R1200RS 2015

Hard Rocker

New member
Znatizeljnima prevod teksta test-pilota BMW Borisa Lamina nakon svih mogucih ispitivanje, testiranja i najzad predstavljanja motora U protugali prije nekoliko dana.
odmah da kazem da je vrlo moguce da ima nekih nedoumica ili gresaka posto sam ja skoro 20god van zemlje i malo me jebu tehnicki izrazi a bogami i ovi novouvedeni u hrvatski, ja sam od onih sa sijedom bradom.

======================================================================================================
R1200RS na prvi pogled.

Da krenem od razlika prema R1200R. Nema ih mnogo no one koje postoje veoma uticu na potpuno drugaciji osjecaj voznje ova dva motora. Osnovna razlika koja se odmah uocava su aerodinamicni elementi u stilu sport-touring. Odmah nakon toga primjecuju se clip-on elementi i vjetrobran koji je moguce regulisati po visini u 4 razlicita polozaja. Ono sto se najmanje primjeti - no nikako nije nevazno - je izmjenjena na 12mm baza  cije je povecanje dostignuto na racun izmjene konstrukcije (u poredbi sa R1200R) donjeg dijela amortizera viljuske. Tocka fiksacije prednje osovine postavljena je nesto napred i u kombinaciji sa clip-on ruckama to daje nesto vecu stabilnost pri pravolinijskom kretanju no zahtjeva nesto vise napora prilikom aktivnog manevrisanja u gradskoj vozni.
U datom trenutku ovaj par (R1200R i R1200RS) skoro us vemu, osim u max.snazi i brzini, ima bolje performanse od para K1300S/K1300R i europski klijenti, koji aktivno razmisljaju o zamjeni svojih KS i KR motora sve cesce gledaju u stranu novih opozita.

Vec unaprijed vidim cijeli rijeku negodovanja vlasnika KS i KR motora no ako se stvarno zapitaju koliko cesto i dugo voze vise od 250kmh...? R1200R/RS koriste isti pogonski motor kao i R1200GS no prijenosni omjer je nesto duzi - 2,82 naprema 2,91 kod R1200GS. To znaci da je i max.brzina novih motorkotaca oko 240kmh. Da, brzine ce biti nesto krace i na utrkama sa semafora ce gubiti od KS-a no ova dva nova modela posjeduju hrpu i suvremenih elektronskih pomagala koji KS nikada nece posjedovati - Dynamic ESA, Shift assistant PRO, Keyless Ride, DTC, DRL i, na kraju krajeva, suvremeni dizajn jer mora se priznati da je KS, bez obzira na svoje poerformanse, ipak izvana moralno zastario.
Jos nekoliko rijeci o tehnickim detaljima.

U poredjenju sa R1200GS i R1200RT unete su izmjene u ispusni trakt i kao rezultat imamo povecanu snagu i внесены изменения в конструкцию впускного тракта. В результате немного увеличились мощность и obrtni moment i donjem i srdnjem sektoru. Ovaj pogonski motor je i ranije znao da obraduje svojom elasticnoscu a sada je postao jos bolji i komforniji na niskim obrtajima tako da ce lagana voznja kroz moskovske prometne guzme biti zadaca i za one sa manje iskustva na motorima.
Sustav za upravljanje aktivnim vjesanjem i traction-control operisu sa podacima o stolu voznje, stanju ceste, brzini voznje, tekucem kutu naklona, kutnoj brzini i brzini i smjeru kretanja klipa amortizera i pri potrebi reaguje na izmjene stanja za 10 milisekundi. Ovo pocecama opci komfor voznje, sigurnost voznje i dozvoljava prolaz krivina vecom brzinom.

Interesantna novina je mogucnost da se postavi stil pokazivanja informacija na kontrolnu plocu. Dostupna su 3 stila sa 2 razna tipa brzinomjera i raznim kolicinama dopunskih informacija ili jednostavno sa krupnim brzinomjerom na cijelom ekranu. Po signalu od senzora koji prati osvjetljenost ekran sam moze da ukljuci inverzioni "nocni" rezim u kojem se svi svijetli elementi zamjenjuju tamnima da ne bi smetali vozacu.

Visina sjedenja zavisi od izbora sjedista i moze je mjenjati u intervalu od 760mm (ili 1720mm perimetar luka koja se obrazuje po unutrasnjem savu hlaca vozaca) sa niskim sjedistem koje ide kao opcija, do 840mm (1875 mm luk), u slucaju izbora visokog sportskog sjedista. Ukupno postoje opcije za 4 razna sjedista plus 2 varijanta putnickih. na ovaj nacin, tocnim izborom sjedista, ovoaj motor moze biti jednako udoban kako onima visine oko 170cm tako i divovima od 2m ili vise.
Meni, sa mojih 183cm je bilo komforno na standardnim sjedistima R1200R (790 mm) и R1200RS (820 mm).
Nestrpljivo cekam da se otopi ovaj snijeg pa da snimim neki dinamicniji video, no za sada samo ovako
https://www.youtube.com/watch?v=J7WYvIEdjEg

======================================================================================================
 
http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-bmw-r1200rs-review/26597.html
 
K 1300 je raketa za R 1200. Definitivno je 2 cilindra Boxer markantnog izgleda i vuce malo na retro, sto bi momentalno bilo u modi.
Ne radi se u krajnoj brzini samo, vec i o ubrzanjima, veci okretni moment ko K 1300 plus kraci prenos, jer okrece 3500 okretaja vise od R 1200. Rekao bih da do 200 stize duplo brze, ako ne, ono najmanje 5 sekundi, 5 sekundi na 200 km/h, znaci da ga R 1200 vise i ne vidi na horizontu.
 
Sredju said:
K 1300 je raketa za R 1200. Definitivno je 2 cilindra Boxer markantnog izgleda i vuce malo na retro, sto bi momentalno bilo u modi.
Ne radi se u krajnoj brzini samo, vec i o ubrzanjima, veci okretni moment ko K 1300 plus kraci prenos, jer okrece 3500 okretaja vise od R 1200. Rekao bih da do 200 stize duplo brze, ako ne, ono najmanje 5 sekundi, 5 sekundi na 200 km/h, znaci da ga R 1200 vise i ne vidi na horizontu.

U Arizoni. Ili na jednom od ovih mjesta http://jalopnik.com/5963917/the-longest-straight-roads-in-the-world .
U normalnoj pa do življe vožnje na zavojitoj cesti, grad, commute, u stvarnom životu su usporedivi.
 
Slazem se, posto sam i ja vec u godinama i vise sam za umirovljenicku stangu (putnicki enduro).
Tehnicki gledano, nije tako. K 1300 stize do 200 za 8 sekundi, a npr. r 1200 za 14, znaci, kada sa K 1300 izadjes iz naseljenog mjesta u petoj brzini i 60 km/h i povuces za sajle, dok dva puta trepnes na brzinomjeru stoji 150. K 1300 je raketa, tu jedan zrakom hladjen boxer moze prici samo diplomatskim napucavanjem u kaficu dok se pije piva.
 
Sredju said:
Slazem se, posto sam i ja vec u godinama i vise sam za umirovljenicku stangu (putnicki enduro).
Tehnicki gledano, nije tako. K 1300 stize do 200 za 8 sekundi, a npr. r 1200 za 14, znaci, kada sa K 1300 izadjes iz naseljenog mjesta u petoj brzini i 60 km/h i povuces za sajle, dok dva puta trepnes na brzinomjeru stoji 150. K 1300 je raketa, tu jedan zrakom hladjen boxer moze prici samo diplomatskim napucavanjem u kaficu dok se pije piva.

Bez namjere flejma, jer je ovo što govoriš točno u statistici i na papiru, ipak nisi u pravu. Da se ne bi uspoređivao sa znanjem i mogućnostima vožnje dva različita vozača evo primjera na meni.

Imao sam K1200R Sport koji je 12 konja slabiji od K1300 sedam godina (neznatno slabije karakteristike)
Sad imam novi GSA koji ima istu mašinu kao ovaj novi RS. (ne znam točno ali vjerojatno zbog težine GSA ima neznatno slabije karakteristike)
Na relaciji ZG-Orebić koju često idem i to isključivo van autoputa, po navigaciji (osim prvi put kada sam išao sa GSA) redovito sam brži sa GSA. Razlike su do 15tak minuta. Ništa značajno, ali recimo izjednačeno.
Želim reći kako su specifikacije na papiru ipak korisne samo za npr. stazu ili neke kontrolirane uvjete, ali u uvjetima prometa i normalne ceste to je druga priča.
To su neka moja skromna iskustva.
 
K1300R nema smisla porediti sa R1200RS, to su 2 razna vozila sa raznim motorima i raznom dinamikom. 0-100 je ubjedljivo u korist KR, moram potraziti di sam to zapisao ali negdje oko 3.5sekunde dok je to kod opozita 1200 izmedju 5,08 (zracni) i 5,29 (ovi novi sa vodenim hladjenjem). No nakon 160 KR malo pocinje da posustaje i daljnji nabor brzine ide dosta sporije i, u principu, istom dinamikom kao dok opozitnih motora
RS 0-200 ide za 11,23 sekundi, GS za 11.41, do 0-220 RS ide za 16.57sek a GS 17.04. R1200RT 0-200 16,05sek

KR 0-200 ide za 10.98sek.
kad uporedis sve to i nije bas neka velika razlika plus R1200GS je dosta tvrdji u amortizerima nego KR no zato na brzinama izmedju 100 i 150 malo bolje drzi krivine.

veselje krece nakon 220 kada opoziti prestaju da idu a KR tecno vozi do 260-270 nakon cega pocinje da se treska.


Kad gledate ove cifre gore imajte u vidu da je moja tezina pri tim mjerenjima bila oko 100-105 sa cizmama, kacigom, kamerom i jaknom.
 
jbg poslao a nisam dopisao.
elem, R12000 sam samo jednom provozao u gradu i 10ak krugova na stazi, rano je za bilo kakve komentare.
KR se bolje ponasa pri vecim brzinama u krivinama (nakon 150) i dinamicniji je u manevrisanju na 2 i 3 brzini, lakse se upravlja u intenzivnom gradskom prometu ako vozis putnika no RS definitivno ima bolje upravljanje solo u gradu, kao da je "veseliji" i lakse vuce na nizim obrtajima te samim tim ima bolje upravljanje u momentima provlacenja izmedju auta u gustom ili stojacem prometu, ima veci kut okreta volana i generalno je vise "gradski"  motor nego KR.

generalne performanse GRADSKE, ako govorimo o njima, su tu negdje iste.
Npr, u gradu je fazon da svi voze po obali jedne od rijeka koje proticu kroz grad, posto cesta koje ide po obalama vozi po jednoj obali prema centru grada a po drugoj van centra tj svaka je jednosmjerna.
ja na KR krug uradim na 10 minuta i 40sek.
na RS mi je izaslo 11,18.
na GS1200 11,11
na s1000rr 9,02

ruta je ovakva
https://maps.yandex.ru/213/moscow/?ll=37.685365%2C55.758714&z=15&rtext=55.813743%2C37.687219~55.749071%2C37.645285&rtt=auto

prema centru
i ovakva
https://maps.yandex.ru/213/moscow/?ll=37.725149%2C55.761057&z=13&rtext=55.747150%2C37.641036~55.813976%2C37.686976&rtt=auto&rtn=1
iz centra
ima negdje oko 22-23km i 9 semafora, dosta ostrih i dugackih krivina, dvije od po 500m sa suzenjem iz 3 u dvije trake i na ovom mjestu
https://maps.yandex.ru/213/moscow/?ll=37.699914%2C55.782218&z=18&rtext=55.781534%2C37.700172~55.782825%2C37.699660&rtt=auto
ima dupla S krivina + suzenje iz 4 u 3 trake + iz dvije skretanje na most i uglavnom se na tom mjestu svi lupaju?

Po noci, kad je manji promet, krug traje oko minutu manje + zavisi sve od semafora, ima jedan koji 70sek traje i ako ga uhvatis na pocetku onda prc.

nevertheless, RS je vise city commuter nego KR IMHO
 
Jesi li mozda provozao i R1200R ?
Pratim R i RS, imam namjeru da kupim jednog od njih, ali sam u velikoj nedoumici... Izgledom, vise volim naked motore, ali mi sada treba motor za duza putovanja u dvoje...
Iz ovog razloga, logicniji izbor je RS zbog dodatne zastite od vjetra...
Opet, citajuci razne testove po internetu, za RS kazu da ima nize postavljen upravljac i jaci nagib tijela prema naprijed (sportski polozaj sjedenja) u odnosu na R gdje se sjedi uspravnije...
Ako je to tacno, koliko onda RS realno pruza komfora na duze relacije u odnosu na R na kojem se opustenije sjedi ??? Kakva je tvoja ocjena komfora/nagiba tijela nakon sto si provozao RS ?
 
bisam mi mislim da necu prije 20ih taduma 8og mjeseca, ne stizem. 21-23.08 lokalni bice track days na moscow raceway pa ja planiram ta 4 dana biti tamo i vozikati se paralelno na svemu sto ce biti na stazi i oko nje a krajem mjeseca isto to u gradu pa cu onda da sredjujem utiske i tako...sudar mi sjebao sve planove...
 
Izgleda da je R1200RS pobijedio na ovogodisnjem AlpenMasters-u.  (y)
Motorrad/Motorevija u nadolazecim brojevima tek treba da objave testove, ali na BMW site-u je vec objavljeno ko je pobjednik

http://www.bmw-motorrad.de/de/de/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.de/de/de/individual/news/news/accessories.jsp&id=4636&notrack=1
 
Nemoguće!  :shock: :shock: :shock:

Da jedan švapski beemve pobjedi na švapskom testu?!?

:afro:
 
DiAbLeRo said:
Nemoguće!  :shock: :shock: :shock:

Da jedan švapski beemve pobjedi na švapskom testu?!?

:afro:

Nemoj tako. Znas da su se malo posvadjali sa Benveom nakon crkavanja mjenjaca novog GS-a na maratonskom testu, a onda i iznenadnog BMW-ovog povlacenja skutera C600 sa istog prije nego je test i zavrsen...
Meni je cudnija logika, jer sad ispada da je RS dosta bolji od GS-a (koji je godinama dominirao na AM, dok ga prosle godine ne skinu KTM)... A KTM-a sad izgubi od RS i pade na 3. mjesto

Vagao sam izmedju R i RS ali sada ce mi odluka definitivno bit laksa  :mrgreen:
 
heheheh..neumorni svabe s najglupljim ikad testom
gluplje je samo sto rade svake godine
bolje odmah obznanit - prvi smo slijedeci decenij i basta
 
Eto odmah ispod izvjestaja testa ti stoji i link za BMW Dealera.
:)
Kaze, ispostavilo se da je KTM 1290 ADV tezak, a R1200RS je lagan kao perce, te je KTM nezgodan za niske vozace itako sto na njihovoj slubenoj WEB stranici.
Cime se sluze, su pokazali kada su objavili ovaj video
https://www.youtube.com/watch?v=YGquRCM674Q
:)
 
pojavio se u puli jedan novi rs, uživo mi izgleda još bolje nego na fotkama (y)
 
Sredju said:
.....
te je KTM nezgodan za niske vozace

ma bullshit...frend vozi 1190 adventure, nisi je od mene jedno 8cm, vozi ok, udobno mu je, sa obadve noge doseze do zemlje.
kad sjedne na moj GS jedva da dotice prstima i to kad mu stavim sjediste u donji polozaj.
IMHO definitivno je KTM udobniji za patuljke.
mada....
http://www.youtube.com/watch?v=kRFyw57o_Ic
 
Vozim K1309R , radim dosta km u dvoje, 3kofera itd.
Moram priznati, sreo sam ljetos  R RS(stajali zajedno u koloni i malo se vozili zajedno) i zaista zanimljiv bike, po dosta stvari bi mi bio zanimljiv.
Nažalost dok ne probam, a možda i poslje, fali mu par sitnih detalja u usporedbi s K R,
Nedostaje onaj vauuu efekt, što vizualno a posebno kad sjediš na njemu i znaš da je 175ks pod jajcima, i to kad god trebaš.
Ma zaista se ne može reći da stalno koristim sve konjiće i snagu KR-a, ali ljepo je kad znaš da je imaš,i da je tu.
Zaštita od vjetra, hm,
Ja sam skromnih 195cm/105Kg  i do 150-170 nije frka,nemoramo se sakrivat,a to je za u dvoje ok, a za preko, ipak se vozim solo i malo se saginjem.
A priznajte sve nas ponekad uhvati 5min ludila/mraka a onda je zaista ljepo imati KR pod riti, snaga  je nevjerovatna a mirna,predvidljiva. Nema iznenada otvaranja, ludila poslje letargije, jednostavno i mirno od odozdola do skrozzz gore 10-11000rpm, ma gušt i točka.
A i kad stoji, "Švabo" još uvijek, nije još jedan motor u nizu istih/sličnih,
ipak je još uvijek drugačiji od svih.
Žao mi je što još nisam probao R RS ,i vjerujem da je sjajan bike, ali gotovo sam siguran da ove,za mene, kvalitete K1300R -a  nemože pobiti.