U đir!

DiscoVolante

Well-known member
S obzirom da najveća putovanja počinju malim koracima, evo i mog obola temi putovanja.

Lijepo je kad se poklope sunčano vrijeme i slobodan dan na poslu, i kuda se onda uputiti nego do kante s najljepšim pogledom na svijetu!



Nakon kraćeg razmišljanja na mjestu koje je iznjedrilo mnoga moderna putovanja na kojima bi i Kolumbo zavidio,  krećemo malom cestom preko Zagore! Uglavnom su dosadni pravci izuzev dijela od Gornjih Brela do Ciste Provo gdje uživam u kombinaciji brzih i sporih krivina. Dan je idealan, peglam u kratkim gaćama i rukavama, negdje prije Trilja počinje malo vitar i stajem i oblačim jaketu. U Sinju tankam benzinu i odlučujem posjetiti izvor Cetine. Jedan dio ceste prema Vrljici je na novo asfaltiran, a i ovako i onako gušt je peglati krivine dok se s desne strane prostire Peručko jezero.

Stajem u Vrljici i malo guštam u krajoliku, ali put zove!


I nastavljam par kilometara prema Civljanima, gdje se odvajam s glavne ceste i idem lokalnim putem par kilometara, prvo do ruševina starohrvatske crkve Sv. Spasa iz 9. stoljeća.


Tu se malo zadržavam, razgledavam ostatke i idem dalje dok mi se nije ukazao ovaj pogled. 105 km dug put ovdje počinje.

Ispod pravoslavne crkve se odvajam na makadamski put, Vespa dobro podnosi ogromna kamenja, može se i s autom proći, ali za ove sa spušćanim stodvajsčetvorkama nije baš preporučljivo, ali takvi uglavnom i ne posjećuju ovakva mjesta.




Dubina izvora Cetine je preko 100m, ne nazire se dno, a površina je kao staklo... Prekrasno! Normalno, ja ne bi bio ja da nisam skinuo patike i odlučio uletiti unutra, što i nije baš pametno, po slobodnoj procjeni tučepskog meteorološkog saveza temperatura je ispod 10 stupnjeva. :D Još malo uživam, meditiram i krećem nazad...

Uživam u pogledu na Peruču.. 8)


I stajem na kavu u Sinj, gdje susrećem ovu Vespicu. Baš kad sam želio paralelnu sliku s modernom verzijom iste opaliti, memorija mobitela odbija suradnju, očito je došlo vrijeme za zamjenu stare iPhone četvorke! Vespa je posve, netko je dao tu dosta truda.

I laganini nazad dobro poznatom cestom, nekih 260ak kilometara smo odradili, parkiram Vespu u garažu uz samo jedan zaključak. Di mi živimo..
 
cekaj,jesam ja to dobro shvatio..opra si noge na(u)izvoru Cetine.. :misli:!?
:mrgreen:










 
lipo  (y) :afro:
 
Nice Vrljika vec Vrlika!!! :jesus:

Inace ima ti jos po krajni masu predivnih mjesta. (y)
 
Cila nam je zemlja ka raj nebeski...
Svi smo mi počimali na manjim prometalima....
Pogled sa kante je mrak!


Poslano sa Crkvenog Zvonika
 
Elias said:
Cila nam je zemlja ka raj nebeski...
Svi smo mi počimali na manjim prometalima....
Pogled sa kante je mrak!


Poslano sa Crkvenog Zvonika

Nije Vespa uopće loša za putovanja, jedino se treba prilagoditi nešto nižoj putnoj brzini i višim okretajima i to je to.
Imamo toliko prirodnih ljepota da ne znaš što bi prije posjetio!
 
I nastavljamo dalje sa istraživanjem ljepota diljem države!

Sunčano popodne, sjedam na Vespu i prašim prema Imotskome. S obzirom da sam malo ograničen vremenom, biram najbržu rutu, prije Baške Vode prolazim kroz tunel sv. Ilija, malo je dosadan i hladan prolazak kroz isti, nevoljko plaćam cestarinu i izlazim u Zagvozdu, malom mjestu koje bi moglo biti poznato široj javnosti po umjetničkoj manifestaciji Glumci u Zagvozdu (a di će i bit) koja se održava svakog ljeta, inače i rodnom mjestu glumca Vedrana Mlikote. Biokovo ostavljam iza sebe, i vozikam se dok mi se nije ukazalo Crveno jezero i Imotska krajina u daljini.



Prije Imotskog skrećem za Proložac, vozim se uz rijeku Vrljiku (Vrljiku, Vrliku? svejedno, sunčan je dan i nema prometa) iza nekog čopera, koji uz upute na cesti za moto susret nepogrešivo naglašava taj važni događaj. Prije mosta se on odvaja ka moto susretu, a ja pičim dalje prema Ričicama. Nema veze, ionako nisam ljubitelj tih događanja, resičarenja, điletina s ordenjima i sličnih klupskih pripadništva. Malo se vozim kroz šumu, moram stati i javiti se na telefon, pa hajde da ovjekovječimo modernu verziju djela Corradina D’Ascania koji se malo igrao po avionskom otpadu.



Stajem kod akumulacijskog jezera Ričice i malo razgledavam, ali nije mi toliko interesantno pored druga dva imotska jezera.




Idem dalje prema crvenom jezeru, crvena boja krškog reljefa koje ga okružuje predvladava, a i nedavno je izmjerena dubina -242 m. Za vrijeme visokog vodostaja navodno je dubina cca 350m. U nizu imotskih legendi, odmah se pročula priča da je na dnu pronađen jedan relikt - Mercedesov nišan. Istinita ili ne... :0648:




Uživo stvarno fascinantno izgleda, počevši od ogromne dubine, preko crvenih stina po kojima je dobilo ime, pa do šume koja se prostire iznad njega.

Daljnjim kretanjem dolazim do još jednog simbola Imotskog... Stodvajstrice, auta kod kojeg prvo što krepa je vlasnik! Kad srce kaže auto kaže okaš, pa moram zabilježiti ovaj susret.


Mala pauza u caffe baru "Nu", prekrasno uređenom lokalu čiji se inventar nalazi u dijelu stare kamene kuće, a bašta je u miru i tišini starog kamenog dvora. Vrhunski.



Nakon toga odoh prema Topani, tvrđavi koja je nekad bila okosnica i zaštitnica Imotskog, čiji počeci sežu u 10. stoljeće, i s koje se pruža prekrasan pogled na Modro jezero.









I nakon svega toga valja proći Rebića stranom. Ono što je Nurburgring za Njemačku, Monza za Italiju, Laguna Seca za Kaliforniju, to je Rebića strana za ovu krajinu, mjesto obaranja brzinskih rekorda i stvaranja mitskih legendi. gdje se vidi razlika između muškarca i dječaka, između špere i otvorenog diferencijala, između Bridgestone-a i Nakanga. Vespa Malossi Leo Vince Racing Team!


Možda će ovo biti dosadno i već viđeno ekipi iz Dalmacije, koja je kao i ja mali milijun puta prošla tim gradićem, ali daleko od gradskih gužvi, precijenjenih Zimmer Frei i zakrčenih ulica turistima, lijepo je vidjeti i doživjeti atmosferu koju ovaj gradić nudi, iako je i njemu turizam počeo djelovati, nadam se samo da će se pravilno razvijati.

I opet isti zaključak... Di mi živimo! (y)
 
:021: (y)
zakon za procitat !
 
Novi mobitel je tu! iPhone je dobio dostojnog nasljednika iz daleke Kine,  Xiaomi Redmi, ove zadnje slike su s njim slikane!

A što se motora tiče, nadam se kakvom Monsteru 696 u neko skorije vrijeme, iako mi je Vespa genijalna, pogotovo za svakodnevno zujanje po gradu.