Vozačka, prvi motor i savjeti

Noobrider

Member
Evo da postavim pitanje napokon :)
Evo ovako planiram ići na vozački pa za neki početak, vi koji ste to prošli. Dali se bez nekog iskustva na motoru može položiti odma A2 nisam nikad vozila motor, skuter par puta ovako iz zezancije ali znam da to dvoje nije slično. Pa ako odem na A2 dali je realno da ću položiti bez da dajem još hrpu novaca na dodatne sate vožnje? Ili je bolje da krenem sa A1 pa pričekam koju godinu (čitaj dok mi ne postane 125 preslabo) i odma idem na A.
I dal imate nekog za preporučit baš da znate da je dobar instruktor i da zna o čemu priča jer autoškole na svakom koraku ko bi izabrao 😂

A sad za neki motor ako idem na A2 sviđa mi se honda cbr500 ili slabija 300pa evo neko ko ima iskustva dal je to okej motor za početak ili ipak mislite da je "prejak". naravno slušam ostale preporuke među sportskim motorima najviše i neki enduro poput CB500X u tom stilu. Isto tako da nisu previsoki jer nisam model od 180cm 😂 nego imam 170cm haha

Pa eto dečki/cure slušam preporuke
 
ne, nego pričekaj još godinu dana ili koliko ti fali i položi A, osim ako ti se baš jako ide dva puta polagati i plaćati jedno te istu glupost

a kupiš što god želiš, odnosno eficu (honda cbr600f 2001.-2006.), nema boljeg motora za žene, pitaj srkija
 
Dobar instructor ,poslije puno paznje I voznje onda sve sjedne na svoje.Te hondice su dobri motori 500 kubika je cisto ok ,Najbitjija stvar za pocetak da mozes dohvatiti nogama do poda ,I abs je jako pozeljan .Puno srece
 
ne, nego pričekaj još godinu dana ili koliko ti fali i položi A, osim ako ti se baš jako ide dva puta polagati i plaćati jedno te istu glupost

a kupiš što god želiš, odnosno eficu (honda cbr600f 2001.-2006.), nema boljeg motora za žene, pitaj srkija
Pa nebi više čekala u tome je stvar.
Pa gledala sam i njega, inače su mi honde 🔝🔝 ali ona mi se ne sviđa jer ima previše tijela ili kako da nazovem to 🙂
 
žena je napravila sličnu glupost što se tiče polaganja, ali je ona od početka vozila jače motore i imala je sreće 3 godine
što se izbor motora tiče, stvar ukusa
efica je po meni klasik i nepoderivi motorić, lagan, upravljiv, malen, nisko sjedište, dovoljno snažan, a može se i taljigati ako ga ne frljiš dok se malo ne privikneš, održavanje kikiriki
a taj cbr500 je nivritnimimo, ak se naučiš voziti kak spada dopizdit će ti nakon par vožnji
 
Nazalost, ni jedna autoskola te nece naucit vozit motor, samo ponasanje u prometu da prodjes ispit. Idealno bi bilo kad bi postojale skole voznje koje su ti relativno blizu mjesta stanovanja gdje mozes naucit puno toga vezano uz samu mehaniku voznje. Recimo, ona na Grobniku
 
Dobar instructor ,poslije puno paznje I voznje onda sve sjedne na svoje.Te hondice su dobri motori 500 kubika je cisto ok ,Najbitjija stvar za pocetak da mozes dohvatiti nogama do poda ,I abs je jako pozeljan .Puno srece
Imaš nekog za preporučit? Od instruktora
A sad ne znam valjda će se neko javiti ko ima hondu i slične visine 😂
 
Osobno sam se vozio na skuterima i slabijim motorima godinama prije nego sam položio A kategoriju (polagao sam u Mandić i Megastart,kad je bio popust prek Crnog Jaja),ali da se bez problema naučit vozit i na motoru za A2 kategoriju,pa čak i na onom za A kategoriju ak dosta oprezno voziš.A1 kategoriju ti se realno ne isplati polagat ak imaš preko 18 godina,rađe položi A2 pa možeš vozit kaj god hoćeš,bilo to 49 kubika ili 35 kw.
Iako nisam stručnjak za sportive,čujem da su Yamaha R3, Kawasaki Ninja 400, KTM RC390 i CBR500R dosta popularni među početnicima pa su vjerojatno dosta dobri,a ak imaš love za novi motor mislim da će bit dobar i onaj novi Kawasaki Ninja ZX25R kaj bi trebao uskoro izaći (za razliku od ostalih modernih motora manjih kubikaža koji imaju 1 ili 2 cilindra,ZX25R ima 4 pa je jači i ima bolji zvuk).
 
Moja supruga je polagala prije dvije godine A kategoriju, instruktor je bio živi kriminal, a od instruktora sve kreće. Rasula se dva puta na poligonu s ER6F, onda je bila trauma i htjela odustati. Dotad se nisam miješao u njenu vožnju misleći da je najbolje da vozi kako instruktor savjetuje. Onda sam ju prvo posjeo na bicikl pa na poligon. Skreći, stisni prvu kočnicu, što se događa? Eto, zato si pala prvi put s motora! Onda na šoder, skreni, evo zato si pala drugi put! Onda ponovno u autoškolu i ja sam stajao uz nju na poligonu i davao upute što da proba i kako, u dva dana su išli i čunjevi i mala i velika osmica, šupak od instruktora je sjedio u autu i srkao ljuto svoju kavu. Prošla iz prve vožnju, vidjelo se na faci instruktora da mu nije drago, jer za žene nije motor! Sad se vozi sama, još uvijek uči moguće situacije, ali je ženama u glavi da voze puno opreznije od nas, zasad nije bilo ni izvrtanja na mjestu a kamoli pada s motora.
Po meni je za početak sasvim ok rabljena Honda ili Yamaha 250 ccm, ne gubiš neku lovu kod prodaje, nije neka šteta ako ju negdje parkiraš bočno, a lagano se voze. Ako i dalje bude volje za vožnju motora i to se ne pokaže kao trenutni hir, onda gledaš 500-600ccm za daljnje skupljanje kilometara.
 
Nazalost, ni jedna autoskola te nece naucit vozit motor, samo ponasanje u prometu da prodjes ispit. Idealno bi bilo kad bi postojale skole voznje koje su ti relativno blizu mjesta stanovanja gdje mozes naucit puno toga vezano uz samu mehaniku voznje. Recimo, ona na Grobniku

Ima u Zagrebu Moto Gymkhana, nalaze se na zrinjevcu kod rotora. Slučajno sam naletio na njih prošli vikend, poslije sam ih izguglao i vidio da imaju školu sigurne vožnje.
 
Položi najveću kategoriju za koju imaš uslove (godine,B kategorija i sl).Veći motori jesu teži na mjestu ali kad kreneš to ti je potpuno isto pod uvijetom da je motor ispravan.Što se tiče 35 kw to ti je sasvim dovoljno i za duža putovanja ako nisi agresivan tip čak štoviše novog vozača može ozbiljno prestrašiti kad uđe u visoke obrtaje ali obično su to vrlo vozni motori.Stoga izaberi motor koji ti se sviđa i prije svega da se osijećaš ugodno na njemu.
 
Osobno sam se vozio na skuterima i slabijim motorima godinama prije nego sam položio A kategoriju (polagao sam u Mandić i Megastart,kad je bio popust prek Crnog Jaja),ali da se bez problema naučit vozit i na motoru za A2 kategoriju,pa čak i na onom za A kategoriju ak dosta oprezno voziš.A1 kategoriju ti se realno ne isplati polagat ak imaš preko 18 godina,rađe položi A2 pa možeš vozit kaj god hoćeš,bilo to 49 kubika ili 35 kw.
Iako nisam stručnjak za sportive,čujem da su Yamaha R3, Kawasaki Ninja 400, KTM RC390 i CBR500R dosta popularni među početnicima pa su vjerojatno dosta dobri,a ak imaš love za novi motor mislim da će bit dobar i onaj novi Kawasaki Ninja ZX25R kaj bi trebao uskoro izaći (za razliku od ostalih modernih motora manjih kubikaža koji imaju 1 ili 2 cilindra,ZX25R ima 4 pa je jači i ima bolji zvuk).
Jel imaš tamo instruktora za predložit? Je super je ninja gledala sam, ali neki red veličine do 35k.
 
Ima u Zagrebu Moto Gymkhana, nalaze se na zrinjevcu kod rotora. Slučajno sam naletio na njih prošli vikend, poslije sam ih izguglao i vidio da imaju školu sigurne vožnje.
Ma svjesna sam toga, ne naučiš ti ni auto voziti u autoškoli, ali barem neki instruktor koji zna malo više i mari malo do onog kog ući
 
kupi skuter 50ccm, nabavi kacigu opremu .. vozaj godinu..po suncu po kisi po gradu izvan grada, padni jedno dva tri puta.. i onda se javi
 
Dobar instruktor je najvaznija stvar. Moja supruga je polozila A iz prve ali je vec imala motor doma i vozali smo se na parkingu i raznim sporednim cestama po selu za vjezbu dok je polagala (rekla je da joj je to puno pomoglo). Ako imas nekog prijatelja/icu da ti pomogne s tim to bi ti bilo super.

Po meni nema smisla raditi A1 ako mozes A2. To je samo faktor kod polaganja, a ti motori su i ovako lagani (u smislu tezine samog motora). Sretno! :)
 
  • Like
Reactions: Noobrider
Ajmo prvo ovak, za koliko vremena možeš krenuti s polaganjem A kategorije? Ako to čekaš još tipa 4 godine, onda otiđi na A2, ako će to biti za 6 mjeseci, onda čekaš..
Kaj se iskustva i tome vezanih stvari uz vožnju na motoru tiče, to nemoj uzimat ko relevantno, ja se npr. vozim na 2 kotača 15 godina, a i dalje spadam među sporije vozače bilo gdje da dođem (ali opet, ja sam na svako odredište došao čitav i s najmanje rizika), nema svatko od nas istu pozadinu, uvjete, razumijevanje fizike motora, razumjevanje prometa oko nas itd. itd. itd.
Šta se samog motora tiče, tu opet bez puno filozofije, napravi listu 2-3-4 motora koji ti se sviđaju i treba vidjeti koji je najisplativiji u situaciji A, B i C, A - voziš ga dok ne umre, B - voziš dok ne naleti neki motor iz snova, C - voziš dok ne prodaš :)
Ove fore, ovaj ti je bolji ovak onak, skreće ovak onak, razvija snagu sim-tam.... Nisi svaki dan na grobniku i ne treniraš za neko određeno prvenstvo...
Stvar je jednostavno, voziš li se puno po gradu, poželjno (ali nije uvjet) je da je motor lakši i da lakše kreće, u tom slučaju MT-07 je daleko ispred recim CBR600F, a opet s druge strane, ako će većinu vremena biti na nekim "dugim prugama", tu je onda zgodno da ima to "ljepše" razvijanje snage i malo više snage četverocilindraša i full plastike..
Znači, u idućem postu, ne zanima me kolko si visok, težak, jak... nebitne informacije, ako sam ja mogo ispeljat hayabusu i Africa Twin iz svog dvorišta, onda svi mogu sve ostalo, trebamo informacije kako planiraš koristit motor, samo vikendima? Ići ćeš njime na posao svaki dan? Hoćeš se vozit više po autoputu ili lokalnim cestama?
Nadalje, kod kupnje motora... govorimo naravno o polovnom... bolje je uzeti godinu stariji motor s malo više km na satu, novim gumama, lancem, servisom itd nego ić "za svojim snovima" i kupit neki ulickani na kojem te u idućih 2000km čeka 4-5 soma HRK ulaganja.
 
  • Like
Reactions: Darius1950
Jel imaš tamo instruktora za predložit? Je super je ninja gledala sam, ali neki red veličine do 35k.
Moj instruktor se zvao Goran,prezime neko na S (mislim da Stijepović, Stijepanović ili tak nekaj,ne sjećam se točno).