Yamaha MT-09 Tracer - generalna tema

liberty said:
imam osjećaj da ako i bude testni tracer da će biti podugačak red za čekanje vožnje...mislim da je svih zaintrigirala porodica mt09 što je i više nego pozitivno jer se za svakog pronađe po nešto, da li "običan mt09", da li njegove ostale 2 verzije ili više touring orijentiran tracer koji je itekako papren s 3 cilindra, 115 ks i munjevitim odazivom na gas + mogućnost individualizacije je praktički neograničena (y)

uglavnjom prvi susrets  motorom na Veroni će biti vrlo vrlo zanimljiv... :)

Ako bude - gužva će sigurno biti. S druge strane, lani je bilo 5-6 MT-09 (za vodiče) i duplo toliko XV-a... tako da je pristup svemu tome malo ozbiljniji nego na našem "tržištu"... (namjerno pod znacima navoda)...
 
biker4life said:
Nije to ništa sigurno. Ja bih jako rado probao motor i napisao kratki osvrt tu za forum, ali - uvijek ima "ALI"... Lani je vrijeme poslužilo (što je već samo po sebi neobično), bilo je suho i sunčano - istina uz temperature od oko 0°C - ali za Veronu u siječnju je to sasvim solidno, pa se je određene modele (novitete) moglo probati, ali o čemu se radi - flota testnih MT-09 je bila spremna, međutim mi svi strani državljani smo trebali ispuniti određenu papirologiju prije vožnje (što je potrajalo preko pola sata), obzirom da se ipak ide u malo veći đir oko grada (cca. 30min), i uglavnom, nakon svega toga rečeno mi je da su "devetke" samo za tvorničke vozače, a na vožnju se može dobiti samo XV950/R, jer "devetka" ipak nije za dati svakome u ruke, a kvalitetnu selekciju na sajmu je nemoguće provoditi. Uzeo sam onda to čudo i išao đir, jer se ipak besplatna vožnja, sa vodičem i plačenim gorivom, na potpunom novitetu ne propušta, ali osnovni plan vožnje MT-09 nije bio ostvaren - izuzev toga što sam malo sjedio gore i upalio agregat.

Tako da u tu ruku se bojim da bi se ista situacija mogla ponoviti. Tracer je maltene to isto - samo još skuplje i sa više (skupe) plastike. Probati ću se unaprijed raspitati dali će opet biti testnih noviteta i dali bi se vožnja mogla rezervirati unaprijed, ali bojim se da ako čemo biti realni, šanse za provozati Tracera su valjda 90-10 u korist toga da neču.

Mi gore idemo 2 dana, to je rezervirano i prije nego se znalo da Tracer izlazi, tako da nije da idem radi toga, ali svakako bi bilo lijepo probati ga, jer me je ajmo reći dosta zainteresirao.

:neznam:

Prvo boldano je istina, drugo nije, s tim da je treće opet vrlo vjerovatno istina.
 
biker4life said:
Ako drugo nije istina, znači da nema "fun factora" obične devetke. E sada... ili - ili... :mrgreen:

Možda - ako budu a vjerovatno neče - ih blokiraju u najslabiju mapu pa daju tako. :mrgreen: Da ne možemo i mi na zadnji kao voditelj naše grupe lani na devetki. :mrgreen:

Tracer ima kontrolu proklizavanja, što je puno bitniji faktor za probnu vožnju
 
Ekipa iz INMoto-a je više nego zadovoljna.

6b0aac0a89cc3405748a1570fa2c0c35.jpg
 
Jako konkretan review od tipa koji je vlasnik MT-09ke... Obratiti pažnju na spomen GeeSa!

:mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=72lFqSKCJ5M
 
DiAbLeRo said:
Jako konkretan review od tipa koji je vlasnik MT-09ke... Obratiti pažnju na spomen GeeSa!

:mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=72lFqSKCJ5M

Malo napreskokce sam pogledao, ali koliko vidim, od negativnih stvari - bočna nogara je malo zavučena, "mekši" odaziv na gas (u odnosu na MT-09), ima malo mjesta između oslonaca za noge od vozača i suvozača, tj. tko stoji na prstima petom dodiruje oslonce suvozača (bar je tako napisano - a ako jest tako to bi mogao biti najveći problem od navedenih), te vizir stvara određene turbulencije - što može ovisiti o položaju u vožnji, tipu kacige, visini vozača, itd. - ali ipak, to je i meni prvo palo na pamet kada sam vidio oblik i veličinu vizira.

Pozitivne strane, i dalje ide na zadnjak razmjerno lako, a ovjes djeluje tvrđe no na MT-09, udobniji je i ima veći tank.

Treba probati pa vidjeti. (y)

Komentar vezan uz GS-a nebih prokomentirao, a uostalom djeluje mi kao zajebancija - a ako to nije, malo je neozbiljno da netko tko testira motore povlači ovakve usporedbe.

 
Glaky said:
Usporedba sa GS-om? Zašto ne? Namjena im je jednaka.

Ma daj... kao prvo kubikaža (300ccm je puno, pogotovo u touring primjeni), pa colaža kotača (ne sumnjam u to da moderan maxi enduro može biti razmjerno brz i vozan po cesti, ali cestovne ''17 felge su cestovne felge i amen + ostavljaju prostora za širi spektar cestovnih guma, od touring, preko sportskih i racing-street do race).

Onda... koncepcija agregata (redna 3 crossplane vs boxer 2 cil), dimenzije i težina, cijena (jedan GS košta gotovo kao dva Tracera), cijena dodatne opreme...

Na stranu BMW-ovi očiti problemi sa pouzdanošću (novi GS nažalost nije uspio doći do 50 k km na maraton testu sa samo jednim agregatom - raspao se kugličasti ležaj negdje zaboravio sam gdje, i u konačnici je unutar agregata gotovo sve uništeno, sameljeno, malo tužno za takav stroj, a iskreno ne pamtim kada je ikoji BMW motocikl došao do tih km u Motoreviji bez kvarova, a simpatizer sam bavarske marke barem kada su 4 kotača u pitanju) koje čak i Motorevija (njem. novine) objavljuje... znači to na stranu uopče mi nije cilj u ovoj raspravi govoriti o kvaliteti i poudanosti (uostalom Tracer još nije ni došao, a na MT-09 je bilo određenih opoziva prve sezone)... jednostavno je ipak GS bar klasa iznad ove zujalice, koliko god neki ne voljeli bavarski propeler, to je činjenica. 1200ccm je 1200ccm, a 900ccm nije i ne može biti isto ni da se na trepavice postavi. Drugi svijet - po meni.

Dali im je namjena jednaka - to je isto pitanje. Mislim da je u tu ruku Tracer ipak dosta svestraniji motor (u "lokalnim" okvirima) i istovremeno "razigraniji", a s druge strane limitiran u extremnim primjenama tipa putovanje oko svijeta, i uz to GS mi djeluje kao ozbiljniji motor za ozbiljnije ljude. Ne vidim baš "svaki dan" da se netko sa GS-om vozi po zadnjem. :mrgreen:

:neznam:
 
Uglavnom ono kako ja vidim Tracera, ili kako bih ga volio vidjeti je... da bude "Fazer" verzija nakeda (MT-09), znači malo konforniji ali podjednako zabavan. Agregat je ovdje najveći plus, tj. da se radi o kakvom "klasičnom" agregatu (tipa redna dva cilindra), nebih valjda ni ulazio u ovu temu. Isto vrijedi i za dimenzije kotača. Da je gore bio kakva kombinacija osim 2x17, mene nebi zanimao. Malo povišeniji položaj sjedenja (tipa XT660X), OK zašto ne, ne igra to toliku ulogu u sportskoj vožnji, a u touring primjeni je plus pa to može proći... znači ja bih to volio vidjeti kao tek nijansu praktičnijeg nakeda, a ne kao "kravu" ili wannabe kravu od kakvog maxi endura...

Mine two cents... :mrgreen:

:neznam:
 
Evo npr. imao sam prilike voziti MT-07, koji ima redna dva cilindra, ali također se radi o crossplane izvedbi radilice - dobar je, razigran i zabavan, ali nedovoljno jak i agresivan za ozbiljnije vratolomije. Zato mislim da je ovo "klasu iznad" rješenje minimum (3cil crossplane 115 ks).

Kratki osvrt (vožnja nije bila duga pa nisam pisao puno):

http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,238726.msg4225904.html#msg4225904
 
zutir9Sl.jpg

http://i.imgur.com/zutir9S.jpg

cAFcliul.jpg

http://i.imgur.com/cAFcliu.jpg

Samo da se javim :mrgreen: nakon vikenda provedenog u Veroni, nažalost od testnog Tracera ništa, jer naime, Yamaha ove godine nije uopče ponudila testnu flotu u Veroni. Ipak, bila su izložena dva Tracera, mat sivi (Matt Gray) i bordo crveni (Lava Red), pa se je na iste moglo barem sjesti i detaljno ih proučiti izbliza. Ono što se već spominjalo primjetio sam i ja, naime, oslonci za noge suvozača su zaista blizu vozačevih nogu, pogotovo ako je vozačev položaj takav da na svojim osloncima za noge drži vrhove prstiju. Osobno imam broj noge 45, što je više manje neki prosjek i malo sam razočaran. Uz to, druga stvar koja mi je upala u oči je sam položaj vozača, naime, čini mi se da vozačevo sjedalo ide previše naprijed, pa ukoliko vozač sjedi tako da se upre o tank benzina, volan je zaista preblizu. Ako se u sjedalo sjedne "komotno" u sredinu, tada nema problema, ali pitanje je onda koliko taj položaj opterečuje ruke kod kočenja, te koliko se vozač kliže po sjedalu. Testna vožnja razrješila bi ovu misteriju, ali kako sam naveo, ista nije bila moguća. Istina je da je sam položaj dosta individualan, ali ajmo reči da imam ponešto utakmica u nogama kako se kaže, i na prvu ovako neuobičajen (da ne kažem nezgodan) položaj nisam dugo doživio. Svakako bi to trebalo probati u vožnji za konkretnije prosuditi.

Što se ostalih detalja tiče, Tracer djeluje zanimljivo, iako se bojim da je i ovdje slučaj ono što je jedan renomirani forumski trgovac Yamaha proizvodima bio rekao za odnos MT-09 i FZ8 N, gdje je rezime bio taj da je "osmica" po pitanju završne obrade i detalja, kao i cjelokupnog dojma bar klasu iznad "devetke" (na strani "devetke" je jednostavno samo taj "fun factor"). Bojim se da će sličan odnos ovdje biti između Fazera 8 i Tracera. Fazer ipak djeluje kao konkretniji motor. Moram priznati da sam nakratko čak razmišljao i o zamjeni Fazera Tracerom (iako mi Fazer ima tek 5 mjeseci), ali nakon susreta uživo mislim da se taj scenarij neče gledati. Treba još vidjeti koliko razigran agregat može obraniti čast Traceru, ali... kako netko jednom reče, sve je u detaljima... Fazer 8 mi jednostavno djeluje kao ozbiljniji i konkretniji motocikl, i to do te mjere da ne vidim potrebu za daljnom diskusijom.

Naravno, i dalje bih volio vidjeti "crossplane 3" u akciji, znači provozati motocikl i vidjeti mogučnosti i narav agregata, ali isti stvarno ima veliki zadatak - ostatak motocikla jednostavno nije vrh ponude Yamahe i to je to. Agregat mora oduševiti.

Da se vratim samo na Yamahinu testnu flotu - koje nije bilo. Moju tugu i razočarenje pokušali su popraviti sa nekoliko reklamnih naljepnica, no bezuspješno, zato su to prepoznali kod konkurencije, pa je Verona zaokružena na novom Suzukiju V-STROM 1000 ABS. 8) :mrgreen:

Nebih se udaljavao s teme, međutim, ukratko, novi me "veliki Strom" vrlo ugodno iznenadio. Tekučinom hlađeni, "litarski" V-Twin (90°) tvornički deklaliran na 100 KS i sitno preko 100 NM zakretnog momenta vrlo ugodno prede. Malo je grub i nervozan na niskim okretajima, međutim "Uki" (sektaši će znati :mrgreen: ) se vrlo suvereno vozi iznad svojih 3, 4 tisuće okretaja što je i normalno za takav agregat. Dijelom su me možda i "klasični" redni četverocilindraši razmazili, jer zadnji motocikl neke druge koncepcije (igrom slučaja isto V2 ali u potpuno različitom motociklu) sam vozio prije cca. godine dana i svojih skoro 20.000 km, a privatno već cca. 75+ tisuća km vozim isključivo redne četverocilindraše, pa je možda malo i do mene. V2 ipak jednostavno jedva čeka pobjeći iz grada, ali ni u gradu nije "za baciti". Testni primjerak je sa svojih preko 5 tisuća km na satu bio spreman za ozbiljnije ga provozati, a činjenica da smo na vožnju krenuli samo ja i voditelj testnog tima to je i omogučila. Usput čovjeku velika hvala na ukazanom vremenu i povjerenju, iako ne razumije ni riječ hrvatskog a i engleski priča kako kaže "a little bit" :mrgreen: , međutim nakon kratkog razgovora ukratko je objasnio postavke TC-a kojim je naš "Uki" bio opremljen. "One is medium, two is for begginers, OFF is good, wheelie possible. Push OFF for fun.". Wheelie ipak nismo probavali kako sam na suvozačkom sjedalu imao bolju polovicu zaduženu za fotografije iz vožnje, ali malo konkretnije se jesmo provozali i usput ipak u par navrata samo malo odvojili prednji kotač od tla. Uz to, moram priznati da se ova "krmača" sa svojih 228 "suhih" kilograma jako ugodno vozi čak i gradom, motocikl je i ovdje vrlo okretan, agilan i iskoristljiv, u uvijetima gdje je totalni prometni kolaps uobičajena pojava, vrijedi pravilo jačega (tj. večega - gradski autobusi su jednostavno uvijek u pravu), a prometni se propisi više doživljaju kao nešto što se može, a ne nužno mora poštovati (prvenstveno čak mislim na automobiliste, tj. pješaci i skuteraši/motoristi se najviše moraju paziti). Kod nas će bojim se novi Strom biti rijetka pojava, iako je cijenom od kune ispod 100 tisuća jedan od povoljnijih motocikala u klasi, njegova "kubikaža" od 1.037 ccm bi (na našem tržištu) mogla odbiti i ono malo zainteresiran kupaca koji si ovakve motocikle danas mogu priuštiti.

U planu je bilo probati i novi GSR 750 i usporediti ga sa FZ8 N, međutim, testni je GSR nažalost totaliziran 10ak minuta prije nego sam ga trebao preuzeti (vozač prije mene ga je navodno zakucao u auto), tako da od toga nažalost ništa. Najluđe od svega je što sam ranojutarnju vožnju odgodio do prijepodneva (dok se sunce ne digne) zbog zaista vrlo niskih temperatura (mislim da smo po noći išli u minus jer je jutro bilo zaista ledeno), i eto... netko "pametan" je procjenio da ipak asfalt nije toliko hladan. Jebi ga, desi se, glavno da su svi OK.

Navedena iskustva sa motociklima su moji osobni dojmovi sa kojima se možete i ne morate složiti, tako da se ne mislim upuštati u neargumentirane diskusije bazirane na osobnih preferencijama. ;)

(y)
 
mene se tracer uživo nije dojmio zbog:
- moje stopalo 46/47 još više zapinje o oslonce noge suvozača
- sjedalo me previše gura naprijed na tank, a to nije supermoto
- nisam siguran koliko će serijski vizir imati korisnu funkciju, njegov oblik mi ne ulijeva povjerenje, no za to treba probati motor
- zadnji kraj mi je nekako transformers look - previše vidljivih vida i nekako banalnog oblika

u svakom slučaju - dobro je sjesti na motor i već po tome čovjek uvidi neke njegove mane ili vrline, za više dojma bi trebalo probati ga. siguran sam da bi se tada pronašlo i mnogo vrlina, no ovo gore izneseno je dovoljno da mi isti nije atraktivan + meni ni inaće nije tracer atraktivan, i ne osjećam žudnju za njime, pa tu moja rasprava o njemu prestaje jer motore biram po principu - ili mi se sviđa ili mi se ne sviđa, svemu ostalom se manje ili više prilagodim