Trese mi se upravljač

semerinzi su ok, nema ni malo tragova ulja na vilicama, bit će da je u nečem drugom problem. nisam još stigao otić na servis
 
provaj malo dotegnuti lezajeve vilice (ne pretegnuti) ali je uzrok kufer 100%
 
stvar je do gume i to tzv. shimmy efekt koji je dobro pojašnjen nedavno u motoreviji,i meni se pojavljivao do sada na raznim motorima,balansiranjem se ne može ništa dobiti,problem je uglavnom riješavala nova guma iako ni to nemora biti pravilo jer ako je guma "lošije" kvalitete taj efekt se odmah pojavljuje i pojačava se sa starošću gume a posebno je izražen sa zadnjim koferom,jako puno ljudi ima ista iskustva samo što nekome smeta a nekome ne,netko primjeti a netko ni ne primjećuje to,i sad na ZZR-u imam taj slučaj shimmy efekta,dakle pojavio se na novom motoru i s novom gumom nakon samo par tisuća km,ali mi ne smeta i ne obraćam pažnju na to,dok su ruke na upravljaću sve je ok...
jednom sam s prijašnjim motorom naletio na jaku lošu prednju gumu koja je osim tog shimmy efekta uzrokovala i uzdužno podrhtavanje prednje vilice i to samo na brzinama od 180 i više,jako ružan osjećaj,kupio sam je novu i odmah je tražila dosta olova a s kilometrima je postajala sve gora,bacio sam je s motora prije kraja njenog radnog vijeka a s novom gumom motor se preporodio...
uglavnom,ima svakakvih guma i u velikoj većini slučajeva glavni su uzrok svih podrhtavanja i treskavica motora,prije bilo kakvih "popravaka" motora probajte promjeniti gume,mogli bi popraviti sve svoje kvarove u obliku udarenih felgi,loših ležajeva,iskrivljenih diskova,prosviranih semeringa itd,itd  (y)
 
Silvio said:
stvar je do gume i to tzv. shimmy efekt koji je dobro pojašnjen nedavno u motoreviji,i meni se pojavljivao do sada na raznim motorima,balansiranjem se ne može ništa dobiti,problem je uglavnom riješavala nova guma iako ni to nemora biti pravilo jer ako je guma "lošije" kvalitete taj efekt se odmah pojavljuje i pojačava se sa starošću gume a posebno je izražen sa zadnjim koferom,jako puno ljudi ima ista iskustva samo što nekome smeta a nekome ne,netko primjeti a netko ni ne primjećuje to,i sad na ZZR-u imam taj slučaj shimmy efekta,dakle pojavio se na novom motoru i s novom gumom nakon samo par tisuća km,ali mi ne smeta i ne obraćam pažnju na to,dok su ruke na upravljaću sve je ok...
jednom sam s prijašnjim motorom naletio na jaku lošu prednju gumu koja je osim tog shimmy efekta uzrokovala i uzdužno podrhtavanje prednje vilice i to samo na brzinama od 180 i više,jako ružan osjećaj,kupio sam je novu i odmah je tražila dosta olova a s kilometrima je postajala sve gora,bacio sam je s motora prije kraja njenog radnog vijeka a s novom gumom motor se preporodio...
uglavnom,ima svakakvih guma i u velikoj većini slučajeva glavni su uzrok svih podrhtavanja i treskavica motora,prije bilo kakvih "popravaka" motora probajte promjeniti gume,mogli bi popraviti sve svoje kvarove u obliku udarenih felgi,loših ležajeva,iskrivljenih diskova,prosviranih semeringa itd,itd  (y)

Ja imam Sava MC 7  :misli:  Pa ne bi valjda Slovenci napravili lošu gumu  :misli:  :LOL:
Ne smeta mi kad su ruke na upravljaču, pače, ništa ne osjećam. No, kad dignem ruke, počinje leluhati lijevo desno ko ludo.
 
Nešto ću napravit da se to riješi. Nije mi jasno, prije ništa, sa istim gumama kao i sad, a sad se trese  :misli: Gume su kao nove, mislim da nije u njima problem... ne znam... bude mi mehaničar to riješio valjda...
 
VooDoo said:
dobri stari rubni kamen  :mrgreen:

a da probas nesto drugo...tipa jaci utezi upravljaca?

može ali ne mora biti rubni kamen ili udarac gumom uzrok ovog problema....
utezi upravljača umiruju fine sitne vibracije koje se prenose sa mašine na okvir i završavaju na upravljaču,ti utezi nemaju nikakve veze sa ljuljanjem upravljača kod shimmy efekta niti mogu pomoći kod loše gume.
neki motori imaju utege i na osloncima za noge upravo iz razloga smanjenja vibracija koje se prenose na vozača a koje uzrokuje sama mašina.
 
High 46 said:
nije mi jasno zašto ne želiš prihvatiti činjenicu da bi STVARNO mogla biti loša guma kad je rečeno da je bilo brdo ljudi koji su rekli da je to bio glavni uzrok lelujanja ili trešnje volana  8)

Ma može bit, ne kažem, samo mi je čudno. Ispitat ću sve čim se vrijeme smiri...

Hvala svima na savjetima  (y)
 
Podižem ovu temu.. prije par dana motirane su na Versysa nove gume, Michelin Pilot Power. Proizvedene su u 26. tjednu 2014, dakle potkraj lipnja...

Isti takav set guma ranije se u vožnji ponašao savršeno, mogao sam pustiti upravljač u vožnji, odmoriti ruke, volan se nije pomakno niti milimetra. Sad on vrluda u vožnji, dakle odmah nakon što su stavljene nove (iste) gume. Gume su bile izbalansirane prije montaže.... Ako se ništa drugo nije pomjenilo osim guma, zaključak je da su nove gume uzrok trešnji volana? Ovako nešto...

https://www.youtube.com/watch?v=HzI-fUzfgeo
 
BikerHR said:
Podižem ovu temu.. prije par dana motirane su na Versysa nove gume, Michelin Pilot Power. Proizvedene su u 26. tjednu 2014, dakle potkraj lipnja...

Isti takav set guma ranije se u vožnji ponašao savršeno, mogao sam pustiti upravljač u vožnji, odmoriti ruke, volan se nije pomakno niti milimetra. Sad on vrluda u vožnji, dakle odmah nakon što su stavljene nove (iste) gume. Gume su bile izbalansirane prije montaže.... Ako se ništa drugo nije pomjenilo osim guma, zaključak je da su nove gume uzrok trešnji volana? Ovako nešto...

https://www.youtube.com/watch?v=HzI-fUzfgeo

Zatotiraj gumu na felgi za 180 stupnjeva.

Sent from my PAP3540DUO using Tapatalk 2

 
Isti slucaj kao tvoj i ovog sa videa sam imao na Nexusu dok sam stavio nove Scootsmart gume, vise puta balansirali, cak i rotirali gumu ali pomoci nije bilo.......javio se uredno ekipi u Dunlopu, pokazao sto se desava i dobio novu gumu te njezinom montazom rijesio problem
 
Hvala vam na odgovorima! Prednja guma sad ima 30 grama utega za balans na lijevoj strani felge, na oko se ne vidi nikakva anomalija kod montaže. Jedino se bojim, što će biti kasnije, ako ima tendenciju "vijuganja" od prvog dana.  Stara prednja guma izdržala je dvije zadnje gume, do zadnjeg dana išla je ravno kao po špagi...
 
Zasto su utezi samo na jednoj strani felge?
Ako balans trazi 30g, onda se stavi po 15g sa svake strane
 
3alfa3 said:
Zasto su utezi samo na jednoj strani felge?
Ako balans trazi 30g, onda se stavi po 15g sa svake strane

Da, to je i meni malo čudno, ali (valjda) majstor zna zašto sve na jednoj strani..
 
da je imao volje se poigrat sa rotiranjem gume po felgi, možda bi se dalo riješit sa manje utega  :misli:  8)
 
BikerHR said:
Da, to je i meni malo čudno, ali (valjda) majstor zna zašto sve na jednoj strani..

Ocito ne zna za tu sitnicu jer da zna, napravio bi kako treba.  :mrgreen:

Ja bi taj kotac dao drugom majstoru. Nekom ko ce to balansirat na staticnoj balansirki i stavit utege kako treba
 
Na takvoj balansirki je kotač sad bio. A prijašnja guma se vrtjela na dinamičkoj, išla je ravno ko metak ("vidi Fato - bez ruku")...  :misli:  :shock:
 
3alfa3 said:
Ocito ne zna za tu sitnicu jer da zna, napravio bi kako treba.  :mrgreen:

Ja bi taj kotac dao drugom majstoru. Nekom ko ce to balansirat na staticnoj balansirki i stavit utege kako treba
(y) dobro si me sjetio, moram si složit balansirku  :mrgreen:
 
BikerHR said:
Na takvoj balansirki je kotač sad bio. A prijašnja guma se vrtjela na dinamičkoj, išla je ravno ko metak ("vidi Fato - bez ruku")...  :misli:  :shock:

Onda se samo vrati do njega, skinite ove utege i stavite na istu poziciju po 15g sa svake strane pa probaj vozit. U par minuta ces znat jel to razlog