u početku bijaše Z1

grgaSH

Active member
vidim da je zadnje vrijeme ovdje na forumu bilo dosta priče o kawi Z1.. nedavno sam proučavao malo o povijesti kawe i usudio bi se pomislit da je Z1 jedna od većih prekretnica kawasakijeve povijesti. da vidimo kak je sve krenulo :mrgreen:

   Priča seže još u daleku 1876. kada je Shozo Kawasaki osnovao Kawasaki Tsukiji brodogradilište u Tokiju. Dvadeset godina kasnije, 1896., proširuje poduzeće i osniva Kawasaki Dockyard Co., Ltd. u Kobi. Grupacija Kawasaki Heavy Industries (KHI) kroz svoju povijest do današnjih dana bavila se od metalurgije i brodogradnje do izgradnje aviona, vlakova, radnih strojeva, vjetroelektrana, reciklažnih postrojenja i još koje čega pa sve do bespilotnih modula koji izlaze iz zemljine orbite u svrhu eksperimenta na letjelicama za višekratnu upotrebu u svemirskom prometu.

   U moto industriju ulazi 1949. godine sa proizvodnjom agregata koji su ugrađivani u druge motocikle. Agregati su rađeni po licenci BMW-a s kojim je grupacija KHI suradnju dijelila u području zrakoplovstva. Nakon drugog svijetskog rata, točnije 1954., Kawasaki Aircraft Co. (jedna od jedinica unutar grupacije KHI ) na tržište plasira svoj prvi vlastiti motocikl pod imenom Meihatsu. Međutim, potez koji je Kawasaki motocikle uzdigao među velike igrače poput Honde, Suzukija i Yamahe svakako je pripojenje proizvođača motocikala Meguro.

   Meguro je jedan od prvih proizvođača motocikala u Japanu i jedan od 10 najboljih japanskih proizvođača do 1960. Njegovi korijeni sežu unatrag sve do 1909. kad su u Japanu cvjetale kućne industrije u malim garažama. U moto industriju ušao je 1937. kada je počeo izrađivati motocikle za vojsku sa pionirom  Z97  (500ccm rocker-valve,  kojem je uzor bio Švicarski Motosacoche).
Meguro je proizvodio i neke vrlo lijepe 125, 250, 350ccm jednocilindrične modele kao i paralel twin 650. Pokušali su se oslobodit utjecaja stranih motocikala i proizvesti seriju vlastitih motocikala koji nisu bili prihvaćeni i nadalje zbog lošeg poslovanja tvrtka je počela tonuti.

   1960. Meguro potpisuje prvi ugovor s Kawasakijem , a 1962. potpuno je utonuo u Kawasaki Aircraft Co. i time se formira Kawasaki Motor Sales Co. koji je bio preteča Kawasaki Motorcycle Co. Megurovi inženjeri tehnologiju su preselili na Kawasaki i odigrali veliku ulogu u razvoju ˝prvog ozbiljnijeg˝ Kawasakijevog modela W 650 (što se lijepo vidi iz usporedbe blokova agregata sa Meguro motociklima).

   Prvotna kawasakijeva ideja o četverocilindričnom rednom četverotaktnom dohc motoru koncipirana još 1967. kada je Kawasaki uglavnom bio usredotočen na razvoj dvotaktnih motocikala. Cilj je bio napraviti motocikl visokih performansi, udoban i brz i vozan 750ccm motor s dobrim kočnicama koji bi daleko premašio svog prethodnika W 650, odnosno napraviti najveći motocikl tog vremena u Japanu. Osnovana je grupa za planiranje i razvoj kojom je koordinirao Sam Tanegashima, a projektu je dodjeljeno kodno ime T103.
Model u prirodnoj veličini je dovršen u listopadu 1968. Međutim, Honda je najavila svoj novi 750ccm SOHC motor na Tokyo Motor Showu iste godine. :shock: Kawasakijev menadžment odlučio je da nema smisla izaći sa sličnim modelom nakon Hondinog predstavljanja, pa su svi napori u razvoju Kawasakijevog 750ccm modela zaustavljeni :LOL:

1970.  Kawasaki okuplja  projektni tim u kojem su ujedinjeni najbolji inženjeri iz svih područja i otvoren je novi projekt. Grupi je ponovo zadatak istražiti i eksperimentirati u razvoju još boljeg motocikla.  Kawasaki prikuplja želje potencijalnih kupaca sa američkog tržišta i u ožujku 1970. nakon prikupljenih mišljenja iz različitih izvora kao što su slučajni upiti od strane dilera i servisera te glavnih urednika moto časopisa,  managment je  zaključio kako je tržište željno oku ugodnog motocikla za velike brzine. Kawasakijev  odgovor  tržištu bio je 903ccm, 4T, četverocilindrični redni motor. Osnovni zahtjevi na Z1 su velike brzine, visoka stabilnost i rješenje problema zagađenja.
Prototip je predstavljen u proljeće 1971. a u jesen iste godine konačni prototip bio je završen i nakon provjera odobren za masovnu proizvodnju. Prvi proizvodni model je dovršen u veljači 1972. i bio je podvrgnut velikom cestovnom testiranju nakon kojeg su svi dijelovi ponovo ispitani, uključujući sve do zadnjeg vijka i matice. Nakon poboljšanja slabih točaka, prvi primjerak masovne proizvodnje napravljen je u svibnju 1972. U americi je prodaja počela 1972, dok je u europi 1973.

ovo je Z1 900 iz 1973. u dosta originalnom stanju iz UK
2mqutq9.jpg



Z1A 900 1974.
16c9nbs.jpg



Z1B 900 1975.
k4b1w1.jpg



u zadnjoj godini proizvodnje 1976. izlaze dva modela Z900A4
10yjes9.jpg

..i Z900 LTD
1zw293k.jpg



   1972. u Tokyo Prince Hotel Takanawa  predstavljen je Z2 (Z750 RS), uveden je kao manji brat model za japansko tržište, koji je ''davao isti osjećaj'' kao Z1 i u stopu pratio njegove promjene sa otprilike 6 mjeseci zakašnjenja. Z1(903ccm) je zbog tadašnjih zakona bilo nemoguće regat u japanu (kolko sam uspio pohvatat-zbog previše ccm). Proizvodnja Kawasakija 750RS Z2 započela je u siječnju 1973.  Imao je 746 ccm sa novo dizajniranim klipovima i radilicom. Z2 je davao 69ps na 9000rpm s maksimalnom brzinom od 190 km/h.
Neke od osnovnih razlika Z2 na Z1 (osim mašine) su stražnji 42 zuba lančanik,  narančasto reflektirajuće tijelo na stražnjim amortizerima, nosač tablice, dokument ladicu sa montažnom shemom ispod sica, frge i vurice na kojima je sve više od 80km/h bilo u crvenom području i čak je postojala lampica koja bi zasvjetlila kad bi se prešla ta granica

i1ywbs.jpg


2hcgaau.jpg




Z2 se proizvodio od siječnja 1973. do listopada 1973.
2lavvxz.jpg



Z2A studeni 1973. do veljače 1975.
33fg6xc.jpg



Z2A model 1975. (neslužbeno Z2B, neznatne promjene na prošli model)
9i5mib.jpg



Z750-A4 od veljače 1976. (ekvivalent Z900-A4)
2i73acm.jpg



Z750-A5 listopad 1976. do svibnja 1977. (ekvivalent Z1000-A1)
219wirq.jpg



Z750-D1 lipanj 1977. do studenog 1978. (ekvivalent Z1000-A2)
65oj0k.jpg



kolko vidim japanci su još i danas ludi za njima :mrgreen:

2062cmp.jpg


opz9jc.jpg


102qrkn.jpg


27z9cvt.jpg


http://www.khi.co.jp/index_e.html
http://www.classicbikes.co.uk/machine.html
http://www.kawasaki-cp.khi.co.jp/index_e.html
http://www.khulsey.com/motorcycles/vintage_motorcycle_meguro.html
http://www.motostories.com/2008/02/kawasaki-history-1924-2007.html
http://www.freewebs.com/750rs/index.htm
http://kzrider.com/index.php?option=com_content&task=view&id=152&Itemid=48
"50 godina povijesti Akashi radova "


..ako sam gdje pogriješio ili ako se što zagubilo u prijevodu ispravite me da ne budemo zajedno u zabludi :wink:  (y)
 
Frende koji je to pojam bio prije više od 35 god  (y)

I sad je taj bike pojam i još uvijek vozi  (y)
 
Stari, skidam kapu na ovome, a da to vidi moj stari frend Kawoljubac iz Djakova, platio bi i pivo za trud! (y)
Btw, iako sam mislio da znam puno o Kawinim modelima pogotovo iz tog vremena, za ovaj Z-750 :slinavac: nisam znao...
 
Kod nas ima jedan 1975. godište, boje kao na 2. slici, u originalnom stanju, vrlo dobro očuvan. Prije desetak godina je dovežen iz Jamerike, kad uhvatim vremena ću otići do čovjeka da ga poslikam pa stavim slike.
 
VOPA said:
Kod nas ima jedan 1975. godište, boje kao na 2. slici, u originalnom stanju, vrlo dobro očuvan. Prije desetak godina je dovežen iz Jamerike, kad uhvatim vremena ću otići do čovjeka da ga poslikam pa stavim slike.
Znam, Zdenkov (pravi bombon! (y))
 
Odlična i dobro odrađena tema (y)
 
8)
 
Svaka cast , nisam dugo citao tako dobru temu  (y) (y)
 
(y) samo jos fali meni najdraza Z650 (y)

jeli se ova 750 4 cilindra ikad prodavala u evropi?
cuja san za nju ali je nisan nikad vidija niti u oglasima.
 
limit said:
Evo, malo sam se i ja potrudio pa preveo dio knjige DAVE MARSDEN “Z-POWER.UK” DECEMBER 1998

...

U Kawasakiju su bili sretni. Prvi testni modeli su bili raspoloživi za testiranje u veljači 1972, a masovna proizvodnja je počela u
svibnju 1972. 16. rujna 1972 na posebnom predstavljanju u sklopu IFMA Motorcycle show u Cologne, Kawasaki z1 900 Superfour
je bio predstavljen motociklističkim medijima i široj javnosti u cijelom svijetu. I feedback je bio iznenađujući. "Bolji od HONDE CB750"
je bio odgovor svakoga tko ga je vidio ili je bio dovoljno sretan da ga provoza. Motocikl je bio pravi, cijena je bila prava, a i vrijeme
je bilo pravo. THE KING WAS DEAD, LONG LIVE THE KING!

Nakon debija u Cologni, predstavljanje je slijedilo u Parizu, Oslu i u studenom 1972 u Londonu.

Cologne = Keln (dakle na sajmu u Kelnu)

P.S Eau de Cologne (kolonjska voda) = Kelnska voda , tj. nisu Francuzi izmislili parfeme (op.a.)
 
Nisam bas neki fan kawasakia ali cure mi sline kad gledam ove slike.
Majko mila, prelijepi su svi do jednog.
Ja bi jednog starog i onda ga sredivao u ovakvo stanje, naravno ja bi z njim i kofer novaca da to realiziram.

Slike i tema (y)
Trud (y)
 
Z-Power said:
(y) samo jos fali meni najdraza Z650 (y)

jeli se ova 750 4 cilindra ikad prodavala u evropi?
cuja san za nju ali je nisan nikad vidija niti u oglasima.

Z2, Z2A, Z750A4 /5 su bili isključivo za japansko tržište mada ih se može nać u njemačkoj i južnoj africi(na crno), dok je Z750-D1 i službeno izvažan u južnu afriku. taj Z750 D je i prvi kojem brojevi rame počinju sa KZ750D******, a kod nas postoje kasniji modeli sa brojem rame KZ750 E/H/L/R isto sa četverocilindričnom mašinom ali ne ovom sa Z2 (smanjenom od Z1) već sa ''nabildanom'' od Z650

:vidiga: http://www.freewebs.com/750rs/index.htm
 
grgaSH svaka pohvala na postovima (y) (y)

mislim,svaka čast ljudima koji slažu stritfajtere,prerade,xy čopere :naklon: :naklon:
ali meni nema ništa ljepše za vidjet na cesti nego stari retro motorić u originalnom stanju
definitivno je najsuplji hobi (y) (y)