Unkulunkulu......Juzna Afrika '08.........

picoda

Well-known member
Unkulunkulu

je stvoritelj covjecanstva, najveci bog plemena Zulu. Vjerovatno ste culi za njihovu glavna facu, Zulu, Shaka Zulu. Inace su veliko ratnicko pleme koje zivi u provinciji Kwa-Zulu Natal u Juznoafrickoj Republici.
Vjerovatno se pitate kakve veze ima sve ovo s motorima. Ima par poveznica. Naime, jedna je ta sto Juznoafricka Republika ima veliku tradiciju u motociklizmu, kako u cestovnoj tako i u, meni drazoj, off road varijanti. Posto sam se upravo vratio iz JAR-e koju sam jednim dijelom prosao na motoru, postajem druga poveznica.

Na poziv mog prijatelja Ivana, Juznoafrickog Hrvata, za kojeg su braca Kovac i Joe Didulica doktori Hrvatskog jezika, odoh ja u Afriku. Moram ga ubost za jezik jer je na izrazu "Ozujsko pivo" odradjen najveci pomak po tom pitanju. Ivan, koji od prije nekoliko godina sa familijom zivi u Hrvatskoj, bivsi je enduro i motokros trkac te dugogodisnji instruktor terenske voznje. Prvi put je u Hrvatsku dosao 1992 godine i zaljubio se na prvi pogled. Desetak godina poslije odlucuje se preseliti u Hrvatsku gdje otvara agenciju za turizam koja se, uz ostalo, bavi organiziranjem moto tura po Hrvatskoj i izvan nje. Ivan je ukratko odlican vozac, dobar covjek i jos bolji prijatelj. 

I tako krene svojevrsni djiric po tom dijelu balote. Desetak dana prekrasne zemlje, dobrih ljudi, lude voznje i Unkulunkuluove dobre volje. Vise o voznji motorom i dogodovstinama, uz slike, u nastavku koji slijedi.

292s5na.jpg



Juznoafricka Republika

zemlja je cije ime otkriva njen polozaj, a spada u podrucja koja je covjek najranije naselio. I to neki ne bas naocit lik, Australopithecus, prije 3 milje godina.
Od Europljana, prvi su je naselili Nizozemci 1652g., kako bi opskrbili brodove na putu za Indiju. Zvali su se Buri, imali su dosta dobar natalitet te s vremenom razvijaju svoju kulturu i jezik. Afrikaans. Tijekom Napoleonovog doba, u JAR dolaze i Englezi te osvajaju dio oko rta Dobre Nade. Zasto me to ne cudi!? Buri nisu bili bas odusevljeni time jer su ovi htjeli zabranit ropstvo. E, to me vec pomalo cudi? Zatim su Buri dali petama vjetra da bi na sjeveroistoku zemlje osnovali dvije nove Burske Republike.

Sve bi to bilo relativno dobro da se oko 1860-tih u unutrasnjosti nisu nasli dijamanti i zlato. E onda je pocela tarapana. Englezi su zeljeli i ostatak zemlje pa je 1899. poceo tzv. Burski rat. Zavrsio je 3 godine poslije i to pobjedom Engleza iako su Buri, ili od tada Afrikaneri, kao najveci dio bijele populacije nastavili drmati politickim zivotom.

Crno stanovnistvo iskljuceno je iz politike i pocela je rasna segregacija ciji je vrhunac bio 1948g. kad je na izborima pobjedila Nacionalna stranka. Tada je poceo tzv. Apartheid, te su stanovnici podjeljeni u rasne skupine. Apartheid je kod crne populacije izazvao snazne reakcije te je dosta crnackih vodja zatvoreno. Jedan od njih, ujedno i najpoznatiji, Nelson Mandela robijao je 27 godina.

Odrzavanje Apartheida je krajem 1980-tih postalo nemoguce, te je 1991g., nakon dvogodisnjih pregovora De Klerka i Mandele, izjednaceno pravo glasa za sve stanovnike. Na izborima 1994g. Mandela biva izabran za presjednika.



JAR danas

U novije doba, nakon Apartheida, JAR  ima puno problema sa nezaposlenoscu crnog stanovnistva, dolaskom iz siromasnijih Africkih zemalja, te je medju zemljama s najvecom stopom kriminala na svijetu. Jos jedan od vecih problema je eksplozija infekcije virusom HIV. Durex se nije bas proslavio tamo.

Unatoc tome, Juznoafricka Republika je jedna od najljepsih zemalja svijeta. Susna zemlja s klimom koja u nekim podrucjima podsjeca na mediteransku. Nisu bili ludi ovi Buri i Englezi. Vina su im vrhunska, a zenini najbolji prijatelji jeftini. I sve ostalo je vise ili manje jeftinije nego kod nas.

Inace, sve skupa ih ima oko 44 i po milje, na oko 1.219,000 km2. Valuta je Rand, a zanimljivo je to da imaju tri glavna grada. Pretoria izvrsna, Cape Town zakonodavna, a Bloemfontein pravosudna vlast. Za one koji vole brojeve, BDP po stanovniku je oko 12000$, ali je to dosta neobicno podjeljeno...10% najbogatijih ima oko 50% ukupnih prihoda. Malo bolje od onih nasih 200 obitelji. Prica se da JAR-om, i dobrim djelom Afrike, (citaj; tamo gdje su dragulji), drmaju dvije najbogatije draguljarske familije.


mkkyh1.jpg



Johanesburg

Moj prvi dodir s Afrikom. Johanesburg. Grad u kojem istovremeno mozete dozivjeti Afriku i piti cistu vodu iz slavine. Povijest Johanesburga zapocinje 1886g. kada je George Walker zapeo za komad zlatne rude na svom imanju u Witwaterstandu. Nakon toga nista vise nije bilo kao prije. Zapeo je na mjestu na kojem ce kasnije biti iskopano 40% svog svjetskog zlata. Lucky George je na brzinu dobio stotinjak tisuca susjeda. Danas ih ima oko 4 milje u gradu i skoro 8 milja sa provincijom. Sluzbeno. Tako Johanesburg postaje drugi grad po naseljenosti u Podsaharskoj Africi i jedan od rijetkih velikih gradova na svijetu koji nije blizu morske obale ili velike rijeke. Da nije smotanog Georga sad bi ja na livadu sletio.

Stari dio grada
Kazao sam Ivanu, cim odemo s aerodroma vodi me u stari dio grada. Ne zanimaju me neboderi i buka metropolisa. Tako je i bilo. Po nas je dosao Ivanov otac Angelo, vitalni osamdesetogodisnjak, s kojim smo krenuli u kratki obilazak starog dijela grada.

r0bkgg.jpg


289x26g.jpg


Trznica "Mai Mai"
Ovdje bijelca vide svakih nekoliko godina. Ivan je odrastao na ulici pa dobro pozna ovaj dio inace se ne bi bas nesto proveli tu.

13ztv88.jpg


wiqz37.jpg


Za ovo se cak i u Africi odlazi u zatvor. Ove decke to puno ne brine jer policija nema bas obicaj svracati u ovaj dio grada.

2w2lf2s.jpg


11kv7yp.jpg


731c1u.jpg


2vl6udc.jpg


Suseni repovi raznih zivotinja. Nisam pitao cemu sluze. Tip koji ih prodaje nije imao bas blagonakloni pogled.

14in68p.jpg



Jo'burg danas

Kvaliteta zivota u gradu je na Europskoj razini uz dosta nize cijene. Moram priznati da sam ostao iznenadjen ponudom raznih roba,namirnica, te posebno hrane koja je stvarno dobre kvalitete po vrlo prihvatljivim cijenama. Sve je u Joburgu veliko za nase pojmove. Prosjecne kuce izgledaju kao one u nasih tajkuna. More automobila na velikim avenijama. Automobil je u Johanesburgu osnovno prijevozno sredstvo posto donedavno nije bilo javnog prijevoza. Vecina crnog stanovnistva vozi se malim taxi kombijima ciji vozaci ubiju tisuce ljudi godisnje zbog starosti i neispravnih vozila. Moram priznat da me njih bilo najvise strah kod voznje u gradu. Prestrojavaju se, skrecu ili staju bez ikakvog upozorenja.Vozi se lijevom stranom, sto je meni posebno drago, i to dobrim dijelom europske pile. Inace je JAR dugo vremena bila jedina zemlja u kojoj se osim Njemacke proizvodio Mercedes.

2qbszrp.jpg


rqyhs1.jpg


mrqrma.jpg


2ljtkr6.jpg


Nocni zivot modernog Johanesburga odvija se u cuvanim trgovackim centrima gigantskih razmjera. Zasto je to tako biti ce jasnije iz sljedeceg poglavlja. Jedan od takvih centara, Monte Casino, napravljen je u obliku talijanskog gradica.

2rr1e9t.jpg


10rs5m0.jpg



Kriminal

Tamna strana Johanesburga ili Joburga, kako ga zovu u slengu, pa i cijele drzave iznimno je visoka stopa kriminala. Ako ste u krakom posjetu ovoj prekrasnoj zemlji to ne morate osjetiti, ukoliko niste jedan od onih koji „lagano“ pripiti punog grla pjevaju neke od stihova popularnog Jole po nepopularnim ulicama Joburga u 4 ujutro. Takvi bi vjerovatno izazvali i neku uspavanu bakicu na Islandu a kako nece bivseg pripadnika djecje vojske iz djungle Konga.

Bivsi pripadnici djecjih vojski koji ilegalno zive u JAR-u i jesu najveci uzroci takve stope kriminala. To su ljudi kojima su ubojstva, silovanja i pljacke u krvi jer vode takav zivot od djecackog doba. Ubiti je njima sto i nama popiti pivo. Zato savjetuju gledanje u pod i slusanje bez pogovora ukoliko ste zrtva pljacke ili neceg slicnog. Svatko...doslovno svatko s kim sam pricao u ovih 10 dana bio je zrtva neke od kriminalnih radnji. O tome se puno prica i najveci je problem ove drzave. Nije toliki problem sam kriminal koliko brutalnost i kolicina nasilja u kriminalu.

Svakih 17 minuta dogodi se silovanje, a svakih 37 minuta ubojstvo. Na to se nije lako naviknut. Ljudi ovdje doslovno zive u zlatnim kavezima. Prekrasne kuce s bazenima i velikim vrtovima okovane visokim zidovima na kojima se nalazi elektricna ograda i bodljikava zica. U sumrak se sve zatvara, okovi na prozorima, kapije, vrata, pale se alarmi i pustaju veliki psi kojih svaka kuca ima nekoliko. Zato macaka nema nigdje. Cudno je vidjeti milijunski grad bez igdje ikog na ulici nocu. Zivot je u velikim trgovackim centrima te u slicnim, posebno cuvanim mjestima.       


24pdlap.jpg



Ovo je veliki biznis u Joburgu. Proizvodnja mrtvackih sanduka od starog namjestaja. Toga ovdje nikad dosta.


16giomc.jpg


U opasnim kvartovima cak i golubovi djeluju zlokobno

24g0tgj.jpg


Ovdje se ne zelite setati. Ni danju.

295sv8g.jpg


Cak i policija ima zidove od nekoliko metara te na njima elektricnu ogradu.

2vhszrr.jpg



Znam da ovo poglavlje izaziva strah ali kriminal je stvarno problem broj jedan. To je ujedno i najlosija strana ove drzave. Uz HIV naravno. Dok se vozite motorom po ovoj prekrasnoj zemlji jednostavno ne mozete povezat takvu ljepotu s kriminalom. Kada bi uspjeli u namjeri da zaustave kriminal mislim da bi ovo bila jedna od boljih zemalja za zivot. Idealna klima, povoljne cijene nekretnina kao i svega ostalog, spoj ultramodernog i iskonskog, vrhunsko zdravstvo, mogucnost zaposljavanja i jos mnogo toga cine ovu zemlju idealnom za ugodan zivot. U razgovoru s mnogim ljudima na ovom mom putovanju svi se slazu s tim uz napomenu, "eh da nema kriminala". Kriminal je ujedno i razlog zbog kojeg je Ivan otisao u Hrvatsku. Kao i mnogi drugi Juznoafrikanci koji su zadnjih godina napustili zemlju.


Toliko o losim stranama. Ajmo malo o motorima. Ako to ovdje nekoga zanima. Na nasem putu od aerodroma svratili smo na jos jedno zanimljivo mjesto u starom dijelu grada.

KBC "Motori"

14j9rmp.jpg


11kgkcj.jpg


5cb0vs.jpg


2uhqzo0.jpg


10zbu60.jpg


w9jtaa.jpg


i jos bar 10 prostorija punih djelova. i sve je poslozeno po redu i modelima vjerovali ili ne.


Farma

ili Plot kako ovakvo imanje zovu Afrikaneri. Napokon malo odmora nakon 24 sata putovanja sve ukupno. Poslije sibamo po motore.

au9tgw.jpg


nyu23p.jpg


xda42u.jpg


xbbjna.jpg


Inace Ivanova farma ima oko 26 000m2 i uz ovu kucu ima jos 4-5 manjih kuca koje su u najmu. Kad su doselili na farmu prije dosta godina bila je van grada i oko njih nije bilo nikog dok je sada prakticki u gradu.


Nakon kupanja i laganog odmora odlazimo po motore. Ivan od svojih prijatelja iz BMW-a dobiva na koristenje 1200 GS. Uz pomoc Ivanovog najboljeg prijatelja Dirka, o kojem cu nesto vise kasnije, moja malenkost od Honde Juzna Afrika dobiva na koristenje novu Hondu Transalp.

Sta ima bolje od ovog nakon dugog puta

n5hb2o.jpg


U BMW po BMW


2s85m6a.jpg




Dolazimo po Hondu kod Dirka doma. Dirk Du Plooy. Ivanov najbolji prijatelj. Visestruki prvak JAR-e u motociklizmu te natjecatelj u MotoGP 1980. godine u klasi 250cc. Legenda Juznoafrickog moto sporta. 1989. godine otvara skolu voznje koja se danas zove Michelin Superbike School te ima vise od 20 instruktora u JAR-i. Dirk ima velikih problema sa zdravljem. Nema jedno plucno krilo koje je stradalo od neke infekcijske bolesti s kojom se bori godinama. Ima 48 kilograma. Mora paziti na otkucaje srca koji nebi smjeli preci 120 te nekoliko puta dnevno pomocu posebnog aparata udise smjesu kisika i jos neceg. Uz sve te probleme sa zdravljem covjek ima toliku zelju za voznjom i zivotom da je to nevjerovatno. Danas je njegova firma zastupnik IXS-a, Yoshimure te jos nekih brendova za JAR-u. Svi s kojima smo se susretali vole ga i cijene kao velikog covjeka uvijek spremnog pomoci. A kako tek covjek vozi. Imao sam prilike par puta se voziti s njim po cesti i terenu...jedino sto mogu reci je "vau". 

Dirk i Ivan

2a9qflk.jpg


Evo i nasih motora napokon. Pardon, kriva slika...

nefczb.jpg


Kod Dirka...

xda1qh.jpg


2s1mc8g.jpg


k4tqpt.jpg


Napokon spremni...

fm8a6c.jpg




slijedi nastavak........ Na putu za Durban

















 
fuckin' predobro ....  (y)

fasciniran sam sa "bike hospital" ....  :shock:
 
Picoda, došao si na forum tiho, ali več si ušao u legendu  (y)

P.s. Baka mi je još uvjek bolja od svih putovanja zajedno  :mrgreen:
 
:shock:

picoda...  :naklon:


mali off: bas me zanima kolika ce biti posjecenost SP2010...  :no:
 
(y)

dvije sitnice me malo muče:
1. jel pretpostavljaš za što služe oni repovi ?       :misli:    edit: možda za ručak  8)

2. daj mi reci kakvi su to semafori u Johanesburgu ?  sa 4 svjetla ?   
ili ja nešto krivo vidim na 4.slici.


jedva čekam nastavak   :wink:
 
majle said:
:shock:

picoda...  :naklon:


mali off: bas me zanima kolika ce biti posjecenost SP2010...  :no:

Ne brini, bez obzira na kriminal posjecenost SP 2010 biti ce velika. Osiguranje ce biti iznimno. Cak je i bivsi gradonacelnik New Yorka Rudolf Giulliani ukljucen u organizaciju. Ne zna covjek u sta se uvalio  :mrgreen:

zx-6r said:
(y)

dvije sitnice me malo muče:
1. jel pretpostavljaš za što služe oni repovi ?       :misli:    edit: možda za ručak  8)

2. daj mi reci kakvi su to semafori u Johanesburgu ?  sa 4 svjetla ?   
ili ja nešto krivo vidim na 4.slici.

1. to je visenamjenski proizvod. za vradzbine i "lijekove", kao razne batine i odgojne palice itd...
2. da, imaju cetiri svjetla. od viska ne boli glava. to je stara africka poslovica.
 
Picoda  SVAKA ČAST  (y) (y) (y) (y) (y)
 
Na putu za Durban

Tocnije za Umhlangu. Dvadesetak km istocno od Durbana. Imamo smjestaj u apartmanu Ivanove familije i to ce nam biti baza narednih par dana do povratka u Joburg.

Od Joburga do Durbana ima 520 km autoputom, ali smo mi to lagano produzimo na nekih 900km. Ivanov je moto: "na asfalt samo ako bas moras".
Na put se ide asketski. Dvije male torbe, dobra volja i GPS za fintu. S njime izgledamo ozbiljnije ali ne da ga nismo upalili nego vjerovatno nema ni karte JAR-e. On je, kako smo kasnije primjetili, sluzio da privuce potencijalne kriminalce na semaforima.

520 cestom 900 s malo ceste


2m48zyw.jpg


v89r9.jpg


2ms1x7d.jpg


Crnacke farme

jh90tx.jpg


Most na rijeci koja napaja Joburg...

2lkfvx4.jpg


2wh47q9.jpg


2m3srhx.jpg


Jupi! Makadam. Ovdje se vozi muski. 120-130 je putna brzina, a puno puta je Transalp isao do kraja na ovom makadamu. Nije za pohvalu ali tako se vozi ovdje pa se covjek mora prilagodit. 

2dlm63o.jpg


2q24fis.jpg


Plava farma veselih domacina. Odbili smo poziv na pice i naveli zurbu kao razlog...

wanayu.jpg


ny7e4w.jpg


2dig4mr.jpg


Opet par sto metara asfalta. Putokazi kakvih se ne bi posramili europski velegradovi. Ponekad izvrsni za dobar zaklon od sunca. Temperatura je negdje oko 32. U hladu.

2mni0ir.jpg


vzvgnr.jpg


Tankanje. "Daj brate koju kunu".

v46ihu.jpg


Amersfoort...

2gxkxlx.jpg


96dhs3.jpg


2qncb5w.jpg


1zv7iap.jpg


Ajmo,ajmo...

2djuz9g.jpg


ztewdu.jpg


Mramor, kamen i zeljezo iliti u afro varijanti blato, trava i zeljezo...

3501idf.jpg


23k53iu.jpg


Greska. Ajmo nazad. Kako se to nama moze desit, a imamo GPS.

24y44ro.jpg


o6en0o.jpg


Ma sta ce ti navigacija kad je tu Mganbe u setnji. Pitamo za put do farme Ivanovog prijatelja na kojoj je bio sto puta al je njegov urodjeni GPS ovaj put otkazao poslusnost. Antisklerin mozda pomogne.

2wlzq1e.jpg


xc9ikk.jpg


23vjd4z.jpg


72ps9i.jpg


Opet pitamo. Ovdje su stvarno svi putevi isti.

1zy9c2e.jpg


97msea.jpg


Jan i njegova farma...

Napokon, usred nicega, ovakav znak. "BMW Off Road Academy", na farmi iz bajke. Vlasnik farme je Jan, Ivanov dobar prijatelj, farmer i off road instruktor. Jan prvenstveno zivi od stocarstva ali uz pomoc BMW-a na svojoj farmi organizira akademiju terenske voznje pa spaja hobi i posao. Sto se tice same farme i akademije mislim da je takvu ljepotu tesko opisat rijecima. Sve je Janovih ruku djelo. Kolibe i ostali dio akademije Ian je napravio od starih balvana i ostalog drva. Prekrasno.

2yx3x29.jpg


Kuca...

ru2uj5.jpg


107pcmx.jpg


k0hbx2.jpg


Farma...

30trynm.jpg


34qqy4i.jpg


Uredno podsisane dame...

m9xh7r.jpg


Ovdje ne vazi ona "Majka Muju sisala na struju". Kod Jana sve prirodno.

idavx2.jpg


2luub79.jpg


e5mmhv.jpg


U dobrom drustvu...

jkypw4.jpg


Zlata je sve manje pa se smisljaju sofisticiranije metode potrage za istim.

2evt5dc.jpg


zircwk.jpg


"BMW Academy"

Ucionica...

28m34nt.jpg


2a5yk5h.jpg


Smjestaj...

k33lev.jpg


14t3gb9.jpg


72r6v6.jpg


2exwpbm.jpg


9rukic.jpg


n47dr4.jpg


ogauja.jpg


elb6tl.jpg


24348py.jpg


2v9xdhl.jpg


Jos malo akademije...

7167bc.jpg


wh0008.jpg


smu6fd.jpg


aad6vt.jpg


5ueova.jpg


2rc73lv.jpg


1z2iq7l.jpg


Kako je to doci na off road akademiju a ne probat staze. Ne moze to tako.

2djyq84.jpg


1fe2dy.jpg


dcv3bn.jpg


vdji8.jpg


21ot07a.jpg


20b0lt4.jpg


Na stazama ima svega. Prelasci preko vode, prepreke, duboki pijesak, kruzna staza, kamenja itd.. Uglavnom savrseno. Nakon par sati zafrkancije kod Jana te rucka i hlaaaaaaaadnog piva vrijeme je da se krene. Vec je popodne a mi imamo jos puno km do Durbana. Nije bas najugodnije voziti se Zulu podrucjem nocu.

2uhrfr8.jpg


2rlzoko.jpg


23kxa4k.jpg




slijedi nastavak.......... Kwa Zulu Natal - zemlja Zulu plemena
 
Kwa Zulu Natal - zemlja Zulu ratnika


Nakon rastanka sa Janom opet smo na drumu.

ojfjic.jpg


U malom, pretezno crnackom, mjestu Wakkerstroom srecemo Johna. On je lokalni mesar, samoprozvani trgovac nekretninama i turisticki vodic. Osebujan lik. Cini mi se da tamo nitko ne kupuje nekretnine a ni mjesto mi ne izgleda bas turisticki. Znaci, meet John the Butcher.

2vae43n.jpg


Pase pivo "ko budali triska". Black Label ili tako nekako.

21ep1cj.jpg


Ulazak u Zulu Land...

2a9e5hl.jpg


Tipicno selo Zulu plemena...


2yudegx.jpg


Tipicna kuca...

2yosgfn.jpg


Moderna varijanta...


k3lz86.jpg


Imam osjecaj da sam negdje u okolici Amsterdama. Neznam zasto?

1y8s94.jpg


Pauza..."powered by Black Label"

sfe3c1.jpg


Na putu...

wtzhfp.jpg


Mjesto velike bitke Nizozemaca i Zulu plemena. Nismo imali vremena otici do spomenika zrtvama.

ac2yqs.jpg


Vryheid...

2wn4sn4.jpg


2hduy55.jpg


Policija nas zaustavlja u mjestu Melmoth. Iako smo vozili brze, dosta su ljubazni kad cuju odakle smo. "Lets take photo"

whljx2.jpg


Na benzinskim parama po Zulu Landu...

Nakon odlaska od nase simpaticne policije ovaj zadnji dio puta za Umhlangu postaje lagana nocna mora. Posto smo se priblizili Indijskom oceanu klima poprima tropske obrise. Uz sparinu i kisu koja pocinje, lagano pada noc. Nekoliko km poslije mjesta Eshowe primjecujem kako rezerva blica vec neko vrijeme. Pokisli ko misevi odlucujemo se na autoput zadnjih 60 km. Medjutim, benzinske nema na vidiku. Silazimo s autoputa u potrazi za gorivom. Vozimo se neko vrijeme po mrklom mraku. Nakon sto Transalp zastuca protresem malo motor te pogonjeni zadnjim kapima stizemo na malu benzinsku.

Zadnje sto bi zeljeli u Juznoj Africi je ostati bez goriva u nekom od cudnih gradica Zulu Landa. Scenografiju benzinske na koju stizemo pozelio bi svaki ozbiljniji redatelj horora. Neugledna polumracna postaja u kisnoj noci ispred koje sjedi dvadesetak crnih mladica i desetak njihovih poluraspadnutih automobila ne ulijeva bas neko povjerenje. Kad smo stigli na par sekundi nastade muk. Gledaju nas ko dvojicu vanzemaljaca na cudnim vozilima. Nakon smjeska vecine momaka raspukne se taj uzasan osjecaj. Svi se smiju, propitkuju o motorima i cilju naseg puta. Dok sam tocio gorivo jedan od momaka pokazuje na GPS i pita sta je to. Nekako mu objasnim da su unutra karte koje pokazuju mjesto gdje se nalazis. Pa zasto nije upaljen?, pita. Nije upaljen jer nema karte JAR-e, odgovaram. Tip me cudno pogleda, promrmlja nesto te se okrene i ode. Ne znam Zulu ali sam po faci skuzio sto mrmlja. "Kakve budale!?" Zanimljivo je kako prvi dojam moze ostaviti pogresnu sliku. Pretpostavljate, i to tocno, nemam slika iz ove zadnje epizode. Aparata sam se sjetio dosta kasnije.

I tako, nakon dugog dana i predjenih skoro pa 900 km stizemo u Umhlangu. Mali turisticki gradic na obali Indijskog oceana, s prekrasnim pjescanim plazama, stotinama apartmana i hotela. Stizemo kasno navecer. Jedino sto preostaje hamburger je u lokalnom fast food restoranu i odlazak na spavanje.

t8q1ed.jpg


slijedi nastavak............ Durban i okolica...
 
prehebeno :mrgreen: (y)..ajmo dalje :slinavac: :naklon:..
 
Svaka Vam čast (y)
Najviše me dirnule slike "Bike hospitala-a"  :slinavac:  :mrgreen:
 
Malo je reći - fantastično.

Nego, veliš ti, bez problema dobiste vi u ruke dvije nove pile za landranje po makadamu, a?
 
Freshman said:
Malo je reći - fantastično.

Nego, veliš ti, bez problema dobiste vi u ruke dvije nove pile za landranje po makadamu, a?

da, samo moraš reći da si iz hrvatske i odmah ti daju motor koji hoćeš 
:mrgreen:
 
Durban i okolica

"Welcome to Miami of South Africa"

Umhlanga. Ovdje je sve podredjeno turizmu. Zanimljivo je da par stotina km dalje ljudi zive u plemenskoj zajednici bez struje i vode.

14jb1om.jpg


21ic3.jpg


1emhrk.jpg


244d35c.jpg


312wx2c.jpg


ru4duo.jpg


344txtz.jpg


Unutar trgovackog centra. Najveca umjetna stijena za penjanje na svijetu. Bar tako kazu. Umjetni valovi za surfere. Skate park, off road poligon i jos mnogo toga.

21b9eoh.jpg


j73gjo.jpg


Perry Yamaha Umhlanga. Mali ducancic na oko 2000 m2. Perry je inace Ivanov prijatelj...jos jedan strastveni enduro vozac.

ekp5om.jpg


2wohg1y.jpg


2r2427a.jpg


Nakon dorucka u jednom od mnogobrojnih restorancica uz plazu odlazimo u Durban.

Durban...

Najprometnija luka Afrike, veliko turisticko srediste republike te najveci grad provincije Kwa Zulu Natal. Sa skoro 3 i po milje stanovnika treci je grad u JAR-i. Godine 1824. pustolov Henry Fynn pomogne da Kralj Zulu plemena Shaka ozdravi od ozljeda zadobivenih u bitkama. U znak zahvalnosti Shaka mu dariva dio zemlje. Znao je Fynn sta radi. Desetak godina poslije Fynn u dogovoru sa ostalim bijelim facama iz okolice osniva danasnji Durban. Fynnovi i danas zive u Durbanu. Posto su ratnici Zulu plemena odbijali raditi na plantazama bijelaca, uvozili su radnu snagu iz Indije te je Durban danas srediste indijske populacije u zemlji.

Uz dobar polozaj na obali Indijskog oceana te blagu subtropsku klimu Durban postaje veliko turisticko srediste. Najvise je domacih turista iz Joburga i okolice jer mnogi imaju apartmane u i oko Durbana. Centar turizma je duga promenada The Golden Mile prepuna hotela, apartmanskih naselja i pjescanih plaza. Durban je i surferski raj posto su valovi Indijskog oceana zahvalni za tu vrstu razonode.

Stari grad...

Dosta mi je bljestavila te Ivan predlaze posjet dijelu grada gdje turisti ne zalaze, a bijeli covjek je tamo rijetka pojava. Upozorava me da sve prebacim u prednje djepove hlaca. Stara trznica. Parkiramo motore pred sam ulaz. Odmah prilazi Indijac koju tu nesto prodaje i nudi nam uslugu cuvanja motora dok smo na trznici. Pristajemo jer nemamo nekog izbora.

2ntz0cm.jpg


293vepd.jpg


Apoteka i kozmeticki salon na otvorenom. Nema kojeg ljeka nema. Nakon konzumacije pojedinih pripravaka ni Unkulunkulu vam vise ne moze pomoc.

bdqef5.jpg


Trznica iznutra. Nisu bas odusevljeni mojim slikavanjem...pa to odradjujem diskretno.

2lsbled.jpg


2s6u3gz.jpg


Jedna od boljih mesnica na trznici...

xr9i.jpg


Iznutrice u svim varijantama...


5dl0ro.jpg


Ima tu i ribe, ne brinite.

35bgmdz.jpg


Javna govornica. U punom smislu rijeci.

2rwrybl.jpg


Nakon sat vremena lutanja trznicom vracamo se po motore. Jos su tamo. Nista ne fali. Indijac ponosan. Nagradjujemo ga i krecemo za novi Durban.


Plaza. Indijski ocean. Oblacan dan nije privukao mnogo ljudi.

mubtl2.jpg


2u6iddl.jpg


2rm8pat.jpg



Setnica.

34spe74.jpg


2aenouu.jpg



Zulu narod ima urodjenu umjetnicku crtu.

11gn7eu.jpg


kdqwzm.jpg


2nbhg1s.jpg


1zxnmtz.jpg


5y6znn.jpg


2whee6h.jpg


2md2tzt.jpg



Jos jedna njihova rukotvorina...

mry6ar.jpg


2csi2dz.jpg



Durban u jos par slika...

2wc018m.jpg


1058mdu.jpg


2le5dok.jpg


14dg9qs.jpg


5wxjxg.jpg



Shaka Marine World...

29l09b9.jpg


13zu915.jpg


14aaonk.jpg


2u42fl5.jpg


50if01.jpg


11r5h83.jpg


14e87qw.jpg



Odlazimo iz Durbana u pedesetak km udaljen gradic Amanzimtoti. Tankima s lovom ne preostaje nista drugo nego pronaci nekakav posao.

Recimo u mesnici...


2irry4z.jpg


...ili za sankom nekog lokalnog bara.

dc6d5f.jpg



Amanzimtoti...

502slx.jpg


wum9s2.jpg


2ywtk6f.jpg


2qwka3l.jpg



Vecera kod Ivanovog rodjaka Bruna...velikog ljubitelja Alfe i Ducatija.

14ipssz.jpg


6jhrh5.jpg


htcwvo.jpg



Pivo se tocilo, grlo se mocilo...pa dodje vrijeme za pokret. Nazad za Umhlangu po noci.

331lnah.jpg


24mgk61.jpg


Nakon napornog dana vrijeme je za spavanje. Budjenje vec u 5 jer nas ceka dug dan s puno, puno kilometara. I meni najdrazi dio putovanja. Ponovo prava Afrika.

slijedi nastavak.......... Sani Pass, Roof of Africa, Lesoto, Drakensberg...


















 
Freshman said:
Malo je reći - fantastično.

Nego, veliš ti, bez problema dobiste vi u ruke dvije nove pile za landranje po makadamu, a?

Bez problema, na Ivanov i Dirkov brk. Svi koji imaju veze s motorima u JAR-i dobro ih znaju. Tuku se ko ce dat motor. :wink: Prava tortura tih motora tek pocinje. :mrgreen:

zx-6r said:
da, samo moraš reći da si iz hrvatske i odmah ti daju motor koji hoćeš 
:mrgreen:

ne, samo smo rekli da znamo Simonu Gotovac  :mrgreen: