pazi vamo, pazi dobro...
ovdje down under Triumphi su vrlo popularni I to u svim klasama osim sportiva... Necu sad o tehnikalijama I problemima jer ih SVI imaju, a pogotovo oni razvikani brendovi koji ih lako skrivaju reklamom I garancijama... Podijelit cu samo iskustvo vikend upotrebe I komparirati jednog Triumpha sa jednom Jamahom iz recimo iste skupine kupaca... Dakle triumph tiger 1050 vs jamahaha tracer.... dobro, dobro triumph ima vecu masinu ali je to ipak po meni ista skupina kupaca...probat cu megakratko komparirati u nekoliko segmenata:
masina:
zvuk, ispoljavanje snage, mirnoca rada, kultiviranost, povlacenje iz zavoja, osjecaj na gasu, fueling ( kako bismo li to rekli po naski ne znam, ali mislim na finu podesenost motora ), preciznost kvacila I ama bas, bas sve, osim pomalo klepetavog mjenjaca je u potpunosti triumphovo polje... razlika je vise nego enormana. Sve sto jamaha nema I sto joj smeta da bude ugodna za visesatno druzenje, ovaj tigric radi izvanredno.. Vuce glatko od 1500 u prve tri brzine, ostale vec od 2-2500, nema zatrzavanja, klepetanja lanca posustajanja I rupa u snazi.. Nema takodjer niti, kod jamahe extremno izrazenog yatryavanja na konstantnom gasu, koliko gasa okrenes toliko I dobijes.. To je kod tracera, kao I kod ostalih iz iste game novih MTova veliki problem u trecoj I cetrvtoj na nekih 3000/4000 okretaja.. Spomenuh klepetavi mjenjac na tigeru... uistinu ne znam sto me vise smetalo, klepetavo saltanje u prve tri brzine na triumph ili enorma zavijajuca buka seste brzine na MT seriji... Prvi puta kad sam MT masinu ubacio u sestu na otvorenoj cesti pri nekih 80 - 90 km na sat, prvo sam se zaustavio sa strane I provjerio motor da mi nesto slucajno ne struze negdje... no to je jednostvno tako na nekim MT triplima, ne na svim. Mislio sam da ce vremenom od prvih MT09 pa do sada nestati, no nije tako, slucaj se ponavlja.... Mehanicki znam u cemu je problem, nedovoljno precizno izradjeni zupcanici... Nadalje, triumphova masina radi jednako topla, hladna, srednje topla, ugodan ili neugodan, kako kome, blagi zavijajuci zvuk prisutan je stalno I ne mijenja intenzitet kao sto niti je moguce primjetiti izrazito klepetanje kvacila I spanera razvodnog lanca.. S novom gamom MTova I big bang motorima na R1 Yamaha se suocila sa velikim problemima koji nastaju kod motora cija konfiguracija nije 4 u red ili jednostavni V2 ili V4... Spaneri lanca su tu najugrozeniji jer motor aritmicno puslira... I to sve sad ima za posljedicu da nisu rijetki kupci koji dolaze reklamirati neispravnu masinu jer nesto unutra zvrdna I ne radi kako su oni ocekivali.. ( tako je barem ovdje, ne znam kako je u domaji ).. pogotovo parsto kilometra nakon prvog servisa kad pocnu malo odvrtati gasa pa se masina malo oslobodi... Uglavnom, puuuno vode ce jos proteci prije nego li jamaha dostigne triupha po pitanju masine... Pouzdanost velikih tripla je neupita, barem meni, jer ih servisiram I sa 100K+ kilometara..
udobnost I vozne karakteristike;
pa ja ne kuzim da li je to moguce danas, da model koji je star 4 ili vise godina tako deklasira novi revolucionarni proizvod....STRASNO..
sjedalo je MENI malo prenisko (185 cm ), no za one malo nize dusu dalo.. Meni je samo problem sto bih zelio manje skvrcena koljena...
ovjes je citavo stoljece ispred onog na traceru, nema poskakivanja ili poniranja do blatobrana iako se osjeca pomalo gumenkasti prvih par centimetara hoda.. Primjetio sam I moguci bagi zamor, pregrijavanje zadnjeg amortiyera, ili je to bila posljedica pretjerivanja po zavojima bez prethodnog podesavanja po tezini, no daleko od opasnog... lezanje I padanje u zavoj je slicno ali ipak bolje nego na traceru I rekao bih da je I preciznije...Putanja kroz zavoj je predvidiva I moguce ju je korigirati vrlo lako... Ako kazem da sam pjevao vozeci se na tigeru, za razliku od proklinjanja na traceru, sve sam rekao...
Km sat na tigeru je naizgled skromniji I jednostavniji, ali samo naizgled.. sve su funkcije tu I rekle su mi da je prosjek u nekih 400tinjak km bio 5,6 I prosjecna brzina 68km /h ,, ne zaboravimo da su ogranicenja brzine down under strasna...
Kocnice su KOCNICE, bas onako kako bih ja to htio, za primjetnim inicijalnim zagrizom I sa sto je moguce kasnijim aktiviranjem ABSa... Cak niti poluga zadnje kocnice ne poskakuje prejako kad se ABS aktivira...Prednja dopusta gotovo podiyanje na prednji kotac... Znacajno bolji osjecaj nego na japancu iako su kocnice japanske Nissin...no u necemu je tajna...
Upravljac je dovoljno sirok i na prvi pogled mi se nije svidio polozaj u odnosu na gornji trokut, kao neko aftermarket rjesenje za pomicanje prema vozacu, no nakon prvih kilometra sam usvojio polozaj i ne bih ga sad mijenjao... Pomalo su me smetali stitnici za ruke jer suzavaju rucke sto mojim ginekoloskim sakama za rukavice br 12 tijesno , i nije bas najugodnije, no lako se privici.. I jamaha ima slican problem, no manje je izrazen jer su odstojnici za stitnike utezi nesto siri...
Zastita od vjetra je vrlo slicna jedino kod tigera nema leprsavog ravnog pleksija koji pomalo iritira vibriranjem...
Izgled i kvalitet izrade:
niti jedan od motora nije my cup of tea, ne znam koji mi je ruzniji, mozda onaj suvremeni transformerski.. Tiger je smiran i zastario dizajn no nema funkcionalnih pogreski kao niti nefunkcionalnih megaextradodataka... Kvalitet plastika i sastavljanja, kao i boja su opet na strani engleza,a detalji tek, megasexy fuzici sa gravurom brenda.
U konacnici i dalje mislim (trudim se biti objektivan ) da je jamaha najbolji brend na planeti sa najjacom reklamom i najboljim i najefikasnijim sustavom uvjeravanja kupaca, a bogami i trgovaca i servisera, no za mene jos nisu proizveli motor koji bih ja zelio u svojoj garazi.. Dobro, mozda remenko 530 da je u manje od pola cijene, do tad je velika Kmica zakon iako imam pjadja u garazi.. Mogucnosti i zelje je tesko pomiriti
da zakljucim samo da je VELIKA steta sto Triumph nema pravu podrsku u domaji jer motori su zaista ok... Smijem li reci, u globalu znacajno bolji od Fiata, o dukcu necu nista.....