YAMAHA RD - 125, 250, 350 vazdusne, LC i YPVS (1970-te i 1980-te)

motoklasik

Member
Evo jos nekih starih motora iz moje garaze, iz Yamahine serije RD:
YAMAHA  RD 250


Vecina nas je "onih" godina pocela sa dvotaktnim motorima. Najcesce su to bili Tomosi, Jawe, MZ-i ili poneki Puch ili DKW.
Onda sam se dokopao nekih stranih casopisa i video sta rade japanci u dvotaktnoj tehnologiji.

Kawasaki je imao legendarnu seriju KH, dvotaktnu, sa tri cilindra i vazdusnim hladjenjem (250, 400, 500, a kasnije i 750). Svojevremeno sam imao priliku da provozam KH 500 (Mach III), i tada, a ni sada, nemam reci da opisem taj dozivljaj.
Suzuki je priozvodio GT seriju, pocevsi od 125 i 250 (dvocilindricni), onda 380 i 550 (trocilindricni sa specificnim trouglastim glavama) in a kraju vodeni 750.

Ali ja sam, kao klinac, bio fasciniran Yamahinom serijom RD. Pocetkom 70-ih godina jednu je imao Lija i sa njom dolazio na Usce, secam se jasno, zuta, sa neponovljivim mirisom sagorelog "castrola" koji se sirio iz auspuha. Mislim cak, da je bila model DS-7, preteca serije RD.

Secam se naslova iz jednog moto casopisa 1973.g. kada su se pojavili modeli RD 250/350 (sa vazdusnim hladjenjem) pisalo je "Najnovija leteca bomba iz Japana".Kako je to meni tada izgledalo nestvarno i daleko...

Dvotaktni motori vece zapremine i sportskih performansi se vec dugo ne proizvode, prvenstveno iz ekoloskih razloga.
Steta je sto ce generacije koje dolaze ostati uskracene za taj poseban utisak voznje rasnog sportskog dvotaktnog motora, koji na naglo odvrtanje rucice gasa neko vreme ne pokazuje nista, nista, nista, a onda, zgusnuto u nekih 1000 obrtaja, odjednom - SVE. A posebno je umece bilo drzati ga uvek u tih divljih 1000 obrtaja.

Trocilindricnih dvotaktnih Kawasakija vise gotovo da i nema, izgoreli su valjda sami od svog nervoznog karaktera. Suzukija ima po nesto. Yamahe (vazdusno hladjeni RD modeli) se jos po negde i nadju.

A onaj neponovljivi osecaj u voznji tih motora, taj nepredvidivi i neravnomerni izliv snage u ostroj voznji, zivece zauvek, u nemirnim snovima onih koji su ih nekada vozili.













Zato su mi ove dve lepotice na slikama posebno drage?
RD 250 (klasicna) i RD 250 DX (poslednja serija sa vazdusnim hladjenjem, livenim felnama i diskom pozadi).
Kada se pojavila ova sa livenim felnama, tada sam bio odusevljen, a sada mi je lepsa ova sa zicanim tockovima.

Leti, u neko suncano jutro, poranim, upalim jednu od njih i dodjem na nase staro okupljaliste Usce, na mali krug, dok jos nikog nema. Vreme se pomeri 35 godina u nazad.
Vrate se davna secanja kada smo sedeli na zidicu jer nije ni bilo restorana, tu improvizovali trke, i stalno vozili levi krug. Koliko sam samo puta prosao te tri leve krivine, mislim da bih mogao da ih prodjem i zatvorenih ociju.
Jedino nema one drvene bandere na sredini (ispred sadasnjeg "Asteriksa") na kojoj se ponekad i zavrsavala voznja.
Po nekad kad dodjem sa ovim motorom primetim kako neki stari motoristi s nevericom okrecu glave da vide odakle dolazi taj davno zaboravljeni zvuk.

Ipak, ono sto je za nekog obicna stara gvozdjurija, za nekog je most preko koga uvek moze da se vrati u neko davno i lepo vreme.
 
lipo napisano.. ovi stariji je krasan .. evtl. naprid bubanj kocnicu i nirvana  (y)
 
Lijep text još lijepši motorini... (y) svaka čast na ovome uščuvanom paru starih Yamahica.... :D

edit: nema potrebe za citiranjem hrpe slika
 
alpine said:
lipo napisano.. ovi stariji je krasan .. evtl. naprid bubanj kocnicu i nirvana  (y)

He,he. Kao da mi citas misli. :D
Nesto sam vec spremio za napred, da se slaze sa zadnjim dobosom.






 
Odlično sačuvan motor,i nakon svih tih godina lijep i funkcionalan.Želim vlasniku puno sretnih km i druženja  (y) (y) (y)
 
(y)  (y)  (y) motoklasik!!!

imaš ti toga još,sigurno,samo daj naprijed  (y) ako imaš kojeg GT-a daj slike!!dobro ih opisuješ,to su "adrenalinske bombe" ,ono tvoje " ništa,ništa,ništa -  a odjednom SVE! " je pravi opis takvih motora. sve se odigrava u par sekundi-ludilo!!
čekaš najprije da se "razgori",kad poludi-žao ti pustiti gas,a onda -drž gaće!!! -nemožeš se zaustavit !  :shock:  :shock:

daj još  (y)
 
 
Da ne otvaram novu temu, moze i ovde, zato sto je
isto Yamaha, isto RD, isto vazdusno hladjenje, isto 2 cilindra, i stoje u istoj garazi  :D

Jedino sto je ova 125 ccm.



 
krasni motori, kad sam prvi put cuo zvuk 2T masine sa 2 cilindra (a da nije Jawa) momentalno sam ih zavoleo, jer u zadnje vreme vecinom se na putevima mogu vidit jednocilindrasi koji nisu toliko uzbudljivi...
I ja sam isto poceo sa 2T motorima i prvi veliki mi je bio bas RD 250 LC 1981 godiste, sa Giuliari sedistem i Tomaselli volanom, jaaako mi nedostaje , volio bi da je jos uvek u garazi, a pogotovo mi nedostaje onaj osecaj kad ga zavrnes i obrtomer predje preko 6.000 i onda pocinje putovanje kroz vreme i borba sa volanom sve do 9-10.000 obrtaja :D :D :D
evo slika moje stare ljubimice  :0648:
 
lijepi motori ,a vidim još ljepše uspomene (y)I moj, al ne baš prvi motor je bila rd, ali 350 lc, 88god, sa oklopima i kak je to išlo (barem meni u to doba) , a ide i danas :D
 
motorash said:
krasni motori, kad sam prvi put cuo zvuk 2T masine sa 2 cilindra (a da nije Jawa) momentalno sam ih zavoleo, jer u zadnje vreme vecinom se na putevima mogu vidit jednocilindrasi koji nisu toliko uzbudljivi...
I ja sam isto poceo sa 2T motorima i prvi veliki mi je bio bas RD 250 LC 1981 godiste, sa Giuliari sedistem i Tomaselli volanom, jaaako mi nedostaje , volio bi da je jos uvek u garazi, a pogotovo mi nedostaje onaj osecaj kad ga zavrnes i obrtomer predje preko 6.000 i onda pocinje putovanje kroz vreme i borba sa volanom sve do 9-10.000 obrtaja :D :D :D
evo slika moje stare ljubimice  :0648:

Lepa ti je Yamaha.
Imam potpuno istu takvu RD 250 LC. A i RD 350 LC YPVS.
Bolje da za LC modele otvorimo posebnu temu....




 
Ovoga sam prodao prije dva mjeseca  250 Lc -1980
29xhn49.jpg


ofr5n5.jpg


evo ga malo u akciji...

2cwu2i1.jpg
 
Kad smo poceli i sa LC modelima u ovoj temi, da i ja dodam nesto, a naziv teme cu malo prilagoditi tome.

Pojavom Yamaha RD 250 i 350 sa oznakom LC (vodeno hladjenje) 1980. godine izgledalo je da sportsko-turisticki motocikli sa dvotaktnim motorima ponovo dobijaju uzlet (sto se cinilo i sa Suzukijevom serijom RG). Novost za to vreme je bio i centralni zadnji amortizer, koji sistem je Yamaha nazivala "cantilever".
Na modelu 350 pridodata je i oznaka YPVS 1983. godine, sto je bila skracenica za ventil na izduvu koji se otvarao pri visim obrtajima.

Prikupio sam, naravno, i jednu i drugu.  :D  RD 250 LC je 1980.g. a RD 350 LC YPVS je 1983. god.

P.S. negde sam procitao da je oznaka RD znacila - race development.












 
      ...da sa svakim svojim motorom popričaš riječ dvije prije spavanja, legao bi u zoru  :mrgreen:. Ne zavidim ti, samo komentiram :wink: (y)
 
Nekada zimi kada se ne vozi i nema sta pametnije da se radi odem u garazu da obidjem motore, prebrisem prasinu, zakurblam malo da se pokrenu lezajevi i nije bas da popricam sa svakim ali svaki posebno mi probudi neka secanja iz davnih dana.
Neke modele sam kao momak toliko voleo i mastao o njima i tada sam bio duboko ubedjen da nikada necu moci da ih imam i vozim.

Sada, vec neko vreme, polako dolaze u garazu jedan po jedan ali godine su ucinile svoje i nema vise one euforije kada stigne novi motor, kada po celu noc pre i posle kupovine ne moze da se spava.
 
motoklasik said:
Neke modele sam kao momak toliko voleo i mastao o njima i tada sam bio duboko ubedjen da nikada necu moci da ih imam i vozim.

Sada, vec neko vreme, polako dolaze u garazu jedan po jedan

Moja priča sa Ducatijem  (y)
 
Krajem 90-ih i početkom 2000-ih sam imao rd350lc i tzr250.Iako je tzr-ka bila novija rd mi je bila draža.Napravi sam u dvije godine 20-ak tkm in  nikad niti jenog problema jedino na svakih 5000km riknu obje svjećice pa sam ih uvijek imao sa sobom.A na putovanjima  sam uvijek bio zadnji zbog miomirisa pa sam bio i ''road capitan'' :D Ako nekom treba imam par auspuha za rd350lc 1987god (kućna radinost), ali je radila rd-jka sasvim ok na njih, a onda sam preko Jakopca u Italiji za 500dem nabavio originalne i to je onda bilo to (y)
 
prekrasni motori i Yamaha i Suza bili su to avioni za ono vrime kako su samo radili ti dvotaktaši  (y) svaka ti čaast na ovom
 
Evo i nekih slika Yamahe RD 250 LC sa naseg prvenstva oldtajmera (u Srbiji), od pre godinu, dve.
Uspeva ona jos da pruzi mnogo uzitka: