Štelanje karburatora

Status
Not open for further replies.

shark76

New member
Pozdrav svima,
Ako ima koja dobra dusa da se kuzi u stelanje i ima volje pomoc mi nastelat karbove na Hondi CB500/Four iz '73, bio bi jako zahvalan.
 
trebalo bi dovest vakuume iza leptira prema glavama na isti nivo, na U manometar,podesit ler gas i lergas smjese
 
I na isti nivo ali i unutar zadanih vrijednosti a te vrijednosti su propisane u nekakvom "service manualu".  Bez toga čak i da imaš ca čime i da znaš kako bit će jaaakooo teško i trebalo bi dosta vremena.
 
Sve to znam da moram napravit, manual imam vakum za stelanje nemam, zato i pitah ako itko ima volje i vremena.
 
Mislim da bi ti bilo naj jeftinije odvest u servis i da ti majstor narihta i da se voziš bez razmišljanja.
Vjeruj mi da su kemijanja uvijek naj skuplja!
 
Čitam šta pišete i jednostano nikoga osim PRGE ne razumijem ?!?  :misli: :misli:
 
PRGO said:
Mislim da bi ti bilo naj jeftinije odvest u servis i da ti majstor narihta i da se voziš bez razmišljanja.
Vjeruj mi da su kemijanja uvijek naj skuplja!
Ponekad ipak nisu  8)

Ja sam si kupio ovaj  vakuummetar (http://www.carbtune.com/) jer mi je majstor tako poriktao vakuume da imam sreću da mi nije izgorio koji ventil.  Sreća u nesreći je jedne toliko osiromašio a druge toliko obogatio da se motor par puta ugasio pri nagloj promjeni temperature ili vanjskog tlaka, pa sam zaključio da to nikako ne može biti "naštelano".

Sve u svemu, investicija koju sam si "otplatio" time da me više nitko ne muze za prodavanje magle  :palacdolje:
 
majstore MIK0, možeš li malo pobliže objasniti to što si napisao ?!?  :misli:
 
strasilo said:
Čitam šta pišete i jednostano nikoga osim PRGE ne razumijem ?!?  :misli: :misli:
dobro ti razumiješ nego bi možda htio da potkrjepimo slikama u stadijima štelovanja
 
strasilo said:
majstore MIK0, možeš li malo pobliže objasniti to što si napisao ?!?  :misli:
Kako da ne ;)

Postoje tri varijante servisiranja motora:
1. Imaš dobrog majstora kojeg pošteno platiš i svi su happy
2. Imaš "majstora" kojeg pošteno platiš ali samo je "majstor" happy
3. Sam si svoj majstor jer znaš, imaš čime i toootalnooo si happy

E, ovo što sam ja napisao ti je varijanta br. 3  :D
 
nisam mislio konkretno na to, već na to kako sa vakuumetrima namjestiš bogatiju ili siromašniju smjesu ... koliko je nagla promjena temperature i vanjskog tlaka i o kojim vrijednostima temperature i vanjskog tlaka se radi ?

MIK0 said:
Kako da ne ;)

Postoje tri varijante servisiranja motora:
1. Imaš dobrog majstora kojeg pošteno platiš i svi su happy
2. Imaš "majstora" kojeg pošteno platiš ali samo je "majstor" happy
3. Sam si svoj majstor jer znaš, imaš čime i toootalnooo si happy

E, ovo što sam ja napisao ti je varijanta br. 3  :D

postoji i četvrta .. ;)

4. Sam si svoj majstor jer misliš da znaš, možda imaš čime i toootalnooo si happy ...  (y)
 
OK u cijeloj priči fali par detalja no izbjegavam na prvu se rasposat na dugo i na široko jer onda se obično izgubi na glavna nit.

Dakle motor kad je došao od majstora je bio unutar zadanih vrijednosti CO (ajmo reć na 3,5%) no problem je što je točka mjerenja zajednički kolektor od sva 4 cilindra.
Pojedinačno su cilindri bili strašno razštelani no u konačnici su u auspuhu imali "dobru" smjesu.  S obzirom da mi je sistem injektorski (ali ista stvar kao i karburatori samo ekonomičnije) ECU na temelju podatka o tlaku, temperaturi zraka, temperaturi mašine i napona akumulatora korigira vrijeme koliko su injektori otvoreni.  Kad bi se te vrijednosti "poklopile" u najgoroj varijanti jedan od cilindara bi bio totalno zaliven gorivom da nebi mogao upalit smjesu, isto tako u kontra varijanti jedan je bio super siromašan da je detonirao.

Ujednačavanjem vauuma (samim time štelanjem smjese po pojedinačnim cilindrima) ukupna smjesa je i danje ostala unutar parametara (doduše nesto bogatija) no motor je bio naštelan tako da može se reći kako dodavanje/oduzimanjem zraka "na vakuumima" se može obogatit ili osiromašit smjesa do kritičnih granica.

Sve u svemu .... moja varijanta je varijanta br. 3 ;)


Edit: tlak i temperatura .... ljetni dan, +30 i nešto i ulazak u tunel ...razlika i po 15-ak stupnjeva u par sekundi, tlak isto tako Vratnika-Senj u par minuta .... ugl. jasno ti je ;)
 
Aeeee  :mrgreen:
Ajde bar će oni koji pročitaju saznat da štelanje motora nije nikakva sveta krava i da svatko tko kuži princip rada uz dva osnovna uređaja (vakuum meta i lambdu) si to može sam napraviti.

Još jedna bitna stvar je ta da štelanje tj. provjeru vakuuma bi trebalo odraditi na svakom servisu, ja osobno to na svome provjerim i češće jer kako je netko ovdje već ranije rekao "Samo promjena ulja nije servis!!" a na žalost upravo to je ono na što se servis u većini slučajeva najčešće svodi.

Btw, jedan od indikatora dobre naštelanosti (iako je to u grubo) vam može biti i boja grana, odnosno da je gradijent bolje isti na određenoj udaljenosti od glave.
Ovako:
0118d8e79e9dfb28888807f520236085.jpg
 
ni ugradnja premosnice na srčanoj aorti nije sveta krava za kardio kirurga... ;)  :LOL:

to što ti radiš na svom motoru je tvoja stvar, ali daj molim te nemoj to raditi nekom drugom, a još manje pisati o tome ...  (y)

i btw, ovdje je riječ o štelanju karburatora, a motor sa karburatorima u pravilu nema ECU, λ-sondu i slične stvari o kojima pišeš ..  :wink:

i ono osnovno ... sa vakuumetrima ne štelaš smjesu ...  :jesus:
 
Ne stelas ali je polazna točka i da bi se uopce moglo ista nastelati ( bilo ručno ili sam preko sonde) treba uskladiti podtlak na svim cilindrima.
 
Kad bi neko primenio sva uputstva sa raznih foruma,mogao bi si napraviti lepe štete! To je i osnovni problem što čovek mora pročitati gomile postova da bi došao do par suvislih podataka,i to ako je u stanju da ih prepozna! :021:
 
Status
Not open for further replies.