UNOS NOVOG MOTOCIKLA IZ EU

Status
Not open for further replies.

Easy rider

Member
Evo....kako sam obećao, nakon odrađene procedure da detaljno opišem postupak UNOSA NOVOG motocikla.. Dakle,kad kupite motocikl u EU, ne radite uvoz nego UNOS motornog vozila,što je nešto jednostavnija procedura od uvoza. Uvoz se radi ako ste motocikl kupili i dovozite ga izvan granica EU. Dakle,naglašavam još jednom,ovo je procedura za  UNOS NOVOG MOTOCIKLA KUPLJENOG U EU
Prije UNOSA preporučujem da se raspitate u lokalnim administracijama (carina,porezna,STP) o proceduri i potrebnoj papirologiji,jer kako to kod nas često biva, može se dogoditi da kakav lokalni sheriff u svojoj kancelariji ima svoje osobno tumačenje zakona na koje ne možete baš jakoutjecati bez gubitka živaca,vremena i naposlijetku novaca. Pa se bolje pripremiti i prilagoditi unaprijed. Za UNOS motocikla, carinski broj vam nije potreban, tek na računu neka bude naznačen vaš OIB.

UNOS novog motocikla (Honda)napravio sam iz Slovenije, AS Motori / Domžale za koje imam samo riječi pohvale te im i ovim putem zahvaljujem na ažurnosti u komunikaciji (sve smo obavili preko e-maila uz tek jedan telefonski razgovor) i vrhunskoj profesionalnosti u svakom segmentu ove transakcije / kupovine. Da sad ne kvarim ovaj lijepi tekst,o našem zastupniku i prodaji osvrnut ću se na kraju !!

Dakle,krenimo redom :

1.KORAK

- Uplatite motocikl (naravno!!),dogovorite prijevoz ili sami organizirajte, te neka Vam na fakturi bude naznačeno da je 6% EU carine već uračunato u cijenu ukoliko je motocikl proizveden izvan EU. Zastupnik će Vam dati exportnu cijenu,u koju je uključeno tih 6% EU carine,a bez (u ovom SLO slučaju) DDV-a jer za NOVI motocikl porez /PDV MORATE platiti u Hrvatskoj. Uz novi motocikl prodavatelj vam mora izdati COC dokument koji vam je neophodno potreban za homologaciju i čuvajte ga kao oči u glavi te zatražite 4 original računa (carina,porezna,homologacija,registracija). Pažljivo prekontrolirajte broj šasije na svim izdanim dokumentima.
Prilikom transporta na SLO granici nitko me nije ništa pitao,dok sam na našoj granici tek pokazao račun (motocikl je bio na prikolici) uz krako čavrljanje sa policajcem o bajkerskim temama. Dakle...sve je prošlo glatko

2.KORAK

- Kad ste dovezli motocikl u HR, prvo morate napraviti HOMOLOGACIJU. Motocikl morate fizički dovesti u STP koja vrši homologaciju. Morate priložiti original račun i COC dokument koji za novi motocikl nije potrebno ovjeravati kod ovlaštenog zastupnika. Motocikl će biti pregledan od strane ovlaštene osobe,prekontrolirat će broj šasije,svjetla,gume,žmigavce,sve se mora poklapati sa COC dokumentom u kojem stoji i EU norma o ispušnim plinovima na osnovu koje će vam na carini razrezati jednu od dvije trošarine. Ako je sve prošlo u redu, ovlaštena osoba u STP će vam izdati POTVRDU O SUKLADNOSTI koja vam treba za slijedeći korak i naposlijetku za registraciju. Čuvajte original !! Trebate priložiti 70 kn biljega i uplatiti 420 kn na uplatnicu koju će vam nakon odrađenog pregleda dati u ruke.  Ovo je ujedno i najdelikatniji dio cijele unosne procedure, jer tek jedno krivo napisano slovo na COC-u može vam zakomplicirati život do boli. Sve nakon toga se svodi na *DAJ LOVU* a tu smo naravno balkanski stručnjaci za jednostavnost !!
- Sve potrebne informacije o homologaciji i STP u kojima ju možete izvršiti homologaciju možete naći na  www.hak.hr

3. KORAK

- Odlazak sa motociklom na carinu. Treba vam original račun, Potvrda o sukladnosti izdana od strane STP i popunjeni OBRAZAC 1 – Porezna prijava za obračun i plaćanje posebnog poreza na motorna vozila koju možete skinuti na : http://www.carina.hr/Dokumenti/propisi.aspx?i=15 . Motocikl morate fizički dovesti na pregled jer carinik mora pogledati motocikl i prekontrolirati broj šasije. Tamo će zaprimiti vaš *slučaj* te će nakon kontakta sa generalnim zastupnikom od njih dobiti osnovicu za razrezivanje trošarine.Plaćaju se dvije trošarine : na kubikažu i na  EURO normu ispušnih plinova, dakle za svaki motocikl individualno. To možete lako i sami izračunati nakon dobivenih podataka od zastupnika. Carina će vam izdati rješenje o trošarini na kojem stoji razrezani iznos, IBAN, te poziv na broj po kojem izvršite uplatu u banci ili preko interneta. Sa potvrdom o plaćenoj trošarini vraćate se u carinski ured gdje vam na prije dobiveno rješenje stave zeleni pečat da je trošarina plaćena. Čuvajte rješenje,trebat će vam za registraciju



Tablice za izračun trošarine :

Obujam motora u kubičnim centimetrima (cm³) 
51  do  125  2,5 %
126  do  250  3 %
251  do  400  3,5 %
401  do  600  4 %
601  do  800  4,5 %
801  do  1000  5 %
1001  do      5,5 %

Razina emisije ispušnih plinova  %
Euro III  5 %
Euro II  10 %
Euro I    15 %

4. KORAK

- Sa svim dosada skupljenim dokumentima odlazak na Poreznu upravu. Tamo će vam na osnovu originalnog računa razrezati 25% PDV-a uz prethodnu kontrolu iznosa/vrijednosti za dotični motocikl. S obzirom da je motocikl kupljen u auto-moto kući te da je novi, toleriraju čak i manji iznos za 10-15% od kataloške vrijednosti ( !!??). Barem je tako meni rečeno, ali kako to već kod nas ide, to ne znači da će neki drugi porezni ured / činovnik tumačiti i postupiti drugačije !!! Nisam imao nikakvih problema i PDV je uredno razrezan prema originalnoj fakturi i iznosu koji sam zaista i platio te se u potpunosti uklopio u izračun/budget koji sam radio prije unosa motocikla. U Poreznoj upravi će vam isprintati 3 kopije OBRAZAC – Stjecanje NPS (prijava za stjecanje novog prijevoznog sredstva iz druge države,članice EU).Nakon plaćanja dobivene uplatnice na jedan od ta 3 obrasca dobijete zeleni pečat da je PDV plaćen. Čuvajte ga,treba vam za registraciju


I TO JE TO !!!  Slijedi standardna procedura za registraciju novog motocikla,plaćanje osiguranja i sa svim dobivenim dokumentima javite se u STP.

Cijela procedura unosa trajala je 3 dana, prvi dan homologacija,drugi carina/trošarina, te treći dan Porezna uprava. Dakle ništa strašno ni dugočasno i ne trebate se bojati procedure.
S obzirom na traženu cijenu Gold Winga u Rutingu, kad sam uračunao sve troškove transporta, vinjete, pive... ušparao sam nemalih 13800 (slovima : trinaest tisuća osamsto) kuna.

Prvotno sam motor htio kupiti u Rutingu, no njihovo 10-et dnevno ignoriranje (da, dobro ste pročitali !!) na moje upite za motor vrijednosti 30 + tisuća EUR-a, a potom neprofesionalno,amatersko i diletantsko ponašanje te nemalo napuhavanje cijene i pokušavanje od mene kao kupca napraviti jelena zaista nisam mogao progutati. Čak i nakon *uspostavljenog kontakta*  te potom četverodnevnog piljarenja sa cijenom (pari da kupujem kumpire na pijaci),te kad sam i pristao na zadnju ponuđenu cijenu, nisu bili u stanju ni ponudu poslati na vrijeme kako je bilo dogovoreno i to je bila kap koja je zaista prelila čašu.Dakle,u 14 dana nisu mi uspjeli prodati motor !!  Sa SLO zastupnikom,sve sam riješio u 45 minuta !! Jedan telefonski razgovor, 3 izmijenjena maila u slijedećih pola sata i motor je bio rezerviran,a kapara plaćena.Cijenu uvoza iz Slovenije izračunao sam prilično točno, razlika je u konačnici tek 500-tinjak kuna,što se u stvari svelo na tečajne razlike tokom 20-ak dana od kapare do plaćanja ostatka i preuzimanja motocikla. Toliko o hrvatskoj profesionalnosti. Nažalost....

DAKLE, S OBZIROM NA UŠTEĐENI IZNOS,HVALA RUTINGU NA TOTALNOM AMATERIZMU I NESPOSOBNOSTI !!

I na kraju,želio bih svima poručiti da se nedate vozati od strane naših zastupnika po pitanju cijene jer Slovenija,Italija i ostale susjedne zemlje zaista su blizu a trošak transporta minimalan. Sve je lako staviti na papir i usporediti cijene.

Nadam se da sam sa ovim tekstom barem ponekom forumašu odgovorio na pitanja koja su se i meni nametala prije,a i poslije odluke o kupovini u Sloveniji.

Sretno svima u kupovini novih ljubimaca
 
Update, nove trošarine, izvor Moto Puls.

Trošarine od 01.01.2017.:

Trošarine se više ne obračunavaju u postotku prema vrijednosti vozila kao 2016., već u koeficijentu prema zapremini što u bitnome mijenja na stvari. 

Novi zakon kaže da se posebni porez na motorna vozila od sada plaća prema izrazu PP = (O x KO), u kojem je: PP – posebni porez u kunama, O – obujam motora u kubičnim centimetrima prema Tablici, a KO – koeficijent obujma motora prema Tablici 4 koji se uvećava ovisno o razini emisije ispušnih plinova na način da se za razinu emisije ispušnih plinova: EURO III uvećava za 5, EURO II uvećava za 10 i EURO I uvećava za 15.

Tablica – obujam motora

Obujam motora:
51 do 125        KO 4
126 do 300      KO 6
301 do 700      KO 7
701 do 1000    KO 8
1001 i preko    KO 10


Primjeri izračuna novog PP:

Navest ćemo par primjera. Dakle, za motocikl od 600 ccm koji ima Euro 3 normu pomnožite koeficijent 12 (7 prema obujmu + 5 za Euro normu) sa 600, što iznosi ukupno 7.200 kn. Ako taj motocikl ima novu  Euro IV normu onda zapreminu pomnožite samo s koeficijentom 7 što iznosi 4.200 kn, jer za Euro 4 motocikle nije propisano uvećanje.

Za motocikl od 249 ccm i Euro IV poseban porez iznosi 1.494 kn. (249 x 6). Kada bi taj motocikl bio, recimo, starije tehnologije i EURO III norme trošarina bi iznosila 2.739 kn (149 x 11)

Motocikl od npr. 1.290 ccm ima trošarinu od 12.900 kn za Euro IV normu (1.290x10) ili 19.350 za Euro III normu (1.290x15).
 
mate said:
Update, nove trošarine, izvor Moto Puls.

Trošarine od 01.01.2017.:

Trošarine se više ne obračunavaju u postotku prema vrijednosti vozila kao 2016., već u koeficijentu prema zapremini što u bitnome mijenja na stvari. 

Novi zakon kaže da se posebni porez na motorna vozila od sada plaća prema izrazu PP = (O x KO), u kojem je: PP – posebni porez u kunama, O – obujam motora u kubičnim centimetrima prema Tablici, a KO – koeficijent obujma motora prema Tablici 4 koji se uvećava ovisno o razini emisije ispušnih plinova na način da se za razinu emisije ispušnih plinova: EURO III uvećava za 5, EURO II uvećava za 10 i EURO I uvećava za 15.

Tablica – obujam motora

Obujam motora:
51 do 125        KO 4
126 do 300      KO 6
301 do 700      KO 7
701 do 1000    KO 8
1001 i preko    KO 10


Primjeri izračuna novog PP:

Navest ćemo par primjera. Dakle, za motocikl od 600 ccm koji ima Euro 3 normu pomnožite koeficijent 12 (7 prema obujmu + 5 za Euro normu) sa 600, što iznosi ukupno 7.200 kn. Ako taj motocikl ima novu  Euro IV normu onda zapreminu pomnožite samo s koeficijentom 7 što iznosi 4.200 kn, jer za Euro 4 motocikle nije propisano uvećanje.

Za motocikl od 249 ccm i Euro IV poseban porez iznosi 1.494 kn. (249 x 6). Kada bi taj motocikl bio, recimo, starije tehnologije i EURO III norme trošarina bi iznosila 2.739 kn (149 x 11)

Motocikl od npr. 1.290 ccm ima trošarinu od 12.900 kn za Euro IV normu (1.290x10) ili 19.350 za Euro III normu (1.290x15).
kak je mene PPMV izasel 2800 kn za motocikl od 599 ccm euro 3 iz 2012.? Falija si umanjenje za starost
 
Detaljno opisani koraci o tome kako kupiti, unijeti i registrirati motocikl iz EU. Post je baziran na vlastitom iskustvu od ožujka 2019. godine te se radi o unosu iz Njemačke. Većina ovog vrijedi i za ostale države EU, s tim da neke države poput Italije nemaju probne tablice za strane državljane pa to limitira opcije transporta motocikla. Detaljno su opisani potrebni dokumenti i redoslijed pribavljanja.  :wink:
Tema o unosu motocikla iz EU ( https://www.motori.hr/forum/index.php?topic=225013.0 ) je preduga i prenepregledna pa ovdje imate sve bitno skraćeno.

1. Pronaći motocikl koji želite kupiti na oglasnicima
Autoscout za EU - https://www.autoscout24.com/ (ne koristite hrvatsku verziju jer ne pretražuje motocikle)
Mobile za Njemačku- https://www.mobile.de/
Subito za Italiju - https://www.subito.it/
Avto za Sloveniju - https://www.avto.net/
Cijena: 0 HRK.


2. Kontaktirati prodavatelja motocikla s upitom o motociklu
Oba navedena oglasnika nude opciju kontakta u vidu poruke prodavaču, ali, ukoliko je oglašen i kontakt broj, sugeriram Whatsapp, Viber, Telegram i/ili slične aplikacije. Topla preporuka je da vam prodavatelj snimi video gdje okruži motor (tzv. walkaround) s posebnim kadrovima mjesta koja bi mogla biti problematična i/ili oštećena. Poželjno je da znate njemački jezik, ali očito nije uvjet jer sam ja svoj motocikl kupio zahvaljujući Google Translate-u ( https://translate.google.hr/?hl=hr#view=home&op=translate&sl=hr&tl=de ).  :mrgreen:
Cijena: 0 HRK.


3. Sklopiti kupoprodajni ugovor (ili račun), dogovoriti način plaćanja i transporta motocikla natrag u RH
Kupoprodajni ugovor možete sastaviti dvojezično (dajem svoj primjerak u prilozima) - njega potpisujete s prodavateljem, odnosno fizičkom osobom (ne mora biti ovjeren). Račun ćete dobiti ukoliko ste motocikl kupili u tvrtci, odnosno pravnoj osobi.
Što se tiče plaćanja motocikla, danas možete preko internet bankarstva prebaciti iznos u eurima na drugi IBAN za nekakvih 2-3 minute s vlastitog mobitela. Provjerite unaprijed s vlastitom bankom, ali za HPB znam da možete platiti u eurima čak i s tekućeg računa u kunama (ne treba vam devizni račun). Za ove koji vole "old school" i nose gotovinu sa sobom nema problema osim ako prolazite preko granica van EU (za što do Njemačke ne bi trebali). U tom slučaju gotovinu veću od 10.000€ trebate prijaviti ( https://gov.hr/moja-uprava/aktivno-gradjanstvo-i-slobodno-vrijeme/na-putovanju/unos-i-iznos-novca/1632 ).
Što se tiče transporta motocikla, tu isto postoji više opcija; možete uzeti kombi/prikolicu i ići gore samostalno pokupiti motocikl, platiti da vam ga neki prijevoznik dovede ili ga voziti natrag.
Ukoliko motocikl vozite u kamionu/prikolici/kombiju za gladak prelazak granica trebate imati original njemačke prometne dozvole motocikla te međunarodni tovarni list (CMR) koji možete kupiti u Narodnim Novinama. Za vožnju motocikla natrag vam trebaju probne (zoll) tablice koje morate izvaditi u Njemačkoj.
Ja sam svoj motocikl tranportirao preko prijevoznika (snijeg je padao u veljači) koji ga je ukrcao na kamion s rampom te mi je za udaljenost Leipzig Zagreb uzeo 450€. Možda se može dogovoriti i jeftinije, ali meni je već bilo dosta čekanja, a gospodin ga je doveo za 2 dana od mog poziva. Za udaljenosti i rute možete koristiti Google Maps ( https://www.google.com/maps ).
Cijena: X HRK motocikl + X HRK transport.


4.Izdavanje potvrde proizvođača
Da bi mogli motocikl homologirati u RH treba vam potvrda proizvođača o tehničkim specifikacijama vašeg motocikla. Po iskustvima drugih - nekima su priznali i CoC (Certificate of Conformity), ali ga prodavatelj mog motocikla nije imao pa sam zvao ovlaštenog uvoznika da mi izda potvrdu proizvođača.
Popis ovlaštenih uvoznika koji izdaju potvrde proizvođača možete naći na:
https://www.hak.hr/vozila/homologacija/popis-ovlastenih-dobavljaca/
Ukoliko uvoznika za vašu marku nema, zahtjev za potvrdom proizvođača podnosite Državnom zavodu za mjeriteljstvo pri CVH (sve u linku poviše).
Ja sam unosio Suzukija pa je to išlo super glatko s Novemom ( https://novema-nova.hr/homologacije ).
Za izdavanje potvrde proizvođača vam trebaju njemačke prometne dozvole s jasno vidljivim brojem šasije (VIN).
Cijena: Oko 300-400 HRK.


5.Homologacija tj. izdavanje potvrde o sukladnosti
Kada dođete s motociklom u lijepu našu, morate ga odvesti u stanicu za tehnički pregled da oni utvrde kako je to motocikl, a ne nosač aviona.
Više o homologaciji možete naći na:
https://www.hak.hr/vozila/homologacija/
Popis stanica za tehnički pregled koje rade homologaciju možete naći na:
https://www.hak.hr/vozila/homologacija/popis-ispitnih-mjesta/
Za homologaciju morate dovesti motocikl (trebaju ga fotografirati) te donijeti račun tj. kupoprodajni ugovor (ne mora biti ovjeren), original njemačke prometne dozvole, potvrdu proizvođača iz prethodnog koraka te osobnu iskaznicu. Dobit ćete potvrdu gdje je netko u principu prepisao podatke iz potvrde proizvođača. Kontrolirajte da je sve točno prepisano!
Cijena: 412,50 HRK.


6. Plaćanje poreza (PPMV - posebni porez na motorna vozila)
S kupoprodajnim ugovorom, original njemačkim prometnim dozvolama, potvrdom o sukladnosti (homologacijom) i njihovim fotokopijama idete u svoju carinsku ispostavu gdje podnosite zahtjev za plaćanjem PPMVa. PPMV možete tražiti da vam se odredi po procjeni (potrebno dovesti motocikl) ili po brzom postupku (nije potrebno dovesti motocikl). Isti je potrebno platiti 15 dana od unosa motocikla u RH. Datum koji vam se gleda je onaj s kupoprodajnog ugovora/računa ili tovarnog lista. Jednom podnesen zahtjev je nemoguće povući i kada vam izdaju rješenje imate 15 dana za plaćanje inače slijedi ovrha! Nakon plaćanja rješenja, isprintajte potvrdu uplate (ili kopija uplatnice) te idete po pečat koji vam udru na rješenje kao dokaz o uplati. Za motocikle možete uplatiti i unaprijed pa kad vas zovu da dođete po rješenje odmah im priložite dokaz uplate da vam ga pečatiraju.
Uplatu u iznosu PPMVa za vaš motocikl uplaćujete na:
DRŽAVNI PRORAČUN RH
IBAN: HR1210010051863000160
Model: HR 68
Poziv na broj: 1147-vaš OIB
Točan iznos (u lipu  :mrgreen: ) možete unaprijed provjeriti na:
https://carina.gov.hr/pristup-informacijama/propisi-i-sporazumi/trosarinsko-postupanje/dodatne-informacije-o-trosarinama-i-posebnim-porezima/posebni-porez-na-motorna-vozila-3650/informativni-kalkulator-za-izracun-ppmv-a/4838
Postoji i elektronički zahtjev dostupan na:
https://e-carina.carina.hr/ppmv/
NAPOMENA! Isti u vrijeme pisanja teme nije bio moguć jer navodno u RH taj oblik elektroničkog potpisa još nije usklađen sa svim službama tako da ne trošite vrijeme na to, odite s fizičkim papirima u carinsku ispostavu.
Cijena: X HRK po PPMV kalkulatoru.


7. Tehnički pregled i registracija
S pečatiranim rješenjem o PPMVu, potvrdom o sukladnosti (homologacijom), kupoprodajnim ugovorom/računom, njemačkim prometnim dozvolama, osobnom iskaznicom i motociklom idete na stanicu za tehnički pregled kako bi obavili tehnički pregled i registrirali motocikl.
Ukoliko ste motocikl kupili od privatne, a ne od pravne osobe morate platiti upravnu pristojbu prije registracije (nekadašnjih 5% na prijenos vlasništva). Točan iznos (opet u lipu  :mrgreen: ) možete izračunati iz tablice s:
https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2017_12_129_2953.html
Uz to trebate platiti i osiguranje (koje varira ovisno o zapremini motocikla), izdavanje nove prometne dozvole i registarskih pločica te registraciju.
Cijena: 127,51 HRK tehnički + X HRK osiguranje + X HRK registracija (+X HRK upravna pristojba ako imate ugovor, a ne račun).
 
Status
Not open for further replies.