S1000XR

Evo da i ja podijelim svoje dojmove nakon skupljenih cca 400-500 km. Prvi dojam, na leru je strahovito bučan. Ne radi se o tome da mi smeta buka nego odmah daje na znanje o kakvom motoru je riječ. Karikirano, to je RR na steroidima koji je malo narastao i stavljen mu je visoki upravljač. U prilog tome ide i dinamični ovjes i tri mape paljenja i najveća fora display koji pokazuje nagibe i paljene DTCa, Pravi turist, nema šta. :mrgreen: Šalim se , svaki motor se može voziti pristojno. Išao sam danas do Grobnika, prema dole turistički, natrag malo agresivnije. Putna brzina od cca 90-120, nema se tu šta zamjeriti, ide kao i svaki drugi japanac u pola cijene.:mrgreen: Prema natrag sam ga vrtio do 10-11.000 okretaja i tu već zavrišti i krene ko zmaj. Zapravo bih rekao da se tu vidi njegov karakter, ona tromost koja je GSu i ostalim kozama mana, toga na XRu nema.
Esso je bio u pravu, sjedalo mi se nije svidjelo. Ovaj primjerak ima povišeno sjedalo za 2 cm ali je oblik navodno isti. Reže po bridovima međutim nije to ništa strašno ali me začudilo što su pri kraju današnjeg đira počeli grčevi. Upravljač je postavljen niže nego što sam očekivao, ne znam da li je to do ta 2 cm razlike.
Vezano za vaše vizire, bio sam i na autoputu. Brzina malo veća od one koja se prije spominjala:cool:, originalni vizir u spuštenom položaju, mrvicu sagnem glavu i vjetra nema.
Da ne smaram dalje, kao i većini novih motora teško mu je naći zamjerku. Moj osobni dojam je, iako se stvarno ne smatram Ducatistom :mrgreen: , da mi je previše konfekcijski. Da, lijepo izgleda, ide fantastično, faca si jer je BMW a nije Japanac ali u njemu nema ništa posebno intrigantno. XR je dio obitelji S1000 koja nikad neće imati status GSa. Ne mislim time ništa loše samo nisam očekivao da bude toliko izraženo.

Dobro pa je barem negdje bucan :mrgreen: jer su ga bas ugusili sa EURO 5, ziv se jadan ne cuje.
Sto se tice snage, otprilike si i sam skontao. Na oko 9000 mu je maksimalni obrtni moment, a na 11000 maksimalna snaga, tako da ga je (bar po meni) kod zivlje voznje najbolje voziti u rasponu 7000-11000. Generalno na 7000 pocnes osjetiti da se bas budi, a tada i zvuk promijeni jer konacno otvori klapnu (ima 2 izduvne cijevi na onoj "kanti" ispod. Mala je stalno otvorena, a velika ima klapnu koja se otvara tek na 7000). Tako izrazeno promijeni zvuk na 7000 da sam se zezao da je BMW mozda ugradio Hondin V-TEC :mrgreen:
Upravljac je nizi 2 cm nego na starom XR (ako si vozio stari) i malo je pomjeren prema naprijed, isto mozda oko 2cm. Sto ce reci da sjedis malo savijenije, a u kombinaciji sa visim sjedalom sigurno jos vise.
Cudi me to za vizir. Doduse ti si se saginjao. I meni je OK tako, ali ja gledam i iz perspektive putovanja gdje ne planiram bas da sjedim tako 6-7 sati.
GS je sveta krava :mrgreen: i siguran sam da i BMW-u nije ni blizu namjera da mu od XR-a napravi ozbiljnu konkurenciju. GS je zaokruzeniji motor, brusen i usavrsavan decenijama, smiren, udoban, izbalansiran, "sam se vozi" da je meni licno dosadan. Licno sam se na njemu osjecao kao putnik, a ne vozac. Fali mu te neke dinamike da te razbudi, koju sa druge strane XR ima na pretek. Mada kazu da je ovaj 1250 dosta zivlji, nisam ga vozio. XR je priblizno dobar u svemu kao GS, ali sa izrazenom dinamikom i karakterom, nijansu naustrb komfora, da kazem - nervozniji i malo neudobniji. To ne odgovara svima.
Sebe licno vidim i na GS-u nekad u buducnosti, ali kada ga jos malo pojacaju i ucine dinamicnijim, a i ja se malo smirim :mrgreen: I srede buku motora i klepetavi mjenjac koji su mi definitivno najveca zamjerka na tom motoru. Idealno bi bilo da u GS-a ubace masinu i mjenjac iz XR. Mogli bi ga onda sa pravom nazvati GSXR-1000 😂
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: nigda_vz
Da ne smaram dalje, kao i većini novih motora teško mu je naći zamjerku.

Smatram da je ova realna izjava.
Volio bih u dogledno vrijeme provozati vise velikih "putnih" motora.
Ne vjerujem da je bmw, onako daleko ispred svih...
I pretvara se u konfekciju. Svaki drugi motor je GS, proslu sezonu je bilo vise stranaca na XR...
 
Ovo:
"Upravljac je nizi 2 cm nego na starom XR (ako si vozio stari) i malo je pomjeren prema naprijed, isto mozda oko 2cm. Sto ce reci da sjedis malo savijenije, a u kombinaciji sa visim sjedalom sigurno jos vise."

Je meni totalni promašaj i razlog zbog kojega vjerojatno nakon ovog xr necu niti razmatrati taj novi, cijela poanta te klase je potpuno uspravno sjedenje koje su sad ujebali, i stari je već više prema napred od Multice.
Imaju 1250rs i 1000r sa takvim položajem, nije trebalo usrati i xr :mrgreen:
 
I sad napokon vi sa iskustvom možete reći koji je bolji i zašto MTS ili XR?:unsure:
 
Izgleda da nema druge nego da slijedeći vikend ponovim turu s novim GSom pa da friško usporedim. :mrgreen:


...cijela poanta te klase je potpuno uspravno sjedenje koje su sad ujebali, i stari je već više prema napred od Multice.
Imaju 1250rs i 1000r sa takvim položajem, nije trebalo usrati i xr :mrgreen:

To mi je bio drugi šok, nakon zvuka u leru, a onda si razmišljam ako je agregat više trkaći nego turistički i cijeli taj crossover koncept je hibridni, onda valjda ima smisla da takav bude i položaj sjedenja.


Dobro pa je barem negdje bucan :mrgreen: jer su ga bas ugusili sa EURO 5, ziv se jadan ne cuje.
Sto se tice snage, otprilike si i sam skontao. Na oko 9000 mu je maksimalni obrtni moment, a na 11000 maksimalna snaga, tako da ga je (bar po meni) kod zivlje voznje najbolje voziti u rasponu 7000-11000. Generalno na 7000 pocnes osjetiti da se bas budi, a tada i zvuk promijeni jer konacno otvori klapnu (ima 2 izduvne cijevi na onoj "kanti" ispod. Mala je stalno otvorena, a velika ima klapnu koja se otvara tek na 7000). Tako izrazeno promijeni zvuk na 7000 da sam se zezao da je BMW mozda ugradio Hondin V-TEC :mrgreen:

Cudi me to za vizir. Doduse ti si se saginjao. I meni je OK tako, ali ja gledam i iz perspektive putovanja gdje ne planiram bas da sjedim tako 6-7 sati.

GS je sveta krava :mrgreen: i siguran sam da i BMW-u nije ni blizu namjera da mu od XR-a napravi ozbiljnu konkurenciju. GS je zaokruzeniji motor, brusen i usavrsavan decenijama, smiren, udoban, izbalansiran, "sam se vozi" da je meni licno dosadan. Licno sam se na njemu osjecao kao putnik, a ne vozac. Fali mu te neke dinamike da te razbudi, koju sa druge strane XR ima na pretek. Mada kazu da je ovaj 1250 dosta zivlji, nisam ga vozio. XR je priblizno dobar u svemu kao GS, ali sa izrazenom dinamikom i karakterom, nijansu naustrb komfora, da kazem - nervozniji i malo neudobniji. To ne odgovara svima.
Sebe licno vidim i na GS-u nekad u buducnosti, ali kada ga jos malo pojacaju i ucine dinamicnijim, a i ja se malo smirim :mrgreen: I srede buku motora i klepetavi mjenjac koji su mi definitivno najveca zamjerka na tom motoru. Idealno bi bilo da u GS-a ubace masinu i mjenjac iz XR. Mogli bi ga onda sa pravom nazvati GSXR-1000 😂

U visokim okretajima, bar u cestovnim pokušajima, nema baš razlike u odnosu na RR. Ali kažem, svi ti novi motori toliko pucaju od snage da ne znam koliko to ima smisla. S druge strane GS je napravljen da budeš putnik kojem je ugodno, to se slažem kao i s tim da ni meni to još ne odgovara. Ono, zamišljaš se u nekom laganijem điru, max do 100 i onda to probaš, super ti je i sam sebi si fora... a onda malo po malo dođeš do Karlobaga i sve ode u krasan ku...:mrgreen:






Sad mi je žao da sam bio lijen stati i podignuti vizir, mislim da bi tih par cm napravilo razliku .
 
I sad napokon vi sa iskustvom možete reći koji je bolji i zašto MTS ili XR?:unsure:

Moj izbor bi bila mala Multica. Uspravnije se sjedi ako već želim takav motor, ima snage ali ne previše, lagana je i upravljiva i na kraju, iako ne manje važno, puno se ugodnije osjećam s tim natpisom na tanku.:p:mrgreen:
 
Ovo:
"Upravljac je nizi 2 cm nego na starom XR (ako si vozio stari) i malo je pomjeren prema naprijed, isto mozda oko 2cm. Sto ce reci da sjedis malo savijenije, a u kombinaciji sa visim sjedalom sigurno jos vise."

Je meni totalni promašaj i razlog zbog kojega vjerojatno nakon ovog xr necu niti razmatrati taj novi, cijela poanta te klase je potpuno uspravno sjedenje koje su sad ujebali, i stari je već više prema napred od Multice.
Imaju 1250rs i 1000r sa takvim položajem, nije trebalo usrati i xr :mrgreen:

Novi XR nije ni blizu 1250RS. Kada sam kupovao svoj stari motor (R1200R) gledao sam i RS-a, ali brzo odustao jer mi je na njemu polozaj bio previse savijen prema naprijed, dok si na R1200R sjedio prakticno kao na GS, malo savijenije. A pazi sad - novi XR mi je npr uspravniji od R1200R. U odnosu na stari XR, razlika je skoro pa neprimjetna jer na novom nekako sjedis vise U motoru, a ne NA motoru kao na starom, tako da je to na kraju doslo na isto... Iskreno, jedinu razliku u sjedenju koju osjetim u odnosu na stari XR je uzi upravljac. I neudobnije sjediste :mrgreen: Polozaj tijela mi je prakticno identican kao na starom XR. Savijen si prema naprijed maksimalno 10 stepeni, ako i toliko

I sad napokon vi sa iskustvom možete reći koji je bolji i zašto MTS ili XR?:unsure:

NIsam je vozio, ali mi je uvijek bila jako jako interesantna. Meni je mana kod MS i generalno Dukaca nepostojanje kvalitetnog servisa, preskupi Desmo servis (pod uslovom da nadjes servis koji to moze odraditi), a MS je i oko 4000 EUR skuplja od XR. I 2 cilindra je. E sad, ako se u budnosti pojavi MS V4, a garant hoce :mrgreen:, taj motor ce sigurno biti bomba i kod sljedece kupovine motora bi je ozbiljno razmatrao. Ima servis u Trstu i kasica prasica za Desmo :mrgreen:
 
Last edited:
Mala MS u S izvedbi je kod nas jeftinija od XR bez ikakve opreme za 20.000kn. Po pitanju 2 cilindra... namjerno to prije nisam napisao, to je razlog velik ko kuća da izaberem Ducati. Prema njihovim izjavama, a znamo da su Talijani prija svega pouzdani i vjerodostojni :LOL: V4 bi trebao ostati samo u trkaćoj priči.
Servisi su ok i u Zagrebu i Trstu.
 
Ne mogu niti ja direktno usporediti jer je Multi bila 2010 s klasičnim ovjesom a XR 2017+ model sa svom dostupnom opremom pa nije baš fer.
Snagu na cesti luđe ispucava MS jer podivlja kad je odvrneš u nekoj normalnoj vožnji na 5-6t rpm.
Sic i sam položaj sjedenja i volana su bolji na MS.
V2 vibracije meni ne smetaju, naprotiv.
XR je u agresivnoj vožnji klasu smireniji i stabilniji šta god da izvodiš i imaš dojam da ima još rezerve koliko hoćeš ali to je debelo zasluga d-esa i cornering abs koje mi MS nije imala.
Sveukupno je xr upotrebljiviji jer npr na ulasku u selo u Ita/Aut kresneš tempomat na 50 u 6oj i zjakaš okolo, na MS nisam imao tempomat (opet stvar godine i opreme) ali ionako većinu vremena provedeš jašući po kuplungu i drkajući druga, treća, druga...
Servisna podrška i garancija su potpuno neusporedive, na bmw 5god garancije i dijelovi u roku 24h.
Nakon ovog XR ili novi koji me baš ne privlači ili GS, ne vjerujem da će me nešto drugo zainteresirati.

Mala MS me ne zanima zbog 19 prednjeg kotača a i jednom sam imao Tiguan i zaključio nikad više te smanjene verzije, sve ili ništa : mrgreen:
 
Po svom iskustvu, mislim da je za prosječnog vozača idealan GS/GSA. Prosječan vozač na XR-u, Multistradi i sl sigurno je sporiji i nesigurniji nego na GS-u. Tu je tajna uspjeha GS/GSA. Osobno, telelever mi je savršenstvo za vožnju.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Village
Osobno, telelever mi je savršenstvo za vožnju.

To su ti razliciti ukusi kod ljudi. Mene je telelever isprepadao, ali doslovno... Dobar je na kocenju i pegla rupe savrseno, ali u zavoju i osjecaj naprijed.... meni jako neugodno
 
Nisam duugo vozio ništa s prednjim 19, mislim da od Caponorda 2012. Doduše sad su i na toj klasi gume otišle u širinu od nekadašnjih 110/150 ali ni smjesa nije ista kao hypersport gume normalnih dimenzija, mislim da bi se teško opustio da se onako zapiknem u zavoj na d8 :D
 
Mislia je na motor a ne essa :mrgreen:

Ako ne naprave tihi, neklepecuci GS, onda mozemo slobodno reci da je mislio i na mene. Osim ako mi godine ne resetuju mozak, sto Mate kaze. Tu nikad ne znas. Ono sto sigurno znam da ni godine nece promijeniti je moj stav prema chopperima ! Radije putnik u tramvaju nego vozac choppera :mrgreen:


I pitanje za kolege, na temu - koliko vam traju ST gume na XR-ovima ? Ako vozite na njima uopste
Nesto mi se cini da ovaj motor voli da jede gume malo vise nego uobicajeno
 
Last edited:
Probao je Jopa sa road5 pa ih potrga brže nego prave sport gume i još stalno pali tc a ja na sportsmart TT ne aktiviram tc niti namjerno
 
Ako ne naprave tihi, neklepecuci GS, onda mozemo slobodno reci da je mislio i na mene. Osim ako mi godine ne resetuju mozak, sto Mate kaze. Tu nikad ne znas. Ono sto sigurno znam da ni godine nece promijeniti je moj stav prema chopperima ! Radije putnik u tramvaju nego vozac choppera :mrgreen:


I pitanje za kolege, na temu - koliko vam traju ST gume na XR-ovima ? Ako vozite na njima uopste
Nesto mi se cini da ovaj motor voli da jede gume malo vise nego uobicajeno
Originalna bridgestone t30 napravila 7200.
Angel st 8800
Road 5 sada ima oko 5000, ali mislim da može još 3000max, magistrale i manje.
S mitasicom sport force napravio 4500.
Prelazim na sport gume odsad jer ove ST se kod brže vožnje pregriju i dosta trose