Štelanje odnosno zatezanje lanca pod opterećenjem??

boobdy

Member
Već sam u svojih nekoliko tema naglasio da sam novi na forumu i nemogu u pretraživanju tema pronaći točan odgovor vezan za moj naslov teme. U manualu piše da je slobodan hod lanca od 2-3,5cm. E sada, u meni je 125kg i ako lanac toliko naštelam kad sjednem  on se toliko zategne da me strah da pukne  a naravno neće da se šalta. Da li zatezati lanac pod opterećenjem, točnije da ja sjednem pa onda ostavim toliki hod ili možda manji, pošto o labavosti i zategnutosti lanca puno ovisi mijenjanje brzina. Također vidim da ljudi koji voze motore cijeli život imaju različite savjete, pa molim da se ova tema odradi pošteno, meni za pomoć i i ostalima koji na ovom forumu imaju ista pitanja. E da, radi se kawasaki versysu 650, mada vrijedi za sve motore predpostavljam!
Hvala svima!
 
Razlika je izmedu natezanja starog lanca i postavljanja novog.

Kod natezanja starog moze doc do toga da se lanac neravnomjerno rastegno i da kako vrtis gumu tako on na odredenim mjestima mjenja nategnutost,pa je negdje pretegnut a negdje prelabav... Tesko mozes ista napravit,ali nadi mjesto gdje je najvise nategnut i onda ga popusti da ima slacka 3-4 cm ili kako je po manualu,naravno,dok brzo ne promjenis lanac jeli...

Lanac se namjesta bez opterecenja, na bocnoj nogari... Manual dava optimalnu zategnutost lanca i maksimalnu nosivost  motora,sve dok si u okviru nosivosti motora nemas straha,radi kako pise...

http://youtu.be/u6ZsWwQ072E

Ovdje mozes vidit da se lanac,iako se cini dosta nategnut, pri ubrzavanju opusta,zadnji amortizer se stisce i nateze se gornji dio lanca posto on vuce lancanik dok se doljnji opusta,ako ga previse opustis izletit ce sa lancanika...

 
Osigurac said:
Razlika je izmedu natezanja starog lanca i postavljanja novog.

Kod natezanja starog moze doc do toga da se lanac neravnomjerno rastegno i da kako vrtis gumu tako on na odredenim mjestima mjenja nategnutost,pa je negdje pretegnut a negdje prelabav... Tesko mozes ista napravit,ali nadi mjesto gdje je najvise nategnut i onda ga popusti da ima slacka 3-4 cm ili kako je po manualu,naravno,dok brzo ne promjenis lanac jeli...

Lanac se namjesta bez opterecenja, na bocnoj nogari... Manual dava optimalnu zategnutost lanca i maksimalnu nosivost  motora,sve dok si u okviru nosivosti motora nemas straha,radi kako pise...

http://youtu.be/u6ZsWwQ072E

Ovdje mozes vidit da se lanac,iako se cini dosta nategnut, pri ubrzavanju opusta,zadnji amortizer se stisce i nateze se gornji dio lanca posto on vuce lancanik dok se doljnji opusta,ako ga previse opustis izletit ce sa lancanika...
sumljam da autor teme vozi drag utrke sa spuštenim motorom  :wink:
 
Istina, ali princip prijenosa je isti...

Mislim da je video dobar za pokazat da lanac jos ima mjesta za radit i kada se nama na oko cini da nema i da nije to sve bezveze izracunato  (y)
 
u momentu prije starta vilica je poravnata sa prihvatom na rami i prednjim lančanikom, šta znači da je tad lanac najnapetiji, šta nije slušaj kod ostalih motora za normalnu primjenu. od te točke vilica išla gore ili dole smanjuje se raspon i otpušta lanac šta se na videu i vidi.
za pravilno štimanje lanca standardni motor bi tribalo dovest u ovu poziciju, odnosno opteretit ga da se poravnaju osovine lančanika, prihvata zadnje vilice i zadnjeg kola.

edit: ili se oslonit na podatak od 4-5cm kad je motor na bočnoj nogari kako si i naveo u prvom postu. ali ni u kojem slučaju kad se ove točke poravnaju lanac NE SMIJE bit napet kao kod autora teme.  (y)
 
Kuzim ja o cemu pricas i krsi se i meni tu logika malo ali ne vjerujem da to nije uzeto u obzir, pogotovo  na KLE-u koji je kao dual purpose predviden za blago skakanje zadnjeg kraja...

A mozda je lanac stvarno istrosen pa negdje ima nulu a negdje 5-6 cm, kod normalnog lanca sa 3-4 cm slacka na nogari 125 kg nebi smjelo bit problem...
 
Zaboravih napomenut da je nov lanac i lančanici. Predpostavio sam da će biti različitih mišljenja. Da  i zategao sam lanac kako piše u knjizi a i na samoj naljepnici, čak ostavio i centimetar više, ali kad motor optereti mojih 125 kilograma on se tako zategne da imaš osjećaj da će pokidati lančanik a i vrlo se teško šalta.
Čak je i amortizer utegnut na predzanju točku.
 
Poka said:
lanac treba da ti ima određenu slobodu dok ti sjediš sa svojom kilažom :)
U pravu ste obojica, al koliko slobodan. Ta zatezanja iz manuala od 3 cm su čista glupost. Lako je kad si u kilaži od oko 60-70 kg. Ja kad sjednem ims da puca. Zbog šaltanja me najviše brine, ago ga malo jače pritenem teško šalta i lupa a bogami i obratno, onda lančanik trzne lanac i manji mu je vijek trajanja. U 27 tkm dva lanca, ja sam sad stavio novi set, dakle ide treći!!
 
jesi siguran da ti je amortizer dobro podešen....

i ne kužim to sa šaltanjem baš....
 
Vjerojatno je ta podešenost u manual-ima rađena za ljude prosječne kilaže. Lanac zategni prema svojim gabaritima, bolje da je malo labaviji nego da je pretegnut.
 
vjerovatno i moja paranoja od tok klapanja prilikom šaltanja, zato hitno moram nekog nać što vozi versysa.
Za amortizer nisam siguran, ne znam koja bi pozicija bila najbolkja za moju kilažu, čini mi se da je iovako krut.
Mislio sam da ću dobit konkretan odgovor od svih da li se štela pod opterećenjem ili ne pošto sam naglasio broj kilograma. Logično mi je se štela pod opterećenjem, pogotovo što se radi o posebnom tipu motora. Konačno ni ja neznam u koju bi ga kategoriju stavio.
Možda koja slika ili konkretan odgovor za versyste, koliko njihov lanac šeta gore/ dolje kada sjednu na njega, tako da mislim da nije bitna kilaža vozača nego hod lanca kada vozač sjedi na motoru bez nogu na zemlji ( da netko recimo pridržava motor) Ne da mi se opet kupovat lanac i lančanike. Mijenjan je jedan već na 14 a i ja sada na 27. lančanici su komotno mogli ostat ali je nanac totakno u k... versxs ima to kruto šaltanje i konstatno  cimanja prilikom mijenjanja brzina i to je jedan od razloga zašto lanac ide brže od drugih motora. Barem sam u takvom uvjerenju.
Ljudi vozio sam staru teneru i  xt600 iz 90te i mogao sam sve brzine sašaltat u sto metara gore i natrag a da nije bilo ovakvih udara na lanac. Šta je u tom mjenjaču od kawasakia!
 
boobdy said:
vjerovatno i moja paranoja od tok klapanja prilikom šaltanja, zato hitno moram nekog nać što vozi versysa.
Za amortizer nisam siguran, ne znam koja bi pozicija bila najbolkja za moju kilažu, čini mi se da je iovako krut.
Mislio sam da ću dobit konkretan odgovor od svih da li se štela pod opterećenjem ili ne pošto sam naglasio broj kilograma. Logično mi je se štela pod opterećenjem, pogotovo što se radi o posebnom tipu motora. Konačno ni ja neznam u koju bi ga kategoriju stavio.
Možda koja slika ili konkretan odgovor za versyste, koliko njihov lanac šeta gore/ dolje kada sjednu na njega, tako da mislim da nije bitna kilaža vozača nego hod lanca kada vozač sjedi na motoru bez nogu na zemlji ( da netko recimo pridržava motor) Ne da mi se opet kupovat lanac i lančanike. Mijenjan je jedan već na 14 a i ja sada na 27. lančanici su komotno mogli ostat ali je nanac totakno u k... versxs ima to kruto šaltanje i konstatno čagana cimanja prilikom mijenjanja brzina i to jr jedan od razloga zašto lanac ide brže od drugih motora. Barem sam u takvom uvjerenju.

ja nisam mehaničar, ali na motorima koje sam vozio do sad, sjednem na motor i oslonim se noramlno :) ne mora niko da drži motor. samo neko treba da "lupne" lanac dok ti sjediš i da pogleda da li on može 2-3cm da se "mrda" gore dolje. i to ti je to! nema potrebe da tripuješ sebe nešto spektakularno oko toga. i to je skoro isto na motorima koji su u tom nekom konceptu kao što je tvoj Versus ili njego predhodnik KLE. uradi tako i ne lomi glavu  (y)
 
go-go said:
jesi siguran da ti je amortizer dobro podešen....

i ne kužim to sa šaltanjem baš....

nema veze s lancem al kužim ga ja  :LOL:
kawasaki  :mrgreen:
nije zalud ona, ako ne šroće nije dobar , kad proba hondin mjenjač skužit će  8)  :LOL:


 
ima i sa kuplungom  :LOL:
 
ak je nategnut prije bu se razvlekel, pogotovo ak nije nježan s mijenjanjem , još neki originalni lančanici imaju ublaživače da ne ruže preveć
al kawac je kawac  :neznam: