Upis dodatne dimenzije gume

>>1. Ako donesem potvrdu proizvođača da mogu i te gume ići, da se bez problema upiše u prometnu
2. A šta mi to treba, kao da će mi netko kontrolirati gume.



Recimo, ako padnes, imas kasko, dodje murja na uvidjaj da se napravi izvjestaj za osiguranje, murja ti utvrdi kako nemas  upisane gume ili vozis gume koje nisu predvidjene za tvoj motorkotac, osiguranje ti nece platiti stetu.


 
već sam pisao o tome na forumu da mi je prijatelj u njemačkoj imao izletanje sa motorom koji je bio pod garancijom i kaskom ali mu nisu htjeli isplatit štetu na motoru jer je vještak utvrdio da gume koje ima na motoru nisu upisane u knjižicu.na motoru je imao 200 a u papirima je pisalo 190.(R1)i tako sam ja zaradio brdo djelova jako jeftino  :D :D
 
Danas na tehničkom (Osijek, euroherc) pitam lika što radi da li se mogu upisati gume druge dimenzije od serijske ugradnje i kaže on za motocikl ne. Pitam ga još triput na nekoliko načina jer sam mislio da ne razumije što mu govorim i odgovor je bio isti.
 
Meni uredno piše pod napomena- dodatne gume 190/50 R17, isto tako i za boju- crna s efektom, znači kod nas u ZBK se može  (y)
 
Dalje napisano vrijedi za sve vrste vozila na motorni pogon koji se stvaljaju u promet i podložni su tehničkom pregledu i registraciji.

Od 2012 izglasan je novi zakon o prometu na cestama koji je stupio na snagu danom kada smo postali punopravna članica EU. U tom zakonu naravno definirano je i sve o gumama. Po starom zakonu, vlasnik vozila mogao je mijenjati dimenzije gume kao i veličinu felgi u odnosu na originalne, te zatražiti upis istih u prometnu dozvolu, ukoliko su bile po pitanju visine i širine unutar +/- 2% u odnosu na originalne gume.

Po novom zakonu stvario su bitno drukčije. Na vozilu se smiju koristiti isključivo dimenzije guma koje je homologirao sam proizvođać i niti jedne druge. Ukoliko se na vozilu nalazi guma koja po dimenzijama nije homologirana od strane proizvođaća, vozilo se smatra tehnički neispravnim sa svim pravnim posljedicama koje sto sa sobom nosi ( može se isključiti iz prometa, nemože proći tehnički pregled, kasko nije obvezan isplatiti štetu, ukoliko dođe do prometne sa teškim ozljedama ili ne daj bože smrtnim, bez obzira tko je kriv, kazne i odgovornost je prevelika da bi se riskiralo sa tim , itd.. )

Kada su motori u pitanju u 99% slučajeva nema izbora nego je homolgirana samo jedna dimenzija. Tuono je jedan od rijetkih motora ( u principu ja se trenutno ne mogu sjetiti niti jednog drugog ) za kojeg je tvornica kada je zadnja felga u pitanju homologirala više dimenzija. Koliko ja znam , homologirane su tri , 180/55-17, 190/50-17 te 190/55-17. Dovoljno je otići kod bilo kojeg ovlaštenog servisera Aprilie, oni će izvući specifikacije sa tvorničkih stranica , udriti pečat, i sa tim papirom se ode na tehnički i oni moraju dodatnu dimenziju upisati u prometnu dozvolu.

Kod auta je drukčija priča. Kod 99% auta, propisano je nekoliko dimenzija felgi u colima, te za svaku veličinu felge po nekoliko dimenzija.
Tu treba naglasiti da kada se kupuju felge koje su veće ili manje od trenutno upisane dimenzije u prometnoj, pametno je kupiti felge koje imaju homologaciju proizvođaća da su namijenjene za ugradnju na točno to auto ( model, godište, ugrađeni motor ). Homologaciju je dužan izdati i ovjeriti, skupa sa računom, onaj koji prodaje felge. Ukoliko to nije u mogućnosti, onda mora unaprijed o tome upozoriti kupca i obrazložiti što to vuče sa sobom . Poanta je u tome da vi kada dođete na tehnički i umjesto 205/55-16 tražite da se upiše 225/45-17 , provjeriti će se da li je ta dimenzija homologirana za to auto. Ako je nema problema. Međutim vi je nemožete montirati na felgu 16" što znaći da ste ih već promijenili ili namjeravate, i samim time naknadno montirana felga mora takođe imati himologaciju i atest da je namijenjena za ugradnju na to i to auto.

Ovo je na papiru. Problem je u tome što je zakon na snazi, a osoblje na tehničkom pregledu nije dovoljno upućeno u to , niti im se omogućila kvalitetna baza podataka za provjeravanje. Sve ovo što sam naveo, kao i TUV homologacije su dostupne putem interneta itd... Međutim, većina njih se još en snalazi , ili ih nije briga i onda kada dođete na tehnički su problemi. Ono što bi oni morali znati bolje od vas , vi im na kraju morate dokazivati.

Ja sam prošle godine došao na tehnički sa novim Supercorsama SP. Normalno, kada je vidio šaru odmah mi je u startu kazao da neću proći tehnički. Osim toga , u papirima je pisalo da je dimenzija prednje gume 120/70-17 a zadnje 120/70-17. Original je zadnja 160/60-17, a na motoru je fizički bila 180/55-17  :mrgreen:. Maltretira me je pola sata i nije bilo šanse da me pusti na tehničkom. Na kraju sam je njega matretira sat i šefa mu pola sata, prošao tehnički i još su mi upisali 180/55-17 za zadnju  :mrgreen:
 
pozz.
ja koliko sam skuzio citavu situaciju, homologizaciju guma ne rade proizvodjaci auta/motora, vec proizvodjaci guma.
ista je stvar sa, za primjer, braking wave diskovima, koje ja imam na VTR, u papirima homologizacije nigdje se ne spominje honda, samo braking, koji je te diskove testirao na VTR-u.
Doduse, tako je ovdje, e sad je sve ovisno od zakona u pojedinoj drzavi.


 
I da i ne. Homologaciju dimenzija guma radi proizvođać motora ili auta. A homologaciju guma po modelu radi proizvođać guma. Dakle, jedan Pirelli će raditi homologaciju da Diablo, Diablo Rosso II, Angel GT itd... može ići na taj i taj motor, ali u dimenziji koju je homologirao proizvođać motora.
Tu se prvenstveno radi da li indeksi nosivosti i brzine na gumi, pokrivaju maksimalne performanse i težinu koju motor ima.


Što se tiče ostalih aftermarket dijelova kao diskova što si naveo, ista stvar kao u slučaju felgi u primjeru koji sam je naveo, homologaciju radi proizvođać dijelova.
 
Sjecam se price sa jednog njemackog Kawa foruma kad je Michelin PR3 dosao na trziste (prije par godina).
Rijetko koji model Kawe je u Njemackoj smio koristit tu gumu bez obzira na ispravnu dimenziju.
Tako je bio slucaj da jedan ZZR1400 smije koristit Pilot Power, ali ne i Pilot Road 3 sto je nonsens, al eto..
Kod njih je, dakle, osim same dimeznije bitan i model gume
Nadam se samo da i kod nas nece bit tako  :mrgreen:
 
Moguce je da je kawasaki vezao taj model za posebnu marku i tipu gume.
Za primjer je Tuono iz teme, on, npr., nije vezan za marku i tipu.


Edit: Opet tvrdim da homologizaciju ne radi proizvodjac motorkotaca/auta, jer on moze ugraditi samo onu gumu koja postoji na trzistu, ali ne i onu koja ce tek izaci.
za mene jedini logicni slijed stvari.
 
Znači ja za svoj husaberg ne mogu upisat 160 stražnju gumu jer se serijski isporučivao sa 150...  :?

Dobro jel ima netko kakvu za bacit 150tku za proći tehnički  :mrgreen:
 
bimba said:
Dalje napisano vrijedi za sve vrste vozila na motorni pogon koji se stvaljaju u promet i podložni su tehničkom pregledu i registraciji.

Od 2012 izglasan je novi zakon o prometu na cestama koji je stupio na snagu danom kada smo postali punopravna članica EU. U tom zakonu naravno definirano je i sve o gumama. Po starom zakonu, vlasnik vozila mogao je mijenjati dimenzije gume kao i veličinu felgi u odnosu na originalne, te zatražiti upis istih u prometnu dozvolu, ukoliko su bile po pitanju visine i širine unutar +/- 2% u odnosu na originalne gume.

Po novom zakonu stvario su bitno drukčije. Na vozilu se smiju koristiti isključivo dimenzije guma koje je homologirao sam proizvođać i niti jedne druge. Ukoliko se na vozilu nalazi guma koja po dimenzijama nije homologirana od strane proizvođaća, vozilo se smatra tehnički neispravnim sa svim pravnim posljedicama koje sto sa sobom nosi ( može se isključiti iz prometa, nemože proći tehnički pregled, kasko nije obvezan isplatiti štetu, ukoliko dođe do prometne sa teškim ozljedama ili ne daj bože smrtnim, bez obzira tko je kriv, kazne i odgovornost je prevelika da bi se riskiralo sa tim , itd.. )

Kada su motori u pitanju u 99% slučajeva nema izbora nego je homolgirana samo jedna dimenzija. Tuono je jedan od rijetkih motora ( u principu ja se trenutno ne mogu sjetiti niti jednog drugog ) za kojeg je tvornica kada je zadnja felga u pitanju homologirala više dimenzija. Koliko ja znam , homologirane su tri , 180/55-17, 190/50-17 te 190/55-17. Dovoljno je otići kod bilo kojeg ovlaštenog servisera Aprilie, oni će izvući specifikacije sa tvorničkih stranica , udriti pečat, i sa tim papirom se ode na tehnički i oni moraju dodatnu dimenziju upisati u prometnu dozvolu.

Kod auta je drukčija priča. Kod 99% auta, propisano je nekoliko dimenzija felgi u colima, te za svaku veličinu felge po nekoliko dimenzija.
Tu treba naglasiti da kada se kupuju felge koje su veće ili manje od trenutno upisane dimenzije u prometnoj, pametno je kupiti felge koje imaju homologaciju proizvođaća da su namijenjene za ugradnju na točno to auto ( model, godište, ugrađeni motor ). Homologaciju je dužan izdati i ovjeriti, skupa sa računom, onaj koji prodaje felge. Ukoliko to nije u mogućnosti, onda mora unaprijed o tome upozoriti kupca i obrazložiti što to vuče sa sobom . Poanta je u tome da vi kada dođete na tehnički i umjesto 205/55-16 tražite da se upiše 225/45-17 , provjeriti će se da li je ta dimenzija homologirana za to auto. Ako je nema problema. Međutim vi je nemožete montirati na felgu 16" što znaći da ste ih već promijenili ili namjeravate, i samim time naknadno montirana felga mora takođe imati himologaciju i atest da je namijenjena za ugradnju na to i to auto.

Ovo je na papiru. Problem je u tome što je zakon na snazi, a osoblje na tehničkom pregledu nije dovoljno upućeno u to , niti im se omogućila kvalitetna baza podataka za provjeravanje. Sve ovo što sam naveo, kao i TUV homologacije su dostupne putem interneta itd... Međutim, većina njih se još en snalazi , ili ih nije briga i onda kada dođete na tehnički su problemi. Ono što bi oni morali znati bolje od vas , vi im na kraju morate dokazivati.

Ja sam prošle godine došao na tehnički sa novim Supercorsama SP. Normalno, kada je vidio šaru odmah mi je u startu kazao da neću proći tehnički. Osim toga , u papirima je pisalo da je dimenzija prednje gume 120/70-17 a zadnje 120/70-17. Original je zadnja 160/60-17, a na motoru je fizički bila 180/55-17  :mrgreen:. Maltretira me je pola sata i nije bilo šanse da me pusti na tehničkom. Na kraju sam je njega matretira sat i šefa mu pola sata, prošao tehnički i još su mi upisali 180/55-17 za zadnju  :mrgreen:

Bimba, temeljit kao i uvijek! (y)

Ako smijem pitati vezano uz šaru - Supercorsa SP - jeli bila potrošena ili se je djelatniku STP-a "učinilo" da to nije cestovna guma? Hvala.
 
mislis kada bi ovo isprintao, preveo na hrvatski i prikazao u ustanovi za tehnichki pregled vozila?
ne znam.
ali vrijedi pitati, prije bilo kakvog dodatnog i bezpotrebnog troska.
 
bimba said:
Dalje napisano vrijedi za sve vrste vozila na motorni pogon koji se stvaljaju u promet i podložni su tehničkom pregledu i registraciji.

Može jedno pitanje pošto si dobro shvatio ovo!

Ja imam upisanu dimenziju gume u knjižici, 180 je serijska, a meni je upisana i 190! Ja sam odjavio motor i knjižice su poništene, dal će mi to vrijedit i sad na novim kad idem ponovno na registraciju? Ili mi ponište, i moram ponovo upisivat?
 
Gdje se na Pirelli-jevim stranicama može skinuti taj dokument sa homologacijom?
Vidim da je Diablo Rosso II preporučen za Tuono u dimenzijama 190/50-17 i 190/55-17
j8mr.png
 
pozz Catevs,
Kada je stranica na engleskom nestane link za snimanje *.pdf fajla, evo na njemackom ako ti moze sto pomoci
http://www.pirelli.com/tyre/downloadPdf.htm?homologationId=793726&homeStateLocale=de_DE&homeSiteLocale=de/de
*.pdf ima 5 stranica sa svim pirelli i metzeler sto mogu na tuono fighter.
pozz


Edit: Link na engleskoj stranici je izostvaljen, vjerovatno zato sto svaka zemlja ima svoj zakon za upis razlicitih dimenzija.
        Da me ne bi sanjao, prvo pitaj pa onda se izlazi trosku.
:)
 
Zahvaljujem.
Budem sutra otišao na tehnički pa da vidim šta će reći

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

 
u njemackoj su motori vezani za proizvodjaca guma i za model gume. Vece dimenzije guma se mogu staviti, ali to treba odraditi preko tehnickog pregleda, TÜV-a, i unosi se u prometnu. U svici nisu vezani za marku gume, i smije se staviti, veca/manja dimenzija, ali samo do 10 % diferencije u odnosu na original
 
Vrtimo se u krug sa nekim stvarima.

Prvo da se razumijemo, ovo je trenutno što se tiče HR prijelazno razdoblje, odnosno novi zakon je na snazi, a teh.pregledu neki su upučeni do kraja neki ne, kao što je po običaju kod nas, neki zakon tumače kako treba, neki krivo itd... Tako da je u idučih godinu dana sve moguće, na jednom tehničkom kada su gumu, dimenzije, stanje istih itd.. će se proći na nekom ne. Znaju da za upis treba homolgacija, neko će znati da treba od proizvođaća motora, neko će upisati na osnovu papira proizvođaća guma itd...
Međutim, kad tad će stvari doći na svoje, a netko će onda ponukan iskustvom nekog prije popušit.

Ono što želim kazati, ako ćemo gledati striktno slovo zakona stvari stoje ovako.

Slučaj 1
Aprilia Tuono 2006.
Gume su 120/70-17 i 180/55-17, a želi se nazad montirati 190/55-17, odnosno upisati ista kao dodatna dimenzija u prometnu
Potvrda ili homologacija izdana od strane proizvođaća motora , odnosno ovlaštenog distributera sa pečatom i potpisom na kojoj jasno piše da se nazad može koristiti 190/55-17, problem riješen i upisuje se dimenzija odnosno prolazi tehnički

Slučaj 2
Honda CBF1000 2007 godište
U papirima kao i na motoru stoji da su gume prve ugradnje i homologirane za taj motor sljedeće:
Michelin Pilot Road
Bridgestone BT-57
Dolazi se na tehnički sa motorom i na njemu je Pirelli Angel ST. Razlog je u tome što ne želim voziti na gore dvije navedene nego baš na ovoj, ili drugi razlog, a to je da se iste više ne proizvode pa sam prisiljen staviti nešto drugo.
Vadim sa službene stranice proizvođaća guma ( primjer je u nekoliko postova poviše ), potvrdu da je Angel ST homolgiran na zahtjev proizvođaća od nadležnih instutucija, te da se kao takav može koristiti na mom motoru. Problem riješen i prolazi se tehnički pregled.

Prvi slučaj je zakonska obveza kod nas po novom zakonu. Drugi slučaj ne ( U njemačkoj recimo da i to je ostavljeno svakoj državi da uredi kako želi ). Zakon kod nas za sada ne propisuje koje se gume ( proizvođaći i modeli ) smiju koristiti na motoru, nego je to ostavljeno na izbor vlasniku sve dok ugrađene gume po indeksu nosivosti i brzine odgovaraju tvornički ugrađenim gumama.
Ovdje prvenstveno govorim za EU, ostale zemlje imaju različite zakone.