Voznja na Zadnjem -Phuzzy Gnu

Ent

New member
Napomena: Tekst nije moj nego je moj samo prijevod :)
Iako toga bas nema na Hrv, pa eto mozda nekome posluzi cemu...
Skuzajte radi mozebitnih gresaka
Pozdrav :mrgreen:



Izvorni teks: PhuzzyGnu - The World Famous Phuzzy's Guide to Wheelies


Prvi dio: Mentalne prepreke

Vjerojatno, jedan od najtezih aspekata voznje na zadnjem je savladavanje straha ili kako mi to znamo reci "Strah da ne razbijemo dupe". To je jako stvarana i omiljena pojava povezana uz voznju na zadnjem, ostalim akrobacijama, a i samim motociklom opcenito.
Evo par osnovnih savjeta:

Pocnite polagano. Jer niste, i vjerojatno nikad necete biti, Gary Rothwell. Ne pretjerujte dok niste potpuno sigurni.

Nikad nemojte ici preko svojih granica!

Sigurnosna oprema kao: Kaciga, rukavice, cizme, jaketa, uobicajena su oprema za vrijeme voznje, ili u najboljoj opciji kompletno odjelo. U slucaju da ne koristite zaštitnu opremu,osjecat cete se nesigurno kao sto i jeste.

Drugio dio: Oprema
Prije svega trebamo motocikl, bilo kojeg tipa . Osobno imam prijatelja koji vozi Gold Wing-sa. Pretpostavit cemo da vozite motocikl sportskih karakteristika, iako je proces isti za sve motocikle. Stariji motocikli su preporucljivi za početnike, jer djelovi nisu tako skupi kao kod novih. Takoder vazi za prijateljeve

Pitanja koja trebamo postaviti nasem motociklu:

Dali je opcenito sve uredu?
Imas ima glatno upravljiv gas?
Dali spojka radi kako treba?
Dali zadnja kocnica radi ako stvari odmaknu kontroli?

Ako je odgovor na bilo koje pitanje negativan, nabavite si drugi motocikl.

Treci dio: Gdje vjezbati voznju na zadnjem?
Vjezbajte voznju na zadnjem negdje gdje mozete biti idiot na motociklu i gdje vas niko nece ometat. Takoder potrazite neki dobar asfalt, i sto je najvaznije, bez prisutnosi policije.
Cetvrti dio: Ljudi opcenito mrze voznju na zadnjem
Policija takoder to mrzi, i vrlo brzo reagira. Bacite ce pred vas kjigu o pravilima, kao npr "Neuspjela kontrola vozila" ili "Nekompletna kontrola vozila" ili "egzibicija ubrzanja." Stoga NIKADA NEMOJTE VOZITI U PRISUSTVU POLICIJE. Mame takoder ne vole voznju na zadnjem. Sa druge strane mlada djeca ,pogotovo muski vole to. Zene takoder, iako to bas nece priznati.

Peti dio: Sa ili bez spojke?
Ako vozite motocikl velike snage ili male tezine, spojka nije potrebna- jer ga vrlo lako mozemo dignut na zadnji samo sa gasom. GSXR-750s, Bandit 1200, Blackbirds, TL1000s, VTR1000, R1, ZX-9 i ostali motocikli sa puno kubika ili male tezine mogu se dignuti na zadnje sa vecim ili manjim dodavanjem gasa. Jednostavno vozimo ravno, naglo pustimo i dodamo gas i prednji dio se dize. Dok neki motocikli zahtjevaju samo otvaranje gasa, ostali zahtjevaju spojku.

Sesti dio: Dali ovo steti motociklu?
Ako je pravilno sve izvedeno odgovor je manje vise negativan. Za pocetak probajte koristiti manje kubikazne motore i sa manje konja, jer sporije brzine omogucuje laksu kontrolu. Sve krivo izvedeno moze stetiti lancu, vilici, te jos nekim djelovima motora, i na kraju samom vozacu.

Sedmi dio:Sto ako krene naopako?
Ako sve krene naopako nadam se da cete imati zadnju kocnicu spremnu. A ako ni to nemate, vjerojatno ce se motocikl zavrsiti u puno skupih djelica, a vi na podu. Pokusajte pasti na stranu. Ako ne nosite zastitnu opremu mozete gadno nastadati. Iako se ozljede vrlo lako mogu dogoditi i sa opremom.

Deveti dio: Voznja na zadnjem
Nakon sto smo sve ovo lijepo procitali spremni smo za voznju na zadnjem. Ukratko sljede koraci:
1) Ne zaboravite staviti nogu za zadnju kocnicu. U slucaju da se privi kraj digne previsoko ona nam spasava guzicu.
2) Ubrzajte na oko 1/4 gasa.
3) Stisnite spojku.
4) Dodajte malo vise gasa
5) Pustite spojku.

Koraci 2-5 su gotovo jednaki.

Korak 1- Zadnja kocnica ce vam spasiti guzicu u slucaju da se motor ode previsoko. Sve dok ne budete skroz uvjezbani i sigurni, uvijek morate imati zadnju kocnicu spremnu.

Korak 2- Lagano ubrzavajte da prebacite tezinu na zadnji kotac. Jedom kad dobro naucite, and mozete motor dizati pri bilo kojoj brzini, ali u pocetku cemo ovako.

Korak 3- Stiskanjem spojke motor se pocinje brze okretati a time naravno proizvodi i vise snage. Nije potrebno spojku stisnuti sve do kraja, vec do granice gdje okretaji rastu na prazno.

Korak 4- Dodavanjem malo vise gasa povecavamo okretni moment kao i u 3 koraku.

Korak 5- Pustanje spojke je kljuc uspjesne voznje na zadnjem. Nije dobro samo pustiti spojku, jer se vrlo lako moze dogoditi da se prednji kraj naglo digne i prestrasi. Pustajte spojku mekano i brzo.

U svakom slucaju, ako ste stvarno tupavi i nesposobni te vas se prednji kraj jos uvijek ne moze odvojiti od poda, vjerojatno ste idiot. Ali nema problema,napravite to ponovo sa malo vise gasa, pustite spojku malo brze. Dok dodajte gas budite malo brzi (ali sve s osjecajem) i prednji kraj ce se dizati sve vise i vise. Vise gasa-veca visina.

Takoder je vazno da centrirate svoj polozaj a time i tezinu. Ako se nagnete na ljevo idete ljevo ako na desno onda desno. Za pocetak jednostavno sjedite ravno i drzite volan ravno.


Deveti dio: Sto sad?
Dobro, sad smo naucili bez problema dignuti motor na zadnje. Sada mozete naci pravu vagu. Opcenito ona nije tocno definirana, ta tocka je stvarno jako visoko i kod nje nije potrebno koristit puno gasa. Ali polako...

Deseti dio: Vise brzine !
Naravno, niste ograniceni da vozie u prvoj brzini. Kad se istrenirate moze i u drugim brzinama. Vecina motocikala se moze dizatu u prvoj i drugoj i mozda trecoj brzini, i samo neke kao R1 ili ZX-9 mogu u cetvrtoj.

Druga mogucnost je da krenete u prvoj, saltate drugu pa na dalje dokle vas cesta, ili mogucnosti dozvole. Neke Honde i ostali motocikli, imaju velik hod izmedu prve i druge brzine, pa je potrebno malo pripaziti. Kod prebacivanje moze se dogoditi se motocikl jos vise podigne, tako da budete spremni na korekcije visine gasom. Naravno, nemojte pokusavati prebaciti u drugu dok ne budete potpuno sigurni u balansiranju svega. Sad mozete ici u trcu,cetvrtu petu i sestu, i onda ste pravi mozete poceti zaradivati na tome.

Part 11: Varijacije na temu.

Kad napokon sve savladate kako treba vjerojatno cete probat jos neke kombnacije.

