Hard Rocker
New member
Znatizeljnima prevod teksta test-pilota BMW Borisa Lamina nakon svih mogucih ispitivanje, testiranja i najzad predstavljanja motora U protugali prije nekoliko dana.
odmah da kazem da je vrlo moguce da ima nekih nedoumica ili gresaka posto sam ja skoro 20god van zemlje i malo me jebu tehnicki izrazi a bogami i ovi novouvedeni u hrvatski, ja sam od onih sa sijedom bradom.
======================================================================================================
Ukratko i u nekoliko rijeci o novom modelu BMW S1000XR
U prvom redu, treba znati da ovo nije 4cilindricni GS, kao sto mnogi misle no isto tako nije ni podignut S1000R.
Ispravno bi bilo uporediti S1000XR sa Ducati Multistrada tj pred nama je crossover ili, kako ga nazivaju marketologi BMW - Adventure bike.
Neki vlasnici GS zalili su se na nedostatak dinamike na asvaltu i tu i tamo gledali prema Multistrada i 1190 no nisu bili spremni da prednosti enduro-style sjedenja, povecani klirens i opce udobnosti na duzim putovanjima mijenjaju samo da motor sa visokim obrtima i upravo za njih je i konstruisan S1000XR.
No, za mogucnost voznje rame uz rame sa sportskim motorima kupci ce u pocetku morati da se rastanu sa jednim dijelom off-road mogucnosti - 17-inchni kotaci opremljeni apsolutno asvaltnim gumama (iz tvornice XR dolazi sa gumama Pirelli Diablo Rosso II u dimanzijama 120/70 i 190/55) ne dozvoljavaju tjeranje susjedskih ovaca sa vase livade, no aftermarket je prepun drugih modela guma sa kojima ce i ovo biti moguce. Dobra vijest je sto XR leti. Da, leti a ne ide, leti sa istom svjezinom kao i S1000RR a sam motor je sacuvao "histeriju" na visokim obrtima no ujedno je dobio neocekivano mnogo vuche na niskim i XR slobodno moze da ide u 6oj brzini vec od 3000ob/min a dalje prestaje voznja i pocine let.
Osnovno pitanje koje su postavljali potencijalni kupci XR-vlasnici S1000R vezano je za kut okreta upravljaca koji je na S1000R isti kao kos S1000RR na XR nije aktualno - kut okretanja upravljaca je gotovo isti kao na GS seriji tj manevrisanje u ogranicenom prostoru je lako i vrlo podsjeca na GS. Nisam bas uvjeren da li je bilo potrebno pravili upravljac toliko sirok posto to moze biti problem u gradskoj voznji i probijanju kroz prometne guzne (u Rusiji je dozvoljen "lane splitting" i voznja izmedju redova - prim.prev) no na prvi pogled mi se cini da iskusni vozac ne bi trebao da ima problema a vlasnici R1200GS nikako nece imati problema.
Novi BMW Adventure bike u maksimalnoj ponudi bice opremljen svim suvremenim elektronskim sustavima koji su dostupni an drugim top-modelima bavarskog koncerna. U spisku se nalaze elektronski sustav vjesanja sa dinamicnom kontrolom Dynamic ESA, DTC, kocnice opremljene ABS Pro koje doziraju silu kocenja u ovisnosti od kuta naklona u krivini, izbor rezima rada motora itd. 2016 u model ce biti dodana opcija keyless access i vjerojatno Hill Start Control.
Dva negativna momenta, koji se licno meni nisu svidjela - "pistajuci" zvuk motora koji podsjeca na zvuk K1300GT i "cheap-style" stop-svjetlo. Sam dizajn tog svjetla se organicno uklapa u minimalisticki NineT, no S1000XR trazi nesto originalnije i suvremenije, npr u stilu novih R1200R/RS.
Za sada jednostavni video iz Portugala a pravu gradsku (i ne samo nju) voznju za koji dan, kada se kod nas otopi snijeg
======================================================================================================
Da dodam od sebe - jucer se snijeg otopio
odmah da kazem da je vrlo moguce da ima nekih nedoumica ili gresaka posto sam ja skoro 20god van zemlje i malo me jebu tehnicki izrazi a bogami i ovi novouvedeni u hrvatski, ja sam od onih sa sijedom bradom.
======================================================================================================
Ukratko i u nekoliko rijeci o novom modelu BMW S1000XR
U prvom redu, treba znati da ovo nije 4cilindricni GS, kao sto mnogi misle no isto tako nije ni podignut S1000R.
Ispravno bi bilo uporediti S1000XR sa Ducati Multistrada tj pred nama je crossover ili, kako ga nazivaju marketologi BMW - Adventure bike.
Neki vlasnici GS zalili su se na nedostatak dinamike na asvaltu i tu i tamo gledali prema Multistrada i 1190 no nisu bili spremni da prednosti enduro-style sjedenja, povecani klirens i opce udobnosti na duzim putovanjima mijenjaju samo da motor sa visokim obrtima i upravo za njih je i konstruisan S1000XR.
No, za mogucnost voznje rame uz rame sa sportskim motorima kupci ce u pocetku morati da se rastanu sa jednim dijelom off-road mogucnosti - 17-inchni kotaci opremljeni apsolutno asvaltnim gumama (iz tvornice XR dolazi sa gumama Pirelli Diablo Rosso II u dimanzijama 120/70 i 190/55) ne dozvoljavaju tjeranje susjedskih ovaca sa vase livade, no aftermarket je prepun drugih modela guma sa kojima ce i ovo biti moguce. Dobra vijest je sto XR leti. Da, leti a ne ide, leti sa istom svjezinom kao i S1000RR a sam motor je sacuvao "histeriju" na visokim obrtima no ujedno je dobio neocekivano mnogo vuche na niskim i XR slobodno moze da ide u 6oj brzini vec od 3000ob/min a dalje prestaje voznja i pocine let.
Osnovno pitanje koje su postavljali potencijalni kupci XR-vlasnici S1000R vezano je za kut okreta upravljaca koji je na S1000R isti kao kos S1000RR na XR nije aktualno - kut okretanja upravljaca je gotovo isti kao na GS seriji tj manevrisanje u ogranicenom prostoru je lako i vrlo podsjeca na GS. Nisam bas uvjeren da li je bilo potrebno pravili upravljac toliko sirok posto to moze biti problem u gradskoj voznji i probijanju kroz prometne guzne (u Rusiji je dozvoljen "lane splitting" i voznja izmedju redova - prim.prev) no na prvi pogled mi se cini da iskusni vozac ne bi trebao da ima problema a vlasnici R1200GS nikako nece imati problema.
Novi BMW Adventure bike u maksimalnoj ponudi bice opremljen svim suvremenim elektronskim sustavima koji su dostupni an drugim top-modelima bavarskog koncerna. U spisku se nalaze elektronski sustav vjesanja sa dinamicnom kontrolom Dynamic ESA, DTC, kocnice opremljene ABS Pro koje doziraju silu kocenja u ovisnosti od kuta naklona u krivini, izbor rezima rada motora itd. 2016 u model ce biti dodana opcija keyless access i vjerojatno Hill Start Control.
Dva negativna momenta, koji se licno meni nisu svidjela - "pistajuci" zvuk motora koji podsjeca na zvuk K1300GT i "cheap-style" stop-svjetlo. Sam dizajn tog svjetla se organicno uklapa u minimalisticki NineT, no S1000XR trazi nesto originalnije i suvremenije, npr u stilu novih R1200R/RS.
Za sada jednostavni video iz Portugala a pravu gradsku (i ne samo nju) voznju za koji dan, kada se kod nas otopi snijeg
======================================================================================================
Da dodam od sebe - jucer se snijeg otopio
Last edited by a moderator: