Slike iz hrvatskog motosporta

Mislim da je na Grobniku potegnul 205km/h,probno s malom modifikacijom na oklopu.Bil je to motorić s Bingovim fergazerom 31,monokoq okvirom.Nisam siguran kolko je stari Sever učestvovao u modifikacijama ,ali znam da je isti motor bil naboran na 80kubika ,ali to baš nije polučilo veliki uspjeh,pa je radi jake konkurencije Matulja tad prešao na njemački Ziegler. :cool: 👍
 
sta dve glave?

mislis 20kmh.🤣

0C1D1277-6DD7-4731-9623-8F8F16909B69.png
 
  • Like
Reactions: Ivanos46 and Igor28
Mislim da je na Grobniku potegnul 205km/h,probno s malom modifikacijom na oklopu.Bil je to motorić s Bingovim fergazerom 31,monokoq okvirom.Nisam siguran kolko je stari Sever učestvovao u modifikacijama ,ali znam da je isti motor bil naboran na 80kubika ,ali to baš nije polučilo veliki uspjeh,pa je radi jake konkurencije Matulja tad prešao na njemački Ziegler. :cool: 👍
Severov motor je bio kompletno novi motocikl, a ne proborana mašina. U prilogu je dosta dobar materijal o tom motoru koga zanima. Znam da se prije jedno 5-6 godina prodavao jedan primjerak u Sloveniji za cca 6000 €. Malo mi je falilo budžeta, a nije htio spustiti.
 

Attachments

  • 086PO_Sever_ZG-80.pdf
    1.3 MB · Views: 58
Da ,u pravu si,Sever je konstruiral nešto drugačiji agregat a i s e druge popratne elemente.Ne pamtim sve više,a ovaj tekst sam davno čitao u Motopulsu,naročito s velikim oduševljenjem dok je tu rubriku uređival Miro Barić. 👍 :cool:
 
bolesno,tako mala zapremnina,a toliko snage,19ks-16000okretaja.

nemojte mi zamjeriti na neznanju,jos sam mlad,naucit cu,tako da me malo iznenadilo da tako mala zapremnina moze ici brzo,al opet sto se kaze sve se moze,kad se hoce.

kada su se ti strojevi vozili ja nisam bio niti u tatinim jajima,.🤣
 
Dobro si se ispravija 🤣 👍
 
bolesno,tako mala zapremnina,a toliko snage,19ks-16000okretaja.

nemojte mi zamjeriti na neznanju,jos sam mlad,naucit cu,tako da me malo iznenadilo da tako mala zapremnina moze ici brzo,al opet sto se kaze sve se moze,kad se hoce.

kada su se ti strojevi vozili ja nisam bio niti u tatinim jajima,.🤣

Nitko ti ništa ne zamjera 👍 ,razumljivo da ne možeš imati sve informacije u glavi ,pogotovo nešto od prije četrdesetak godina.Sramota bi bilo ne pitati,a pokazati interes je već jako puno .👍👍
 
  • Like
Reactions: Ivanos46
da,upravu si nije sramota pitati.

ja sam se naucio u zivotu da nije sramota nemati,da nije sramota nesto neznati,pa pitati za pomoc,nego je sramota kada nisi covjek,e to je sramota.

a ti si kawah ljudina.:mrgreen:
 
Mislim da je na Grobniku potegnul 205km/h,probno s malom modifikacijom na oklopu.Bil je to motorić s Bingovim fergazerom 31,monokoq okvirom.Nisam siguran kolko je stari Sever učestvovao u modifikacijama ,ali znam da je isti motor bil naboran na 80kubika ,ali to baš nije polučilo veliki uspjeh,pa je radi jake konkurencije Matulja tad prešao na njemački Ziegler. :cool: 👍

Bile su modifikacije na oklopu i na prednjoj vilici koja je imala aerodinamicke dodatke za smanjenje turbulencija oko teleskopa i prednje kolo sa specificnim krakovima
Tomosovi tehnicari su izracunali da ce maximalna brzina biti tocno 200 km/h i posli su se cesali po celu kako je motor uspio biti 2% brzi od proracuna
Stvar je bila u expanziji guma pri toj brzini sta je povecalo opseg i samim time produzilo prijenos

PS: Zaboravija sam glavnu stvar :ROFLMAO:

Rekord nije postavljen na stazi nego na Grobnickom aerodromu

Ne mogu naci sliku bas tog motora

1609108045282.png


1609108251498.png
 
Last edited:
da,upravu si nije sramota pitati.

ja sam se naucio u zivotu da nije sramota nemati,da nije sramota nesto neznati,pa pitati za pomoc,nego je sramota kada nisi covjek,e to je sramota.

a ti si kawah ljudina.:mrgreen:
Živio mladiću,svi ljudi sve znaju. 👍 ;):cool:
 
Imao nešto slično rama tomos sptint naravno dorađena mašina Minarelli 80 mislim da se radilo o 22-23 ks pri 16 000 o/min dva diska naprijed i jedan iza 210 km/h sa najbržim prijenosom jedna svjećica za zagrijavanje onda druga za pravu vožnju do 10 000 kao da nije ni išao i onda explozija naravno sve je to bilo dok sam bio relativno klinac tako da su impresije sa zadrškom otprilike 88/89 god.Nažalost nemam digitalnu sliku ali motor je bio 2-3 puta prvak Hrvatske i mislim treći u prvenstvu Jugoslavije.
 
Koje je ono godine Matulja skoro izgubio tintaru kad mu je explodirala zadnja felga na Grobniku

Ima sam tu sliku negdi i sada je nikako ne mogu naci
 
Bile su modifikacije na oklopu i na prednjoj vilici koja je imala aerodinamicke dodatke za smanjenje turbulencija oko teleskopa i prednje kolo sa specificnim krakovima
Tomosovi tehnicari su izracunali da ce maximalna brzina biti tocno 200 km/h i posli su se cesali po celu kako je motor uspio biti 2% brzi od proracuna
Stvar je bila u expanziji guma pri toj brzini sta je povecalo opseg i samim time produzilo prijenos

PS: Zaboravija sam glavnu stvar :ROFLMAO:

Rekord nije postavljen na stazi nego na Grobnickom aerodromu

Ne mogu naci sliku bas tog motora

Evo baš taj motor da imaš sliku :mrgreen:

204 tomos.JPG
 
  • Like
Reactions: Napier