Razbijena kaciga

svjetli

Member
Feb 7, 2006
925
0
16
54
Jučer je bilo na tv-u nešto o kacigama ,kak su ih ispitivali i valjda su rekli da ne smije puknut pri padu,pa me zanima kakva su vaša iskustva ?

Ja sam imao sudar s autom koji sam očešao i onda bubnuo u jarak (al to se ništ ne sjećam). I meni suvozačici pukla je kaciga(shark rsv-stariji model,školjka od fiberglasa). Moja je pukla desno od lica i iznad lijevog oka a njena se desno od lica raspala. Pošto su to bile kacige srednje cijene ili recimo ne baš najjeftinije zanima me što bi bilo da je bila neka jeftinija od termoplastike ili polikarbonata ?

I brzina pri padu oko 70kmh a udarac u travu . Inače nije me bolila glava ,možda zbog noge koja je bolila uuf !
Šta kažu stručnjaci kad to treba puknut, jel tako bolje ili da ostane čitava ?
 

vzblade

New member
Dec 29, 2006
600
0
0
Varazdin/Darmstadt
Ja sam prije 5 godina pao sa cca 160km/h na glavi sam imao Arai RX7xx.Nakon pada,struganja po asfaltu i na kraju razbijanja
jedne drvene ograde (glavom naravno) kaciga jedva da je i imala ostecenja.Sogor je prosle godine pao sa Shoei XR1000,dosta slican pad samo sto nije udario glavom u ogradu,od kacige prakticki nije ostalo nista,cak je i popucala na par mjesta.          Glava na svu srecu bez ozljeda.Siguran sam da bi se neke losije kacige razletjele u komadice a o ozljedama glave necu ni razmisljati.
 

Hrvoje

Well-known member
Mar 27, 2005
11,184
67
48
D8, Shire Dalmatinski, Shire bb
vzblade said:
Ja sam prije 5 godina pao sa cca 160km/h na glavi sam imao Arai RX7xx.Nakon pada,struganja po asfaltu i na kraju razbijanja
jedne drvene ograde (glavom naravno) kaciga jedva da je i imala ostecenja.Sogor je prosle godine pao sa Shoei XR1000,dosta slican pad samo sto nije udario glavom u ogradu,od kacige prakticki nije ostalo nista,cak je i popucala na par mjesta.
Za početak mislim da se ova dva (kao niti bilo koja druga dva) slučaja ne mogu uspoređivati. Koliko god padovi bili slični uopće ne možeš niti pretpostaviti kakve su sile i u kojim pravcima djelovale na te dvije kacige.
Ne kažem da nije istina da je Arai kvalitetniji od Shoeice (nemam pojma i dapače nemam stav), ali po ovom primjeru se to zasigurno ne može zaključiti. :wink:
 

R_power

Member
Oct 5, 2006
445
0
16
38
KASTAV - RRIJEKA
kaže Loris Valjan da nakon pada kaciga ide na policu i uzima se nova (y) jer nikad neznaš šta se desilo unutra,je li čitava ili napuknuta, i naravno netreba štedit na kacigi
 

vzblade

New member
Dec 29, 2006
600
0
0
Varazdin/Darmstadt
Hrvoje said:
Za početak mislim da se ova dva (kao niti bilo koja druga dva) slučaja ne mogu uspoređivati. Koliko god padovi bili slični uopće ne možeš niti pretpostaviti kakve su sile i u kojim pravcima djelovale na te dvije kacige.
Ne kažem da nije istina da je Arai kvalitetniji od Shoeice (nemam pojma i dapače nemam stav), ali po ovom primjeru se to zasigurno ne može zaključiti. :wink:

Nisam ja mislio usporedivati niti padove a niti ove dvije firme sta se kacige tice i naravno da je svaki pad drugaciji,to je samo bilo moje iskustvo za koje mogu 100% reci da je tako bilo tj da su te dvije kacige i vise nego odradile svoj posao.S ovim sto si ti napisao se potpuno slazem i znam iz svojeg iskustva da na kacigama definitivno netreba stedjeti.
 

zokx

Active member
Oct 4, 2007
3,391
15
38
Trešnjevka
Čitao sam da čak i ako padne na pod sa neke visine (iz ruke) da se može poremetiti struktura i da je potencijalno opasna kod padova. To što se neke razlete kod padova, a istovremeno glavi nije ništa možda govori i o dobrom proračunu primanja sila i udaraca na materijal, a ne na glavu  :misli:
 

wingman

New member
Mar 8, 2008
1,311
0
0
Überland
tuca.biz
dajte ljudi malo... pa kakve su to nebuloze... ako je padom kaciga uništena, treba ju zamijeniti, al ako je malo zgrebana ili natučena.. :bonk:. ko je taj imenom i prezimenom koji tvrdi da se kaciga svakim padom treba zamijeniti novom. jel iko odavde uopće padao s motora???
 

aXXo

Member
Aug 10, 2007
312
0
16
Zg
ma ja sam imo canovu za 700kn i opo sa nekih 120kmh i nista,kaciga se sam zgrebala malo i bas daanas iso u ducan i kupio suomy i prica lik.Jucer mu doso lik sa r6 i uzeo sebi neku od 900kn. :LOL:
 

sismis

New member
Apr 21, 2007
801
0
0
31
Vg
wingman said:
dajte ljudi malo... pa kakve su to nebuloze... ako je padom kaciga uništena, treba ju zamijeniti, al ako je malo zgrebana ili natučena.. :bonk:. ko je taj imenom i prezimenom koji tvrdi da se kaciga svakim padom treba zamijeniti novom. jel iko odavde uopće padao s motora???

potpisujem.

aXXo said:
ma ja sam imo canovu za 700kn i opo sa nekih 120kmh i nista,kaciga se sam zgrebala malo i bas daanas iso u ducan i kupio suomy i prica lik.Jucer mu doso lik sa r6 i uzeo sebi neku od 900kn. :LOL:

zasto nebi kupio kacigu za 900kn?

misliš da mora imat neku od 3500 kn?
 

aXXo

Member
Aug 10, 2007
312
0
16
Zg
sismis said:
potpisujem.

zasto nebi kupio kacigu za 900kn?

misliš da mora imat neku od 3500 kn?

pa po mome da....nije ista kaciga od 900kn i neka od 2,5k +...+jos jaci motor kad je u pitanju...
 

sismis

New member
Apr 21, 2007
801
0
0
31
Vg
vecinu razlike u cijeni ne cini kvaliteta skoljke koliko kvaliteta unutrasnjosti,ventilacija,aerodinamika,zvucna izolacija , a na kraju krajeva i ime.
 

sismis

New member
Apr 21, 2007
801
0
0
31
Vg
da se razumijemo, razlika postoji svakako, to stoji , ali nije tolika razlika kad je pad u pitanju.

žalosno je kad to sto je decko dao pun kufer para za motor, a na kraju nema za "postenu" opremu. to je žalosno.

a možda jednostavno mosli da mu nije potrebna

:misli:
 

svjetli

Member
Feb 7, 2006
925
0
16
54
Vjerujem da su se moje shark-ice raspale jer su od fiberglasa a taj je materijal čvrst ali nije i elastičan pa kad udarac pređe neku granicu on puca dok bi se ove od plastike savinule tako da.. ajd sad budi pametan koja je školjka bolja
 

aXXo

Member
Aug 10, 2007
312
0
16
Zg
sismis said:
da se razumijemo, razlika postoji svakako, to stoji , ali nije tolika razlika kad je pad u pitanju.

žalosno je kad to sto je decko dao pun kufer para za motor, a na kraju nema za "postenu" opremu. to je žalosno.

a možda jednostavno mosli da mu nije potrebna

:misli:

ovo zadnje.....
 

zokx

Active member
Oct 4, 2007
3,391
15
38
Trešnjevka
SVJETLI said:
Vjerujem da su se moje shark-ice raspale jer su od fiberglasa a taj je materijal čvrst ali nije i elastičan pa kad udarac pređe neku granicu on puca dok bi se ove od plastike savinule tako da.. ajd sad budi pametan koja je školjka bolja

Bitno je da glavi nije ništa. Mislim, a kako si napisao, da razlika u materijalu kaciga nije presudna samo kod pucanja kod direktnog udarca, nego zbog žilavosti materijala i otpornosti na struganje.
To je vjerovatno kao kod auta. Kad je sudar neki se auti gadnije ošete jer imaju "programirane" zone deformiranja kako bi na sebe preuzele energiju udarca. Tako i kaciga na svoju strukturu/školjku mora preuzeti udarac/struganje do te mjere da sačuva unutrašnjost. Zato je svaki udarac/pad iz ruke potencijalno opasan za slabljenje konstrukcije na mjestu udarca.
 

sid

Active member
Mar 12, 2007
6,202
0
36
55
Zagreb
Kod automobila postoje 2 osnovne vrste zastite pri sudaru, bolje receno "potrosnje" kineticke energije koja se generira pri sudaru.
1. sistem su programibilne zone guzvanja, znaci da su dijelovi konstrukcije namjerno oslabljeni i na tim mjestima se guzvaju i pucaju te na taj nacin smanjuju kin. energiju koja se predaje tijelu putnika. Nedostatk takvog principa je tezina koju donose takvi dijelovi.
2. sistem je preuzet iz avijacije, a radi se o skoljkastom pristupu rasporeda sila, drugim rijecima, ne postoje posebni konstruktivno ojacani dijelovi, vec cijela karoserija prenosi sile po sebi. Udarac u napr. prednji desni cosak ce preko karoserije biti prenesen sve do zadnjeg lijevog coska, izazivajuci manje ili vece deformacije karoserije i na taj nacin ce "ispuhati kin. energiju, nedostatk ovakvog pristupa je skuplji popravak, a prednost manja teuina konstrukcije.


Ovo je sve nacelno, postoje i najvise se koriste kombinacije ova dva sustava .

Bit je da sto manje kineticke energije dodje do putnika u vozilu.

 

giantMC

Active member
Jul 5, 2007
2,577
5
38
39
Zagreb
mislim da je suvisna rasprava o tome dal je bolja ona koja je ili nije pukla.. sve ovisi o konstrukciji i materijalu i inzenjeri znaju zasto su napravili tako da pukne ili ne.. a oni koji se vesele sto nije pukla nego se samo deformirala i misle da ne trebaju novu, sretno im u zivotu jer kod sljedeceg pada ce promjenit misljenje (to se ne odnosi na cisto struganje po podu).. nakon trajne deformacije materijal je daleko od sigurne zone i puno manja sila je potrebna za katastrofalne posljedice.. s obzirom da se radi o vasim glavama vas izbor, ovo je samo tehnicko stanoviste
 

sismis

New member
Apr 21, 2007
801
0
0
31
Vg
kaciga nakon PADA (pucanje,deformiranje) mora zamjenjena, to nitko niti ne spori
ali nakon lakšeg pada u kojem je došlo do struganja kacige ili neceg slicnog nema potrebe da se kaciga mjenja
 

sismis

New member
Apr 21, 2007
801
0
0
31
Vg
full88 said:
Pao sam s 50 km/h, na glavi je bila Suomy Spec 1 ... kak sam pao na desnu stranu kaciga je bila malo jace ostrugana kod brade i cijelom desnom stranom, ali nist prestrasno, cak sam mislio da cu se moc nastavit vozit s njom s obzirom na vizualno ostecenje, ali mi je kaciga nakon pada kod svakog pokreta glave nekak cudno skripila, onak ko da spavate u drvenoj kuci pa stalno sve skripi, pa sam ju zamjenil, tak da mislim da nakon nekog ozbiljnijeg udarca treba zamjenit kacigu novom, mada vizualno izgleda ok...

(y)