Variomat...

aprilliaaa

Well-known member
kako se kroz neke teme stalno provlaće pitanja o variomatima, njegovom radu, koji je za preporučiti, o postavkama itd. mislim da bi se ovde kroz ovu temu moglo skoncetrirati sva ta priča :wink:
jedino bi molija da prevagu imaju osobna iskustva ljudi na svojim skuterima i da ljudi koji su u sukobu interesa ovde ne vode glavnu riječ.
 
prije svega, malossi je puno zastupljeniji od polinija u hrvatskoj, tj. ima ga na svakom cosku, dok polini drze gigant (kolko ga sad vise drze, ne znam), ami trade i jos mozda 2 ducana
variomat je svakak "best buy" dio za skuter, pogotovo ako imas problema sa prijenosom, a kod stavljanja kita, auspuha to i je najcesci i najveci problem
on rjesava tu "rupu" izmedu 40 i 60 kmh, daje linearnije ubrzanje, nesto vecu kranju brzinu
postavke variomata su za svaki skuter drugacije, a ovisi i o ostalim dijelovima ( koji kit - friziran ili ne, auspuh, koji centralni feder i tak)

 
na dva svoja skutera sam imao malossi variomat, a prvo dojmovi s atlantica 500.
na njega sam bio stavio samo variomat multivar 2000, bez cenntralnog federa kumpluga. pararelno s njim ugradio sam i leovinci top.
razlika od originala je bila evidentna, rekao bi 10-15 % bolja ubrzanja. kvaliteta neupitna, pad perfomansi od servisa do servisa neprimjetna. čišćenje samo u servisnim intervalima svakih 6000 km, a izgled rolica bez ikakvih vidljivih deformacija i kad sam ih mjenjao. kako je vrijeme odmicalo a ja skut nisam štedio, došlo je vrijeme da zamjenim centralni feder kumpluga i to sam stavio bijeli centralni feder od malossija. tada sam i uočio jednu finu razliku između variomata s originalnim federom i variomata s malo jačim federom kumpluga. sporije je malo dizao motor đire, a bolje sam kretao i išao...nije bezveze u ponudi taj feder :wink:
uglavno prešao cca 35000 km s tim variomatom i sve 5 (y)
 
aprilliaaa said:
razliku između variomata s originalnim federom i variomata s malo jačim federom kumpluga. sporije je malo dizao motor đire, a bolje sam kretao i išao...nije bezveze u ponudi taj feder :wink:

nebi vjeroval, bijeli feder ti je meksi nego standardni :)
barem za 50, sad ne znam jer je i za jace modele, ali 80% sam siguran da je
 
imao sam na firefoxu polini variomat,nakon cca 20 000km se unistio,sad imam top performanse vise od 10 000kn i kao nov je,na runneru imam polini preko 10 000km i isto je kao nov,frend je neki dan kupio polini za apriliju ditech pa sam mu stavio i boze sacuvaj sta je to,zavrsna obrada katastrofa(imaju slike negdje u teh. pitanjima),tako da nije da polini valja a malossi ne ili obrnuto,jednostavno svi imaju svoje greske,samo ovisi tko na sta naleti prilikom kupnje :mrgreen:
 
skuter je s variomatom dosta življi, nema čekanja da krene kad daš gas, bolja međuubrzanja, s polinijem i krajnja veća za 3-4kmh (ima drukčije razvijanje snage od malossija)

ako je sve drugo serijsko i stavljate samo variomat, morate staviti sve iz pakiranja, znači variomat, centralni feder i kuglice, jer je tek tada prijenos savršeno usklađen.

i sportski variomat nije predviđen za puno kilometara,jer od njega se tražu samo performanse, ne i trajnost.



 
Ceki said:
nebi vjeroval, bijeli feder ti je meksi nego standardni :)
barem za 50, sad ne znam jer je i za jace modele, ali 80% sam siguran da je

pa ja sam svoje imao pod rukom i tvrđi je ovaj bijeli, a i malo duži.

za 50-ice neznam ništa, govorim samo za ove svoje s kojima sam imao posla.

trajnost malossija je neupitna. nevjerojatno zvuči ali je istinito, da mi se na SW-u potrošnja remena nije ubrzala s ugradnjom svega navedenog, nego bi moga izvuč drukčiji zaključak. uglavnom u najmanju ruku trajnost remena i svega je ostala na istom nivou kao i original.
 
a netko je negdje :mrgreen: spominjao i mast koja ide uz malossi variomat za t-maxa...e pa to je pošteno od njih :wink: ionako se ta piksna od variomata mora namazati radi bolje funkcije i klizanja (to se maže za bilo koji variomat bilo kojeg proizvođaća) s masti koja je predviđena za to, a eto oni daju i tu mast i ne samo mast nego i duplo rolica za razne kombinacije ubrzanja...
 
Osnovna podjela variomata je na mokre i suhe.
Generalno, mokri su tvorničke(sve rijeđe se ugrađuju) ugradnje jer štite i produžuju vijek kompenenti, ali nauštrb performansi.
Tuning ili aftersales variomati su redovito suhi, a samim time podložniji utjecaju zaprljanja, ali uz neminovno bolje performanse.
Tuning variomat redovito znači isti promjer remenice, ali strmiji kanali u kojima se kreću utezi variomata.
Na ovaj način dobija se direktno linearnije razvijanje snage, uz neminovno smanjenje težine utega variomata(da bi savladali strmiji uspon, treba im više okretaja koje dobiju manjom težinom).
Ovakav variomat dakako može (vjerovatno i bolje, ukoliko ga "smoče") napraviti i bolje tvornica, ali sa onim prvim "lijenim" dijelom koje osigurava mala strmina početnog dijela kanala (koji tvori svojevrsni U oblik), štedi komponente prijenosnog sustava i sam agregat (za rad potrebni manji okretaji).
Variomat konkretno je unutrašnji dio prednje remenice variomatskog sustava, dok osim njega neki tuneri nude i drugu remenicu na prvoj osovini (popularno nazvana ventilator), te drugu remenicu kvačila, oprugu variomata, te kvačilo i njegove opruge.
Remen također nude mnogi tuneri, ali generalno radi se o istom ili sličnom remenu kao i tvornički, osim u slučaju kad je potpuno prilagođen za promjenu svih remenica (variomat, ventilator, remenica kvačila), kad se i nemože uporabiti na tvorničkom prenosu.
Remen može i varati (kao npr. Malossijev) jer kad je deblji, daje bolje ubrzanje uz potpuno tvorničke komponente.
Variomat se sastoji od gore navedene remenice, poklopca iste(od kojeg se odguruju utezi variomata), kliznih uložaka na poklopcu i piksne variomata, te naravno utega.
Tvornički variomat pored ovog svega još sadrži i O-ring, te poklopac s vijcijma koji služe za zadržavanje masti unutar variomata.
Iznimno je važno da cijeli sustav prenosa bude čist pri sastavljanju jer ga inače remen prenese (nekad se zna i nepovratno uništiti ako upije masnoču) po cijelom sustavu i uzrokuje proklizavanje istog.
Iz ovog razloga u utrkama se radi sa rukavicama, mjenja remen prilikom svakog rastavljanja prenosa i sve se čisti odmaščivačima pri ugradnji.
Tuning variomati koriste različite alternativno sustave podmazivanja da bi izbjegli mast u sustavu prenosa.
Jedini koji to konkretno kod Maxi skutera ne radi je Malossi, koji k tome čak i obavezno treba mast da bi sprečio blokiranje variomata.
Iz ovog razloga kažem da je Polini koji koristi "masnu" leguru piksne i dosjeda osim korištenja više utega radi bolje disperzije pritiska na remenicu i ovdje najnapredniji.
Top Performance je treči najpoznatiji tuner i poznat je kao "kučni" tuner Minarellia i Yamahe te je za njih preporučljiv
Polini je uvjek bio najskuplji i najbolje rezultate je davao.
Za pokudu je bio nikakav uvoznik, i danas kad je to preuzeo AMI stanje se popravilo.
Malossi je "kučni" tuner Piaggia i kao takav za njih je preporučljiv.
Kao i svugje, postprodaja i kvalitetan uvoznik je jako bitna stvar, jer npr. posebna MGR mast koju koristi Malossi variomat uz to što je specifična, treba bit i dostupna onom tko češče otvara variomat, jer bez nje sigurna je havarija variomata kao što je posebno i naglašeno u njegovom upustvu.
Mast se inače, suprotno vjerovanju pojedinih neznalica, kod Malossija ne maže po vanjskom dijelu piksne, nego nabija unutra, i onda kroz dvije rupice centrifugom dospije u dosjed piksne i podmazuje.

 
Utezi variomata, kod nas često zvani mnogim nepravilnim nazivima su dio variomata koji zaslužuje posebnu pažnju.
Naime, generalno, smanjivanje njihove težine uzrokuje povišenje okretaja agregata, a povečanje uzrokuje smanjivanje okretaja. S prvim se dobije osječaj boljeg ubrzanja iako generalno to nije slučaj, a s drugim usporeno ubrzanje sa ponekad većom krajnjom brzinom(ukoliko je težina blizu idealne.)
Idealno podešen variomat je onaj koji ubrzava linearno do max. brzine na određenoj dionici.
Pri tome treba paziti da vam dionica nije nizbrdica dužine 2 km. :mrgreen:
Dodatno treba paziti kod 50-ica sa zračnim hlađenjem na efekt zagrijavanja koji umanjuje performanse i moguče je da su potrebni neznatno lakši utezi.
Svako daljnje "diranje" agregata, ili čak i promjena vremena zna biti osnova za daljnje traženje idealnog postava variomata.
Utezi se inače deklariraju po težini, a ista se može dobiti i mješanjem dvaju težina po principu 1.-2., ali bi isto trebalo izbjegavati kad god je moguče, i definitivno izbjegavati mješanje utega velike razlike u težini.
Tom prigodo redovito dolazi do večeg trošenja težih utega iz mješavine jer oni imaju jači pritisak na pokrov variomata.
Trošenje utega inače uzrokuje oštečenje na jednom dijelu vanjske obloge, koja slijedom toga zaustavlja očekivanju vrtnju utega i isti prelazi u klizanje na oštečenom dijelu i dodatno provozira oštečenje obloge.
Pri tom može doči u najgorem slučaju do potpunog kolapsa obloge i dodira pokrova variomata ili kanala utega sa metalnim dijelom utega i time do nepovratnog oštečenja sustava.
Ovisno o težini utega, centralni dio može bit željezo, aluminij, ili bakar.
Materijal vanjskog dijela je redovito plastika s dodatko teflona, ili neki drugi suvremeni mix trajnih materijala otpornih na habanje.
Unatoč često isticanim razvikanim imenima materijala na aftersales utezima redovito su tvornički najčvrši i najtrajniji.
Neki aftersales utezi formirani su kao jezgre sa izmjenjivim vanjskim dijelovima
Neki utezi imaju nesimetrični vanjski dio i on ima oblik posudice u koju se usadi središnji dio.
U tom slučaju treba paziti na smjer kretanja variomata i utege staviti na način da dno "posudice" budo okrenuto suprotno od smjera te se tare o dio kanala koji gura uteg u smjeru gibanja.
Neki tuning variomati imaju dva seta utega, od kojih je jedan teži, a drugi lakši, a isto je namijenjeno podešavanju uz dodatne komponente, kad npr. sportski ispuh "traži" lakše utege, u odnosu na tvornički.
Mjenjanjem težine ovih utega, ili njihovim mješanjem, dobije se generalno isti rezultat ukoliko se ne mjenjaju ostale komponente agregata, a izuzetno popularno je mješanje težina čime se dobije jedan isti rezervni set, a i performanse varimata nisu takve da okretaje agregata tjera u visoko, niti ih drži blizu tvorničkim, več je "zlatna sredina".
 
joke said:
Mast se inače, suprotno vjerovanju pojedinih neznalica, kod Malossija ne maže po vanjskom dijelu piksne, nego nabija unutra, i onda kroz dvije rupice centrifugom dospije u dosjed piksne i podmazuje.
prilikom montaže se namasti sve i piksna napuni iznutra mašću.
http://www.malossi.com/Archivio_Files/MONTAGGIO/7313161.pdf
normalno je da se prilikom montaže treba pripaziti da se ne zamasti okolo.
 
joke said:
Ne namasti se sve.
Kao što si i sam napisao u uvodnom postu, nemoj kao nestručan pojedinac smjerno unakazit topic.

Evo ti citat iz upustva o montaži koje si sam stavio u post
ATTENTION : The grease supplied in the kit must be put in the internal groove both of the hub and of the bush

prije svega diši duboko, jer su ti postovi začinjeni žući :mrgreen:
neman namjeru opisivati kako i koliko di da se namaže, za to postoje meštri i uputstva...ja to nisam.
ono što si prepisa dobro si napisa,a ono što si sam doda nisi. uz to praviš bauk oko te masti. imam sve skupa s malossijevim variomatom multivar 2000 pređenih cca 70000 kilometara i sve što mogu reči je 5 (y)
daj mi reci što ti o tomu znaš i kakva su tvoja osobna iskustva!?
 
Moja osobno iskustva s tvojim variomatom malossi, ili s bilo kojim ugrađenim na hondu su nikakva.
Ja samo odgovaram na tvoje (provokativno) pitanje koje je glasilo;
......a netko je negdje  spominjao i mast koja ide uz malossi variomat za t-maxa...e pa to je pošteno od njih  ionako se ta piksna od variomata mora namazati radi bolje funkcije i klizanja (to se maže za bilo koji variomat bilo kojeg proizvođaća) s masti koja je predviđena za to, a eto oni daju i tu mast i ne samo mast nego i duplo rolica za razne kombinacije ubrzanja
i koje se odnosilo konkretno na model TMax, s kojim imam iskustva, i pri ugradnji, i pri testiranju, te pri redovitom održavanju istog nakon više tisuća pređenih kilometara.
Ne treba ni zaboraviti da sam prije više od 10 godina vozio utrke upravo sa Malossijevim proizvodima pod guzicom, te sam potom bio "glavni i odgovorni" u uvozništvu Malossia za RH.
Slijedom gore navedenog prije 10-ak godina bio sam i autor rubrike "Tuning skutera" u tada već renomiranom "MotoPulsu"

To ti je dovoljno :misli:

P.s. I sad u duhu prvog posta vrati temu na pravi put, naravno ukoliko si sposoban za isto.
 
pa neznam zašto si se uhvatio svega ovoga i zašto si toliko toga napisao u prethodnim postovima...uglavnom hvala na trudu, dosta je toga dobrog i poučnog.
prvenstvena namjera mi je bila da se u vom topicu više piše o iskustvima.
tako kad smo već kod te masti i eventualne havarije agregata radi neadekavtnog podmazivanja ili zamaščivanja...rekao bi da to u stvarnosti skoro da ne postoji. nikada nisam imao tu "specijalnu" malossijevu mast, nego "običnu" mast koja se za te stvari upotrebljava i sve funkcionira izvrsno...pa prešao sam cca 70000 kilometara s dva skut bez greške.
i još nešto...ovi mokri variomati koje si spomenuo neznam dali više i postoje, te sve što se na njih odnosi u pogledu zamašćivanja rukavica i sličnog nema potrebe više spominjati.
 
ne podbadajte se
niste sami na Svijetu
suzdržite se međusobnih komentara kojima ovdje nije mjesto
čovjek je evoluirao i postao prije svega svjesno biće
od vas ne očekujem da ste svjesni, već samo razumni


tema je korisna, zanimljiva i , ajmo dalje dečki :wink:
 
Znači ne treba ti višegodišnja praksa profesionalca, nego laički osvrt pojedinačnih vlasnika i korisnika variomata  :misli:
 
vecina variatora ima u sebi mesingane ili teflonske bukule samopodmazivajuce (auto lubrificante) te se ne preporucuje nikakvo dodatno mazanje mascu tih kliznih sklopova. Dovoljno je ispuhati zrakom..osovinu naspricati wd-om i obrisati...I to je to.... (y)
 
@Joke: jako zanimljiv i iscrpan text, drago mi je da toliko sudjelujes
@Joke i Aprilliaaa: Nemojte temu koristiti za prepucavanja koja nemaju nikakvog smisla.
@BMW M 5: Glede primjerice sportskog variomata kojeg sam ugradio na SP-a (Malossi Multivar), imas li prijasnjeg iskustva sa istim? Netko iz tvoje okolice? Koliko km ima do sada? :misli: (y)
 
iskustva i misljenja o variomatima zelimo cuti od svih,pa tako i svi mi iznosima svoja iskustva i misljenja!!