r1 2009

Zek@n

Well-known member
ljudi, vec sam se malo raspitivao sa clanovima na forumu za koje znam da trenutno imaju, ali nadam se da ce mozda naletit netko i tko ju je prije imao pa prodao pa da cujem dojmove. ninja moja je vjerovatno na odlasku, tj. ako se 100% odlucim. ako ne nadem neku normalnu zx10r 2011 opcija mi je i r1 2009. trazim utiske od sadasnjih i bivsih vlasnika posto sam vidio da su imale nekih problema. sad neznam dali je to rijeseno iducih godina, pa vlasnici (znam 2 zasad) raspucajte se :D
 
jucer sam isao pogledat jednu yamahu u rijeci, sve je serijski, ima par sitnica za rijesit ali cisto sam isao provjerit dali mi motor odgovara i odgovor je: bome da. velika je ful, imam osjecaj da sjedim na komadu motora. polozaj je jos agresivniji nego na ninji jer je volan uzi malo. sve u sve svida mi se motor i polozaj sjedenja. evo par slika

300263014_8507784592568816_2155560184458889489_n.jpg300378560_8507783732568902_468936785125869873_n.jpg300431172_8507785159235426_9122166129629073922_n.jpg300498677_8507784792568796_8834192565608619444_n.jpg300527787_8507785382568737_1013462671437260355_n.jpg300763905_8507785519235390_3850761019292999161_n.jpg301598329_8507784112568864_2324486978536258936_n.jpg
 
  • Like
Reactions: Grom90 and dalja46
Moj dojam usporedbe Ninje 09 i r1 09 je bio da R1 dole iz nizih okretaja ide bolje al kasnije nema neku snagu dok je kod Ninje obratno...

I rekao bi da je u globalu Ninja nesto jaca...

Polozaj je meni bio bolji na Ninji , te Yamaha jako grije noge... to mislim na ljetnu voznju u sorcu i japankama 😁 kao pravi vozac R-a 😁...
 
  • Like
Reactions: Matek and pikacu79
Moj dojam usporedbe Ninje 09 i r1 09 je bio da R1 dole iz nizih okretaja ide bolje al kasnije nema neku snagu dok je kod Ninje obratno...

I rekao bi da je u globalu Ninja nesto jaca...

Polozaj je meni bio bolji na Ninji , te Yamaha jako grije noge... to mislim na ljetnu voznju u sorcu i japankama 😁 kao pravi vozac R-a 😁...

ova ima -1 naprijed i govori da je dosta ziva, ali ju cijelo vrijeme vozi u standard modu. ako uzmem r1 i meni ce bit problem radi grijanja jer u starkama vozim :D ali neznam, svida mi se nekako motor i ako ninja ode mislim da cu r1 gledat
 
dosta dobra, ali moram priznat da sam se nakon gledanja yamahe, honde opet vratio u potragu za kawasakiem
 
  • Like
Reactions: pikacu79
ljudi, vec sam se malo raspitivao sa clanovima na forumu za koje znam da trenutno imaju, ali nadam se da ce mozda naletit netko i tko ju je prije imao pa prodao pa da cujem dojmove. ninja moja je vjerovatno na odlasku, tj. ako se 100% odlucim. ako ne nadem neku normalnu zx10r 2011 opcija mi je i r1 2009. trazim utiske od sadasnjih i bivsih vlasnika posto sam vidio da su imale nekih problema. sad neznam dali je to rijeseno iducih godina, pa vlasnici (znam 2 zasad) raspucajte se :D

Meni osobno najdraži R koji sam imao/vozio. Osim dizajna, jednostavno način rada crossplane mašine me oduševljava. Japanski R koji radi kao V. Fora mi je, od zvuka, vibracija, pa do samog osjećaja u vožnji. Sve to je subjektivno, nekima ti modeli uopće nisu legli. 2009-2011 je prva generacija "big banga" i imaju svojih specifičnosti, od pomalo grubog mjenjača, do na neki način čudnog razvijanja snage. Model koji ti se ili sviđa ili ne, nema između.

Na "papiru" snaga i moment na svim japanskim R motorima te generacije su tu negdje, međutim način na koji radi crossplane agregat je nešto što taj motor čini drugačijim od ostalih. Napominjem, ovo nije baš svima leglo.

Što se problema tiče, većinu tih prvih serija je obuhvatio opoziv - zamjena ožičenja prednjih farova, što u načelu nije kompliciran zahvat, niti je tu bilo kakvih problema sa time. Jednostavno iz nekog razloga, na zamjenskom dijelu instalacije, po sjećanju, žice koje vode do farova su nešto deblje.

Znaju teško paliti, bilo je slučajeva gdje su vlasnici mjenjali četkice na pokretaču, međutim bez nekih većih promjena po pitanju ponašanja pri paljenju - po meni je do baterije, jednostavno baterija treba biti ispravna i puna i onda motor pali kako treba. Originalna baterija je YUASA YTZ10S i toga se treba držati, uz napomenu da prilikom dužeg stajanja bilo bi dobro da je na pametnom punjaču, ili da je dopunjena prije prvog idućeg korištenja. Čudno zvuče ovakvi savjeti ali iskustvo je tako pokazalo. Pretpostavljam da takva koncepcija agregata zahtjeva više udarne snage prilikom paljenja u odnosu na klasičnu izvedbu R1, pa ako baterija nije ispravna i puna, muči se dok ne upali. Konstantna paljenja ventilatora ljeti u gradskoj vožnji, stvaraju samo dodatan stres bateriji.

Najveći "problem" je natezač faznog lanca, originalni je imao prvu reviziju sa kojim je rezultat bio isti, a onda sa drugom revizijom je problem bučnog lanca kod hladnog starta otklonjen. Nisam čuo za slučaj da je nekome preskočio lanac zbog ovoga, jednostavno je ružno čuti "labav" lanac prvih par sekundi dok natezač ne odradi svoje. Problem se javljao samo kada motor duže stoji. Kataloški broj tog zadnjeg (poboljšanog) natezača je 1KB-12210-02 i sa njime nema problema. Opoziva po tom pitanju nije bilo, međutim vlasnicima koji su se žalili na to, Yamaha je obično mjenjala natezač o svom trošku.

Održavanje je više manje isto kao i na svakom R motoru tih godina, nema nekih pretjerano skupih dijelova ili iznenađenja. Zadnja guma je serijski /55 i to mi je odlično. Ranije R1 su imale /50, normalno svi smo vozili /55 i onda je uvijek bilo drama za tehnički. Od skupljih dijelova, prednje pakne su u dva dijela (6-klipna klješta sa jednom većom i jednom manjom paknom). Vjerujem da korpa kvačila ima okvirni vijek od oko 60k km, vidjeti čemo kad budem blizu, ali definitivno postaje sve glasnija kako kilometri odmiču. Poznanik ima jednu sa 65k km (2009.) i uskoro će doći dan za zamjenu korpe, počela je teže odvajati hladna (imao sam slučaj na R1 RN12, na 55.000 km).

Model se radio od 2009. do 2014., za sezonu 2012. je bio blagi redizajn, kada je dobila ABS, TC i LED pozicijska svjetla naprijed, umjesto klasičnih ubodnih žarulja.

Tvornički je dolazila sa amortizerom volana već od 2009., na koji nisam imao prigovora u cestovnoj vožnji. Odmah od 2009. je imala 3 mape vožnje, STD, A i B. Moja je 95% vremena voženja u STD mapi (recimo SuperTenere uvijek vozim samo u Sport mapi), iz razloga što se u STD mapi motor nekako najprirodnije ponaša. "Prigušena" mapa (mlaki odaziv na gas) je bespotrebna čak i po kiši, dok u najjačoj mapi, jednostavno odaziv na gas je pretrenutačan (maltene ON/OFF sistem) i teško je dozirati gas kroz zavoje. Koliko čitam online, mnogi amateri i pistu voze u STD mapi. Snaga je u svim mapama ista, razlika je samo u odazivu na gas. Jednostavno to su bili počeci tih sustava (ride by wire i promjena mapa vožnje) i nije za očekivati uglađene sustave poput današnjih. Za promjeniti mapu nije potrebno ni stati ni gasiti motor, samo je potrebno u vožnji u potpunosti pustiti gas i preko prekidača na desnom volanu se lako bira mapu. Kod svakog novog paljenja, motor se automatski resetira u STD mapu.

Grije ljeti, u gradu, ali svaki takav motor grije. Van grada nema tih problema, u kožnoj opremi nema problema ni u sporoj vožnji.

Dimenzijama zadnja velika R1. Model do 2011. je zadnji "bez elektronike" i jedini Yamahin model sa CP4 agregatom koji se tako nudio. Kasnijih godina, agregat, vibracije, mjenjač i samo razvijanje snage je uglađeno, dodana je gomila svakojake elektronike kako su godine odmicale, osim u R1 svih tih godina, isti agregat doduše nešto dorađen pogoni i R1M, a od 2016. pogoni i MT-10 u kojem nije baš toliko brutalan kao u prvim godištima R1, mada je MT-10 "wheelie mašina", ali ima tu više razloga, od prijenosa do cjelokupne koncepcije svega ostaloga.

U globalu meni osobno jako drag model, danas nakon svih tih godina, prava je rijetkost naći neki koji je u dobrom stanju. Motor koji mogu spustiti na koljeno i guštati na Plominci ili Grobniku, i istovremeno R sa kojim mogu otići za Italiju ili Dalmaciju, bez da me umara. Zbog zvuka mi je gušt i kad se vozi sporo. Usput nek bude rečeno da je agregat EURO3, što znači da je dovoljno samo topove zamjeniti, pa čak i ako katalizator ostane, ako nema db killera zvuk je dovoljno glasan.

Moja broji uskoro 45.000 km, kvarova nije bilo. Godište 2011.

Evo malo iz Moto Pulsa:

Usporedni test:

Prvi model, 2009:
5kVZLiY.png


Zadnje modelno godište (FL model 2012-2014):
DnJiMHl.jpg


Vizualno je razlika samo u prednjim farovima.

Evo i moje, već kad sam se raspisao... :mrgreen:
9FzOChZ.jpg


6ibqeGE.jpg


9JJ5b5C.jpg


bBXhvGm.jpg


v2onhnz.jpg


Uuydkm4l.jpg
 
zvuk je cudo. a je bila koja linija da je imala serijski quickshifter ili su tek od 2015 imale?