Koliko god to čudno zvučalo "neZong" vlasnicima, podešavanje napetosti lanca
je zaista problem na Zongshenu ZSM200.
Problem proizlazi iz koncepta napinjača ( zatezača ) lanca posuđenog iz "biciklističke & mopedističke tehnologije".
Napinjač ( izveden kao nazubljeni spiralni ekscentar ) ima pregrube zube, tako da nakon prebacivanja preko zadnjeg zuba koji to omogućava, sjedanje osovine u slijedeću ( preduboku ! ) "udolinu" rezulira preotpuštenim lancem.
Trik "napinjanja" se sastoji u tome da se osovina ne samo otpusti, već potpuno odšarafi, uvuče iz vilice na desnoj strani i lagano nakosi, što omogućava postavljanje napinjača u potrebni položaj. Potom se osovina uvuče u desnu stranu vilice u uklizne u već prednamještenu poziciju desnog napinjača ( paziti na istovjetnu poziciju lijevog i desnog napinjača ! ).
Nakon toga treba samo lagano pritegnuti maticu i "natjetrati" kotač u krajnju prednju poziciju, te provjeriti da nakon svega lanac ima potrebnu napetost ( moguć otklon od cca 2.5 - 3 cm između krajnjeg gornjeg i donjeg položaja u donjem segmentu, uz silu cca 2-3 kg i napet gornji segment ). Ako "iz prve" nije uspjela "prava mjera", nažalost ponovo, na slijedeći ili prethodni međuzub !
Na kraju ne zaboraviti dovoljno dotegnuti osovinu ( oprez, prejako dotezanje također nije dobro ! ).
Naravno, sve izloženo izaziva širok podsmjeh i zlobni cerek korisnika motora s pametnije ili zaista pametno izvedenim zatezanjem / podešavanjem napetosti lanca. No ZSM ima i puno pozitivnih stvari kojima lako zamrzne taj osmjeh na licima
"ponosnih vlasnika" japanskih motocikala sukladne kubikaže! No, to je već druga tema !
Napomena:
Prilikom "igranja" s lancem obavezno provjeriti i stanje klizača/vodilice lanca ( gumeni segment na gornjoj lijevoj strani korrijena vilice ).
Originalno rješenje je izuzetno traljavo, a "gubitak" vodilice lako rezultira iskakanjem lanca !!!