Spremanje motora preko zime na otvorenom

filip989

Member
Pozdrav,

Siguran sam da je bilo gro tema ove tematike pa u biti stavljam presjek nekih zakljucaka koje sam izvukao iz svega sto sam procitao, cista da vidim da li sam sto previdio.

Znaci motor bude vabi pod nadstresnicom i ceradom.

Imam u planu uzet onaj mali ctek i skinuti akumulator i drzat ga na njemu dok motor stoji.

Ima i sredisnji nogar pa pretpostavljam da bi bilo najbolje staviti ga na njega i eventualno svakih tolko dana malo okrenuti prvi kotac, buduci da je na njemu naslonjen.

Sto se goriva tice, s obzirom da su zime oko zagreba zadnjih par godina nikakve, samo bi ga napunio i bok. Ne znam jel ima ikakve potrebe stavljat aditive i ne znam sta.

To je u principu to, jel valja na sto jos obratiti paznju? Ne znam kakva je situacija s glodavcima, hladno bude svakako oko motora, ne znam jel bi im cerada mogla biti privlacan zaklon (imao sam cirkus s misevima i autima na bivsoj adresi pred 2 godine , tak da se glodavaca i vozila grozim).

Osim ovoga mi nista vise ne pada na pamet pa eto, ako tko ima jos kakav savjet, ili ispravak gore navedenog, bio bih zahvalan.

Kroz koji tjedan bi vjerojatno trebao obaviti i prvi servis na 500 km, tako da ce ulje bit relativno frisko, to vidim da se na dosta mjesta preporuca izmjena prije zime.
 
moj je nakon 10 godina doceka garazu..nikakvi punjaci za baterije, rezervar uvik pun(al iz razloga da kad ga upalim nakon koji mjesec ne idem odmah na pumpu), na njemu 3 cerade, a lanac svako malo špricnem wd-om da ne zahrdja(jasno, zavisi kolko cesto kisi)..ulje
minjam u 7 mjesec oko tehnickog..ne pomjeram ga po dvoru niti mu gume
vrtim..obicno najdalje miruje cca. 2 mjeseca, pa ucinem djiric..a znam ga i upalit koji put u medjuvremenu..i dan danas izgleda ko prije 10 godina i sve funkcionira..u biti, malo ko mi viruje da nije bio garaziran
 
  • Like
Reactions: Luke and Dene
moj je nakon 10 godina doceka garazu..nikakvi punjaci za baterije, rezervar uvik pun(al iz razloga da kad ga upalim nakon koji mjesec ne idem odmah na pumpu), na njemu 3 cerade, a lanac svako malo špricnem wd-om da ne zahrdja(jasno, zavisi kolko cesto kisi)..ulje
minjam u 7 mjesec oko tehnickog..ne pomjeram ga po dvoru niti mu gume
vrtim..obicno najdalje miruje cca. 2 mjeseca, pa ucinem djiric..a znam ga i upalit koji put u medjuvremenu..i dan danas izgleda ko prije 10 godina i sve funkcionira..u biti, malo ko mi viruje da nije bio garaziran
Eto skoro tako...., osim:2 cerade i to cijela pa poderana, a ulje mijenjao u 4 mj jer je tako nekako dolazio servis. Prodan u 6 mjesecu a bio 2003 godiste, i otisao prvom koji je dosao da ga vidi. Pazi samo da ne kisne i nemas brige ;)
 
  • Like
Reactions: Luke
Mogao bi nać kod nekog mjesto u garaži uz malu naknadu ili uzet s nekim garažu popola ?
 
Mogao bi nać kod nekog mjesto u garaži uz malu naknadu ili uzet s nekim garažu popola ?
Nemam neki info za garazu, nisam u zagrebu, manje mjesto je u pitanju. A uostalom, kakve su zime, pitanje kolko uopce bude van pogona.
 
Mislim da je ideja dobra ali realizacija u smislu samostalnog punjenja i pražnjenja ne radi kako treba. Odnosno meni nije radilo na niti jednom, uređaju i akumulatoru.
 
Pozdrav, Vozim Motocikle od 1992. Nikad nisam posjedovao garažu jer živim u zgradi, svaki moj motor je bio sve godine vani. Jedino što radim je da ga svaki dan pokrivam ceradom kad završim sa vožnjom za danas. Nikad nisam skidao akumulator osim kad sam ga zamijenio novim nakon nekoliko godina. Ne razumijem ovo oko okretanja kotača i zvuči mi smiješno, al dobro svakome svoje. Uglavnom nakon dosta godina života bez garaže koju nemam ni danas niti ću ikad imati, mogu reći da mi trenutno Honda na svojih 80 kkm pređenih i dalje pali na zub svako “proljeće“ ajmo to tako reći i to bez skidanja i punjenja akumulatora, trenutno je Varta gore već treću sezonu, tako da ne znam čemu toliko komplikacija, jedino što je plastika pobijelila od sunca ona matirana koja nije obojena, a ono normalno sve.
 
Jedan cilindar mog austrijskog đubreta ima volumen istovjetan onom kojeg rižojedi pakiraju u četiri cilindra. Zato je osjetljiF na napon akumulatora. Treba snagu četiri japančeka da počne tresti zemlju oko sebe i buditi susjedstvo. Redi tu rejs i vama…C-tek zakon!
 
Pozdrav, Vozim Motocikle od 1992. Nikad nisam posjedovao garažu jer živim u zgradi, svaki moj motor je bio sve godine vani. Jedino što radim je da ga svaki dan pokrivam ceradom kad završim sa vožnjom za danas. Nikad nisam skidao akumulator osim kad sam ga zamijenio novim nakon nekoliko godina. Ne razumijem ovo oko okretanja kotača i zvuči mi smiješno, al dobro svakome svoje. Uglavnom nakon dosta godina života bez garaže koju nemam ni danas niti ću ikad imati, mogu reći da mi trenutno Honda na svojih 80 kkm pređenih i dalje pali na zub svako “proljeće“ ajmo to tako reći i to bez skidanja i punjenja akumulatora, trenutno je Varta gore već treću sezonu, tako da ne znam čemu toliko komplikacija, jedino što je plastika pobijelila od sunca ona matirana koja nije obojena, a ono normalno sve.
Po meni nema tu problema sa mehanikom motora ako se ispravno postupi pri spremanju na zimski san.Problem je vanjski izgled motora pri utjecaju vimenskih prilika i neprilika na izložene dijelove...
Još nisan vidija motor koji nije garažiran da je tip top po pitanju plastika,željeza i aluminija....
 
  • Like
Reactions: Nero and Luke
Još nisan vidija motor koji nije garažiran da je tip top po pitanju plastika,željeza i aluminija....
meni ovo lito na tehnickom covik govori.."vidi se da je ovo garaziran i pazen motor"..jbg.,sve ti je do vlasnika, a nesto i do kvalitete firme..u dvor mi se sad parkira TDM od nekog susida, covik podstanar u ulici,i kad parkiram svog kraj njegova..nebo-zemlja..njegov nikad pokriven, parkiran ispo smokve na ulici,kisa, sunce,..al,dobro,njemu je to jedino prijevozno sredstvo, i svaki dan u pogonu..al ocu rec da se da sacuvat motor vrhunski u svim uvjetima ako se covik malo potrudi
 
  • Like
Reactions: Luke and cadjo
meni ovo lito na tehnickom covik govori.."vidi se da je ovo garaziran i pazen motor"..jbg.,sve ti je do vlasnika, a nesto i do kvalitete firme..u dvor mi se sad parkira TDM od nekog susida, covik podstanar u ulici,i kad parkiram svog kraj njegova..nebo-zemlja..njegov nikad pokriven, parkiran ispo smokve na ulici,kisa, sunce,..al,dobro,njemu je to jedino prijevozno sredstvo, i svaki dan u pogonu..al ocu rec da se da sacuvat motor vrhunski u svim uvjetima ako se covik malo potrudi
Vrlo jednostavno
Kad san doma motor je isprid zgrade
A kad nisan doma motor je u garazi…..
Znaci u garazi je cca 7 miseci godisnje……
Svak gura svoje ali stvar je da sluzi ona tebi a ne ti njoj…..
Ne triba razbivat i bit obijesan ali price motor mi nikad nije prenocia na cesti i slicno….je na granici poremecaja
Kralj vidia garazu nakon 10 god…..
A pari ka da je sad iz butige…..
Ima i do kvalitete samog motora/skutera
 
  • Like
Reactions: LALA3
Ovisi da li je netko realan ili pretjeruje. Na kontinentu ako ti je motor cijele godine na cesti, za par godina masa toga oksidira na motoru i izgleda loše, a nekad je i nepouzdano ako oksidira nešto na elektroinstalaciji. Novom motoru neće biti vjerojatno ništa, ali kako većina vozi motore starosti 10+, onda stajanje na cesti i vožnja po svim vremenskim uvjetima pomalo počne dolaziti na naplatu.
 
Još nisan vidija motor koji nije garažiran da je tip top po pitanju plastika,željeza i aluminija....
Stvar percepcije, ima ljudi kojima te razlike ne samo da nisu bitne nego ih stvarno niti ne primjecuju dok s druge strane neki jedno ostecenje od kamencica dozivljavaju kao totalku. Zato u oglasu za svaki pise da je kao nov pa ko naleti.. 😂
U svakom slucaju kvalitetna cerada pod nadstresnicom je sasvim dovoljna.
 
  • Haha
Reactions: Igor28
Svima je apsolutno jasno da je najbolje da su vozila u garaži, no ima nas koji nemamo garažu. Ne želim dati 15+kEura za par kvadrata, ili još gore 100 Eura mjesečno za najam, ne dam. Vozim motor svaki dan i te pare pojedemo i popijemo, svaki sam prodao bez problema i tako već skoro 30 godina.
DAkle najbolje je garaža, tko ju nema ima ceradu i to je to, a nekome je i to mrsko pa ga kao moj susjed drži vani otkritog cijelo vrijeme, eto ja sam upravo završio za danas i pokrio ga i to je to, tako svaki dan. Nikad nisam imao problema ni sa paljenjem ni sa ičime, kad akumulator rikne kupim novi i gas. Yuasa mi je trajala 7 godina bez jednog punjenja i skidanja sa motora, kad sam mijenjao kupio sam Ciak za 180 kn i to je smeće, sljedeće sezone sam ubo Vartu i pali već tri sezone bez greške.
 
  • Like
Reactions: seki22
Evo ovak, da ne kvotam sve...

Prvo, netko je spomenuo okretanje kotaca. Pa mozda i nije nuzno potrebno, ali ne vidim neki problem oko toga da se okrene svako toliko (gore sam napisao svakih par dana, mislio sam tjedana). Bez obzira sta bude na srednjem nogaru najveca tezina, to mi je 5 sekundi posla, a sigurno da je bolje da ne stoji citavo vrijeme na istom mjestu na podu. Pa i gume auta se preporuca svakih par tjedana okrenuti ako stoje spremljene.

Punjac bi uzeo cisto iz razloga da se ne iznenadim. Skinut i vratit akumulator mi je isto 5 min posla i mislim da bude mu bolje na sobnoj temperaturi na punjacu, nego vani.

Ostalo niste spominjali pa zakljucujem da je ok (pun tank, bez preparata i aditiva).

Pod nadstresnicom ne moze kisnuti, a uzeo sam oxfor aquatex ceradu i dodatno ce biti zasticen s njom da ne pici bas sunce po njemu, a postoje nadstresnica otvorena s jedne strane, kad puse s jugoistoka, nanese svakakvih sranja pod nju pa eto. Na proljece ju mislim zatvorit, ali to ce biti upgrade u supu, tak da nista posebno.
 
Dakle već sam vodio rasprave sa mnogima oko punjača i opet postavljam pitanje: što se dobije sa spremanjem akumulatora u sobu i spajanjem na punjač?
A mislim 29 godina to ne radim i svaki akumulator mi je trajao po nekoliko godina 5-7. da li onda ako se to sprema i skida traju 10+ godina?
A vozio sam i apriliu 660 sa jednim cilindrom i nikakvih problema sa baterijom i paljenjem nisam imao, nju je struja jebala zbog toga jer je talijan, njima je to tvornički, prije nje kawa isto nikad nikakvih problema.
DAkle da se razumijemo, svakome je na izbor i osobni gušt brinuti se i njegovati svoj motor sa puno ljubavi, sve ja to razumijem, samo navodim svoj primjer da sve to u biti nije potrebno i ne vjerujem da se s time nešto puno dobije.
Gume ionako na proljeće idu nove, ove imaju 18k km, i u veljači idu nove, što ću dobiti s tim da idem vrtit točkiće preko Božića?
 
Dakle već sam vodio rasprave sa mnogima oko punjača i opet postavljam pitanje: što se dobije sa spremanjem akumulatora u sobu i spajanjem na punjač?
A mislim 29 godina to ne radim i svaki akumulator mi je trajao po nekoliko godina 5-7. da li onda ako se to sprema i skida traju 10+ godina?
A vozio sam i apriliu 660 sa jednim cilindrom i nikakvih problema sa baterijom i paljenjem nisam imao, nju je struja jebala zbog toga jer je talijan, njima je to tvornički, prije nje kawa isto nikad nikakvih problema.
DAkle da se razumijemo, svakome je na izbor i osobni gušt brinuti se i njegovati svoj motor sa puno ljubavi, sve ja to razumijem, samo navodim svoj primjer da sve to u biti nije potrebno i ne vjerujem da se s time nešto puno dobije.
Gume ionako na proljeće idu nove, ove imaju 18k km, i u veljači idu nove, što ću dobiti s tim da idem vrtit točkiće preko Božića?
Spremanjem u sobu nista, akumulator kad ne treba davat struju je najsretniji na hladnom pa je garaza koja ne ide u debele minuse bolja nego grijani prostor. Ali, ne voli ni kad mu voltaza padne jer dolazi do kemijskog procesa koji ga unistava, pa je najbolje da je uvijek na barem 12.6-12.7V, idealno potpuno napunjen kada ima nekih 12.9V. Za razliku od litij ionske baterije kojoj je samopraznjenje vrlo slabo, olovni akumulatori ga imaju i moguce je da bi u dugom mirovanju pali naponom i proces sulfatizacije je tada jako ubrzan, to samopraznjenje je u rangu 2-5% mjesecno (rijetko i vise), ovisno o izvedbi i kvaliteti akumulatora.

Potpuno napunjen zdrav akumulator koji ne treba davat struju: ili motor ne vuce nista ili zanemarivo (mozda par mA), ili je akumulator odspojen), moze mirno prezimit tih par mjeseci i bez punjaca bez drame. Tada samo ovisi o kojem periodu se radi zbog samopraznjenja. Ipak, idealno bi bilo da je uvijek 100% napunjen.

Sto se guma tice, ja sutra stavljam nove. Stare su bile na motoru 3 mjeseca i nakon 11.000km su celave :D Preko zime ce motor biti na stenderima, gume odignute od betona, akumulator u motoru spojen, nece biti stalno na CTEK-u, cca jednom mjesecno ce dobit struje koliko treba iz punjaca jer mi motor ne vuce skoro nista struje u mirovanju.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Luke