saca, a meni tesko palo  :mrgreen:




Dobio i garazu od izuzetno susretljivog domacina


A i knedlicu u grlu, jer Bridgestione Molas je kisna guma koja se veoma brzo trosi, ali zato i drzi. Ovdje ima oko 6000km.


3. DAN Sarajevo - Niksic
Zadrzah se u Sarajevu do 14h i nastavljam dalje do Foce, gdje odlucujem ici duzim i tezim putem do Durmitora (Cajnice, Pljevlja, Zabljak pa onda na Niksic). Kad sam usao u Crnu Goru, poceli su opaki pljuskovi, i ta praonica je trajala dosta dugo, skoro do Drumitora.


Vrlo interesantna voznja kroz juznu Bosnu kroz kanjone...






U mjestu Foca uzimam predah uz rucak





Odavde nedaleko od Cajnice u brdu krecu pljuskovi, munje, bujice, odroni...


Ova mi oprema provjereno najvise odgovara, pogotovo jer cesto gubim stvari  :mrgreen:


Granicni prijelaz Metaljka izmedju Bosne i Crne Gore


Pogled prema Durmitoru i picke materine gdje nema zive duse






Durmitor






Dolazak u Niksic nakon prosjecnih 14*C otkako sam krocio u planinsku Crnu Goru


Tu je se izredalo 5 zena na mom skuteru, ne znam sto im je toliko zanimljivo :LOL:



Zadnja guma je bas fensi, ali vec procjenjujem da ce biti taman za ovu voznju, jedino je ranjivija glede busenja, ali imao sam svasta nesto za repariranje gume pa kud puklo...





4. DAN Niksic - Vlora
Polazim iz nekog Hotela u Niksicu dalje i zelim se sto prije docepati tople obale, jer mi je planinska Crna Gora i njenih 15-ak stupnjeva uz kisu i mokru cestu sasvim nepotrebno. A i desetine uspona, mokrih sepertina vise nije toliko zanimljivo...




Spustam se prema Kotoru, i pred kraj umjesto normalne rute kao sto je ova




Ja koristim nenormalnu
Uska cesta, desno litica, vidim goveda se drze lijeve strane, trebalo mi je malo da procijenim vole li zvuk usisavaca


Kad sam se docepao magistrale, to mi je bilo veliko olaksanje, proletio sam kroz Kotor i kroz onaj tunel prema jugu, i tek na rotoru kod Petrola sam skuzio da sam prosisao kroz kotor, jbg nije bilo guzve. U povratku do Kotora je bio odjednom krkljanac gdje sam se nasao s jednim kolegom.



Picim dalje, konacno da vidim i mora nakon vise od 800km.



Spuistio se do Budve, poslusao Ruski na plazi i odmaglio dalje







Ulcinj


Prema Albaniji sam vidio i makadama





Nakon ulaska u Albaniju, uslijedili su upecatljivi prizori s kojima se prvo upoznas kad citas putopise



Jebiga, probao sam okolo, ali krateri na cesti, kanalizacije bez sahtova, visoki lezeci u boji ceste, gps poblesavio... ma zajebi bokte




Drac


I moja posljednja destinacije cetvrtog dna voznje, grad Vlora







5. DAN Vlora - Igoumenitsa
Odlazim iz Volre i vozim obalom do Sarandea preko nacionalnog parka Kombetar Llogara







Nekih 7km prema jugu, moze se naci puno dobre janjetine



Priblizavam se opet gorju











Tu mi je pao skuter s nogare posto mi je popustila koncentracija, bolje i to nego u voznji. Par ogrebotina na plastikama i tko ga jebe. Jedini mi je problem to sto je poceo prdeckati na spoju grane auspuha s cilindrom, ali to sam brzo rijesio dotezanjem 2 matice kljucem 10.













Sarande





Ne zadrzavam se bas dugo, nego zelim doci do Grcke, tako da nastavljam dalje



I konacno



Vagao sam dal da odem na trajekt prema Patriji, ali nisam bas imao toliko vremena



Igoumenitsa


ovo je jedno mjesto prije


Nikad nisam uspio potrositi prednju gumu sa strane


Zadnja ce izdrzati, ne brinem



Vracam se u Sarande predvecer gdje i nocim, ovo je jedino bunker kojeg sam zapazio








6. DAN Sarande - Prozor
Vrijeme je brzo prolazilo gledajuci po datumima, pogotovo kad su mi u Grckoj ukrali 1h zivota, ali na srecu, vratio sam se na staro, cinilo se kao da putujem mjesecima, mogao sam jos, ali jebiga, puno je to dana za voznju i nije moralno, tako da se odlucujem vratiti, ali htio sam sprasiti direktno do Zagreba  u susu jer sam bio, raspolozen. Medjutim, u Bosni, u jebenim brdima, smrzao sam se kao 3 picke, jebenih 9* me je dokrajcilo u ljetnoj opremi, i morao sam prenociti u Prozoru.



Budjenje u Sarandeu


Sutnuo nesto konretno, i samo gas, u povratku sam imao prosjek na dosta dionica preko 90kmh po gpsu.


Prolazim kroz unutrasnjost Albanije




Malo i odmorim






Svratio do Draca na plazu


I konacno, nakon sto godina da vidim nase tablice


Jedan od predaha blizu Podgorice




Opet jebene planine, a pada mrak




Dalje sam isao na Niksic i prema granicnom prijelazu Deleusa gdje su me doobro protresli, i gurali su kamericu u skuter, jer dolazim iz Albanije


Opet sam prosao neki sugavi makadam, gdje voze samo cisterne od Ine, i dolazim u Mostar kojeg prolazim i nastavljam sjeverno. Umirem od zime blizu Prozora i tu odlucujem prespavati u nekom motelu
 
  • Like
Reactions: Adventurer
Svaka čast, ali ne bih ti bio u koži na 50 kubika i tolikom putu. Nadam se jedino da si uživao.

I onda pročitaš peripetije GSovaca o trzanju na gasu, nedoraslom ovjesu, povišenim vjetrobranima i sličnim opravdanjima za ostat doma... :mrgreen:
 
7. DAN Prozor - Zagreb
Cekao sam 10h da barem malo ugrije, jer sam zimsku opremu ostavio doma. Ocekivao sam 15*, ali sve ispod toga je mucenje u tankim cross rukavicama, i ljetnoj jakni...
Nista, samo gas, posto nisam uzivao u voznji kao ostali, svi su mi smetali  :?


U kotlini Vrbasa je prejeben spust
Bilo je i zanimljivih prizora






Uzimam predah u Banja Luci i ponovno dolazim u Kozarsku Dubicu gdje me nitko nista ne pita


Zagreb ma vidiku



I zavrsavam voznju s nekim ludim brojevima













Nakon par stotina kilometara, zadnja guma je zaista dala svoje



Sad stize novi set guma, trebao bih i prednji disk promjeniti jer ga silujem, usput i plocice nove te ulje u vilicama da si ugodim po volji rad prednjeg amortizera, remen, mikroremen i to je to.




Sljedeci djir bi mogao biti do Gibraltara, ali ta Zapadna Europa me ne privlaci s ovim prdekalom jer nisam siguran hoce li se klanjati kao ovi na Balkanu. Tako da bi se moglo okrenuti prema Crnom moru... :LOL: :021:


Bullet1275 said:
Svaka čast, ali ne bih ti bio u koži na 50 kubika i tolikom putu. Nadam se jedino da si uživao.

I onda pročitaš peripetije GSovaca o trzanju na gasu, nedoraslom ovjesu, povišenim vjetrobranima i sličnim opravdanjima za ostat doma... :mrgreen:

A cuj, sto je sigurno sigurno je, 80kmh mi je taman, malo toga me moze iznenaditi, vidim toliko toga da mi se memorija napuni zacas, buka i udari vjetra nisu naporni. Samo nek su gume ljepljive, i nek kocnice zestoko grizu.
Realno, najmanji mi je problem otici s necim konrektnim, ali eto, ovo je prica za sebe, ti skuteri su na dosta losem glasu i nakon vise godina intenzivnog rada s njima, dosao sam do potpuno suprotnog zakljucka. Zapravo, znao sam to odmah u pocetku zbog nekih primjeraka koji su imali respektabilne kilometraze s minimalistickim ulaganjima, ali treba vremena da se empirijski potkrijepi. :021:
Inace GSovice sam sisao u pripizdinama, jer se ljudi paze i ne zajebavaju u nepoznatom, a mozda su gustali jos vise  :misli:
 
Naklon do poda ! (y)

Mada ništa čudno, dobri su to strojevi, brat mi ima a i ja nekad koristim stalkera, a frend je išao s istim takvim runerom sa mnom na par 200 km djireva .
 
Bullet1275 said:
Svaka čast, ali ne bih ti bio u koži na 50 kubika i tolikom putu. Nadam se jedino da si uživao.

I onda pročitaš peripetije GSovaca o trzanju na gasu, nedoraslom ovjesu, povišenim vjetrobranima i sličnim opravdanjima za ostat doma... :mrgreen:
Upravo to :)
Ovo je jos jedan dokaz da nije bitno sta vozis nego koliko volje imas za voznju.Znam dosta ekipe koja nije iz zupanije izasla ali se redom voze Gtr,Fjr,Gs itd. jer ne smi puvati,mora biti udobno I slicne pizdarije ali u biti se sve svodi na to da rade 452 km godisnje I to se mora odvoziti nekom mocnom krstaricom jer drugacije ne ide [emoji38]
Covik svaka cast na volji,virujen da si gusta I odlicno se proveja :)



Poslano sa mog NEM-L21 koristeći Tapatalk

 
Svaka čast!
ova tema je pravo osvježenje i divim se izazovu u koji si se upustio
(y)ž
odlične slike (y)

kolika je krajnja brzina skuteru i na koliko ga "držiš" u vožnji (koliki prosjek uspiješ ostvariti)?
hvala na odgovoru
 
:naklon: :naklon: :naklon: kakva tura i jos sam na :021: to se zove volja i zelja za avanturom.

Goli u sedlu  (y)
 
Svaka ti dala, to se zove avantura  (y) 8)
Nisam ni pomisljao na ovakve voznje kad sam u mladosti imao svoju ljutu pedeseticu Tomos A3 :D
 
Maksimum sa mnom (193cm i 100kg) je 107kmh gpsa zalegnut, a pod normalno nagura malo preko 100kmh.
Sto se tice samog skutera, generalno je veoma zahvalan sto se tice tuninga, velika prednost je podmazivanje cistim uljem i manji radni okretaji pa mehanicki takvi agregati dulje traju i voze "bez musica" od karburatorskih modela.
Prije ce procuriti ili zacepiti se karburator nego injektor ispred kojeg su 3 filtera, a tolerantni su i kada nadjem blata oko njih. Pumpu kad sredim ona mora odvrtiti barem 30 000km, a vidjeti cu dokle ce jos. Elektrika ne radi probleme, a govori mi i hrpa ispravnih dijelova nesto o pouzdanosti. Cak sam uspio naci i rijesenje za svijecice koje su oko 70kn, a ove kostaju kao burek i bez problema odvezu 3000km kada ih mijenjam jer 30kV iz DC bobine doslovno jede ground elektrodu.
Potrebno je staviti kit 70, auspuh s duzom granom (leovinci ima modele za purejet, razlika je samo u duzoj grani), polini casicu od desetak eura da digne pritisak goriva, malossi multivar i pozeljna je duza getriba koja smanjuje radne okretaje. Ostalo sve moze ostati originalno, a stos je u tome da usisno koljeno prirubnica nikada ne vidi benzina i svi gumeni dijelovi nikada ne odlaze (15 godina kao novi na svim purejet skuterima), u usisu su orginalne karbonske visokokvalitetne lamelice koje izuzetno rijetko odlaze, semerinzi ne pustaju kao kod karburatora, vodena pumpa traje dulje, struja nema musica kao kod karburatora da mu zvekne bobina ili visokonaponski namotaj. Perforirana teflonska crijeva s brzim spojkama za gorivo nikada ne pucaju. Generalno vjerojatnost kvara je manja nego za karburatorski model.
S purejet skuterima u posljednje 4 godine imam oko 100 000km i samo mi ta brojka dovoljno govori plus ostalo iskustvo. U redovnom sam doticaju sa mnogo ostalih skutera tako da stalno prosirujem iskustvo.
Makar za grada purejet 50 + malossi multivar i auspuh voze predobro uz potrosnju oko 2.5 litre. Sa mnom ide skoro 100kmh gpsa 50-tka koja prelazi 45tkm samo tako, i tek mi je tu propisao semering vodene pumpe na Nrgu.


Prosjek koji drzim po ravnom je oko 85kmh gpsa i to mi dodje na nekih 7800-8000rpm, s tim da po noci na istom otvoru gasa imam za nekih 5kmh gpsa manju putnu brzinu, jer se po vrucem sunacanom danu centralna opruga dobro ugrije pa ranije omogucuje maksimalni prijenosni omjer.

Ovdje sam mjerio na 13km u Albaniji koliki je prosjek na ravnom dijelu ceste s blagim zavojima.


Za duze voznje je jako pozeljna duza getriba od 7 - 13% fino umiri masinu, u suprotnom se treba voziti malo sporije da agregat bude na nekim umjerenijim okretajima. Makar sam znao odvoziti Zagreb - Senj prakticki bez pustanja gasa ili Zagreb - Sukosan i nazad u jednom danu.


Evo par linkova iz voznje:

https://youtu.be/iObliMLhMY8

https://youtu.be/QyPbqiMsdKk

https://youtu.be/0svq-wRa414
 
fenomenalno
hvala na iscrpnim informacijama
samo dalje stavljaj slike i doživljaje s putovanja i vezano uz skuter jer je ova tema prava uživancija
(y)
 
U dolasku su mi nove gume pa cu smisliti nesto :mrgreen:

Da nisam obisao Siciliju prosle godine i dozivio njen dijelic s rentanim skuterom, tamo bih zapalio ovih dana s Runnerom :LOL:
Duga je sezona, prosle godine sam krajem studenog (pretprosle Rijeka) isao do Trogira jer je bilo bas toplo, odradio 911km s drugim purejet skuterom, Peugeot Elystar na kojeg sam nabacio piaggio purejet masinu umjesto peugeot karburator vertikale. (Zg-Senj-Pag-Sukosan-Trogir-Sukosan-Zagreb)
Evo link:
https://postimg.cc/gallery/h6zehhga/

Evo i video, cesta ide niz brdo, ali taman sam testirao odradjeni swap, bez milosti, to je purejet 50ccm masina i samo je variomat i auspuh stavljen:
https://youtu.be/CYBbgvw9zqQ


Dugi Otok me se najvise dojmio do sad, tamo sam bio s Runnerom :mrgreen:
https://postimg.cc/gallery/1bo2v2t7u/
 
A u pičku materinu :misli:, :naklon: (y)
 
Evo tu je dobar dio mojih voznji :LOL:

https://postimg.cc/files


I jedna od ludjih voznji je Zagreb-Rijeka-Zagreb s Piaggio Zip 4T 50 (ima u linku gore). Jbg raspao se iglicasti lezaj na novom runneru karburator 2 dana prije, pa nisam htio biti party-breaker :LOL: biciklistickim tempom uz vece uspone, a nizbrdo oko 90kmh.Malisa je nevjerojatno udoban, i cak sam bio u shoppingu gdje sam kupio tenisice broj 46 ili 47, mjesta ko u prici ispod sica i na podnici  :021:

PS tek sad vidim koliko sam sfusao s pisanjem, jbg puno slika, nikad kraja  :LOL:
 
Rekao bi ti sad Krule na ovo "Kru' te 'eba, pa es' ti normalan ...  :021: na put oko svijeta ?!?!"

Respect  :naklon: