Yamaha FZX 700 Fazer ‘86

Jako mi se sviđa kako si položio stvari.
Onaj stav "ja sam svoj a ovo je moj motor" samo naprijed
 
Počela je zima pa se i ja spremam prihvatiti posla oko FZX-a...

Za početak nova garaža. Ima neke prednosti nasprem stare al sam malo sentimentalan za starom. Stara je imala vodu al još važnije direktan izlaz vani.

Morao sam potrošiti nešto novca i vremena, napraviti radni stol, rasvjetu, raspored....

Nova je dva kata pod zemljom pa mi svako malo netko mršti nos jer sam upalio motor.

No ti frustrirani nosači vrećica su mi najmanji problem. Naime cijelu jesen pokušavam otkriti zašto mi mašina radi loše na idle-u al o tom u slijedećem postu...

Pozdrav svima...

r643JsS.jpg


Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
Samo naprijed Ivica...čekamo s nestrpljenjem šta ćeš nam prezentirati.. (y)
 
Dakle ovo ljeto kada sam išao na more putovanje je krenulo tako da mi je u Rakitju par kilometara od Zagreba crkla kineska pumpa za gorivo (vole one to raditi pošto mi je ovo druga).

Nisam se dao omesti jer sam prije već čitao da pumpa kod mog motora ionako je potrebna samo kada je razina goriva ispod karburatora (Fazer ima tank tako postavljen da je razina do pola tanka iznad a od pola ispod karburatora). Prebrikao sam pumpu i uz svako malo na benzinsku i prelijevanjem od prijatelja nekako se dokopao Dalmacije. Tamo sam preko bratovih prijatelja našao novu pumpu i stavio ju te sada sam mogao koristiti cijeli rezervoar goriva no motor mi je počeo raditi loše na ler gasu dok na višim obrtajima nisam imao problema.... to me nije spriječilo da napravim još jedan krug do Istre, Dalmacije itd i više manje je prošlo ok no problem na niskom broju okretaja je bio još gori... morao sam voziti ko kreten, turirati na semaforima....

QbTQRx2.jpg


Kada sam se konačno vratio u garažu odmah sam skužio da je mi cilindar 2 ne radi na niskim obrtajima i da kresne tek tamo iznad 3-4 tis. obrtaja. Prvo naravno što sam pomislio je idle jet karburatora da se kod tih svih makinacija začepio nečim. Išao sam rastaviti karburator 2 i vidio sam odmah da su čisti ko suza i da vjerovatno nije do toga... malo istraživanja kasnije skužio sam da jedino još što se goriva tiče ima utjecaj samo na idle krug su plovci. I tada počinju moji problemi (kao do tada je sve bilo super  :D).

Naime, kada bi išao mjeriti razinu goriva konstantno sam dobivao drugačija očitanja. Ono jedno je super, drugi put skoro do vrha, traći put.... popizdio. Naravno zaronim u manual i tamo skužim da je službena procedura da se motor prije mjerenja upali na minut te da se onda očitava visina plovka. Tu sam konačno skužio zašto dobivam kriva očitanja i to su dva razloga:
[list type=decimal]
[*]Jedan je da sam prilikom mjerenja micao cjevčicu gore dolje i tu sam radio grešku jer ako samo spuštaš cjevčicu neće biti problema jer će se u karburator uliti novo gorivo i izravnati sa cjevčicom no ako podižeš ju onda će se dio goriva iz cjevčice vratiti u karburator a tamo je zatvorena komora i u biti puniš ga a time na slijedećem očitanju imaš drugu vrijednost. To je nešto na što me nitko nije upozorio od svih silnih videa što sam pogledao. Zato u biti manual navodi da upališ motor kako bi na kraju izmjerio točnu razinu goriva i pri tome cjevčica mora biti fiksna.
[*]Drugo konačno sam mjerenjem skužio još jednu stvar na koju nikako nisam mogao dobiti odgovor na internetu - dali pumpa goriva može biti prejaka odnosno da li će utjecati na razinu goriva u karburatorima ako je nešto jača. DA -  jača pumpa jednostavno će uspjeti ugurati više goriva mimo igle/plovka nego je to slučaj kada nemaš pumpu odnosno koristiš OEM pumpu. Sad se to čini logično no ja to nisam mogao naći nigdje po internetu.
[/list]
Uglavnom prvo sam išao složiti visine plovaka i to ovaj put da to bude savršeno (iako teško je kod plovka govoriti o savršenom). Skidanje karburatora... Kako bi si olakšao taj ionako dosadan postupak složio sam si mali alat koji se pokazao odličan za ovako nešto. Od kutijice za bombone i 6mm prozirne cijeni složio sam si ovo sa slike. Ovaj alat mi je omogućio da ne mičem cjevčice dok mjerim razine i da mi stol može biti čvrsta referentna točka za mjerenje.

PgP6dkE.jpg


Karburatore sam stavio pod isti kut kao i na motoru (10 stupnjeva) i jedan po jedan slagao plovke. 4 sata kasnije bio sam gotov!

WKItOGL.jpg


Lekcija je naučena i naručio sam si OEM polovnu pumpu iako kada sada gledam koliko sam dao za pumpe više mi se nova direktno iz Yamahe ne čini tako skupa. Ono što me tu malo živcira je da su dva najgluplja dijela na motoru najskuplja - pumpa goriva i membrane na karburatorima.

Uglavnom motor sada radi puno bolje iako mi se i dalje cilindar 2 slabije grije nego druga 3. Trebam sada sinkati karburatore, provjeriti iskru (iako mislim da to nije problem) i kompresiju... ionako ću karburatore opet skidati i čistiti. Prva dva puta nisam odvajao karburatore no ovaj put sve ide dolje i da konačno završim s njima. Gledam si kupiti membrane pa ću i o tome malo pisati.

Pozdrav svima...
 
Ivicao said:
Karburatori su zavrseni. Postavio sam novu membranu. Kao sto sam pretpostavio nije islo lako. Nakon sto sam rasjekao prsten nisam ga mogao spojiti do kraja pa sam ubacio komad plastike i tako zalijepio.
Na kraju je sve ispalo super osim sto sam uspio ipak malo pomaknuti membranu a time malo zarotirati klip. Mislim da nece imati velikig znacaja na protok zraka jer je mozda 5 ili 10 stupnjeva pomaknut...
U biti sam trebao membranu namjestiti na karburatoru i onda lijepiti jer sam tako mogao vidjeti odmah kako mi klip stoji... jbg znam za drugi put.

yIHOFyY.jpg


Postavio sam nove main jetove. Sa 102,5 na 117,5 odnosno sa 105 na 120. Mixture screw sa 2 okretaja van na 3.



Twist of the wrist...

sve mi jasno samo ne to zakaj su te membrane tak skupe  :misli:
 
Inače ova membrana drži i radi odlično. Komprimiranim zrakom se da lijepo testirati...

Znam da ne izgleda super al ako radi nije glupo...

I dalje mislim da je 900+ kuna po komadu suludo za komad gume i aluminijski/plasticni cilindar....


Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
ja imam Mikuni na dr - u, i na njemu nema nikakve oznake, osim da je made in japan, ali ovo mi je suludo, sve mi se čini da bum ga zamjenil s nekim Keihinom iste dimenzije za 50$
 

Attachments

  • mikuni membrana.PNG
    mikuni membrana.PNG
    139 KB · Views: 96
Ne znam koji je to model Mikunija? Naime ima neka americka tvrtka koja proizvodi membrane za Mikuni.

Za razliku od drugih (i ove koju sam ja ugradio) njihove imaju debelu usnu na unutarnjem rubu tako da ih mozes jednostavno navuci na klip (da znam kako zvuci!) i eventualno staviti skroz malo super ljepila da se klip ne bi okretao no koliko ljudi pisu to se ne desava....

Evo linka: http://jbmindustries.com


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

 
Ivicao said:
Ne znam koji je to model Mikunija? Naime ima neka americka tvrtka koja proizvodi membrane za Mikuni.

Za razliku od drugih (i ove koju sam ja ugradio) njihove imaju debelu usnu na unutarnjem rubu tako da ih mozes jednostavno navuci na klip (da znam kako zvuci!) i eventualno staviti skroz malo super ljepila da se klip ne bi okretao no koliko ljudi pisu to se ne desava....

Evo linka: http://jbmindustries.com


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

fala,
gledal već na tom linku, ali nisam ništ odgovarajuće našel

mislim da je Mikuni BS 40
 
Da meni je model karburatora BDS34 i sad gledam dok ti odgovaram na ovaj post i tamo je naznačeno da je ovaj za BS34 isto i za BDS34 (kao što sam i predpostavljao "D" je samo oznaka za "downdraft" karburatore). Zakon! Još ih jednom budem kontaktirao pa ćemo vidjeti ako naručim i budu pasali svi ćemo biti malo pametniji :)

Možda da probaš im izmjeriti tu što traže mjere pa vidjeti da li će ti što ponuditi?
 
Ivicao said:
Možda da probaš im izmjeriti tu što traže mjere pa vidjeti da li će ti što ponuditi?

malo tražil i pronašel da su na različitim modelima motora neke stvari iste, ali s drugim kataloškim brojem,
uspjel nać membranu i to 80 eura jeftiniju, slične membrane i ti imaš i te su osjetno skuplje, ovih običnih ima po 20 - 30 dolara
 

Attachments

  • membrana.PNG
    membrana.PNG
    347.6 KB · Views: 97
Zgodna ti je ona fora sa kanticom, za kalibraciju plovaka ti je zgodno koristiti špijune, trebao si provjeriti poroznost plovaka, previše pozornosti posvećuješ membranama :wink: one rade ili nerade, poravnaj podtlake valjda će onda raditi kako treba.

Provjeravaj se preko boje svječice.
 
v3kac said:
Zgodna ti je ona fora sa kanticom, za kalibraciju plovaka ti je zgodno koristiti špijune, trebao si provjeriti poroznost plovaka, previše pozornosti posvećuješ membranama :wink: one rade ili nerade, poravnaj podtlake valjda će onda raditi kako treba.

Provjeravaj se preko boje svječice.
Da zgodan mali alat...
Špijunima bi mjerio razmak između igle i jezika na plovcima ili ?
Plovke sam testirao i drže...
Slažem se za membrane. Osobno mislim da one na ler rad imaju mal il nikakav utjecaj...

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

 
jezike na plovcima možeš provjeriti špijunima kaj drugo.

Ako te mući ler vjerojatno ti je zaštopan "nevidiljivo" neki mali kanalić u frgazeru iako ti se na oko čini da je sve top
 
v3kac said:
jezike na plovcima možeš provjeriti špijunima kaj drugo.

Ako te mući ler vjerojatno ti je zaštopan "nevidiljivo" neki mali kanalić u frgazeru iako ti se na oko čini da je sve top
OK iako je navodno ovo sa stvarnim razinama goriva i najbolja metoda....

Da na to i ja sumnjam zato sam i napisao da ovaj put moram to full detaljno pocistit...

Jos par stvari testiram i onda fergazeri idu dolje.....

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
prvo provjeriš poroznost kaj jesi znač elimirano

špijuni su ti početak i lagana provjera za razinu goriva.

oda šlauf vaga za vidjeti stvaro stanje, ako treba dizati ili spuštati opet lagano špijunom provjeriš koliko.

Membrane provjeri sa lampicom u mraku.


Ako te mući ler gotovo sigurno si zaštopan.
 
Uglavnom nakon sto je tokom tjedna upalio kako treba izmjerio sam kompresiju i tu se čini sve ok. Ako isključim CDI mislim također da bi peoblem morao biti u karburatorima.

Ovaj puta do kraja rastavljanje i lagano...

WJTTAoj.jpg


IuRLGc5.jpg


id12ijl.jpg


Dodatni par ruku uvijek dobro dođe.

rHvXuPc.jpg


5OiRLFh.jpg


eaEyYqi.jpg


Ultrasonični čistač Balkan style...

Probao sam naručiti membrane o kojima sam govorio no ne žele poslati radi "prečestih problema sa dostavom" - moram reći da ih razumijem iako gotovo sve naručujem online i u pravilu bez problema.

Iza na jednoj slici vide se gume iz filtera u karbove sto idu koje se namakaju jer su bile skroz tvrde. Alkohol i etericno ulje zimzelena navodno će to riješiti.
Živi bili pa vidjeli. Probao nakon 5 dana zaista su mekše...

Čeka me nabavka još pa sitnica tipa filter za zrak...kako god da gledam oko 300kn u pm. Baš nisam očekivao takav iznos...

Twist of the wrist

 
ako nema rupa a njima to mora raditi, i dalje ostajem pri onom da ti se nešto zaštopalo, najviše mi na to smrdi  jel si rekao da ti više manje najednom nije motor htio raditi na leru i malim okretajima.


Još jednom membrane izgledaju čist fajn, baterijom u mraku provjeri rupe ako ih nema to vraćaj nazad pripazi samo da ti na njimće a po obodu ne vuče falš zrak.