Ubojstvo s predumišljajem

Ukratko - nedostatak oznake privatnog posjeda NE ZNAČI da imaš pravo kretanja po njemu, pa je i tumačenje da se smije kretati po stazi ako je ista utabana ili često korištena - promašeno. Doslovno kao da ja idem poprijeko do dućana preko komada tvojeg posjeda i smatram da je to moje pravo jer idem često tim putem... da li je time Zakon vrijedan nepoštovanja zato jer je u praksi neprovediv, ne bih rekao, jer kada se dogodi sranje, odjednom pravila itekako vrijede, odjednom se gleda i svaka stopa, metar, stupanj, kap, centimetar, znak, pravilo itd itd.

OK, dva pitanja:

1. prema ovome što pišeš, isti zakon/pravilo bi trebao vrijediti i za planinare/izletnike/bicikliste pa, sukladno tome, niti oni ne smiju u šumu niti smiju koristiti planinarske staze?

2. kako će vlasnik parcele/šume doći do svog posjeda ako ne smije koristiti staze?
 
Privatno vlasnistvo nije upitno, pricam iz prakse da se ta situacija ne moze realno usporedivati s onom u naseljenim mjestima ili obradivim poljoprivrednim povrsinama. Puteve koriste svi i to se nece promijeniti. Zalosno je da za desetak godina, kad izumru lokalni stariji ljudi, ni vlasnici nece znati da imaju parcelu u sumi.
 
Ne sramim se, jer nemam zašto. Žao mi je svakog stradalog, osobito o mrtvima sve najbolje, no isto tako mi ne pada na pamet nekoga ultimativno pokrivati ili pravdati ako realne i zakonske činjenice vele drugačije. Sorry, nisam sa Sicilije. Činjenica je da su za veliku većinu stradavanja motociklisti sami krivi, bez obzira što mi mislili o tome, iako ovaj konkretan slučaj nema veze sa samokrivicom.

Imaš li neki služebenu statistiku za ovakve tvrdnje? Od desetak fifty-fifty pogibeljnih situacija u kojima sam bio, možda sam jednoj sam kumovao. Ostale su sve bile polukružna okretanja, nepoštivanje prednosti prolaska, izguravanje na autocesti, itd, itd., pri poprilično racionalnim brzinama i bez alkohola u krvi.
 
A i generalno, ograničenje prolaska/korištenja šuma je teško sranje. U svijetu je to drugačije riješeno i funkcionira sasvim ok, barem u Skandinaviji. Da se razumijemo, mislim da je motoru mjesto na cesti i enduro kao tip vožnje me ne zanima ni najmanje; ali sranje je sranje.

 
Je ste se navukli na baketinu, zbog nečijeg izopačenog uma mladi momak je na brutalan način izgubio život.
Zar je važno čija je šuma ili parcela koja nije ograđena niti označena kao nečije vlasništvo, zato postoje institucije za rješavanje takvih problema a ne postupci nečijeg izopačenog uma.
Inače, tema je RIP.
 
  • Like
Reactions: vespinjo and prpa
Svi u ovoj temi zanemaruju jednu stvar, ali to generalno nije niti čudno kad živimo u Hrvatistanu gdje je ta jedna ljudska sitnica negdje izgubljena ... Radi se naravno o moralnoj odgovornosti, ali toga nažalost kod nas nema...

Koji to dio ljudskog morala može opravdati postavljanje ovakvih "zamki" kojima je jedini cilj nekoga ozlijediti?!?
 
Najviše mi dignu tlak ti enduraši, kad subotom ili nedjeljom dođem ujutro doma iz noćne smjene, legnem spavati, pa onda jedno 15 KTM-ova i husqvarni, 2T i 4T s punim gasom prolete pokraj kuće oko 9 sati i idu na Ivanščicu zajebavati planinare..... nabijem ih na q...ac.
 
  • Like
Reactions: Village and joya
Prvenstveno, sućut obitelji i prijateljima.
Ogorčen sam zbog gubitka mladog života.
I to na ovakav bestijalan način.
Nije nam dosta prometnih nesreća, proklizavanja i oduzimanja prednosti.
Sve ovo je poput rastućeg ludila. Do kada?
Kada će vlasnici postavljati ubojita naprave umjesto vrata i ograde,
a lovci pucati u motoriste umjesto u zaštićene životinje.
I naravno, osim neopisivih idiota i kriminalaca koji svjesno posežu za ovakvim mjerama "zaštite",
veliki dio odgovornosti nosi policisko- pravni sektor.
Ovakvi se tragični slučajevi, svi, moraju istražiti i primjereno kazniti.
Sretno u vožnji!
 
  • Like
Reactions: Napier
To stoji.

I čisto za informaciju:
Zakon o šumama, članak 47. st. 6. Promet u šumama izvan šumskih prometnica dopušten je samo uz odobrenje šumoposjednika.
Kazna je 10000 - 20000 kn, čl. 92.
Oprosti ali taj članak zakona ni po jednoj točki izričito ne zabranjuje KRETANJE motornim vozilioma po šumskim cestama..sem u jednoj točki koja kaže: Promet u šumama IZVAN ŠUMSKIH puteva je dozvoljen uz odobrenje šumoposjednika. Uglavnom se te točke odnose na KORIŠTENJE takovih puteva za eksploataciju drvne mase, gdje pravna ili fizička osoba dobijaju dozvole za izvoz i izvlačenje drva.
Zakon kao takav je vrlo nedorečen (kao i večina u HR) i može se dvosmisleno tumačiti i vjerujem da bi ga svaki odvjetnik pripravnik mogao pobiti na sudu.
Lovci se svojim vozilima kreću kroz šumu da bi došli do Čeke ili hranilišta
Planinari također..da bi došli do određene točke od koje idu dalje pješke i sl.
Mislim da je MUP dao vrlo dobar odgovor..pa bio to i Jutarnji list..isti takav su mogli dai i Faktografu
 
Najviše mi dignu tlak ti enduraši, kad subotom ili nedjeljom dođem ujutro doma iz noćne smjene, legnem spavati, pa onda jedno 15 KTM-ova i husqvarni, 2T i 4T s punim gasom prolete pokraj kuće oko 9 sati i idu na Ivanščicu zajebavati planinare..... nabijem ih na q...ac.

Ko te jebe kad si sirotinja i moras radit. Ne budi ljubomoran i vrijedno radi pa ces si i ti moci kupiti katem.
 
Oprosti ali taj članak zakona ni po jednoj točki izričito ne zabranjuje KRETANJE motornim vozilioma po šumskim cestama..sem u jednoj točki koja kaže: Promet u šumama IZVAN ŠUMSKIH puteva je dozvoljen uz odobrenje šumoposjednika. Uglavnom se te točke odnose na KORIŠTENJE takovih puteva za eksploataciju drvne mase, gdje pravna ili fizička osoba dobijaju dozvole za izvoz i izvlačenje drva.
Zakon kao takav je vrlo nedorečen (kao i večina u HR) i može se dvosmisleno tumačiti i vjerujem da bi ga svaki odvjetnik pripravnik mogao pobiti na sudu.
Lovci se svojim vozilima kreću kroz šumu da bi došli do Čeke ili hranilišta
Planinari također..da bi došli do određene točke od koje idu dalje pješke i sl.
Mislim da je MUP dao vrlo dobar odgovor..pa bio to i Jutarnji list..isti takav su mogli dai i Faktografu
Pise ti samo uz dozvolu sumoposjednika, sta je tu nedoreceno? Voznja motorom po sumi nije dozvoljena.
 
Oprosti ali taj članak zakona ni po jednoj točki izričito ne zabranjuje KRETANJE motornim vozilioma po šumskim cestama..sem u jednoj točki koja kaže: Promet u šumama IZVAN ŠUMSKIH puteva je dozvoljen uz odobrenje šumoposjednika. Uglavnom se te točke odnose na KORIŠTENJE takovih puteva za eksploataciju drvne mase, gdje pravna ili fizička osoba dobijaju dozvole za izvoz i izvlačenje drva.
Zakon kao takav je vrlo nedorečen (kao i večina u HR) i može se dvosmisleno tumačiti i vjerujem da bi ga svaki odvjetnik pripravnik mogao pobiti na sudu.
Lovci se svojim vozilima kreću kroz šumu da bi došli do Čeke ili hranilišta
Planinari također..da bi došli do određene točke od koje idu dalje pješke i sl.
Mislim da je MUP dao vrlo dobar odgovor..pa bio to i Jutarnji list..isti takav su mogli dai i Faktografu

Spominje šumsku infrastrukturu, ukratko - Uvjete i način korištenja šumske infrastrukture (u ovom slučaju: šumske ceste, prosjeke, traktorski putevi i vlake) određuje šumoposjednik .
 
Koji to mi i vi?
 
Također, postoji i Pravilnik o korištenju nedrvnih šumskih proizvoda
Korištenje šuma i šumskog zemljišta za odmor i rekreaciju,
čl. 24.
Šume i šumsko zemljište može se koristiti u svrhu odmora i rekreacije: paintball, paragliding, izleti, biciklističke staze, orjentacijsko trčanje, koncerti i sl.

O POVRŠINI koja se daje na korištenje u svrhu iz prethodnog stavka ovog članka i VREMENU njenog korištenja odlučuje upravitelj Šumarije na prijedlog revirnika.
Odluku iz prethodnog stavka ovog članka upravitelj Šumarije ne može donijeti bez prethodnog dogovora s lovoovlaštenikom.

čl. 25.
U šumama i na šumskom zemljištu u vlasništvu RH vožnja biciklom dopuštena je samo na uređenim biciklističkim stazama.

Postoji i cjenik za pojedine načine korištenja itd.

Hoću reći, sve može uz dopuštenje i uvjete određene od strane šumoposjednika.
Banut i radit što tko hoće, to baš i ne.
 
  • Like
Reactions: navigator77
Koji to mi i vi?
Mislim na vas koji tumačite zakon koji se uglavnom odnosi na kojekakve organizirane upotrebe..isto tako se ne može organizirati enduro-benduro ..tj. može, ali se moraju ishoditi dozvole
Za pojedinačne rekreativne vožnje to ne vrijedi.
Je..baš su lovci ishodili dozvole za kretanje autima do lovačke kuće, čeke itd.. ili planinarska društva do Pl. doma, seljaci traktorom do svoje privatne šume itd...
..i na kraju MUP je baš toliko glup da bi izdao onakvo priopćenje ..hehe
EOD
 
zanimljivo je da si ovdje svi zakone tumače kako im u danom trenutku odgovara i svi su u pravu
 
  • Like
Reactions: Nero