Snaga i okretni moment

Marin

New member
Adje neka mi netko to pojasni. Npr. Ako motor ima najveću snagu pri 8250 okr/min a 7,0 kgm pri 6500 okr/min (Primjer je Monster S2R) što to znači? Kužim da na 8250 okretaja ima najveću snagu ali neznam što mu znači taj okretni moment, tj. što se dobiva vožnjom na tih 6500 okretaja?
 
Marin said:
Adje neka mi netko to pojasni. Npr. Ako motor ima najveću snagu pri 8250 okr/min a 7,0 kgm pri 6500 okr/min (Primjer je Monster S2R) što to znači? Kužim da na 8250 okretaja ima najveću snagu ali neznam što mu znači taj okretni moment, tj. što se dobiva vožnjom na tih 6500 okretaja?
To ti znači da najbolje vuče 6500/rpm, a ima najviše snage na 8250/rpm
 
Moment je jednak umnosku sile i udaljenosti mjesta na kojem djeluje ta sila od osi rotacije. Primjerice, zelis li s kljucem odviti vijak na kotacu, sto je poluga dulja to ce odvijanje biti lakse jer ces istu silu priomjenjivati na vecoj udaljenosti od osi rotacije, u ovom slucaju vijka. Ta je udaljenost krak sile, a ono sto prilikom odvijanja primjenjujes na vijku zove se "moment".

Krajnje pojednostavljeno, o snazi ovisi hoce li motor biti brz ili ne. Medjutim, moment odredjuje kada ce se to ispoljiti. Sto je maksimalni moment pri odredjenom broju okretaja visi, to ce motocikl bolje "vuci" pri nizem broju okretaja jer ce moci ostvariti vecu snagu pri nizim okretajima.
 
Orion said:
Moment je jednak umnosku sile i udaljenosti mjesta na kojem djeluje ta sila od osi rotacije. Primjerice, zelis li s kljucem odviti vijak na kotacu, sto je poluga dulja to ce odvijanje biti lakse jer ces istu silu priomjenjivati na vecoj udaljenosti od osi rotacije, u ovom slucaju vijka. Ta je udaljenost krak sile, a ono sto prilikom odvijanja primjenjujes na vijku zove se "moment".

Krajnje pojednostavljeno, o snazi ovisi hoce li motor biti brz ili ne. Medjutim, moment odredjuje kada ce se to ispoljiti. Sto je maksimalni moment pri odredjenom broju okretaja visi, to ce motocikl bolje "vuci" pri nizem broju okretaja jer ce moci ostvariti vecu snagu pri nizim okretajima.
Nema šta dobro znaš objasnit...
da nisi u prošlome životu bio profesor :mrgreen:
 
točno. a to znači da je motor najbolje voziti između te dvije vrijednosti, jer tada najmanje pati, tj. najveća je iskoristivost. a taj dukac ima prilično visoko moment, ka i sve zujalice, pa je obavezan start sa malo većim gasom...
 
Hvala! valjda sam skužio. :) Što je moment veći bolje će iskoristiti snagu koju ima. Moja teorija je bila na koliko okr ima najveću snagu da je tada najači i da će najbolje vući.
 
Moment je sila koja djeluje na krak. Buduci da je moment nekakva sila, a sila uzrokuje akceleraciju, a akceleraciju mozemo izravno osjetiti vlastitim i sopstvenim osjetilima, onda je i moment neka realna jedinica.
Snaga je s druge strane, recimo, fiktivna vrijednost. Snaga se dobiva umnoskom momenta i broja okretaja, pa ona direktno ovisi o momentu i u kojem rasponu okretaja moment raste ili pada. Osim toga snaga je jos mjera kojom se moze iskazati brzina kojom se trosi, ili prizvodi, energija. Sto vise energije motor proizvede u jednoj jedinici vremena (npr. sekundi), to je snaga motora veca.

Na onom broju okretaja gdje je moment najveci, tamo je i sila koja okrece kotac najveca, pa shodno tome i akceleracija. Na broju okretaja na kojem je snaga najveca moment vec lagano opada, pa je ubrzanje slabije, ali je ukupna energija koju masina proizvodi najveca, pa to direktno utjece na maksimalnu brzinu, jer se pri maksimalnoj brzini izjednacava energija koju proizvodi motor i energija koja se trosi na savladavanje svih trenja (otpor zraka u nejvecoj mjeri).

Ako ovo nije istina, molim da se to objelodani, jer vise ni sam nisam siguran. :mrgreen:
 
2Fenring: A jes' ga ti sad zapetljo i zasro... :mrgreen: Idemo na pivu pa cemo razglabati, bas mi se filozofira...
 
Orion said:
Moment je jednak umnosku sile i udaljenosti mjesta na kojem djeluje ta sila od osi rotacije. Primjerice, zelis li s kljucem odviti vijak na kotacu, sto je poluga dulja to ce odvijanje biti lakse jer ces istu silu priomjenjivati na vecoj udaljenosti od osi rotacije, u ovom slucaju vijka. Ta je udaljenost krak sile, a ono sto prilikom odvijanja primjenjujes na vijku zove se "moment".

Krajnje pojednostavljeno, o snazi ovisi hoce li motor biti brz ili ne. Medjutim, moment odredjuje kada ce se to ispoljiti. Sto je maksimalni moment pri odredjenom broju okretaja visi, to ce motocikl bolje "vuci" pri nizem broju okretaja jer ce moci ostvariti vecu snagu pri nizim okretajima.



Djelimice točno. Kod motora sa unutrašnjim sagorijevanjem imaš pojednostavljenu formulu kako to ide. Broj okretaja x okretni moment= snaga. Motor tjera okretni moment a snaga je nusprodukt.
 
Fenring said:
Moment je sila koja djeluje na krak. Buduci da je moment nekakva sila, a sila uzrokuje akceleraciju, a akceleraciju mozemo izravno osjetiti vlastitim i sopstvenim osjetilima, onda je i moment neka realna jedinica.
Snaga je s druge strane, recimo, fiktivna vrijednost. Snaga se dobiva umnoskom momenta i broja okretaja, pa ona direktno ovisi o momentu i u kojem rasponu okretaja moment raste ili pada. Osim toga snaga je jos mjera kojom se moze iskazati brzina kojom se trosi, ili prizvodi, energija. Sto vise energije motor proizvede u jednoj jedinici vremena (npr. sekundi), to je snaga motora veca.

Na onom broju okretaja gdje je moment najveci, tamo je i sila koja okrece kotac najveca, pa shodno tome i akceleracija. Na broju okretaja na kojem je snaga najveca moment vec lagano opada, pa je ubrzanje slabije, ali je ukupna energija koju masina proizvodi najveca, pa to direktno utjece na maksimalnu brzinu, jer se pri maksimalnoj brzini izjednacava energija koju proizvodi motor i energija koja se trosi na savladavanje svih trenja (otpor zraka u nejvecoj mjeri).

Ako ovo nije istina, molim da se to objelodani, jer vise ni sam nisam siguran. :mrgreen:
...istina je, istina, samo nemoj više... :mrgreen:
 
Formula vrijedi uvijek. Snaga je umnozak sile i brzine kod pravocrtnog gibanja ili momenta i kutne brzine kod kruznog.

Pojednostavljeno, snaga ti kaze koliku silu motor savladava kada se krece odredjenom brzinom. Kod velikih brzina to je gotovo 100% otpor zraka (otpor zraka raste s kvadratom brzine). Moment ti govori koje ubrzanje motor moze postici (ovisi o prijenosu i masi motora) kod odredjenog broja okretaja.

Karakteristika motora je momentna karakteristika, tj. ovisnost momenta o broju okretaja. To je ono sto se dobije konstrukcijom motora. Karakteristika snage se izvodi iz momente karakteristike. Ako pogledas koji grafikon (bilo koji auto/moto casopis) vidjet ces da konstruktori nastoje odrzati moment (manje-vise) konstantan preko sto veceg raspona broja okretaja. Isto tako vidjet ces da je maximum funkcije snage "iza" maximuma funkcije momenta. Dobro konstruiran motor (tj. getriba) nece dozvoliti vrtnju iznad maximuma snage u najvisoj brzini (max. brzina vozila). Ako se to dogodi, znaci da u prijenosu jos ima "rezerve" i da se promjenom zupcanika/lancanika jos ponesto moze dobiti.
 
jolly the roger said:
dodao bih još da motor ima najmanju potrošnju tam di je najveći moment 8) :mrgreen:
Ja bih prije rekao da je tada najpovoljniji omjer sange i potrosnje, a ne najmanja potrosnja.
 
Orion said:
jolly the roger said:
dodao bih još da motor ima najmanju potrošnju tam di je najveći moment 8) :mrgreen:
Ja bih prije rekao da je tada najpovoljniji omjer sange i potrosnje, a ne najmanja potrosnja.
Tocno tak! Potrosnja je najmanja kad je moment=0, tj. kad motor ne radi! :paper: :mrgreen:
 
mene su učili da je tad najmanja potrošnja(osim kad motor ne radi :mrgreen: )...ima ti to veze sa tlakovima i bla bla bla...uglavnom tako se i brodski motori rade, tj da rade u uskom području oko max momenta....
 
jolly the roger said:
mene su učili da je tad najmanja potrošnja(osim kad motor ne radi :mrgreen: )...ima ti to veze sa tlakovima i bla bla bla...uglavnom tako se i brodski motori rade, tj da rade u uskom području oko max momenta....
Mene nisu nis ucili pa se drzim prakse... :mrgreen:
Uzmimo za primjer noviji serijski R motocikl zapremnine 600 ccm. Nek mu maksimalna snaga bude na 13k a moment na 10k. U praksi meni na 10k pozdere oko 10l dok na 6k pozdere 5l. :?:
 
neznam...jel ga držiš stalno na 10k ili samo šaltaš na 10k?

znam da smo mjerili na faxu na motoru od stojke i ovog ljeta sam ja to vidio za potrošnju u uljaniku...tam di je najveći moment tamo ti ima motor najmanju potrošnju
a kozna šta ti japanci stavljaju u svoje motore :mrgreen: