http://i.imgur.com/zutir9S.jpg
http://i.imgur.com/cAFcliu.jpg
Samo da se javim
nakon vikenda provedenog u Veroni, nažalost od testnog Tracera ništa, jer naime, Yamaha ove godine nije uopče ponudila testnu flotu u Veroni. Ipak, bila su izložena dva Tracera, mat sivi (Matt Gray) i bordo crveni (Lava Red), pa se je na iste moglo barem sjesti i detaljno ih proučiti izbliza. Ono što se već spominjalo primjetio sam i ja, naime, oslonci za noge suvozača su zaista blizu vozačevih nogu, pogotovo ako je vozačev položaj takav da na svojim osloncima za noge drži vrhove prstiju. Osobno imam broj noge 45, što je više manje neki prosjek i malo sam razočaran. Uz to, druga stvar koja mi je upala u oči je sam položaj vozača, naime, čini mi se da vozačevo sjedalo ide previše naprijed, pa ukoliko vozač sjedi tako da se upre o tank benzina, volan je zaista preblizu. Ako se u sjedalo sjedne "komotno" u sredinu, tada nema problema, ali pitanje je onda koliko taj položaj opterečuje ruke kod kočenja, te koliko se vozač kliže po sjedalu. Testna vožnja razrješila bi ovu misteriju, ali kako sam naveo, ista nije bila moguća. Istina je da je sam položaj dosta individualan, ali ajmo reči da imam ponešto utakmica u nogama kako se kaže, i na prvu ovako neuobičajen (da ne kažem nezgodan) položaj nisam dugo doživio. Svakako bi to trebalo probati u vožnji za konkretnije prosuditi.
Što se ostalih detalja tiče, Tracer djeluje zanimljivo, iako se bojim da je i ovdje slučaj ono što je jedan renomirani forumski trgovac Yamaha proizvodima bio rekao za odnos MT-09 i FZ8 N, gdje je rezime bio taj da je "osmica" po pitanju završne obrade i detalja, kao i cjelokupnog dojma bar klasu iznad "devetke" (na strani "devetke" je jednostavno samo taj "fun factor"). Bojim se da će sličan odnos ovdje biti između Fazera 8 i Tracera. Fazer ipak djeluje kao konkretniji motor. Moram priznati da sam nakratko čak razmišljao i o zamjeni Fazera Tracerom (iako mi Fazer ima tek 5 mjeseci), ali nakon susreta uživo mislim da se taj scenarij neče gledati. Treba još vidjeti koliko razigran agregat može obraniti čast Traceru, ali... kako netko jednom reče, sve je u detaljima... Fazer 8 mi jednostavno djeluje kao ozbiljniji i konkretniji motocikl, i to do te mjere da ne vidim potrebu za daljnom diskusijom.
Naravno, i dalje bih volio vidjeti "crossplane 3" u akciji, znači provozati motocikl i vidjeti mogučnosti i narav agregata, ali isti stvarno ima veliki zadatak - ostatak motocikla jednostavno nije vrh ponude Yamahe i to je to. Agregat mora oduševiti.
Da se vratim samo na Yamahinu testnu flotu - koje nije bilo. Moju tugu i razočarenje pokušali su popraviti sa nekoliko reklamnih naljepnica, no bezuspješno, zato su to prepoznali kod konkurencije, pa je Verona zaokružena na novom Suzukiju V-STROM 1000 ABS. 8)
Nebih se udaljavao s teme, međutim, ukratko, novi me "veliki Strom" vrlo ugodno iznenadio. Tekučinom hlađeni, "litarski" V-Twin (90°) tvornički deklaliran na 100 KS i sitno preko 100 NM zakretnog momenta vrlo ugodno prede. Malo je grub i nervozan na niskim okretajima, međutim "Uki" (sektaši će znati
) se vrlo suvereno vozi iznad svojih 3, 4 tisuće okretaja što je i normalno za takav agregat. Dijelom su me možda i "klasični" redni četverocilindraši razmazili, jer zadnji motocikl neke druge koncepcije (igrom slučaja isto V2 ali u potpuno različitom motociklu) sam vozio prije cca. godine dana i svojih skoro 20.000 km, a privatno već cca. 75+ tisuća km vozim isključivo redne četverocilindraše, pa je možda malo i do mene. V2 ipak jednostavno jedva čeka pobjeći iz grada, ali ni u gradu nije "za baciti". Testni primjerak je sa svojih preko 5 tisuća km na satu bio spreman za ozbiljnije ga provozati, a činjenica da smo na vožnju krenuli samo ja i voditelj testnog tima to je i omogučila. Usput čovjeku velika hvala na ukazanom vremenu i povjerenju, iako ne razumije ni riječ hrvatskog a i engleski priča kako kaže "a little bit"
, međutim nakon kratkog razgovora ukratko je objasnio postavke TC-a kojim je naš "Uki" bio opremljen. "One is medium, two is for begginers, OFF is good, wheelie possible. Push OFF for fun.". Wheelie ipak nismo probavali kako sam na suvozačkom sjedalu imao bolju polovicu zaduženu za fotografije iz vožnje, ali malo konkretnije se jesmo provozali i usput ipak u par navrata samo malo odvojili prednji kotač od tla. Uz to, moram priznati da se ova "krmača" sa svojih 228 "suhih" kilograma jako ugodno vozi čak i gradom, motocikl je i ovdje vrlo okretan, agilan i iskoristljiv, u uvijetima gdje je totalni prometni kolaps uobičajena pojava, vrijedi pravilo jačega (tj. večega - gradski autobusi su jednostavno uvijek u pravu), a prometni se propisi više doživljaju kao nešto što se može, a ne nužno mora poštovati (prvenstveno čak mislim na automobiliste, tj. pješaci i skuteraši/motoristi se najviše moraju paziti). Kod nas će bojim se novi Strom biti rijetka pojava, iako je cijenom od kune ispod 100 tisuća jedan od povoljnijih motocikala u klasi, njegova "kubikaža" od 1.037 ccm bi (na našem tržištu) mogla odbiti i ono malo zainteresiran kupaca koji si ovakve motocikle danas mogu priuštiti.
U planu je bilo probati i novi GSR 750 i usporediti ga sa FZ8 N, međutim, testni je GSR nažalost totaliziran 10ak minuta prije nego sam ga trebao preuzeti (vozač prije mene ga je navodno zakucao u auto), tako da od toga nažalost ništa. Najluđe od svega je što sam ranojutarnju vožnju odgodio do prijepodneva (dok se sunce ne digne) zbog zaista vrlo niskih temperatura (mislim da smo po noći išli u minus jer je jutro bilo zaista ledeno), i eto... netko "pametan" je procjenio da ipak asfalt nije toliko hladan. Jebi ga, desi se, glavno da su svi OK.
Navedena iskustva sa motociklima su moji osobni dojmovi sa kojima se možete i ne morate složiti, tako da se ne mislim upuštati u neargumentirane diskusije bazirane na osobnih preferencijama.