Sve se manje i manje vozimo – statistika vani i kod nas

Village

Well-known member
Sve se manje i manje vozimo – statistika vani i kod nas

Njemački ured za statistiku objavio je da se prosječan njemački motociklist vozi sve manje i manje iz godinu u godinu, i da taj trend ne jenjava. Čak i u redakciji Motorrada su se nadali da je prosječna kilometraža koju godišnje pod kotače stavi njemački motociklist cca 5000 km, no na kraju je ispalo da je ta brojka u 2020. godini spala na – recimo mizernih – 2.172 kilometra u godini. To je rezultat već dugogodišnjih trendova pada, jer je prosjek davne 2012.-e bio cca 3.000 km, da bi 2017.-e pao na 2.300, a zatim tijekom 2018.-e i 2019.-e na samo 2.200 kilometara godišnje. Sve je više i oldtimera i youngtimera koji uglavnom stoje po garažama odjavljeni, a svakih nekoliko mjeseci ili godina se na kratko registriraju da se provozaju.

U cijeloj priči njemačkog prometnog ureda zbrajaju se motocikli sa 125 ccm i snage do 15 KS sa «pravim» motociklima, a to su oni koji nose prave bijele registarske pločice sa plaketom, za razliku od 50-kubikaša koji imaju samo pločice osiguranja. U Njemačkoj ima ukupno preko 4,62 milijuna motocikala preko 50 ccm, koji su podijeljeni na cca 950.000 onih sa 125 ccm i 3,7 milijuna "pravih" motocikala.

Slične podjele vrijede i kod automobila, koji prosječno godišnje prelaze 13.323 kilometra, no taj prosjek grade dizelaši sa 19.630 kilometara prosjeka i benzinci sa 9.571 km prosječno godišnje.

Jasno je da je statistiku motocikala i njihovog korištenja jako teško napraviti jer su motocikli specifični: ima dosta vlasnika koji imaju po više motocikala, pa oni osobno rade više kilometara godišnje, ali zato stvaraju loš prosjek po motociklu. Tu su i evidencije prijava motocikala i automobila koje se više ne rade dva puta godišnje, već se računa samo onaj zimski datum, 01. siječnja i stanje prijavljenih tada u računalu. Jasno je da je tada u to vrijeme puno motocikala odjavljeno i potpadaju pod sezonske registarske tablice.

Uglavnom, statistika je točan zbroj netočnih podataka. Dodajmo tome osobna tumačenja rezultata, i jasno je da je zaključak – kakav god bio – istodobno i točan i netočan. Kako kome paše.


Što na tu njihovu statistiku godišnjih kilometraža imamo mi reći, kako stvari kod nas stoje?
 
200-300km godisnje u zadnjih par godina :mrgreen:
 
Nažalost sve manje i manje. Ispod 1000 km godišnje. Razloga je više. Jedan od razloga je i taj da motor ne vozim po gradu, isključivo Vespu.
 
  • Like
Reactions: diesel power
Masa ekipe je pokupovala motore jer svi imaju, nakon početnog entuzijazma motori skupljaju prašinu i pune statistiku krivim podacima.
 
  • Like
Reactions: cadjo
5000 km godišnje u zadnjih 2-3 godine. Jbg obaveze plus lockdownovi i ostala sranja...
 
Imamo pobjednika! :D
Daleko od pobjedika. Poznam ja nekolicinu koji deru više od mene. Zvonko sa Guzzi Californiom radi 80-100000 km godišnje. Dosta BMW-aša tuče 25-30000.
 
  • Wow
Reactions: 3alfa3
puno švaba ima po 2,3 pa i više motora, redom sezonski reganih jer su škrti.

Ako fakat povlače podatke 1.siječnja, onda fali valjda 70% motora koji se inače voze 4.-10. mjeseca kak su sezonske tablice.

bilo bi interesantno vidit starost moto parka, jer ono kaj ja vidim na cesti je uglavnom Isus vozio, novih motora jednostavno nema skoro pa nikako. A i to su ovi od 300-500 kubika uglavnom.

nije ni čudo da firme izbacuju R-ove iz ponude, ili rade samo varijante za stazu, sa paprenom cijenom jer im se samo tako isplati

osim par pozera kaj su vidli Ducati reklamu pa odma u dućkas po motor, pasent kacigu i neku pedersku dukati jaknu. al ti se ne voze ili odma negdje padnu, ko i kod nas.




Srki