Bilo bi lijepo da se svaki model može probati, ja prvi kao veliki entuzijast i zaljubljenik u motore i vožnju bih to volio, no to je utopija i na puno jačim tržištima od našeg.
Imao sam čini mi se 12 svojih ("velikih") motora (600+ ccm), što novih što polovnih. 2 rabljena sam probao prije kupnje, ostalih 10 nisam, a od tih 10 nisu svi bili novi, nisam ni neke rabljene probao.
Po nekim upisima u temi ispada da gotovo svi koji su u toj branši nemaju novca ni za tekuće poslovanje, a kamoli za kupovinu motora. Da je tako, konkurencija bi ih odavno pregazila - uvijek bi se našao netko tko ima love, sagradio salon od 2000 m2 kao za aute i pregazio sve ove male igrače - zapitajte se zašto u moto svijetu toga nema, zašto primjerice i u cijeloj Italiji koja je jedno od najjačih moto tržišta u EU takvih salona ima svega nekoliko. Jednostavno da je situacija takva da je problem u tome što pojedinci nemaju novca za uložit, a ne u tome da proizvoda nema ili u tome da to nije tako profitabilan biznis kako se čini, konkurencija bi se vrlo brzo obračunala sa takvima. Kapitalizam ne tolerira takve.
Cilj svakog posla je zaraditi, a kakva je zarada i računica u tome da netko ima testni model nečega čega se godišnje na našem tržištu proda 1 ili niti jedan komad, a većina japanskih motocikala od 1000 i više ccm spada u tu kategoriju. Pročitajte si malo statistike prodaje na godišnjoj razini. Ne sjećam se dali kad sam kupovao prvu ili drugu ovu 1200 koju sam imao, uglavnom jedne od tih sezona u cijeloj HR su prodane ta moja i još jedna, a u ovom drugom pokušaju, te godine čak tri!
I da su sve tri kupljene kod istog zastupnika, od te tri nebi dovoljno zaradio za pokrit kupnju testne, te komercijalni kasko koji je za takvo test vozilo 10-15.000 kn, a možda i više. I onda tu testnu nitko ne želi kupiti jer je "bila testna i gažena" pa ju treba dati ispod cijene.
Jer kako su prodane ukupno tri, a četvrta je bila ta testna, svi znaju točno koja je ta testna!
Tu se onda vraćamo na to da realno kad kupite nešto čega se godišnje proda jedan, dva ili pet komada - vozite egzotiku, makar ona u biti bila japanska konfekcija. Kad vidite neki Ferrari na cesti, zaustavite ga i pitajte jeli ga probao prije kupnje... jer po svemu sudeći, vjerovatno se više proda novih Ferrarija nego tih nekih japanskih motora od 1200-1300ccm...
Inače... ima nas kao jedan kvart u Milanu, samo na puno većoj kvadraturi, a po biltenu HAK-a ispada da prosječno vozilo L3 kategorije u HR godišnje preveze 3.900 km... dok je prosječna starost, ako se dobro sjećam oko 14 godina...
Kažem želje su jedno... a mogučnosti drugo... ja sam toga svjestan, i svjestan sam da kako me za "prvi" motor u garaži ne zanima ništa ispod 1200ccm (i da je japansko), vjerovatno ću i idući kupiti preko slike u katalogu (drugi motor u garaži je R, takvi se isto kupuju po slici u katalogu)... a ako mi ne paše mogu se i odseliti odavdje, jer od kukanja se izrodi samo nezadovoljstvo. Doduše u toj nekoj razvijenoj, uređenoj zemlji bih vjerovatno uspio probati motor koji me zanima, ali se nebi mogao voziti kao recimo po D8, pa opet kukanje...
Jednostavno moje neko razmišljanje, da se nitko ne uvrijedi...
P.S. Obzirom da smo sada u EU, zašto ne otputovati negdje gdje imaju testni motor koji Vas zanima, probajte ga, pa iz poštovanja prema zastupniku ga kupite, odradite uvoz novog, izaći će nešto skuplje nego da je kupljen ovdje, ali barem ste probali. Sve ima cijenu. A kad je niska cijena prioritet, odnosno proći čim jeftinije, onda je kompromis sve ostalo.