Stajanje. Jednostavno, stanete na stafne i vozite se, zanimljivo
Vozdnja sa jednom rukom . Pomaknite ruku (lijevu naravno) i napravite nesto, pa makar i srednji prst pokazali .
Voznja sa suvozacem. Ako vjerujete svom prijatelju i on vama, zasto ne. To je obicno lakse zbog bolje raspodje tezine, ali rizik je veci zbog ociglednih razloga.

Postoje jos neke varijacije, ali ako mislite na to,vjerojatno ne biste ovo ni citali?

12 dio: Nije moja odgovornost !

Vlasnik ovog teksta nije odgovoran za sve sto vam se dogodi ako ste procitali ovaj tekst i po njemu vjezbali. Kako bilo voznja na jednom kolu je opasna, a i nisu motocikli bez razloga napravljeni da idu na dva kola. Ne budite glupi. Ne krivite poslije mene ako budete puni zeljeza u tijelu.
Peace :roll:
 
Hvala na prevodu druze, lepo je momak opisao, a i komaentari su extra! Kad procitas ovakav tekst izgleda prosto kao pasulj, ali nista jos par godina...
 
Meni se digne i bez gasa , vidim dobru cupi i to je to. :mrgreen:
 
aurellie said:
A kako ga spustit jednom kad se digne? (hm, hm :mrgreen: )

Stavi ga u hladnu vodu.hehehe
 
Al' je zajebano kad se digne, najčešće nekontrolirano, pa ne znaš kako ga spustit. Nema kočnica, nego vozi tako dok te svi ne vide. :wink: :mrgreen:
 
Da. To je zajepano pogotovo nama mladima koji se nikako neznamo kontrolirat, pa ga često i na plaži dižemo :mrgreen:
 
aurellie said:
Da. To je zajepano pogotovo nama mladima koji se nikako neznamo kontrolirat, pa ga često i na plaži dižemo :mrgreen:

a loša ti je podloga na plaži za dizanje...mislim pjesak, pa malo klizi... :mrgreen: al kad se jednom digne, nemoraš spuštat dok god imaš ravnice, a možeš malo i po zavojima / oblinama vozat...ali nemoj samo fulat i u krivi tunel ući - kad dođeš do tunela...

i da...upali svjetla obavezno pri ulasku u dotični tunel...koji god...i da ako odeš u krivi, trebat će ti gas maska...
 
Rivi said:
Pa ne postoji krivi tunel!!! Ne bi ga radili da nisu osmislili prolazak.

naravno da ne, samo što je negdi zabrana ulaska u taj tunel, a nekad je i loše održavan pa i nije baš doživljaj unutra...a i gužve su veće na ulasku...pa se duže čeka...:LOL:
 
Rivi said:
Bruno, iskustvo čini majstora, a ne škola. :cool: :cool: :mrgreen:

Najsli složeno.

a ima to i veze sa propusnom kapacitetu tunela...kužiš, ako nije još razrađen onda promet teče otežano... :mrgreen:

zato je bolje možda prakticirat na javnim tunelima (ove druge vrste)... :mrgreen:
 
Ma nema ti od prakse koristi. Ne možeš proć šleperom kroz tunel predviđen samo za osobna vozila, nikako. Pa da ga jebeš. :LOL:
 
Rivi said:
Pa ne postoji krivi tunel!!! Ne bi ga radili da nisu osmislili prolazak.

:mrgreen: :mrgreen:
 
Muci me ono sa zadnjom kočnicom! Digo sam svojeg fazera dosad barem dvjesto puta. Šaltam ga u zraku sve do treće brzine i nikad nisam upotrebljavao zadnju kočnicu.Ako osjetim da sam došao do vage jednostavno ili puštam mrvicu gasa ili tjelom ispravljam motor. Dosad je bilo bez padova a dalje ćemo vidjet. :LOL: :bicikler: :yikes: :dobar:
 
fazer čk said:
...puštam mrvicu gasa ili tjelom ispravljam motor.

S dužnim poštovanjem, vidija sam tvoje tijelo. Ja sam sa svojih 85 kila prema tebi u najmanju ruku čačkalica. I to šta ti sa svojim tijelom možeš ispravit, ja sa svojim ne mogu ni pogladit. :mrgreen: :mrgreen: