SAMOSTALNI UNOS RABLJENOG MOTOCIKLA IZ EU (HOW TO/KAKO TO)

vyp54

Well-known member
Otvaram novu temu s detaljno opisanim koracima o tome kako kupiti, unijeti i registrirati motocikl iz EU u Hrvatsku. Tema je bazirana na vlastitom iskustvu od ožujka 2019. godine te se radi o unosu iz Njemačke. Većina ovog vrijedi i za ostale države EU, s tim da neke države poput Italije nemaju probne tablice za strane državljane pa to limitira opcije transporta motocikla. Detaljno su opisani potrebni dokumenti i redoslijed pribavljanja.  :wink:
Tema o unosu motocikla iz EU ( https://www.motori.hr/forum/index.php?topic=225013.0 ) je preduga i prenepregledna pa molim admine/modove da ubace ovo pod sticky.

1. Pronaći motocikl koji želite kupiti na oglasnicima
Autoscout za EU - https://www.autoscout24.com/ (ne koristite hrvatsku verziju jer ne pretražuje motocikle)
Mobile za Njemačku- https://www.mobile.de/
Subito za Italiju - https://www.subito.it/
Avto za Sloveniju - https://www.avto.net/
Cijena: 0 HRK.


2. Kontaktirati prodavatelja motocikla s upitom o motociklu
Oba navedena oglasnika nude opciju kontakta u vidu poruke prodavaču, ali, ukoliko je oglašen i kontakt broj, sugeriram Whatsapp, Viber, Telegram i/ili slične aplikacije. Topla preporuka je da vam prodavatelj snimi video gdje okruži motor (tzv. walkaround) s posebnim kadrovima mjesta koja bi mogla biti problematična i/ili oštećena. Poželjno je da znate njemački jezik, ali očito nije uvjet jer sam ja svoj motocikl kupio zahvaljujući Google Translate-u ( https://translate.google.hr/?hl=hr#view=home&op=translate&sl=hr&tl=de ).  :mrgreen:
Cijena: 0 HRK.


3. Sklopiti kupoprodajni ugovor (ili račun), dogovoriti način plaćanja i transporta motocikla natrag u RH
Kupoprodajni ugovor možete sastaviti dvojezično (dajem svoj primjerak u prilozima) - njega potpisujete s prodavateljem, odnosno fizičkom osobom (ne mora biti ovjeren). Račun ćete dobiti ukoliko ste motocikl kupili u tvrtci, odnosno pravnoj osobi.
Što se tiče plaćanja motocikla, danas možete preko internet bankarstva prebaciti iznos u eurima na drugi IBAN za nekakvih 2-3 minute s vlastitog mobitela. Provjerite unaprijed s vlastitom bankom, ali za HPB znam da možete platiti u eurima čak i s tekućeg računa u kunama (ne treba vam devizni račun). Za ove koji vole "old school" i nose gotovinu sa sobom nema problema osim ako prolazite preko granica van EU (za što do Njemačke ne bi trebali). U tom slučaju gotovinu veću od 10.000€ trebate prijaviti ( https://gov.hr/moja-uprava/aktivno-gradjanstvo-i-slobodno-vrijeme/na-putovanju/unos-i-iznos-novca/1632 ).
Što se tiče transporta motocikla, tu isto postoji više opcija; možete uzeti kombi/prikolicu i ići gore samostalno pokupiti motocikl, platiti da vam ga neki prijevoznik dovede ili ga voziti natrag.
Ukoliko motocikl vozite u kamionu/prikolici/kombiju za gladak prelazak granica trebate imati original njemačke prometne dozvole motocikla te međunarodni tovarni list (CMR) koji možete kupiti u Narodnim Novinama. Za vožnju motocikla natrag vam trebaju probne (zoll) tablice koje morate izvaditi u Njemačkoj.
Ja sam svoj motocikl tranportirao preko prijevoznika (snijeg je padao u veljači) koji ga je ukrcao na kamion s rampom te mi je za udaljenost Leipzig Zagreb uzeo 450€. Možda se može dogovoriti i jeftinije, ali meni je već bilo dosta čekanja, a gospodin ga je doveo za 2 dana od mog poziva. Za udaljenosti i rute možete koristiti Google Maps ( https://www.google.com/maps ).
Cijena: varira (XXXXX HRK motocikl + XXXX HRK transport).


4.Izdavanje potvrde proizvođača
Da bi mogli motocikl homologirati u RH treba vam potvrda proizvođača o tehničkim specifikacijama vašeg motocikla. Po iskustvima drugih - nekima su priznali i CoC (Certificate of Conformity), ali ga prodavatelj mog motocikla nije imao pa sam zvao ovlaštenog uvoznika da mi izda potvrdu proizvođača.
Popis ovlaštenih uvoznika koji izdaju potvrde proizvođača možete naći na:
https://www.hak.hr/vozila/homologacija/popis-ovlastenih-dobavljaca/
Ukoliko uvoznika za vašu marku nema, zahtjev za potvrdom proizvođača podnosite Državnom zavodu za mjeriteljstvo pri CVH (sve u linku poviše).
Ja sam unosio Suzukija pa je to išlo super glatko s Novemom ( https://novema-nova.hr/homologacije ).
Za izdavanje potvrde proizvođača vam trebaju njemačke prometne dozvole s jasno vidljivim brojem šasije (VIN).
Cijena: Oko 300-400 HRK.


5.Homologacija tj. izdavanje potvrde o sukladnosti
Kada dođete s motociklom u lijepu našu, morate ga odvesti u stanicu za tehnički pregled da oni utvrde kako je to motocikl, a ne nosač aviona.
Više o homologaciji možete naći na:
https://www.hak.hr/vozila/homologacija/
Popis stanica za tehnički pregled koje rade homologaciju možete naći na:
https://www.hak.hr/vozila/homologacija/popis-ispitnih-mjesta/
Za homologaciju morate dovesti motocikl (trebaju ga fotografirati) te donijeti račun tj. kupoprodajni ugovor (ne mora biti ovjeren), original njemačke prometne dozvole, potvrdu proizvođača iz prethodnog koraka te osobnu iskaznicu. Dobit ćete potvrdu gdje je netko u principu prepisao podatke iz potvrde proizvođača. Kontrolirajte da je sve točno prepisano!
Cijena: 412,50 HRK.


6. Plaćanje poreza (PPMV - posebni porez na motorna vozila)
S kupoprodajnim ugovorom, original njemačkim prometnim dozvolama, potvrdom o sukladnosti (homologacijom) i njihovim fotokopijama idete u svoju carinsku ispostavu gdje podnosite zahtjev za plaćanjem PPMVa. PPMV možete tražiti da vam se odredi po procjeni (potrebno dovesti motocikl) ili po brzom postupku (nije potrebno dovesti motocikl). Isti je potrebno platiti 15 dana od unosa motocikla u RH. Datum koji vam se gleda je onaj s kupoprodajnog ugovora/računa ili tovarnog lista. Jednom podnesen zahtjev je nemoguće povući i kada vam izdaju rješenje imate 15 dana za plaćanje inače slijedi ovrha! Nakon plaćanja rješenja, isprintajte potvrdu uplate (ili kopija uplatnice) te idete po pečat koji vam udru na rješenje kao dokaz o uplati. Za motocikle možete uplatiti i unaprijed pa kad vas zovu da dođete po rješenje odmah im priložite dokaz uplate da vam ga pečatiraju.
Uplatu u iznosu PPMVa za vaš motocikl uplaćujete na:
DRŽAVNI PRORAČUN RH
IBAN: HR1210010051863000160
Model: HR 68
Poziv na broj: 1147-vaš OIB
Točan iznos (u lipu  :mrgreen: ) možete unaprijed provjeriti na:
https://carina.gov.hr/pristup-informacijama/propisi-i-sporazumi/trosarinsko-postupanje/dodatne-informacije-o-trosarinama-i-posebnim-porezima/posebni-porez-na-motorna-vozila-3650/informativni-kalkulator-za-izracun-ppmv-a/4838
Postoji i elektronički zahtjev dostupan na:
https://e-carina.carina.hr/ppmv/
NAPOMENA! Isti u vrijeme pisanja teme nije bio moguć jer navodno u RH taj oblik elektroničkog potpisa još nije usklađen sa svim službama tako da ne trošite vrijeme na to, odite s fizičkim papirima u carinsku ispostavu.
Cijena: Varira (XXXX HRK po PPMV kalkulatoru).


7. Tehnički pregled i registracija
S pečatiranim rješenjem o PPMVu, potvrdom o sukladnosti (homologacijom), kupoprodajnim ugovorom/računom, njemačkim prometnim dozvolama, osobnom iskaznicom i motociklom idete na stanicu za tehnički pregled kako bi obavili tehnički pregled i registrirali motocikl.
Ukoliko ste motocikl kupili od privatne, a ne od pravne osobe morate platiti upravnu pristojbu prije registracije (nekadašnjih 5% na prijenos vlasništva). Točan iznos (opet u lipu  :mrgreen: ) možete izračunati iz tablice s:
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2017_12_129_2953.html
Uz to trebate platiti i osiguranje (koje varira ovisno o zapremini motocikla), izdavanje nove prometne dozvole i registarskih pločica te registraciju.
Cijena: varira (127,51 HRK tehnički + XXXX HRK osiguranje (+XXXX HRK upravna pristojba ako imate ugovor, a ne račun) + XXXX HRK registracija


Zadnja izmjena je 27.3.2019. Sutra ću još jednom revidirati sve i ispraviti/nadopuniti sadržaj. Sve sugestije da se nadopuni prvi post su dobrodošle.  (y)
 

Attachments

  • Kupoprodajni_HR-DE.pdf
    122.3 KB · Views: 324
  • Like
Reactions: z@c
Iskustvo s Italijom korisnika enduro:

enduro said:
Gato@  Ja sam unio motor u veljaci ove godine iz IT, kupio sam ga od fizicke osobe. Ponesite iz RH nekoliko komada CMR-a (kupi se obrazac u NN), meni su trazili da ga popunim pri odjavi motora (odjava za izvoz). Motor se odjavi u ACI ili agenciji koja ima te ovlasti, napravite kupoprodajni ugovor na talijanskom da on moze odjaviti motor, a popunite i nas ugovor iz NN da ne bi morao prevoditi talijanski kod nas na tehnickom prilikom izrade prometne, ugovori se ne ovjeravaju. Ja sam u agenciji odjavu platio 90 eura (da se ne iznenadite cifrom). Znaci iz italije se vracate sa motorom, original prometnom, kupoprodajnim ugovorom i papirom da je motor odjavljen. Kod nas sam prvo odradio homologaciju u STP (nakon sto sam pribavio potvrdu proizvodjaca od generalnog uvoznika za suzuki- Novema nova), zatim sam samo sa papirima (originali i njihove kopije) otisao na carinu i predao na skraceni postupak (bez dovozenja motora na pregled kod carinika, cifra za PPMV se izracunava pomocu carinskog kalkulatora: https://carina.gov.hr/pristup-informacijama/propisi-i-sporazumi/trosarinsko-postupanje/dodatne-informacije-o-trosarinama-i-posebnim-porezima/posebni-porez-na-motorna-vozila-3650/informativni-kalkulator-za-izracun-ppmv-a/4838). Kroz par dana odes da ti kazu koliko trebas platiti PPMV, uzmi uplatnicu sa 4 listica, platis u posti, vratis se na carinu i predas uplatnicu, oni kompletiraju predmet i udare zig na rjesenje da je porez placen. Sa svim papirima i motorom onda odes u STP na tehnicki i registraciju.
Onaj komplicirani zakon ocito nije vise na snazi kada se motor moze odmah odjaviti u IT.

Web servis za provjeru talijanskih registracija:
https://www.ilportaledellautomobilista.it/web/portale-automobilista/verifica-ultima-revisione
 
Kak sam ja preso granicu samo s kopiranim kupopridjnim ugovorom?
Motor bio na prikolici...
 
dani83 said:
Kak sam ja preso granicu samo s kopiranim kupopridjnim ugovorom?
Motor bio na prikolici...

Tako sto na granici unutar EU policija samo provjerava osobne isprave osoba, roba najnormalnije cirkulira. To znaci da me na granici uopce nisu pitali za motor, moja je obaveza bila da ga u roku od 15 dana od prelaska nase granice prijavim carini za odredjivanje PPMV-a.
 
enduro said:
Tako sto na granici unutar EU policija samo provjerava osobne isprave osoba, roba najnormalnije cirkulira. To znaci da me na granici uopce nisu pitali za motor, moja je obaveza bila da ga u roku od 15 dana od prelaska nase granice prijavim carini za odredjivanje PPMV-a.

Pitali su legu koji je vozio za motor...

2.3.19. Sam motor kupio...
10.3.19. Su me uhvatli bez table, kacige, vozacke, papira od motora...
To je 5 radnih, osmi ak racunamo vikende...

Kad sam im doneo papire, kad su provjerili jel ukraden motor....
Ipak su si ga ostavili...

Da tuzim onda policiju zbog nekog maltretiranja?

Na carini su mi rekli da su mi trebali i prije uzet motor?
Sam ne znam zbog cega? :misli:

 
dani83 said:
Pitali su legu koji je vozio za motor...

2.3.19. Sam motor kupio...
10.3.19. Su me uhvatli bez table, kacige, vozacke, papira od motora...
To je 5 radnih, osmi ak racunamo vikende...

Kad sam im doneo papire, kad su provjerili jel ukraden motor....
Ipak su si ga ostavili...

Da tuzim onda policiju zbog nekog maltretiranja?

Na carini su mi rekli da su mi trebali i prije uzet motor?
Sam ne znam zbog cega? :misli:

Tuži sam sebe zbog maltretiranja :LOL: ... ti da si pastir izgubio bi ne jednu ovcu nego cijelo stado  :mrgreen:
 
  • Like
Reactions: bigedo
Neka ti ih lega tuži.
Neće njemu niko govoriti kako će motor unositi.
 
kalimero said:
Tuži sam sebe zbog maltretiranja :LOL: ... ti da si pastir izgubio bi ne jednu ovcu nego cijelo stado  :mrgreen:

Normalno...
Jedino pi psi ostali samnom... :mrgreen:

koss said:
Neka ti ih lega tuži.
Neće njemu niko govoriti kako će motor unositi.

Jel i.a sad rok 15 dana za prijavu carini ili nema?
 
mate said:
Ma nije, uvidjeli su da si ti u pravu i ukinuli tu besmislenu odredbu.

Meni nije proslo 15 dana od unosa...do prijave nego 8...
Svjedno su mi uzeli motor...
Ili moras orihavit odma?
 
  • Like
Reactions: Deusx19
dani83 said:
Meni nije proslo 15 dana od unosa...do prijave nego 8...
Svjedno su mi uzeli motor...
Ili moras orihavit odma?
Legi ili tebi
Ja sam unio motor prije dvije godine i nisam ga registrirao.
Nema problema. Ne stavljam ga u promet.
Ti ili lega pored svih mogućih prekršaja ste napravili i carinski prekršaj stavljanjem takvog motora u promet.
Koje su sankcije. Nemam pojma.
Najbolje ih je tužiti prije nego oni tebe.
 
koss said:
Legi ili tebi
Ja sam unio motor prije dvije godine i nisam ga registrirao.
Nema problema. Ne stavljam ga u promet.
Ti ili lega pored svih mogućih prekršaja ste napravili i carinski prekršaj stavljanjem takvog motora u promet.
Koje su sankcije. Nemam pojma.
Najbolje ih je tužiti prije nego oni tebe.

Evo dani83, poboldal sam ti ak nisi skuzil u cemu je problem  :wink:
 
Maestral said:
Evo dani83, poboldal sam ti ak nisi skuzil u cemu je problem  :wink:

Jos mi uvijek nije jasno cemu oduzimanje posri nisam bio u carinskom prekrsaju...
A to sto sam vozio neregistriran motor...postoji kazna za to...
 
Ako si upo po ovom novom zakonu možda ti ga i trajno oduzmu.
 
Kad god pomislim da je dotaknuo dno i da dublje ne ide, on me ponovno iznenadi. Čak i ako trola, odlično je, rispekt samo takav. :LOL: :LOL: :LOL:
 
pa JBte led kakvi ste vi to bikeri,

kao da se radujete, jer bi Dani mogao ostati bez motora,
dignimo se, povisimo glas za prekaljenog forumaša, koji za
razliku od mnogih ima i motor










:mrgreen: :LOL:
 
Carinski prekršaj si napravio.
Ako ti ni nakon boldanja i svega jos uvijek nije jasno trebali bi ti oduzeti motor za stalno a vjerojatno i sva ostala prometala  :mrgreen: