TGB R50X

Phobocaster

New member
Prije dva tjedna u vožnji sa TGB-om R50X 2009. nešta mi je puklo oko mašine i skuter crko...prvo sam pomislio da se radi o remenu jer sam na 9000, a nisam ga mjenjo...skinuo sam dekl i pogledao međutim remen u odličnom stanju...onda sam stavio drugu svjećicu (reko da nije možda ova prdnula) međutim isto ništa...skuter normalno vergla na kick-starter, ali kad probam na kurblu nema kompresije (2x slabija nego prije). Garancija mi ne vrijedi jer nisam išao kod ovlaštenog servisera...uglavnom danas je skuter rastavljen i zaribao klip/cilindar...

Postoje 2 opcije...

1. Kupiti novi klip i cilindar i sve složiti natrag - ta opcija je vjerovatno najbolja ali i najskuplja tako da mi se nesviđa...

2. Kupiti "special" klip i potokariti košuljicu cilindra prema klipu... (nekih cca 0,5mm) - ta opcija mi se sviđa jer mislim da je ovo slučaj u kojem je izvedivo bez većih problema, zato što je cilindar dobio samo tanki sloj naljepka...ali problem mi je što *urca neznam di nabaviti takav klip za 49cc ?

ovo je objašnjenje koje sam našao na internetu: http://www.mehagro.net/motori/Reparatura%20motora.htm

Reparatura motora obično podrazumijeva promjenu klipa i karika. Košuljica cilindra se uslijed rada klipa s vremenom troši. Kad ta istrošenost prijeđe određenu granicu (granica varira od motora do motora), potrebno je brusiti (proširiti) cilindar na specijalu. Cilindar je prije brušenja u "standardu". Prvo brušenje cilindra je brušenje na "prvu specijalu", drugo brušenje je proširivanje cilindra na "drugu specijalu" itd. Broj mogućih specijala je ograničen. Kad se cilindar izbrusi na specijalu, potrebno je zamijeniti stari klip i karike s klipom i karikama u adekvatnoj specijali.

na slikama se vidi gdje je klip zaribao u cilindru...kao što rekoh, unutrašnju košuljicu bi potokario, trenutačni promjer cilindra je 41mm, ako bi potokario na 41,5 onda mi treba takav klip sa karikama, di takav klip nabaviti?


 
ja bi isao na ovu opciju bgm od 456kn

http://www.mojskuter.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=105&Treeid=26&Itemid=142

zamjenska termo grupa bgm njemacki proizvođac

ako si zainteresiran za nesto iz web shopa, javite se na pp za broj, il kontakt putem maila [email protected]
 
moram priznati da izgleda odlično...

iako vidim da nemaju klipova za prvu specijalu...taman kad sam vidio ovaj 42 sam se poveselio...ali to je neka oznaka...klip je 41.0mm...

http://www.mojskuter.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=263&category_id=105&option=com_virtuemart&Itemid=142

jel možda imaš još neki koristan link poput ovoga?

i dalje stojim da se da sve rješiti sa prvom specijalom, samo je problematično pronaći odgovarajući klip od recimo 41,5 ili 42mm...

ovaj link je jako koristan šta si postavio i vrlo je velika vjerojatnost da budem uzeo taj set za 450 krznenih čupavaca...
 
ma cilindar je od gize...taj ris skini vodobrusnim....nabavi novi klip...i teraj dalje... (y)


btw...cini mi se da si ostao bez podmazivanja.... :mrgreen:
 
bmw m 5 said:
ma cilindar je od gize...taj ris skini vodobrusnim....nabavi novi klip...i teraj dalje... (y)


btw...cini mi se da si ostao bez podmazivanja.... :mrgreen:

...jel nebi bilo bolje lagano potokarit košuljicu za recimo 0,2mm ?  Vjerujem da bi dobio ravnomjerniju površinu za semeringe nego da s jedne strane ima lufta ak idem vodobrusnim...

a mislim da budem uzeo ovaj kako mi je čovjek preporučio... http://www.mojskuter.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=255&category_id=105&option=com_virtuemart&Itemid=142

sam klip je 154kn...http://www.mojskuter.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=265&category_id=105&option=com_virtuemart&Itemid=142

bojim se samo ako bi išao samo na klip da nebi poslije imao problema oko karika zbog tog djela gdje je zaribalo u cilindru...

nisam siguran više što je najbolja opcija...

a sad što se tiče ulja...veli mi frend da misli da ga je skuter davao previše...i nije bilo potpuno sagorijevanje, zbog čega je nastala čađa i počelo je zaribavat oko karike lagano...ulje koje sam sipao je valvoline 2t (polusintetika) 50kn/l

default_3544843437-212-1610.jpg


...on mi je preporučio neku ful sintetiku što se u principu koristi za kosilice ali je razlika u cjeni samo 10kn...odnosno 1l je 60kn...nisam još zapamtio točno kako se zove...

...ali bmw, nikad nisam primjetio nešto loše oko podmazivanja...skuter je uvjek kada sam ga upalio malo dimio i bio sam siguran da podmazuje...u prosjeku litru potroši čak ispod 1000km...

na početku mi je to bilo i sumljivo, pa sa u servisu pitao zašto tako puno troši i dali se to da regulirati odnosno smanjiti...uvjerili su me da je to ok i tvornički tako postavljeno te da regulacije nema...

uglavnom, ponudu sam dobio za set 450kn i 30kn poštarine...i budem prešao na to drugo ulje pa čemo vidjeti koliko če izdržat...a ovaj cilindar si budem spremio i pripremio za nedaj bože  (y)
 
Frend ti se sigurno razumije ako sipa najlosije ulje na svijetu, nije ni cudno da te skuter zajebava.. Kao prvo na svakih 10000 km se ionako mora mjenjati klip i radilica na skuteru, pogotovo ako nema blokade jer nakon toga dolazi do zamora materijala i puca, tebi se to desilo malo prije ali desilo se.. Nemoj radit gluposti, daj pare kupi novo i bez brige si daljnih 10000 km, zamjeni svjecicu ako nisi, pocisti fergazer,airbox,filter goriva i ulja,rolice,  pogledaj instalaciju, promjeni remen jel se i on treba promjeniti ako ima 10000 makar dobro izgleda i vozi dalje bez brige, naravno ako ga prije ne sjebes sa valvoline uljem.. katastrofa!!
 
Sturm said:
Frend ti se sigurno razumije ako sipa najlosije ulje na svijetu, nije ni cudno da te skuter zajebava.. Kao prvo na svakih 10000 km se ionako mora mjenjati klip i radilica na skuteru, pogotovo ako nema blokade jer nakon toga dolazi do zamora materijala i puca, tebi se to desilo malo prije ali desilo se.. Nemoj radit gluposti, daj pare kupi novo i bez brige si daljnih 10000 km, zamjeni svjecicu ako nisi, pocisti fergazer,airbox,filter goriva i ulja,rolice,  pogledaj instalaciju, promjeni remen jel se i on treba promjeniti ako ima 10000 makar dobro izgleda i vozi dalje bez brige, naravno ako ga prije ne sjebes sa valvoline uljem.. katastrofa!!

nisam baš siguran da je najlošije ulje na svijetu (nisi valjda shvatio...to ulje sam sipao ja, a ne on...on mi je sad preporučio neko sintetičko, a za relativno male pare...a frend je složio preko 1000 kosilica, trimera, ponešto skutera, atv-a...da ne nabrajam dalje...iskustva ima u svakom slučaju, i nemora biti da je problem u ulju...ako ga skuter daje previše onda je prejaka mješavina i jednostavno ne može sve sagorjeti...i to je navodno tvornički tako podešeno...e sad mi je preporučio to ulje koje navodno bolje izgara, manje dimi i nema toliko čađe koja je navodno i prouzročila ovo...)...skuter imam prije svega radi manje potrošnje goriva u usporedbi sa autom...tako da kada kupujem i ulje gledam da ne kupujem neko koje košta 150kn/l...smatram da je valvoline čisto ok, uostalom pogledaj kakve sve bućkuriše ljudi sipaju po skuterima...ja se makar držim servisne knjižice i redovitog servisa...iako se prema ovom možda pokazalo da ne...ono smeće na ini je još gore, a da ne spominjem ona ulja po centrima 39kn/l...anyway ovo sve što si nabrojo za svjećicu, airbox...sve je već odrađeno i pripremljeno...čekam da stignu novi djelovi i slažem...  (y)

jel ti to neš posebno mrziš valvoline ili ? a ako se nešto da fino popraviti kao što je npr.predložio bmw...zašto ne? pa nije sveto pismo  (y)

i normalno da skuter nema blokade...ko da je to danas nešto čudno...pa nisam lud da se trkeljam 49 i da me bicikli prestižu  ;)



 
Ne da mrzim vec ulje ne valja. To ce ti potvrdit velika vecina forumasa i savjetovat ti da to ni pod koju cijenu ne sipas nutra.. Eno ti castrol koje je jedno od cjenjenijih ulja, pa imas midland za kojeg isto kazu da je dobar, uglavnom pruci forum za ulja koja su najbolja i motor ce ti se drugacije ponasat, ti sipas za 50 kn, a neko 5 puta kvalitetnije kosta 70 kn.
 
Sturm said:
Ne da mrzim vec ulje ne valja. To ce ti potvrdit velika vecina forumasa i savjetovat ti da to ni pod koju cijenu ne sipas nutra.. Eno ti castrol koje je jedno od cjenjenijih ulja, pa imas midland za kojeg isto kazu da je dobar, uglavnom pruci forum za ulja koja su najbolja i motor ce ti se drugacije ponasat, ti sipas za 50 kn, a neko 5 puta kvalitetnije kosta 70 kn.

dobro koja je točno onda tvoja preporuka ulja i gdje ima za nabaviti te po kojoj cjeni?
 
Evo ja bi ti preporucio midland ulje full sintetika, kosta 60 kn. Neznam odakle si tako da ti nemogu reci gdje ga kupiti al vjerujem da ga ima na dosta mjesta.


Eto ti link tu sa naseg foruma pa procitaj malo sta ljudi kazu o tom ulju. Uglavnom same pohvalem a i ja ga osobno tocim i zadovoljan sam!  (y)


http://www.motori.hr/forum/index.php?topic=133892.0
 
Sturm said:
Evo ja bi ti preporucio midland ulje full sintetika, kosta 60 kn. Neznam odakle si tako da ti nemogu reci gdje ga kupiti al vjerujem da ga ima na dosta mjesta.


Eto ti link tu sa naseg foruma pa procitaj malo sta ljudi kazu o tom ulju. Uglavnom same pohvalem a i ja ga osobno tocim i zadovoljan sam!  (y)


http://www.motori.hr/forum/index.php?topic=133892.0

pa baš i nisu neka predobra mišljenja...iako se tu komentira ulje za četverotaktne mašine, a ne za dvotaktne...anyway mislim da budem prešao na to sintetičko ulje koje frend nabavlja...

HUSQVARNA XP Oil 2-Stroke Engine Oil 1 litre with measuring meter
Husqvarna XP 2-Stroke engine oil has been developed for tough,professional use with high loads and engine speed.Excellent for use with all Husqvarna products,especially for engines with a cylinder volume over 55cc.It has extremely good lubrication qualities on high load engine details like for instance the connecting rod bearing.Large reciprocating masses (piston and connecting rod) in combination with high speeds and high loads demands special lubricating qualities in an oil.The XP-oil also gives a cleaner engine and less coating on the piston and in the crankcase compared to competing oils.1 litre of oil will make up 50 liltres of petrol/oil mix.

HUSQ-1000-STProduct_1.jpg
 
Sturm said:
Frend ti se sigurno razumije ako sipa najlosije ulje na svijetu, nije ni cudno da te skuter zajebava.. Kao prvo na svakih 10000 km se ionako mora mjenjati klip i radilica na skuteru, pogotovo ako nema blokade jer nakon toga dolazi do zamora materijala i puca, tebi se to desilo malo prije ali desilo se.. Nemoj radit gluposti, daj pare kupi novo i bez brige si daljnih 10000 km, zamjeni svjecicu ako nisi, pocisti fergazer,airbox,filter goriva i ulja,rolice,  pogledaj instalaciju, promjeni remen jel se i on treba promjeniti ako ima 10000 makar dobro izgleda i vozi dalje bez brige, naravno ako ga prije ne sjebes sa valvoline uljem.. katastrofa!!
Na 10 000 se mora minjat klip i radilica??
Jel ti to ozbiljno ili?
Moj 21 000km i ne planiran minjat još bar 25-30 000km
Ulje je Agip full sint 99 kn....ako ne platiš kurvu,platit ćeš doktora...
 
Sturm said:
Frend ti se sigurno razumije ako sipa najlosije ulje na svijetu, nije ni cudno da te skuter zajebava.. Kao prvo na svakih 10000 km se ionako mora mjenjati klip i radilica na skuteru, pogotovo ako nema blokade jer nakon toga dolazi do zamora materijala i puca, tebi se to desilo malo prije ali desilo se.. Nemoj radit gluposti, daj pare kupi novo i bez brige si daljnih 10000 km, zamjeni svjecicu ako nisi, pocisti fergazer,airbox,filter goriva i ulja,rolice,  pogledaj instalaciju, promjeni remen jel se i on treba promjeniti ako ima 10000 makar dobro izgleda i vozi dalje bez brige, naravno ako ga prije ne sjebes sa valvoline uljem.. katastrofa!!
odakle ti to.....ta se operacija radi na 125 2t masinama.....ali na skuteru od 50 ccm nema potrebe......imam ja par liberty-ja koji mi dolaze na redovne servise..nikad nista otvarano...a imaju preko 60.000 km....full sintetika je vrlo bitna stavka u cijeloj ovoj prici....
 
Sturm said:
Frend ti se sigurno razumije ako sipa najlosije ulje na svijetu, nije ni cudno da te skuter zajebava.. Kao prvo na svakih 10000 km se ionako mora mjenjati klip i radilica na skuteru, pogotovo ako nema blokade jer nakon toga dolazi do zamora materijala i puca, tebi se to desilo malo prije ali desilo se.. Nemoj radit gluposti, daj pare kupi novo i bez brige si daljnih 10000 km, zamjeni svjecicu ako nisi, pocisti fergazer,airbox,filter goriva i ulja,rolice,  pogledaj instalaciju, promjeni remen jel se i on treba promjeniti ako ima 10000 makar dobro izgleda i vozi dalje bez brige, naravno ako ga prije ne sjebes sa valvoline uljem.. katastrofa!!
pricas gluposti,ono ulje je ok za serijalu,a za ovo da na 10000km moras mijenjati klip i radilici na serijali 50ccm,jednostavno neznam sta bi ti napisao,jer to sta si napisao ne spada cak niti u gluposti
 
A dobro posto si ti tako pametan, neznam zasto onda ti ljudima ne objasnjavas stvari nego samo seres meni.

Ja mjenjam i briga me sta ti mislis, skuteri od 50 ccm su napravljeni i blokirani da idu 49 kmh, a kad skines blokadu vise nije serijski motor nit je brzina i zato ti ni servis nece priznati garanciju ako ti se sta sjebe a ti skinuo blokade i napravljeni su da idu kao sto reko 49, a ne da ih se tira 70,80, 90 na sat, pa ako tako vozis onda je red da zamjenis na 10000 pa stavis malo jace djelove, npr, sportsku radilicu koja moze to izdrzat onda i vise od 10000 km jer je prvenstveno i za to napravljena!  A sad čao prika i razmisli malo prije nego sta napises iduci put tj. poseres opet nekog,
 
Sturm said:
A dobro posto si ti tako pametan, neznam zasto onda ti ljudima ne objasnjavas stvari nego samo seres svima po forumu na svaku njihovu recenicu.. Ajde oladi malo decko.


Ja mjenjam i briga me sta ti mislis, skuteri od 50 ccm su napravljeni i blokirani da idu 49 kmh, a ne da ih se tira 70,80, 90 na sat, pa ako tako vozis onda je red da zamjenis na 10000 pa stavis malo jace djelove, npr, sportsku radilicu koja moze to izdrzat onda i vise od 10000 km jer je prvenstveno i za to napravljena!  A sad čao prika
ti ces na 10 000km mijenjat klip,cilindar i radilicu? alo,radi se o serijali 50ccm,jesi ti lud?

btw.ja sam ljudima davao savjete dok tebe jos nije ni bilo na forumu,i mnogima pomogao i na forumu i na pp,samo mi se u zadnje vrijeme neda,upravo jer su na forum dosli pametnjakovici kao sta si ti
 
Sturm said:
Ko spominje cilindar?
daj nemas pojma,nemoj se sramotit,ti bi znaci na 10 000km mijenjao radilicu,a cilindar bi ostavio,jer kao radilica na toj kilometrazi je gotova,loool
 
malaga said:
btw.ja sam ljudima davao savjete dok tebe jos nije ni bilo na forumu,i mnogima pomogao i na forumu i na pp,samo mi se u zadnje vrijeme neda,upravo jer su na forum dosli pametnjakovici kao sta si ti

Uredu, ja cijenim covjeka od pomoci i koji je voljan dati savjet i svaka ti cast, al ono gore je moje misljenje i mislim da dijelovi na seriskom skuteru nisu napravljeni da ih se vozi duze od 10000 kilometara sa serijskom radilicom i klipom koji su gore stavljeni da razvijaju puno manje obrtaje i brzine. Mogu oni i duze izdrzat al onda kad puknu nastane sr...e.  eto to je moje misljenje. A sad se necu svadat vise.
 
Sturm said:
Uredu, ja cijenim covjeka od pomoci i koji je voljan dati savjet i svaka ti cast, al ono gore je moje misljenje i mislim da dijelovi na seriskom skuteru nisu napravljeni da ih se vozi duze od 10000 kilometara sa serijskom radilicom i klipom koji su gore stavljeni da razvijaju puno manje obrtaje i brzine. Mogu oni i duze izdrzat al onda kad puknu nastane sr...e.  eto to je moje misljenje. A sad se necu svadat vise.
imas krivo misljenje i dajes krive savjete,htio sam ti pomoci,ali ocito neide,ajde mi posalji klip i radilicu kad ih skines nakon 10 000km,jer po tebi je to za bacit,ajd bok