u početku bijaše Z1

limit said:
Zadnja felga je bila 18” dok je prednja promjenjena iz 19” u 18”. U kawasakiju su tvrdili da su time poboljšali upravljivost. U stvari su je time samo pogoršali još više.

S ovom tvrdnjom se nemogu složiti, ja sam na štetu špajlanih felgi odabrao 18 18 ljevane jer se puno puno bolje voze...  :palacdolje:

Mislim da ovaj tekst nije objektivan...  :mrgreen:
 
limit said:
Idemo dalje  :mrgreen:

Epizoda:  ŽIVOT POSLIJE Z1!

Z1000A1
Odluka da se Z900 zamjeni sa Z1000A1 nije smatrana drugačije nego normalni razvoj događaja. Tek sad kad možemo
pogledati unazad možemo vidjeti koliko je to u stvari bila velika promjena.
Poplava motocikala velike kubikaže sredinom 70ih godina nije mogla nego dovesti Kawasaki do proizvodnje modela Z1000.
Samo su trebali bolje istražiti tržište i razloge zašto je Z1 bio toliko popularan. Da su to napravili, možda bi shvatili da su
četiri odvojena auspuha i doboš kočnica bile najbolje točke prodaje.
Umjesto toga Z1000A1 dolazi sa zadnjom disk kočnicom koja je doslovno beskorisna na mokrome i sa 4u2 ispušnim
sistemom koji je optički inferiorniji 4u4 sistemu, ali je  sa druge strane jeftiniji u proizvodnji.
Prerano kvarenje 4u4 sistema, za vrijeme trajanja jamstvenog roka, je poprilično koštalo Kawasaki pa je prelazak na
ovaj novi ispušni sistem u neku ruku bolji za njih. Doduše 4u2 sistem nije bio ništa pouzdaniji ali je zasigurno bio jeftiniji
za zamjenu.
Odabir boja na Z1000 nije bio nešto u usporedbi sa Z1 ali Kawasaki je tvrdio da je otmjeniji. Bili su očajni da poguraju
tržište sa Z1000 u nastojanju da održe rast. Diamant-vinsko crvena i dijamant-nebesko plava, koja je bila skoro pa
zelena, smatrane su bezličnima i dosadnima.
Ostatak većih promjena je uključivao upravljač koji je sada bio dizajniran tako da je ožičenje upravljačkih komandi
prolazilo kroz njega i premještanje prekidača za sva 4 žmigavca na komande na lijevoj strani upravljača. Sada su se
uključivala guranjem i izvlačenjem malog crvenog kockastog prekidača.
Kučište baterije i kutija zraka su također doživjeli promjene, kao i vraćanje na 14 amp bateriju.
Mašina je također dobila neka poboljšanja kao i uglađeniji rad, zahvaljujući većoj zapremini i redizajniranom ispušnom
sistemu snaga je povećana na 85KS.
Na glavu su sada ugrađeni 8mm prihvati auspuha i to je mala ali značajna promjena. Ovi su bili mnogo robusniji od
starih 6mm prihvata.
Stijenke poklopaca mašine su nešto deblje čime se htjelo smanjiti buku koja dolazi iz unutrašnjosti motora.

Do sada, konkurencija je već bila Kawasakiju za petama. Honda je kostruirala CB750F a Suzuki nije imao samo svoj
stariji GT750 trocilindraš nego već sada potvrđeni četverotaktni  GS750. Ova mala kopija Kawasakija Z1 ne samo da
je dobro išla već je bila upravljiva kao malo koji Japanski motor do tada.
Počelo je novo razdoblje motociklizma i Kawasaki je po prvi put izazvan.
Yamaha je sada zakoračila u segment četverotaktnih motocikala sa svojim odličnim trocilindrašem XS750 super shaft
a Talijani su nas iskušavali sa svojim Laverdama i Ducatijima. Za kupce je to vrijeme bilo savršeno.
Kawasaki je nedavno predstavio svoj Z650B1 i mnogi vlasnici Z1 su ignorirali pojavu većeg Z1000 i djelomično prelazili
na ovaj manji ali puno upravljiviji model. Kawasaki je upucao sam sebe u stopalo i nije to čak ni primjetio. Z650 je išao
kao 750 a bio upravljiv i lagan kao 500.

Z1000A2
Prodaja Z1000A1 u 1977 je bila ok, ali samo ok. Kraj je bio blizu. 1978 je započela prestavljanjem Z1000A2. U osnovi
je bio isti motocikl, samo sa različitim odabirom boja i nešto nižim upravljačem.
A2 se nudio u metalik-crvenoj i metalik-zelenoj uz korištenje zlatnih naljepnica. Prednje kočnice su prebačene na
zadnju stranu tubova i ugrađen je novi glavni prednji kočioni cilindar. Uzorak na sjedalu je modificiran i ugrađena je
nova špinica sa dijafragmom. Ovo je spriječavalo gorivo da dođe do karburatora kad mašina ne radi. Karburatori su
sada uzimali gorivo kroz jedan dotok umjesto kroz dva kao prije. U Kawasakiju su shvatili da kupac sada traži nešto
što je različito od “UJM” odnosno “Univerzalnog Japanskog Motocikla”. U nastojanju da zadovolje ovu potrebu konstruirali
su Z1000D1 ili kao što je poznatiji Z1R. Ovo je bio tvornički prilagođeni Z1000.

Z1000D1 / Z1R
Njegova uglata forma je bila uvod u ono što su Japanci imali spremljeno za nas u vremenu koje tek dolazi. Imao je
uglate žmigavce kao i rezervoar i plastike te ga je to činilo tanjim i manjim od Z1000A1/2. Na njega su ugrađene
aluminijske felge, kopija Morris Mags koje su se koristile na LTD izvedbama. Zadnja felga je bila 18” dok je prednja
promjenjena iz 19” u 18”. U kawasakiju su tvrdili da su time poboljšali upravljivost. U stvari su je time samo pogoršali
još više.
Ugrađen je 4u1 ispušni sistem te je po prvi puta na Kawasaki cestovnom  motociklu postavljena prednja maska sa
vjetrobranom koji je bio tamniji od najeftinijih naočala.
Pokazivač goriva i ampermetar su također bili dio opreme, naravno oba su bila totalno neprecizna. Disk kočnice su
bile rupičaste da poboljšaju kočenje na mokrome, ali ovo je sve bilo uzalud.
Mašina je sada bila u crnoj boji kao na prvim modelima Z1 iz 1973, samo je sada boja bila puno kvalitetnija i trajnija.
Veći 28mm karburatori su povećali snagu na 90KS i omogućili da ovo bude najbrži Z ikad. Slovo R u oznaci modela je
označavalo “racer” (trkač). Naravno, to su bile samo želje Kawasakija.
Nudio se samo u jednoj kombinaciji boje, metalik-zvjezdana prašina srebrni. Nekom vrstom svjetlo plave. Uskoro
predstavljeni limitirani model Z650-C2 custom, se također nudio u toj boji.
Kao standardna oprema ugrađeni su samoponištavajući žmigavci, lampica za upozorenje, zadnji amortizeri sa duplim
oprugama, halogeno svjetlo i kočnice sa gumenim crijevima koje su im potpuno uništile osjećaj.
U kawasakiju su zaključili da mu ne treba kick starter pa su ga stavili kao dodatnu opremu ispod sjedala. Osovinu
kick startera koja je još uvijek virila iz kučišta motora su pokrili gumenim poklopcem. Ironija je da je Z1R imao manu
da mu se otpusti vida koja drži rotor alternatora. To je rezultiralo proklizavanjem kumpluga paljenja pa je na kraju
ipak bilo neophodno korištenje kickstartera.
Specifikacije su bile odlične ali motor se prodavao vrlo loše. Nakon mnogo godina postat će neodoljivi klasik. Bilo
je očito da je Kawasaki konstruirao motocikl daleko ispred svog vremena. Svijet još nije bio spreman za kockasti Z1.

Konkurencija je bila u najvećoj brzini. Sljedeća godina ili dvije izbacit će na tržište GS1000, XS1100, CBX1000 i još
puno više egzotičnih superbike-ova. Sve se teže bilo odlučiti.
Čini se nevjerojatno, ali bilo je trenutaka pred kraj 1978 kada su se UK dileri morali boriti da bi prodali Z1000A2 ili
Z1R. Najprodavaniji motocikl bio je Suzuki GS1000 i porazio je Kawasaki dosta jako. U nastojanju da povećaju prodaju
Kawasaki je nudio par aluminijskih felgi sa 7 krakova po vrlo povoljnoj cijeni od 50GBP. No unatoč tomu prodaja se
nije očekivano povećala. Felge su pasale i na Kawasaki Z750B twin modele tako da su mnogi dileri više zaradili na
prodaji felgi nego na prodaji ciljanih modela.

U sljedećem nastavku  Kawasaki MK2  :mrgreen:
Samo tako LImit ali polako,pa cemo sve lijepo saznat a kad zavrsis sa danasnjim  modelima volio bih procitati usporedbe sa ostalim japancima u tim godinama.Mislim da bi to vecinu zanimalo pa da usporedimo gdje je Kawac bio u tim okvirima. (y)
 
gastajbarter said:
otkud ti 1000RX na ovoj listi...veci drlog nisi mogo nac :mrgreen:,unitrak nije bio los al je GSX 1100 bio puno bolji,gpz fino motorce al samo to..nista vise, ZX 12 R odlican motor al je hajabusa bolja..to mislim cika Sile hoce da kaze :wink:
Jos jedan Kawa mrzac he he ,taj drlog je onda isao debelo preko 250 km i jako dugo ga nema u originalu po oglasnicima,oni koji ga imaju sigurno ga drze zato kaj je drlog  :jesus:unitrag isto tako,gpz 900 r isto tako oko 250 a o stabilnosti i udobnosti  i karizmi da ne govorim a o zx 12 da ne trosim rijeci zna se ko je prvi probio granicu od 300 km.Kako veli Majcan do 300 km dodes dok trepnes a onda jos ima gasa i ides u zonu sumraka pa je bolje zmirit da se ne padne u nesvijest.Hajabusa isto ide zalosno bi bilo da ne ide ali ne mogu se oteti dojmu sa zadnjim krajem u stilu cafe racera totalni promasaj,kad je kawac postavio visoke standarde normalno da konkurencija ne spava ali za moju utjehu  tu je zzr 1400 i utrka se nastavlja na nase zadovoljstvo.
 
zvonko situm said:
ma kakva inovativnost ??? 

ova usporedba sa talijanima stoji.... i da im suzuki nije uskočio u motoprogram-kawa bi i završila motoarijeru kao i talijani... :jesus:
Sto se tice inovativnosti mozda se varam pa me ispravi koji je motor prvi imao AIR BOX danas nezamijenjiv dio za obaranje brzina.Ja znam ,pa me zanima jel se varam pitanje za sveznalice he he.
 
merlin68 said:
a o zx 12 da ne trosim rijeci zna se ko je prvi probio granicu od 300 km.

mozda sam u krivu al brijem da je 300 prva probila XX

al da ne off-am prevec meni su ti stari zekani jedni od najljepsih i najlegendarnijih motora ikad ... naravno odma poslije boldorke :jesus: :D
 
merlin68 said:
Sto se tice inovativnosti mozda se varam pa me ispravi koji je motor prvi imao AIR BOX danas nezamijenjiv dio za obaranje brzina.Ja znam ,pa me zanima jel se varam pitanje za sveznalice he he.

Svoju opsjednutost motorima iz Akasija i povrsno znanje o istima ne trebas dijeliti sa svima na forumu.

 
gepeze said:
Svoju opsjednutost motorima iz Akasija i povrsno znanje o istima ne trebas dijeliti sa svima na forumu.
Odgovori na pitanje ako znas procitaj post a o povrsnom znanju o tom potom . :wink:
 
Iako ne znam baš puno o motorima, znam da je ovaj doživio slavu početkom 70-ih u kultnom filmu
 
merlin68 said:
Odgovori na pitanje ako znas procitaj post a o povrsnom znanju o tom potom . :wink:

Yamaha FZR ???  :misli:
 
limun said:
Iako ne znam baš puno o motorima, znam da je ovaj doživio slavu početkom 70-ih u kultnom filmu
pa da ,samo mala ispravka..to je bilo na kraju tih 70-tih..ono sto ja mislim da niko nikome nemoze nametnut svoje misljenje..svako vozi ono sto voli,moze.i svidja mu se..a i da svi voze isto pa nebi bilo zanimljivo nikako..
 
Ma dobro...daleko smo svi otišli. Ovo je jedna dobra tema o legendarnom motoru .Druga je stvar šta je Kawa imala više legendarnih modela :mrgreen:, Gpz 900, zxr 750, zzr 1100 npr...po meni su obilježili svaki svoje razdoblje. Ali ipak je z1000 sa svojom ulogom u nenadmašnom Mad Max-u, (čini mi se 79.) učinio više  reklame za Kawasaki i motore uopče ,nego li bilo koja reklama.
 
Six said:
pa da ,samo mala ispravka..to je bilo na kraju tih 70-tih..ono sto ja mislim da niko nikome nemoze nametnut svoje misljenje..svako vozi ono sto voli,moze.i svidja mu se..a i da svi voze isto pa nebi bilo zanimljivo nikako..

U pravu si  (y), pobrkao sam godinu s godinom proizvodnje jednog auta. A u zadnjoj motoreviji ima par stranica o kawinim zlatnim godinama
 
limun said:
Iako ne znam baš puno o motorima, znam da je ovaj doživio slavu početkom 70-ih u kultnom filmu
Da slavu stavio si sliku  kawica z-1000 od GUSA IZ ISTO TAKO KULTNOG FILMA, IZ 1979 GOD,MOJE POVRSNO ZNANJE. :mrgreen:
 
Bob Rock said:
Ma dobro...daleko smo svi otišli. Ovo je jedna dobra tema o legendarnom motoru .Druga je stvar šta je Kawa imala više legendarnih modela :mrgreen:, Gpz 900, zxr 750, zzr 1100 npr...po meni su obilježili svaki svoje razdoblje. Ali ipak je z1000 sa svojom ulogom u nenadmašnom Mad Max-u, (čini mi se 79.) učinio više  reklame za Kawasaki i motore uopče ,nego li bilo koja reklama.
iMAS PRAVO  (y),drzimo se mi teme i procitajmo postove od LIMITA pa bumo bolje shvatili neke stvari.
 
z-1000mk said:
Yamaha FZR ???  :misli:

MISLIM DA JE LEGENDARNI CIJEVKO

kawica zxr750 1990-94 neznam točno koje je godine izašao na cestu :misli: :misli:

jesam blizu :shock:
 
zemoo said:
MISLIM DA JE LEGENDARNI CIJEVKO

kawica zxr750 1990-94 neznam točno koje je godine izašao na cestu :misli: :misli:

jesam blizu :shock:
Mislim da ne, te cijevi idu u rezervar,bas ih glancam za sezonu. :mrgreen:
 
merlin68 said:
Mislim da ne, te cijevi idu u rezervar,bas ih glancam za sezonu. :mrgreen:

al je prva klizna spojka
ima jedan u sk. crveno-crni-bjeli  ima nalju STINGER na ralici :misli: :misli:(kažu da je tak novi imao) :shock:
 
zemoo said:
grgaSH svaka pohvala na postovima (y) (y)

mislim,svaka čast ljudima koji slažu stritfajtere,prerade,xy čopere :naklon: :naklon:
ali meni nema ništa ljepše za vidjet na cesti nego stari retro motorić u originalnom stanju
definitivno je najsuplji hobi (y) (y)

super topic,al sa ovim komentarom se nekako najvise slazem (y) :mrgreen: