Dalje napisano vrijedi za sve vrste vozila na motorni pogon koji se stvaljaju u promet i podložni su tehničkom pregledu i registraciji.
Od 2012 izglasan je novi zakon o prometu na cestama koji je stupio na snagu danom kada smo postali punopravna članica EU. U tom zakonu naravno definirano je i sve o gumama. Po starom zakonu, vlasnik vozila mogao je mijenjati dimenzije gume kao i veličinu felgi u odnosu na originalne, te zatražiti upis istih u prometnu dozvolu, ukoliko su bile po pitanju visine i širine unutar +/- 2% u odnosu na originalne gume.
Po novom zakonu stvario su bitno drukčije. Na vozilu se smiju koristiti isključivo dimenzije guma koje je homologirao sam proizvođać i niti jedne druge. Ukoliko se na vozilu nalazi guma koja po dimenzijama nije homologirana od strane proizvođaća, vozilo se smatra tehnički neispravnim sa svim pravnim posljedicama koje sto sa sobom nosi ( može se isključiti iz prometa, nemože proći tehnički pregled, kasko nije obvezan isplatiti štetu, ukoliko dođe do prometne sa teškim ozljedama ili ne daj bože smrtnim, bez obzira tko je kriv, kazne i odgovornost je prevelika da bi se riskiralo sa tim , itd.. )
Kada su motori u pitanju u 99% slučajeva nema izbora nego je homolgirana samo jedna dimenzija. Tuono je jedan od rijetkih motora ( u principu ja se trenutno ne mogu sjetiti niti jednog drugog ) za kojeg je tvornica kada je zadnja felga u pitanju homologirala više dimenzija. Koliko ja znam , homologirane su tri , 180/55-17, 190/50-17 te 190/55-17. Dovoljno je otići kod bilo kojeg ovlaštenog servisera Aprilie, oni će izvući specifikacije sa tvorničkih stranica , udriti pečat, i sa tim papirom se ode na tehnički i oni moraju dodatnu dimenziju upisati u prometnu dozvolu.
Kod auta je drukčija priča. Kod 99% auta, propisano je nekoliko dimenzija felgi u colima, te za svaku veličinu felge po nekoliko dimenzija.
Tu treba naglasiti da kada se kupuju felge koje su veće ili manje od trenutno upisane dimenzije u prometnoj, pametno je kupiti felge koje imaju homologaciju proizvođaća da su namijenjene za ugradnju na točno to auto ( model, godište, ugrađeni motor ). Homologaciju je dužan izdati i ovjeriti, skupa sa računom, onaj koji prodaje felge. Ukoliko to nije u mogućnosti, onda mora unaprijed o tome upozoriti kupca i obrazložiti što to vuče sa sobom . Poanta je u tome da vi kada dođete na tehnički i umjesto 205/55-16 tražite da se upiše 225/45-17 , provjeriti će se da li je ta dimenzija homologirana za to auto. Ako je nema problema. Međutim vi je nemožete montirati na felgu 16" što znaći da ste ih već promijenili ili namjeravate, i samim time naknadno montirana felga mora takođe imati himologaciju i atest da je namijenjena za ugradnju na to i to auto.
Ovo je na papiru. Problem je u tome što je zakon na snazi, a osoblje na tehničkom pregledu nije dovoljno upućeno u to , niti im se omogućila kvalitetna baza podataka za provjeravanje. Sve ovo što sam naveo, kao i TUV homologacije su dostupne putem interneta itd... Međutim, većina njih se još en snalazi , ili ih nije briga i onda kada dođete na tehnički su problemi. Ono što bi oni morali znati bolje od vas , vi im na kraju morate dokazivati.
Ja sam prošle godine došao na tehnički sa novim Supercorsama SP. Normalno, kada je vidio šaru odmah mi je u startu kazao da neću proći tehnički. Osim toga , u papirima je pisalo da je dimenzija prednje gume 120/70-17 a zadnje 120/70-17. Original je zadnja 160/60-17, a na motoru je fizički bila 180/55-17
. Maltretira me je pola sata i nije bilo šanse da me pusti na tehničkom. Na kraju sam je njega matretira sat i šefa mu pola sata, prošao tehnički i još su mi upisali 180/55-17 za zadnju