corky said:
i nikad se ne bih vidio na ovakvom motoru (skuteri iznad 125 ccm) jer omjer para i dobivenog ne moe se uspoređivat sa klasičnim motorom sa altungom...
O ukusima se ne raspravlja .
Nije stvar ukusa, nego kod mnogih i potrebe. Čovjek si jednostavno postavi neke parametre koje smatra bitnim kada je na dva kotača. Da li je tu uopće riječ o omejru, ne znam. Za svoj Scarabeo mogao sam kupiti i KLE-a i ER-5, pa nisam. I da danas kupujem, opet ne bih.
Znam čovjeka koji je bio veliki biker. Ali je stradao, otila mu motorika lijevog stopala, i ne moe vie altati. Sada ima maksi-skuter od 500 ccm i opet je sretan i zadovoljan. Nema vie tvrde stavove o tome kako je skuter bezveze i da nije ravan motoru. I to ne tvrdi zato jer je prisiljen voziti skuter, nego sam kae da skutere, pogotovo one maksi, jednostavno nije dovoljno poznavao, nego je sve tvrdio po onoj staroj "svaki cigo svojeg konja hvali". A takav "ciganluk" je i ovdje kod mnogih prisutan.
Rekoh već - vozio sam mnoge vrste motora, probao i nekoć i imao, tako da nisam klinac kojem je skuter prvi i do sada jedini motor, pa ne znam to pričam jer nemam drugih iskustava. Od tadanjih 13, do dananjih gotovo 40 godina, svata se uspjelo dogoditi. Zato ne jebem previe tvrdoglavce koji sami, najčeće, nemaju pojma o mnogim stvarima, i misle da su popili pamet svijeta zato to su se uspjeli dokopati nekog motora prema kojem je moj Scarabeo "inferioran".
Prodajni rezultati u svijetu govore da se skuteri, pa i maksi-skuteri kao zasebna kategorija, prodaju bolje od "pravih motora", to samo znači da su mnogi ljudi prepoznali bit i funkciju i prednosti maksi-skutera.
Budućnost motocikala se isto bazira na pribliavanju pravih motora tehnologijama i rjeenjima maksi-skutera, od prijenosa, komfora pa nadalje. Čuo sam veće neke jako pametne i nadobudne kako su maltene počeli izjavljivati kako niti novi FJR A/AS vie NIJE motor, jer nema kuplunga... I to reći takvim tvrdim (i praznim) tikvama?
Jebati sam sebi sve po spisku na golom i hladnom vjetru NIJE prednost, NIJE gut i NIJE obiljeje zbog kojega netko sjeda na motor. Dapače, to je prije prepreka za mnoge mlade koji bi eljeli ući u svijet motocikala, jer im iskustva starijih to brane. I to bolna iskustva, iskustva gubitka zdravlja i radne sposobnosti, iskustva smanjenog ivotnnog mobiliteta i kvalitete ivota. A to će samo glupan ignorirati. Ja osobno sam na motoru zbog sasvim drugih stvari.
Znači, količina vjetra nije ono to dijeli motocikle od motocikala. Bez obzira to netko sam sebe tvrdoglavo uvjeravo da je upravo to "ono pravo". Iz mojeg iskustva, 99% svih bajkera ipak zazire od vjetra i eli ga smanjiti, jer ne nosi niti jednu pozitivnu osobinu ili posljedicu. Samo rashlađivanje mogu napraviti i u klimatiziranoj prostoriji.