Dac0908
New member
Vjerojatno se ovo može primijeniti i na mnoge druge skutere i motocikle, al eto, konkretno je ovdje Piaggio X8 400
Simptomi neispravnog reglera: na leru je sve normalno, kad se dignu obrtaji pali se lampica "check engine", ili za injection ili slično, ovisno o modelu. Nekih bitnih promjena nema, osim što poslije nekog vremena ne pali više veselo.
Regler (Spannungsregler, voltage regulator/rectifier, regolatore di tensione) ispravlja izmjenični napon iz alternatora (koji ovisi o obrtajima) u istosmjerni i drži ga u standardnim okvirima - kad je regler neispravan najčešće daje previsok napon koji raste sa obrtajima - čak i do 18 V, što se lako može izmjeriti. Akumulator zbog pregrijavanja presuši, a u ekstremnim slučajevima navodno može i puknuti kućište. Možda i još nešto može krepati, tko zna....
U mojem slučaju odluka je pala na regler domaće proizvodnje koji je zapravo dva-u-jednom: http://www.regler.sper.hr/sp_trofazni_regler.htm - najveću ulogu je imala cijena originalnog dijela, a i napisi po forumima (modernvespa, apriliaforum, ne mogu se sjetiti ostalih) da je Piaggiov standardni DUCATI ENERGIA regler jednostavno loš i da krepavaju relativno često. Jedan od talijanskih webshopova navodi modele na kojima je taj isti model:
Praktički svaki talijanski maxi, a lista sigurno nije kompletna.
Što napraviti? Najprije naći gdje je smješten. Na X8 je u desnom boku, ispod sjedala. Treba poskidati sve šarafe plastika, skinuti zadnje svjetlo i plastike koje povezuju bokove (jedna ispod svjetla, jedna odmah iza sica), rukohvat ili nosač kofera, ovisi što se ima. Onda to izgleda ovako:
Dva šarafa, dva konektora i dolje je, usporedba sa novim:
U hladnjaku novoga treba izbušiti dvije rupe za šarafe, a čak je i duljina originalnih bila ok. Kabel je bio predugačak, treba ga učvrstiti vezicama i skratiti na potrebnu duljinu, uračunati i konektore i par centimetara kabela sa serijskog. Konektor sa 3 žute žice je dolaz sa alternatora, u drugom su po dva plusa i dva minusa, da rasterete konektor i instalaciju. Na strani skutera crna je minus, na strani reglera je ovdje zelena. Crvena je naravno plus. Njih prije spajanja na SPER (koji ima veću kvadraturu vodiča, ali i zbog dizajna manja opterećenja) treba zbrikati:
Tri dolaza prema shemi koja se dobije s reglerom (siva, smeđa, crna), plava ide na plus, žuto-zelena na minus. Spojeve sam lemio, i za izolaciju koristio samovulkanizirajuću traku (tzv. skoč-traka), osim toga bi bilo dobro termoskupljajuće crijevo a izolirka mislim ni u kojem slučaju. Još malo vezica i fiksiranja da spojevi ne trpe neko opterećenje i onda to sve stoji na mjestu:
Ovdje ima mjesta pod plastikom bez ikakvih problema, i zahvat se uopće ne vidi. Napon i punjenje je ok, lampica više ne svijetli
Simptomi neispravnog reglera: na leru je sve normalno, kad se dignu obrtaji pali se lampica "check engine", ili za injection ili slično, ovisno o modelu. Nekih bitnih promjena nema, osim što poslije nekog vremena ne pali više veselo.
Regler (Spannungsregler, voltage regulator/rectifier, regolatore di tensione) ispravlja izmjenični napon iz alternatora (koji ovisi o obrtajima) u istosmjerni i drži ga u standardnim okvirima - kad je regler neispravan najčešće daje previsok napon koji raste sa obrtajima - čak i do 18 V, što se lako može izmjeriti. Akumulator zbog pregrijavanja presuši, a u ekstremnim slučajevima navodno može i puknuti kućište. Možda i još nešto može krepati, tko zna....
U mojem slučaju odluka je pala na regler domaće proizvodnje koji je zapravo dva-u-jednom: http://www.regler.sper.hr/sp_trofazni_regler.htm - najveću ulogu je imala cijena originalnog dijela, a i napisi po forumima (modernvespa, apriliaforum, ne mogu se sjetiti ostalih) da je Piaggiov standardni DUCATI ENERGIA regler jednostavno loš i da krepavaju relativno često. Jedan od talijanskih webshopova navodi modele na kojima je taj isti model:
Code:
Aprilia Scarabeo Light - 250 cc - anni: 2007 -
Aprilia Sportcity - 250 cc - anni: 2006 - 2007
Aprilia Atlantic - 250 cc - anni: 2006 -
Aprilia Atlantic - 500 cc - anni: 2001 - 2004
Aprilia Atlantic Sprint - 400 cc - anni: 2005 - 2008
Aprilia Atlantic Sprint - 500 cc - anni: 2005 - 2008
Aprilia Scarabeo Light - 400 cc - anni: 2006 -
Aprilia Scarabeo Light - 500 cc - anni: 2006 -
Aprilia Scarabeo - 500 cc - anni: 2003 - 2005
Aprilia Sportcity Cube - 250 cc - anni: 2008 -
Aprilia Sportcity Cube - 300 cc - anni: 2008 -
Gilera Nexus - 250 cc - anni: 2006 - 2007
Gilera Nexus - 500 cc - anni: 2003 - 2005
Gilera Nexus - 500 cc - anni: 2006 -
Gilera Fuoco - 500 cc - anni: 2007 -
Gilera Nexus - 300 cc - anni: 2008 -
Malaguti Madison 3 - 250 cc - anni: 2006 -
Malaguti Spidermax GT - 500 cc - anni: 2004 -
Malaguti Centro ie - 125 cc - anni: 2008 -
Malaguti Centro ie - 160 cc - anni: 2008 -
Malaguti Blog ie - 125 cc - anni: 2009 -
Piaggio X9 - 500 cc - anni: 2001 - 2002
Piaggio X9 Evolution - 500 cc - anni: 2003 - 2007
Piaggio Beverly - 500 cc - anni: 2002 - 2006
Piaggio Beverly ie/Sport - 250 cc - anni: 2006 - 2008
Piaggio Beverly - 400 cc - anni: 2006 -
Piaggio Beverly Cruiser - 500 cc - anni: 2007 -
Piaggio MP3 - 250 cc - anni: 2006 -
Piaggio MP3 - 400 cc - anni: 2007 -
Piaggio Vespa GTS - 250 cc - anni: 2005 -
Piaggio Vespa GTV - 250 cc - anni: 2006 -
Piaggio X-Evo - 250 cc - anni: 2007 -
Piaggio X-Evo - 400 cc - anni: 2007 -
Piaggio X8 - 250 cc - anni: 2005 - 2008
Piaggio X8 - 400 cc - anni: 2006 - 2008
Piaggio X7 - 250 cc - anni: 2008 -
Piaggio Beverly Cruiser - 250 cc - anni: 2007 - 2009
Piaggio Beverly Tourer - 250 cc - anni: 2008 - 2009
Piaggio Beverly Tourer ie - 300 cc - anni: 2009 -
Piaggio Vespa GTS Super - 300 cc - anni: 2008 -
Piaggio MP3 Hybrid - 125 cc - anni: 2009 -
Piaggio MP3 ie - 125 cc - anni: 2009 -
Praktički svaki talijanski maxi, a lista sigurno nije kompletna.
Što napraviti? Najprije naći gdje je smješten. Na X8 je u desnom boku, ispod sjedala. Treba poskidati sve šarafe plastika, skinuti zadnje svjetlo i plastike koje povezuju bokove (jedna ispod svjetla, jedna odmah iza sica), rukohvat ili nosač kofera, ovisi što se ima. Onda to izgleda ovako:
Dva šarafa, dva konektora i dolje je, usporedba sa novim:
U hladnjaku novoga treba izbušiti dvije rupe za šarafe, a čak je i duljina originalnih bila ok. Kabel je bio predugačak, treba ga učvrstiti vezicama i skratiti na potrebnu duljinu, uračunati i konektore i par centimetara kabela sa serijskog. Konektor sa 3 žute žice je dolaz sa alternatora, u drugom su po dva plusa i dva minusa, da rasterete konektor i instalaciju. Na strani skutera crna je minus, na strani reglera je ovdje zelena. Crvena je naravno plus. Njih prije spajanja na SPER (koji ima veću kvadraturu vodiča, ali i zbog dizajna manja opterećenja) treba zbrikati:
Tri dolaza prema shemi koja se dobije s reglerom (siva, smeđa, crna), plava ide na plus, žuto-zelena na minus. Spojeve sam lemio, i za izolaciju koristio samovulkanizirajuću traku (tzv. skoč-traka), osim toga bi bilo dobro termoskupljajuće crijevo a izolirka mislim ni u kojem slučaju. Još malo vezica i fiksiranja da spojevi ne trpe neko opterećenje i onda to sve stoji na mjestu:
Ovdje ima mjesta pod plastikom bez ikakvih problema, i zahvat se uopće ne vidi. Napon i punjenje je ok, lampica više ne svijetli