Ugradnja auto plina

Dylan

Well-known member
S obzirom da namjeravam barem u jedan automobil ugraditi plin, trebam vaš savjet gdje da to učinim, naravno u SZ Hrvatskoj. Posebno me zanimaju Varaždin i Čakovec.

Automobil je Citroen Xsara 1,6 i , ´01.

Kakva su vaša iskustva, kojeg proizvođača i kojeg servisera preporučate?

Hvala.

P.S. Miketiću, slovodno se i ti javi...

  Jučer mi je preporučen Kerhula, iza Varaždina. Kakvo je vaše mišljenje o njemu?
 
Za plin ti mogu reći sve najbolje... koristim ga već poprilično dugo na autu i prezadovoljan sam... O serviserina ti ne mogu puno reći, jer ja uglavnom sve oko toga radim sam, ili mi pomogne dida koji je to nekad radio...  (y)
 
Evo pa čitaj, ima mnogo mišljenja i iskustava.

http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,12128.0.html

PRETRAGA RULZ  (y)
 
za peugeot 306 1.6 break(karavan) je legalna ugradnja dosla 11 000kn.
cini mi se svaki put kad tocim lpg da na omv bude bolji pritisak pa kao da litra vise stane u rezer. nego na ini... :neznam:
plin (y)
potrosnja manje vise ista, ali energent puno jeftniji.
 
Prije par mjeseci ugradio BRC u Opel Merivu 1.6i i to ti je sve skupa nekakav taljansko poljski gemiš jer pola proizvode jedni pola drugi. Za sada sve radi solidno s tim da se potrošnja sa 9,5 l podigla na 10 l plina. Cijena je bila sa torodijalnom posudom (ona je skuplja oko 500kn)7400kn plus atest 1100kn koji bum obavil prije rege. Koga preporučiti stvarno nemam pojma jer obilazeči dosta servisera jedni su navijali za BRC drugi Lovato treći pak za sasvim deseto tako da se to teško odlučiti. Ovaj koji je ugrađival u moj auto rekel je da je to u principu sve manje više isto i da treba više paziti na dostupnost pričuvnih djelova ako nekaj nedaj bože rikne.
 
moto-kumek said:
ak ugrađuješ plin savjetujem ti da si daš ugraditi BRC sistem. (y)

Ja imam ugrađen Autronic (isto talijanski, kao i BRC, kao i Lovato, te gotovo svi ostali na tržištu...), i nemam primjedbi.

Ugradnja je bila 6000 kuna sa spremnikom od 80 litara (obzirom na potrošnju BMW-a 525i, toroidalni spremnik, koji bi bio cca 50-ak litara, ne igra mi nekakvu ulogu, a i mjesta u prtljažniku ima i sa njim sasvim podosta, pa se i sa podignutom haubom spremnik ne vidi dok se ne sagneš i naviriš u prtljažnik... a i spremnici se pune uvijek 20% manje od nominalnog kapaciteta, pa tih 80 litara splasne na efektivnih 64), ugradih to kod Autoplin Cepelin u Velikoj Mlaki (U Velikopoljskoj ulici), i odabrao sam ih zbog preporuke frenda (koji se fakat kuži u autoplin), te zbog toga što sam mogao doći na red u roku od par dana.

Za sada su mi iskustva  (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) , a najljepša iskustva su na pumpi, kada bahato procijedim "do čepa", i kada me to "do čepa" košta čak 192 kune..., koje su mi dovoljne za cca 400 kilometara. Drugim riječima, 2500 kubika i 170 konjića vozim za cca 47 lipa po kilometru...  (y) (y) (y) (y)

Ljudi, budimo dobri s Rusima, oni imaju plina do iberaaaaa....  (y) (y) (y) (y) (y) :D :D :D :D :D

P.S. Po ovom toplom vremenu kresne otprve, bez problema, mada ću sa hladnijim danima prelaziti na kresanje na benzin, i nakon minute ili parsto metara samo stisnuti slatki mali gumbić okružen zelenim lampicama...
 
Naj jaci plin za direktno ubrizgavanje ti je Landi Renzo košta ti oko 10800kn s običnom bocom ,a 11300kn s bocom umjesto rezervnog kotača. Generalni zastupnik u RH ti je Auto Tim, pa pogledaj na njihovoj stranici za servisere u svom kraju.
 
...Evo da se pohvalim!  :D preključe sam pazaria upravo auto na plin!!
tj:planira sam kupit si auto...i kako sam tražia naletim na Golfa III 1.6i GT (97g) :D
i u njemu je već ugradjen plin! LANDI RENZO uvoz iz italije Golf prevalia 150.000km danas sam iša na komopletnu izmjenu ulja(svih tekućina) i filtera te remenja! da sam miran! ;) servis "prava sitnica" (šta mi je sve prominija) ;) VW  (y)  :mrgreen:

Inače još nisam potrošia tank plina pa neznam koja je potrošnja!  :? ali juče kad sam liva (imam spremnik u obliku točka!) koji je u gepeku i stane oko 43kn plina u njega!  :shock:  :mrgreen: sa ću vidit kolko ću napravit s tim.

Jedini mi je problem kad oću da vozim na Benzinu!! tu mi lagano trokira! :? izgleda da su se dizne (anjšpric) zapuše  :misli: pošto je vjerojatno non-stop vožen na plin!?  :(  :?
tako da to moram vidit šta je! tj:imali ko kakvi savijet?


 
gloginjaR said:
...Evo da se pohvalim!  :D preključe sam pazaria upravo auto na plin!!
tj:planira sam kupit si auto...i kako sam tražia naletim na Golfa III 1.6i GT (97g) :D
i u njemu je već ugradjen plin! LANDI RENZO uvoz iz italije Golf prevalia 150.000km danas sam iša na komopletnu izmjenu ulja(svih tekućina) i filtera te remenja! da sam miran! ;) servis "prava sitnica" (šta mi je sve prominija) ;) VW  (y)  :mrgreen:

Inače još nisam potrošia tank plina pa neznam koja je potrošnja!  :? ali juče kad sam liva (imam spremnik u obliku točka!) koji je u gepeku i stane oko 43kn plina u njega!  :shock:  :mrgreen: sa ću vidit kolko ću napravit s tim.

Jedini mi je problem kad oću da vozim na Benzinu!! tu mi lagano trokira! :? izgleda da su se dizne (anjšpric) zapuše  :misli: pošto je vjerojatno non-stop vožen na plin!?  :(  :?
tako da to moram vidit šta je! tj:imali ko kakvi savijet?



Ne zelim pametovat ili zvucat bahato, ali nabavi si veci spremnik!  :mrgreen:
Ja imam od 80 litara i stane oko 74 litre kad je skroz prazan..  :)
 
braco_s_kiflom said:
Ne zelim pametovat ili zvucat bahato, ali nabavi si veci spremnik!  :mrgreen:
Ja imam od 80 litara i stane oko 74 litre kad je skroz prazan..  :)

budem to napravia!  :wink:
No moram prvo sredit atest! pošt ga sad nisam prijavia na tehničkom!
ali gledaću da stavim veću bocu  (y)


ps:imali ko kakav savijet u vezi šprica!  :misli:
kako bi se "naj_lakše" očistile  :misli: ... lagano mi trokira kad ga "navlačim" na benzin  :mrgreen:
jel bi se to dalo očistit s nekim aditivom?  :misli: ili se moraju vadit!  :(  :?
 
Evo jedan copy&paste sa HRAWEB-a:

Cijene ugrdanji:

Vozila sa frgicem: od 3500-4500 kuna (ovisno o jacini motora i kompliciranosti mjesaca koji dolazi na frgic)
Vozila sa ubrizgavanjem ali bez kata (koja su tako izasla iz tvornice a ne ona na kojima su katovi izvadjeni): od 5200-6000 kn
Vozila sa ubrizgavanjem i katom (monomotronic-gorivo ubrizgava samo jedna benzinska diza) : od 6000 do 6500 kn
Vozila sa ubrizgavanjem i katom (mpi ubrizgavanje): od 6200 do 7000 kn (turbaci skuplji za 1000 kuna i nije bas preporucljiva ugradnja klasicnog sistema na njih)
Postoje i neki izuzeci poput Fiata Punta (7800), Kia shuma 1.5 (7400 kn) Skoda fabija sa dvije sonde (7500 kn), Suzuki Ignis (7800 kn)i jos neki koji mi trenutno ne padaju na pamet. Radi se o tome da na neka vozila mora se ugraditi elektronika za pomicanje kuta pretpaljenja i OBD emulator (za vozila sa 2 sonde).
Moja preporuka za takva vozila ugradnja omegasa (mpi ubrizgavanje plina, prvenstveno namijenjen za vozila sa plasticnom usisnom granom) jer auto gubi vrlo malo na snazi 3-5 % a potrosnja plina bude veca za samo nekih 10-tak %. Onaj ko kaze drugacije laze. Potrosnja mora biti veca jer energetska vrijednost plina je puno manja, Pogotovo kod nas u Hrvatskoj gdje je omjer propana i butana manji nego u nekim europskim zemljama.

I na kraju cijene za to mpi ubrizgavanje plina, kod Landi Renza nazvan Omegas:
motori sa 4 cilindra: od 10500 do 11000 kuna ovisno o jacini i kompliciranosti vozila
motori sa 4 cilindra i turbinom (a i boxeri): oko 12000 kuna (mogu se napraviti vozila do 220-230 ks. Iznad toga ne garantiram kako ce raditi jer najveca diza moze nafilati oko 55-60 ks po cilindru...
Postoji varijanta sa 2 reda diza ali nisam nikad radio pa ne bi volio govoriti o tome.
motori sa 5 cilindara: oko 12500 kuna
motori sa 5 cilindara i turbinom: oko 13500 kn.
motori sa 6 cilindara: 13000-13200 kuna, sa turbinom oko 800 kn skuplje
motori sa 8 cilindara: 14 000 do 16500 kuna
Cijena za osmake dosta varira jer se ovdje radi o specificnim autima. Za vozila do 280 ks je ova najjeftinija varijanta jer ne treba 2 isparivaca no za vozila preko te konjaze je oko 16000 kuna jer bi bilo pozeljno da su 2 isparivaca.
Mislim, auti bi radio dobro i sa jednim isparivacem, ali postoji sansa da nakon nekoliko tisuca km izgori kat ili rikne lambda sonda. Sanse su male ali moglo bi se desiti. Ja imam 540i sa 286 ks, a mozda i malo vise i imam samo jedan isparivac i cak slabije dize i auto vec ima skoro 40 000 km na plinu bez ikakvih problema. Gubitka na snazi skoro da i nema, max brzina 250... do blokade.
Na audi A8 4.2 koji ima 300 ks sam stavljao takodjer jedan isparivac i isto bez ikakvih problema. Cak sam i ML-a 430 radio sa jednim isparivacem i radi super.
No na tuarega 4.2 i Audi S8 sam stavljao 2 isparivaca jer je to ipak malo vise i konja i kila.

Sve cijene su sa PDV-om i sa klasicnim cilindricnim spremnikom. Nadoplata za spremnik umjesto rezervnog kotaca je 500 kuna.
Landi Renzo i BRC instalateri su malo skuplji od autronic i Lovato instalatera no zbog parsto kuna ja se ne bi razmisljao sta ugraditi. Ipak se to radi samo jednom i u tome se vozis.
Prije pitanja o cijenama molim da se ovo dobro procita.
 
Još nešto korisno:

Q: Da li moze doci do pregaranja ventila kd voznje na plin?

A: Neka vozila imaju osjetljive ventile i dosjede ventila i kod njih moze doci do pregaranja dosjeda ili ventila. No i za njih postoje rijesenja poput jednog dozatora specijalnog ulja pod nazivom „Flashlube“. Ulje dodatno podmazuje i hladi ventile a potrosnja tog ulja je oko 0.5 l na 15 000 km. Dozator sa 0.5 l ulja kosta oko 700 kn.
Vozila koja mogu imati problema sa time su neke Honde, Ford Focus, neke Toyote, neke Mazde. Detaljnije informacije mozete dobiti u nasem servisu.
 
gloginjaR said:
budem to napravia!  :wink:
No moram prvo sredit atest! pošt ga sad nisam prijavia na tehničkom!
ali gledaću da stavim veću bocu  (y)


ps:imali ko kakav savijet u vezi šprica!  :misli:
kako bi se "naj_lakše" očistile  :misli: ... lagano mi trokira kad ga "navlačim" na benzin  :mrgreen:
jel bi se to dalo očistit s nekim aditivom?  :misli: ili se moraju vadit!  :(  :?


Moraju se promjenit,aditiv za ciscenje je prodavanje magle,ciscenje ultrazvukom pomaze u 20% slucajeva,ali ne ako su dizne bile na autu koj je vozen na plin onda su nepovratno unistene.
Vozi se samo na plin i uzivaj 8)

Mada uvjek govorim da se na plin grije i kuha,a vozi se na bezin (y)
 
Ja sam radio s Landi Renzo-m i meni je OK! Mislim na injection sistem ubrizgavanja plina. Lako ga je prilagodjavat i igrat se s mapama ubrizgavanja (y) Prilikom rada na benz i na plčin nema razlike a ubrzanje je nesto sporije al zato potrosnja đabeee. Tako da je LandiRenzo moja preporuka a momci u AUTO-TIMU su odlicni.

 Što se tiče benz dizni.. ima dosta onih aditiva sto se naljevaju u benzin al sve je to slabog ucinka. Preporuka je da se skinu i na ultrazvucno ciscenje.
 
ok!  (y)

Još mi nije jasna procedura atesta!  :misli:

gledaju ći sad...ja imam na divlje ugradjen plin! (bez računa i garancije)(doduše u uvoznoj deklaraciji je naveden plin)!

Koja je meni sad procedura za ić na atest?
di se radi atest (nije valda samo u ZGu da rade  :shock:  :misli: )
dali trebam imam račune ili neku garanciju o ugradnji?

:?

kolko sam skonta....naj_jednostavnije mi je otić u ovlašteni servis za auto plin! napravim servis(provjeru instalacije) daju mi potvrdu da je sve ok...i onda na atest!?  :misli: ili...
 
Ugradio sam plin u Xsaru prije mjesec dana kod Krehule blizu Varaždina. Sistem je Tartarini i za sada radi bez ikakvih problema. Potrošnja je povečana možda nekih 5%, a performanse su iste. Očita je razlika kad stanem na punjenju i 66,4 l plina platim 200 kunića i s time pređem skoro 800 km... (y)