Evo malo duzi osvrt.
Definitivno jesam ! Iskreno, bilo me je malo strah da se ne razocaram kad ga konacno provozam malo duze, jer sam ga ipak kupio na nevidjeno. A dodatno me je brinula visina motora, ali i sto generalno nisam naviknut na (velike) motore sa oklopima - cijeli svoj staz na 2 tocka sam vozio iskljucivo naked motore. Medjutim, cim sam izasao iz grada vidio sam da je to to.
Vozi se kao bicikl, jako upravljiv, u nagib pada kao pero i ne trazi prakticno nikakav angazman kod obaranja ili korekcija putanje. Jako me podsjetio na GS-a koji me sokirao svojom stabilnoscu u zavoju i davanjem utiska da u dubokim nagibima mozes skroz pustiti guvernalu. Tako nesto sa nijednim motorom koji sam vozio nisam iskusio, do XR-a
Ali kod XR-a to ide jos bolje, jer je nekako sav laksi od GS-a u takvim manevrima, cak i od mog vjernog R1200R. Motor bukvalno ide tamo gdje pogledas.
Ovjes je prilicno udoban, sto me je ugodno iznenadilo. Jer sam za XR-a uglavnom slusao price kako je tvrd k'o daska. Nisam vozio stari, ali pretpostavljam da su onda ovaj novi smeksali. U Dynamic se malo ukruti, ali opet ne kao daska. U Road modu plovi k'o brod, ali i dalje stabilan i bez pumpanja u jacim nagibima i brzinama. Spuzva u sjedistu je tvrda, ali ne ubija u voznji, sasvim OK. Vidjet cemo sta ce zena reci za svoje kada je provozam.
Sto se tice snage, limitiran je na 9000 rpm do 1. servisa, a ja sam po prirucniku vozio do 7000 (prvih 300km). Dakle, ni okrznuo ga. Motor se tek budi na oko 6000 i koliko sam imao priliku osjetiti - ozbiljno se budi
Ali ti se nekako prikrade, k'o macka.
Linearno razvija snagu, nije bucan, ususkan si iza plastika, pa ti ni vjetar ne daje osjecaj stvarne brzine (to mi je navika sa nakeda). U jednom momentu sam vozio oko 90 i spucao po gasu da preteknem kamion i po preticanju jos malo ubrzavao saltajuci malo pred 7000 rpm - pogledam brzinomjer - 170
Isto izmedju zavoja - ispucas se iz zavoja, ubrzas i onda prepadnes kada vidis koliko ides pred sljedeci zavoj - panicno kocenje
Tako da se slazem - kohones ce definitivno morati u teretanu da se nabildaju
Interesantno da kod ubrzanja ne cupa ruke iz lakata, nego samo osjetis u straznjici kako klizis prema nazad
I jako je elastican. To sam namjerno testirao po nekim svojim dionicama, pa sam poredio saltanje i kojom brzinom prolazim zavoje u odnosu na stari motor i sve sam zavoje u istim brzinama prolazio, a mislio sam da cu na XR, zbog 4 cilindra, morati saltati barem jednu nize.
Mjenjac je savrsenstvo, a to mi je stvarno otkrovenje jer sam na R1200R ludio od grubog, klepetavog mjenjaca.
Vibracije ? Ima ih i na novom, ali jako slabe, ni priblizno da bi se nazvale iritirajucim. Javljaju se u valovima i "putuju" po razlicitim dijelovima motora, zavisno od obrtaja. Koliko sam u jucerasnjoj mokroj voznji
uspio osjetiti, prvo se jave u ruckama na oko 4000-4500 rpm. Onda sa rastom obrtaja nestanu u ruckama pa se jave u sjedistu na oko 5000. Do 5500 rpm nestaju iz sjedista i sele se u oslonce nogu gdje nestaju kada predjes 6000. Dakle, ujednacena masaza cijelog tijela
Kocnice su BMW brendirane Hayes kao na novim GS-ovima (trenutno ne cure
) i prva neka razlika koju sam osjetio u odnosu na Brembo je da hvataju odmah na pocetku hoda rucice. Kod Bremba je bilo malo slobodnog hoda prije nego zagrizu. Punu snagu nisam probao, jer jos uvijek plocice i diskovi sjedaju na svoje.
Uglavnom, dobio sam sve ono sto mi se svidjelo kod GS-a (zbog cega sam i njega razmatrao kod kupovine), plus sportske karakteristike motora i mjenjaca koje su mi jako nedostajale kod boxera, ukljucujuci i zvuk. Jedva cekam da se razvedri i da se popentram na njega opet - zaljubio sam se