Tomos apn4

46forklight

New member
Pozdrav, znaci radi se o gotovo 40 godina starom apn-u, oko motorica sve pet, 4 brzine, cilindar nikad diran, bez risova, kvacilo za sad dobro uglavnom nemam kaj otvarat bezveze motor.... za ducan dobar, no do prije par dana se poceo cut bas onako jako lezaj sa radilice, nisam bio siguran koji ali nije ni bitno.. otvorim ga sa strane magneta i vidim stanje. lufta sigurno par mm, nije nikakav problem raskopat to i saslozit nego me samo zanima kakve lezaje uzet za radilicu, inace to su 6203 lezajevi, sad jer postoje kakvi visoko turazni mozda da dulje dura, i kakvo da ulje onda sipan unutra, cuo sam da su japanski koyo najbolji samo neznam jel ima te dimenzije, nije bitno kolko kosta samo da duraju i da se ne raspadnu nakon par godina.  :smiley:
 
6203 C3 je normalni standardni lezaj i sigurno ga mozes naci u bilo kojem shopu.
Ovo C3 znaci da je otvoren sa strane (mozes mu vidjeti kuglice) i podmazuje se u vrtnji sa uljem iz okoline.
Koyo, SKF , NTN, FAG ili bilo koji drugi brandirani maker rade iste lezaje.

Mali hint, ako nema C3 a ima 2Z ili ZZ , mozes  jednostavno skinuti metalne plocice koja po obodu prekriva baline i dobio si C3 :).


46forklight said:
Pozdrav, znaci radi se o gotovo 40 godina starom apn-u, oko motorica sve pet, 4 brzine, cilindar nikad diran, bez risova, kvacilo za sad dobro uglavnom nemam kaj otvarat bezveze motor.... za ducan dobar, no do prije par dana se poceo cut bas onako jako lezaj sa radilice, nisam bio siguran koji ali nije ni bitno.. otvorim ga sa strane magneta i vidim stanje. lufta sigurno par mm, nije nikakav problem raskopat to i saslozit nego me samo zanima kakve lezaje uzet za radilicu, inace to su 6203 lezajevi, sad jer postoje kakvi visoko turazni mozda da dulje dura, i kakvo da ulje onda sipan unutra, cuo sam da su japanski koyo najbolji samo neznam jel ima te dimenzije, nije bitno kolko kosta samo da duraju i da se ne raspadnu nakon par godina.  :smiley:
 
calbo said:
6203 C3 je normalni standardni lezaj i sigurno ga mozes naci u bilo kojem shopu.
Ovo C3 znaci da je otvoren sa strane (mozes mu vidjeti kuglice) i podmazuje se u vrtnji sa uljem iz okoline.

Čuvaj se ovakvih savjeta..
Kupi ležaj renomiranog proizvođača i miran si.
T.
 
Samopodesivi kuglični ležajevi su standardizirani prema ISO 15, DIN 630 i HRN M. C3.68. Imaju kutnu pokretljivost, pa su zato neosjetljivi na kutna odstupanja i savijanje vratila. Optimalna unutarnja konstrukcija osigurava malo trenje valjnih površina, veću nosivost i dugi životni vijek ležaja. Izrađuju se s valjkastim i stožastim provrtom s nagibom 1:12.
 
Covjek napisao 6203 lezaj a on nije samopodesiv ? :misli:

ropee said:
Samopodesivi kuglični ležajevi su standardizirani prema ISO 15, DIN 630 i HRN M. C3.68. Imaju kutnu pokretljivost, pa su zato neosjetljivi na kutna odstupanja i savijanje vratila. Optimalna unutarnja konstrukcija osigurava malo trenje valjnih površina, veću nosivost i dugi životni vijek ležaja. Izrađuju se s valjkastim i stožastim provrtom s nagibom 1:12.
 
C3 oznaka znači da ima veću zračnost (zazor) između kuglica i plašta ležaja od standardnog 6203 ležaa, odnosno ležaj "na hladno" izgleda kao da ima malo "lufta". Nema veze sa metalnom i gumenom zaštitom kuglica ,ionako se ta zaštita skida (ako ju ležaj ima) ako ide na to mjesto.
 
na cemu si ti ropee ?


ropee said:
Samopodesivi kuglični ležajevi su standardizirani prema ISO 15, DIN 630 i HRN M. C3.68. Imaju kutnu pokretljivost, pa su zato neosjetljivi na kutna odstupanja i savijanje vratila. Optimalna unutarnja konstrukcija osigurava malo trenje valjnih površina, veću nosivost i dugi životni vijek ležaja. Izrađuju se s valjkastim i stožastim provrtom s nagibom 1:12.
 
calbo said:
savjet mu je bio da kupi brendirani lezaj ?

"Ovo C3 znaci da je otvoren sa strane (mozes mu vidjeti kuglice) i podmazuje se u vrtnji sa uljem iz okoline."
 
6203 C3 je otvoreni lezaj a takav njemu i treba , i dalje  :misli: :misli:


tborzic said:
"Ovo C3 znaci da je otvoren sa strane (mozes mu vidjeti kuglice) i podmazuje se u vrtnji sa uljem iz okoline."
 
hmm da, bas tako nekako,

eto mi prolazi vec 27 godina na brodovima u svojstvu strojara , a koliko sam tih kuraca od lezaja cupao i postavljao , ne znam ni sam  :jesus:




tborzic said:
google is your friend
 
calbo said:
hmm da, bas tako nekako,

eto mi prolazi vec 27 godina na brodovima u svojstvu strojara , a koliko sam tih kuraca od lezaja cupao i postavljao , ne znam ni sam  :jesus:

uz dužno poštovanje, ne bih bio na brodu kojeg ti održavaš (da se vulgarno ne izrazim), ako ti je i dalje C3 oznaka za zatvorenost ili otvorenost ležaja. To što si ih počupao i postavio ko zna koliko u tvom slučaju ne znači ništa.

a sad opet: ukucaj u google "bearing c3 meaning" otvori prvi link, pa se ponovo oglasi.

al dobro, da si htio shvatit, shvatio bi iz prve.
 
Ako je c3 oznaka otvorenosti s boka, što je c4?
 
C-4 or Composition C-4 is a common variety of the plastic explosive family known as Composition C. The British version of the explosive is known as PE-4 (Plastic Explosive). C-4 is composed of explosives, plastic binder, plasticizer to make it malleable, and usually a marker or odorizing taggant chemical.

C-4 has a texture similar to modeling clay and can be molded into any desired shape. C-4 is stable and an explosion can only be initiated by the combination of extreme heat and shock wave from a detonator.

jebes c3,nakon ovoga sta sam procitao,ja bi stavio c4,mora letit zrakom

 
Oznaka na ležaju C3 znači da je ležaj predviđen za obrtaje do 10000 okretaja to nije oznaka dali je ležaj otvoren ili zatvoren i kao što je prije član  dado_vtc napisao kada je ležaj hladan osjeti se da ima malo lufta. A oznake 2Z ili ZZ su oznake dali je ležaj otvoren ili zatvoren a ako kupi i zatvoreni lako se to skine dolje te zaštite. Za tomosa je oznaka brzine C3 dovoljna jedino ako se ide frizirati motor za utrke onda se stavlja C4.
Oznake kotrljajnih ležaja su standardizovane i većina svetskih proizvodača koristi sistem DIN.
Oznaka se sastoji iz dva dela : OSNOVNE i DODATNE oznake.
Osnovna oznaka karakteriše ležaj,odnosno definiše tip i veličinu ležaja.
Osnovna karakteristika konstrukcije odredena je pomoću jednog ili više brojeva ili slova i pokazuje
tip kotrljajnog ležaja.
Oznaka reda mera dobija se na osnovu standardizovanih spoljnih mera.
Oznaka za provrt nadovezuje se na oznaku za seriju ležaja, a obrazuje se na različite načine, zavisno
od tipa i veličine ležaja. Za ležaje sa provrtom manjim od 10mm oznaka je identična vrednosti
prečnika provrta u mm. Za provrte 10,12,15 i 17 mm oznake su 00,01,02 i 03.
Za provrte 20-500 mm, oznaka se dobija kada se vrednost prečnika izražena u mm podeli sa
brojem 5. Za provrte veće od 500 mm oznaka odgovara vrednosti prečnika provrta datoju u mm.


Dodatnim oznakama odreduju se karakteristike u odnosu na osnovno izvodenje kotrljajnog ležaja.

Dodatne oznake ispred(PREFIKS) :

K - kavez sa kotrljajnim telima
L - izmenjiv prsten rasklopljenog ležaja
R - prstenasti ležaj bez jednog prstena ili kolutni ležaj bez jednog koluta
E - kolut rukavca kugličnog ležaja
W - kolut kućišta kugličnog ležaja
WS - kolut rukavca cilindrično-valjčanog ležaja
GS - kolut kućišta cilindrično-valjčanog ležaja


Dodatne oznake iza(SUFIKS) :

SPOLJNI OBLIK :

K - konusni provrt 1:12
K30 - konusni provrt 1:30
N - žleb za uskočnik
NR - uskočnik
P - dvodelni spoljni prsten
D - dvodelni unutarnji prsten
R - rub na spoljnom prstenu
W20 - žleb za podmazivanje na spoljnom prstenu
W33 - žleb i otvori za podmazivanje


KAVEZ :

J - presovan čelični kavez
Y - presovan mesingani kavez
F - masivan čelični kavez
L - masivan kavez od lakog metala
M - masivan kavez od mesinga
S - kavez od sinterovanog materijala
T - plastični kavez od fenoplasta
TN - plastični kavez od poliamida
.A - kavez voden po spoljnom prstenu
.B - kavez voden po unutarnjem prstenu
V - kotrljajni ležaj bez kaveza


ŠTITOVI I ZAPTIVNI ŠTITOVI :

Z - metalni štit sa jedne strane
2Z - metalni štit sa obe strane
RS - zaptivni štit sa jedne strane
2RS - zaptivni štit sa obe strane
PZ - plastični štit sa jedne strane
2PZ - plastični štit sa obe strane


KLASA TAČNOSTI :

P6 - klasa tačnosti 6
P5 - klasa tačnosti 5
P4 - klasa tačnosti 4
P2 - klasa tačnosti 2
P6E - klasa tačnosti za ležaja elektromotore


UNUTARNJI ZAZOR :

C1 - zazor manji od C2
C2 - zazor manji od normalnog
C3 - zazor veći od normalnog
C4 - zazor veći od C3
C5 - zazor veći od C4


NIVO VIBRACIJA :

Q6 - smanjeni nivo vibracija
Q5 - naročito smanjen nivo vibracija


RAD NA POVIŠENIM TEMPERATURAMA :

S0 - do 150° C
S1 - do 200° C
S2 - do 250° C
S3 - do 300° C
S4 - do 350° C
S5 - do 400° C


SREDSTVA ZA PODMAZIVANJE :

LT - masti za radne temperature niže od -50° C
HT - masti za radne temperature više od +150° C
LHT - univerzalne masti od -40° C
 
bok imate li neku trgovinu ,,gdje mogu kupiti bassve lezajeve za masinu t15 friziranu...dakle c4 lezajevi radilice itd...hvala