GPz1000RX
New member
limit said:Z1000A3 (MKII) - Z1000E1 (ST)
Z1000A3 (MK2) iz 1979 je pomogao Kawasakiju spasiti obraz, ali od tada pa nadalje to je postala grčevita borba.
U isto vrijeme je predstavljen i Z1000E1 SHAFT DRIVE (Z1000ST), sa kardanom. Bio je to prvi model Kawasakija
sa kardanom i bio je vrlo dobro prihvaćen.
Oba motocikla dijelila su identičnu mašinu od 1015cc sa očitim dodatkom kardanskog pogona na ST modelu.
Povratak na 28mm karburatore kao i neki drugi dodaci sa Z1R, dignuli su snagu na 93KS i poboljšali elastičnost u
srednjim okretajima. Redizajnirana kutija usisa na ST modelu povećala je elastičnost u srednjim okretajima još više.
Dodan je još jedan zub na zupčaniku faze na radilici, duži fazni lanac sa 124 linka i po još jedan zub na zupčaniku
faze na bregastoj od usisa i bregastoj od ispuha
Da bi produžili servisne intervale postavili su automatski natezač faznog lanca kao i tranzistorsko elektronsko paljenje.
Dizajn poklopca ventila je po prvi put promjenjen i poprimio je prepoznatljiv uglasti oblik specifičan za MK2 model.
Promjenjen je i sistem punjenja zajedno sa jednim kombiniranim ispravljačem i regulatorom. Konačno je sistem
punjenja bio sortiran.
Vanjski poklopci mašine su također doživjeli mali redizajn. Sve u svemu mašina je dobila poprilično uglati dizajn
koji se dobro uklapao u novi dizaj cjelog motocikla.
Kompletni dizajn motora je bio uglast sa trokutastim bočnim panelima. Po mnogima je ovo bio loš potez koji odskače
od do tada poznate Z tradicije.
MK2 se nudio u metalik tamno-crvenoj i metalik tamno-plavoj dok se Z1000ST nudio u metalik tamno-crvenoj i
metalik zelenoj.
U isto vrijeme u Kawasakiju su radili na na novim kočnicama koje su bile dosta bolje u mokrim uvjetima i predstavio
ih je 1979 na modelu Z650C3.
Također, napravili su dobar potez ugradivši ove kočnice na MK2 i Z1000ST, unaprijedivši time njihovo kočenje na
prihvatljivu razinu.
ST model prodavao se odlično ali potisnut je od jednog drugog Kawasaki modela, moćnog Z1300 sa vodeni hlađenjem.
Z1000ST je bio mnogo lakši i jeftiniji od Z1300, ali ne previše. Dosta kupaca bili su u nedoumici između ova dva motocikla.
Dostupnost kompletnog putnog kita za model Z1000ST, pomoglo je mnogima da se odluče. Ovaj kit je bio proizvod
Američke kompanije Vetter specijalno za Kawasaki.
Model Z1000D1 (Z1R) još uvijek se nudio u 1979 ali, sada su dileri dobili kit koji su mogli nuditi sa motociklom a koji
se sastojao od većeg rezervoara i poboljšanih kočnica. Sve u cilju povećanja prodaje tog modela.
Bilo je ostavljeno na dilerima da odluče da li će tu dodatnu opremu nuditi uz motocikle, no većina njih je, da bi više
zaradili, opremu prodavala mimo motocikla. Bespotrebno je govoriti da prodaja modela nije išla tako dobro i 1981
godine smo još uvijek prodavali te iste motocikle!!!
Kawasaki je uvijek imao pravilo da ne snižava cijenu kompletne palete modela ali 1979 zatvorili su oči na sniženja
koja su davali dileri za model Z1R. Bili su primorani to napraviti nebi li očistili lager.
Ovo je za mnoge dilere bio početak rata cijena koji je trajao do duboko u 80te. Sve do lansiranja modela GPZ900R
u 1984 nije bilo moguće postići punu tvorničku cijenu za novi motocikl.
Z1000A4 - Z1000E2 - Z1000HI (Z1000EFI)
1980 Kawasaki je ponudio Z1000A4 i Z1000E2. Ova dva motocikla su bila u principu ista kao i prethodne godine uz
iznimku quartz halogenog svijetla, odvojene čašice zadnjeg kočionog cilindra i malog kawasaki znaka ispod svjetla.
Kao i uvijek nove modele je pratio i novi izgled laka. Z1000A4 se nudio u metalik rubin-crvenoj ili metalik
mornarsko-plavoj a Z1000E2 se nudio u crvenoj ili crnoj boji
Ostale velike novosti u 1980 su bile predstavljanje Z1000HI (Z1000EFI). Ovo je u osnovi bio Z1000A4 sa ugrađenim
elektronskim ubrizgavanjem goriva, čime je snaga narasla na 96KS. Nudio se samo u jednoj boji, crnoj sa zlatnim
kotačima i lakiranim prednjim branikom. Većina ljudi ga je ili mrzila ili voljela.
Sistem ubrizgavanja je bio Bosch, prije toga korišten na mnogim njemačkim automobilima i u najbolju ruku bio je
nepouzdan a u najgoru krajnje opasan. Adaptiranje tog sistema sa automobila na motocikle nije prošlo kako treba
i mnogo vlasnika ga je izbacilo u korist karburatora.
Vrlo malo ih je prodano u 1980 i Z1000EFI je, dokazano, veoma rijedak motocikl.
Dave Marsden, ZPower.UK 1998
Ima ga je Davor 2007 godine...negdi ga je uzeo za 4000 kn mislin... :misli: