Ugradnja auto plina

mirko9 said:
neznam jel  vec netko  spomenuo --Auto silvio  iz  svete nedjelje  ...imao  sam prije tempru  1.6 na plin  i tam sam ju  furo  ....za preporucit je ..
(y) I ja sam kod njih ugradjivao
 
Novaki - pošta je 10 431 sv. ned(J)elja
 
Zorro said:
..vjerojatno je mislio na onaj dio di se priključuje pištolj za punjenje plina..a ne na plastični poklopac  :wink:
..BTW. ne znam dali je itko imao problem kao ja.
Naime..večina auta (navodno ne svi) ako voze na plin nakon većeg broja prijeđenih KM..mogu sjebati ventile zbog suhoće samog plina u odnosu na benzin...što se meni desilo na Cliu 1,2 16v.
Problem je riješen sa podmazivačem (500 kn)
Nešto slično kao i scot oiler..samo što u posudu ide specijalno ulje za podmazivanje ventila..cijevčica se spoji na usisnu granu..i kapne jedna kap svakih 15-20 sec  (y)
Ne radi se o podmazivanju niti o "suhoći" plina nego o tome da prilikom izgaranja plin stvara veću temperaturu nego benzin dok istovremeno benzin prilikom isparenja unutar cilindara (tekuće u plinovito) hladi motor iznutra, a kako plin već dolazi u plinovitom stanju jednostavno nema tog dodatnog efekta hlađenja cilindara.

U konačnici priča se svodi na to da dosjedi ventila postaju mekaniji zbog povećane temperature a ventili ih stalno "kuju" tako da dosjedi sve više upadaju u glavu i na kraju ventili počnu propuštati.
Aditivi nekoliko proizvođača (Flash Lube, Liqui-Moly ...) koji to sprečavaju funkcioniraju na način da se produkt njihovog izgaranja taloži upravo na dosjedima ventila te ih na taj način štiti.

EDIT: na plin cca. 60.000 km u Renault Scenic RX4 2.0, cca. 150.000 Honda Accord 2.0, cca. 130.000 Mitsubishi Lancer 1.8 s time da su zadnja dva automobili koji "ne trpe plin"  :LOL: ali naravno da imaju instaliran upravo sistem koji koristi Flash Lube i rade bez greške.  Accord na 180.000 skoro pa nije bilo potrebe za štelanjem ventila, na Lanceru ćemo vidjet kroz neko vrijeme  (y)
 
Gjuro said:
Glede tog "vlaženja" i suhoće ventila, napravio sam na Mazdi 323 sa BRC-ovom instalacijom (za koju dr. Marušić tvrdi da strašno stradava od nepodmazivanja ventila) preko 220,000 km na plin i evo, japansko govno i dalje radi ko i prvi dan. Još čekam da ventil zariba.
Koliko sam skuzio, taj Marusic je vrhunski forum mehanicar koji radionicu vidi samo kad mu netko posalje sliku od svog pokvarenog auta....
 
MIK0 said:
Ne radi se o podmazivanju niti o "suhoći" plina nego o tome da prilikom izgaranja plin stvara veću temperaturu nego benzin dok istovremeno benzin prilikom isparenja unutar cilindara (tekuće u plinovito) hladi motor iznutra, a kako plin već dolazi u plinovitom stanju jednostavno nema tog dodatnog efekta hlađenja cilindara.
..uprav to  (y) ..malo sam se krivo odrazio  :mrgreen: ..u biti..princip je isti..sve su ostalo nijanse  (y)
 
Gjuro said:
Plin ima manju oktansku vrijednost od benzina, koliko znam. Možda griješim, ispravite me.
Zapravo LPG plin ima veću oktansku vrijednost od benzina, s obzirom da je LPG zapravo mješavina plinova oktanski broj je promjenjiv ovisno o udjelu plinova, a to je pogotovo izraženo ako promatramo smjesu ljeto/zima.
U principu LPG je 100-110 oktana (govorimo o RON skali).
 
Viš, nisam znao to. A svi ovi instalateri kažu kako auto gubi dio snage kad voziš na plin. Ok, našao sam objašnjenje

"there's a misconception about octane that u have that must be cleared.

"Octane" does not signify "energy content" of a fuel. It simply means the "compressability" of a certain fuel in a given combustion chamber.

In this regard, LPG can simply be compressed more before being ignited, unlike petrol which is slightly lower octane.

This also clears the other idea that a higher octane petrol in a given vehicle will increase power and mileage. In some cases, this is true, but not always.

The octane of fuel you should use depends on your petrol vehicle's compression ratio. For CRs of 9 and below, regular 87 octane is recommended. For 9-11 CRs, higher octanes like Premium, Speed can be used for enhanced power and mileage. For petrol vehicles with very hi CRs (like race applications), sky high octanes should be used.

Thus, using low octane fuel in a vehicle of hi CR will cause knocking and possibly detonation, since low octane is prone to combustion at lower compression.

Along the same lines, diesel engines have very hi compression ratios since they work with auto-ignition."
 
Da to je to, odnosno istina je i da auto gubi nešto snage kad voziš na plin ali to nema nikakve veze sa oktanskim brojem već energetskom vrijednošću goriva.
 
treba mi dosta često za točenje plina u inozemstvu LPG Tankadapter ACME M10 10mm,gdje ga ima za kupiti i pošto je?hvala
 
ima možda ko onaj multiventil viška za plinski spremnik?? to mi već tak stoji razjebano par mjeseci, a sada bum se ponovo malo više vozio, jedan pacijent od majstora mi je napravio više štete nego koristi dok mi je slagao, otišla mi ona kuglica, tj utor kam odleti, a ovaj mi je prvo išao rastavljati ventil i posle toga više ne radi kak spada
http://www.autogasradic.com/tekstovi_slike/oglas_778905780.jpg znači ovo konkretno mi treba, ne mora biti ni lovato, bitno da je taj promjer i da je funkcionalan :mrgreen: plaćam u pivama ili nekom tringetu, novi je 400 kn, a to mi se ne daje baš :mrgreen:
 
MIK0 said:
istina je i da auto gubi nešto snage kad voziš na plin ali to nema nikakve veze sa oktanskim brojem već energetskom vrijednošću goriva.

Znači, plin je "slabije" gorivo od benzina, čak i ako izgara 100%, za razliku od benzina?  :wink:
 
Dobro, ima netko od vas "znalaca" tko će objasniti je li taj LPG slabije ili jače gorivo od benzina i zašto?
 
F800X said:
Dobro, ima netko od vas "znalaca" tko će objasniti je li taj LPG slabije ili jače gorivo od benzina i zašto?


Znalac nisam, ali prije par godina procitao ovako nesto:
Iz kilograma benzina i LPG-a se dobije slicna energija (par % vise iz LPG-a), ali iz litre benzina se dobije 30tak % vise energije nego iz litre LPG-a.
 
Ako ćemo cjepidlačit....  LPG je "jače" gorivo od benzina ali ne i kad ga zapališ u Otto motoru  :mrgreen:

Već sam ranije rekao kako je LPG slabije gorivo jer ima manju energetsku vrijednost u odnosu na benzin, no preciznije bi bilo reći kako ZA ISTI VOLUMEN ima manju energetsku vrijednost od benzina (dok za istu masu ima veću) i tu leži cijeli problem jer si naravno kod Otto motora ograničen volumenom (zapremninom motora) za razliku od npr. plinske turbine.
 
3alfa3 said:
Iz kilograma benzina i LPG-a se dobije slicna energija (par % vise iz LPG-a), ali iz litre benzina se dobije 30tak % vise energije nego iz litre LPG-a.

Pretpostavljam da je iz litre LPG-a kada je ukapljen (znači, u tekućem stanju), a ne litre plinovitog stanja... to mi je jedino logično a da bi bilo usporedivo...