stelanje lanca

c2h5oh

Active member
kako nastelati lanac na Zongshenu 200?

daklem vidim da je vec dosta opusten, a uostalom jos 10-ak dana ce biti vozljivo pa da ga sam zategnem za prvu ruku prije nego ga strpam u garazu da ode na zimski san :)
 
kako misliš kako ...  :misli:

pa otšarafiš (ne do kraja) zadnju osovinu i na natezačima sa lijeve i desne strane vilice naštanaš koliko treba, onda zategneš osovinu i zategneš vijke na natezačima do kraja i to je to
 
c2h5oh said:
kako nastelati lanac na Zongshenu 200?

daklem vidim da je vec dosta opusten, a uostalom jos 10-ak dana ce biti vozljivo pa da ga sam zategnem za prvu ruku prije nego ga strpam u garazu da ode na zimski san :)

To i nije neki problem....kako ti je straš rekao....
Možda si konzumirao malo previše svog nicka???
 
e da... prije toga bi bilo poželjno podići motor na štender (ali nije pod mus) ...  (y)
 
ma može biti i na bočnom nogaru, ali je na štendesu preglednije i lakše... a i vidiš jel ti se lanac djelimično istegao .. ;)
 
Vidim da si neiskusan, pa ti moram reč da dobro pripaziš prilikom štelovanja...Nemoj ga previše pritegnuti...Lanac mora imati otprilike 3-4 cm lufta na donjoj strani po sredini kad je pravilno nategnut. Ako ga pritegneš previše, satrat češ i lanac i lančanike, a možda i pukne.
 
Koliko god to čudno zvučalo "neZong" vlasnicima, podešavanje napetosti lanca
je zaista problem na Zongshenu ZSM200.

Problem proizlazi iz koncepta napinjača ( zatezača ) lanca posuđenog iz "biciklističke & mopedističke tehnologije".
Napinjač ( izveden kao nazubljeni spiralni ekscentar ) ima pregrube zube, tako da nakon prebacivanja preko zadnjeg zuba koji to omogućava, sjedanje osovine u slijedeću ( preduboku ! ) "udolinu" rezulira preotpuštenim lancem.

Trik "napinjanja" se sastoji u tome da se osovina ne samo otpusti, već potpuno odšarafi, uvuče iz vilice na desnoj strani i lagano nakosi, što omogućava postavljanje napinjača u potrebni položaj. Potom se osovina uvuče u desnu stranu vilice u uklizne u već prednamještenu poziciju desnog napinjača ( paziti na istovjetnu poziciju lijevog i desnog napinjača ! ).
Nakon toga treba samo lagano pritegnuti maticu i "natjetrati" kotač u krajnju prednju poziciju, te provjeriti da nakon svega lanac ima potrebnu napetost ( moguć otklon od cca 2.5 - 3 cm između krajnjeg gornjeg i donjeg položaja u donjem segmentu, uz silu cca 2-3 kg i napet gornji segment ). Ako "iz prve" nije uspjela "prava mjera", nažalost ponovo, na slijedeći ili prethodni međuzub !
Na kraju ne zaboraviti dovoljno dotegnuti osovinu ( oprez, prejako dotezanje također nije dobro ! ).

Naravno, sve izloženo izaziva širok podsmjeh i zlobni cerek korisnika motora s pametnije ili zaista pametno izvedenim zatezanjem / podešavanjem napetosti lanca. No ZSM ima i puno pozitivnih stvari kojima lako zamrzne taj osmjeh na licima
"ponosnih vlasnika" japanskih motocikala sukladne kubikaže! No, to je već druga tema !

Napomena:

Prilikom "igranja" s lancem obavezno provjeriti i stanje klizača/vodilice lanca ( gumeni segment na gornjoj lijevoj strani korrijena vilice ).
Originalno rješenje je izuzetno traljavo, a "gubitak" vodilice lako rezultira iskakanjem lanca !!!




 
hvala GEM ovakav odgovor sam trazio :)

totalno mi je cudno to sa tim nazubljenim dijelom bilo zato sma i pital.

kod frenda na hysungu smo samo odserafili zadnju osovinu i onda sa malim kljucem postelali kotac malo unazad i to je bilo ok.
tako sam vidio da je i na ostlaim motorima, ali ovo moje cudo toga nema pa nisam bio ziher kako je trebalo ici.

budem ovako probao kako si napisao jer lanac je dosta razlohan, pa da izdrzi jos malo ove sezone prije servisa na proljece.
 
bravo Gem. i pripazi jer ako ti se lanac istega onda će ti ispadat jer se više ne poklapa sa zubčanikom.180 kn ti je novi...znam iz iskustva..nakon 5000 km san ga mora prominit..