Yamaha T-Max 530 - General Topic

cosmic

Active member
Apr 17, 2007
10,647
3
38
1017
Split
Easy rider said:
Evo može i kratko obrazloženje :

DCT pruža komfor u vožnji kakav još očito nismo ni vidjeli a ni navikli na motoru. Jednostavno se vozi poput skutera. I ne dovodi te u situaciju da moraš petljati po spojci i mijenjati brzinu u kakvoj kritičnoj situaciji. Jednostavno je u takvim situacijama brži i mekši, inteligentniji reklo bi se.....Pojednostavljeno : uvijek je u pravoj brzini. A svi smo se mi ponekad našli u krivoj brzini....zar ne ? Slijedeće, promjena brzina teče glatko da se jedva i osjeti prebacivanje, više ga osjetiš po zvuku promjene okretaja motora negoli po nekom "trzaju". Nadalje, za zaljubljenike koji vole da oni voze motor a ne "motor njih" postoji i opcija ručnog mijenjanja brzina sa prekidačima plus/minus na ručkama. Pametnom dovoljno :mrgreen:
Sam mjenjač je podešen tako da doslovno čita misli, ako je itko vozio Volkswagenov DCT po kakvoj brdskoj dionici........e dojam je otprilike isti. I ne....nisam baš neki ljubitelj Golfa, ali za DCT im skidam kapu do poda. Bolji mjenjač u autu nisam doživio.

Dovoljno ?
Jušto da ću reć "nije uvik u pravoj brzini", ali me Diablo priteka. Dopuštam da noviji modeli imaju bolji "mozak" od moga 2017.
S druge strane, kad ga skužiš malo i uz obaveznu pomoć botuna +/- , zabava je daleeeko veća nego sa CVT.
U gradu se još nismo dogovorili, ali ima vrimena, romansa je na začetku.
 

Nike11

Member
Nov 26, 2019
198
6
18
DiAbLeRo said:
A vidiš, moje iskustvo sa DCT mjenjačem je potpuno obrnuto od tvoga. Nikako se nisam mogao naviknuti na logiku sustava u kojem ne znaš u kojem će trenutku računalo odlučiti prebaciti brzinu. To me je kod oštrije vožnje dovelo u par opasnih situacija jer je u apexu krivine "mozak" odlučio da treba prebaciti u viši stupanj, pa mi je u najgorem mogućem momentu mijenjanjem brzine, uznemirio cijeli motocikl i produžio putanju toliko da sam skoro ostavio otisak na desnoj bakini. Ne moram objašnjavati što takav postupak čini za čovjekovo povjerenje u dati stroj. Na kraju sam se kod oštrije vožnje odlučio na ručno mijenjanje brzina, ali onda se postavlja pitanje čemu uopće automatski DCT mjenjač. Variomat s druge strane, uvijek drži optimum momenta i snage, naravno, doziran od strane vozača i zakretanjem ručice gasa, nema nikakvih nepredviđenih događaja što se tiče rada motora i prijenosa koji i u najvećem nagibu rade tečno i fluidno jer brzina - nema. Druge su manjkavosti variomata kao vrijeme potrebno da se snaga s agregata prenese na stražnji kotač, odnosno malo kašnjenje koje je potrebno dok se variomat zavrti, ali to je puno manji problem od toga da, pojednostavljeno: DCT (meni osobno) rijetko pogađa pravu brzinu, osim kad se vozim baš lagano i razgledavam okolinu jednom rukom kopajući nos.
Dopuštam da DCT na Goldwing kravi od tone i pol bolje funkcionira, uostalom to i jest puno noviji sklop, a koliko čujem, logika DCT mjenjača je uvelike unaprijeđena od 2018. Da se razumijemo, ove novije verzije nisam isprobao, ali imam dosta kilometara na X-Advu 2017.
Moj rezime, pa kom pravo kom krivo je taj da ako već o poluautomatskim/variomatskim/DCT prijenosima govorimo, kod izrazito sportske vožnje - variomat ima daleko više prednosti nego mana nad DCT mjenjačem. Kod umjerenog odnosno svakodnevnog korištenja te razlike i onako nisu presudne i oba sustava funkcioniraju kako su i zamišljeni.
Netko tko ne zna saltat/vozit motor. Dct dode ka skuter. Hahhahh

Sve drugo Potpis
 

seki22

Well-known member
Mar 29, 2009
5,890
46
48
1017
malo tu,malo tamo,malo svugdi
Moj Kralj ima malossi i Mivv komplet sustav i nakon DCT-a kad sidnen na Kralja pomislin da mi je rucna dignuta jer dajen gas a motor se cuje a ne ide naprid
Kod DCT-a to je trenutno.
E sad Kralj vec ima 10 god tako da vjerujem da noviji Temaxevi brze primaju gas ali sa druge strane kazem da iman malossi variomat
Nadalje sta se tice DCT-a.Prakticno je nemoguce ocjenit isti na temelju jedne voznje
Treba da prode odredeno vrime da se naucis na njega i on na tebe
Nastelat postavke i motora i mjenjaca da dobijes optimum.igrat se sa user modom i S modovima.D mod najbolje zaboravit
S mod ima 3 razine i razlike su ocigledne.....neznan kako je xadv ali meni kad kocin jace u S modu(pogotovo 3) motor sam dodaje medugas i lipo puca iz auspuha
Sad mi je 50-50 manualna i automatska voznja
Kad mi se bas ono ne da nista onda automatika
Neko je spominjas svrsishosnost manual moda.pa to je savrsenstvo jedno

Dakle ima nas svakakvih.....
Neko ne voli ABS,neko TC neko digitalnu tablu neko voli da mu je svitlo na volanu(naked) neko ne voli DCT
Najgora su osudivanja........
Zivi i pusti zivit

I da se vratimo na Temaxa......kontan da ce kroz generaciju ili dvi i on dobit neki oblik DCT-a
Jednostavno to je buducnost

I da....MotoGP vec odavno ima seamless gear box sta je malo ili ako ocete puno skuplji i bolji sistem od DCT-a ali prakticno isto.brzine ali osjecaj kao variomat
E da....vozaci Motogp-ja su supci i papci jer ne ne koriste “prave” brzine


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bruno1

Member
Dec 18, 2012
381
1
18
Split
Samo da se ne ubaciva u priču taj macho ego ko šalta ko nije,jeli bajker oni koji vozi africu dct ili na brzine,to već ide na krkanstvo.Ka šta san reka variomat je extra za grad i to je to.U mene je adv 2019 pa taj je mjenjač malo updejtan i sve manje iman problema po pitanju kad će ušaltat.Jer svaka automatska getriba ima ecu koji pamti način vožnje.Tako da je dosta upamtia moj način vožnje i razumi kad oću brzinski dat gas i naprimjer skrenit negdi onda ne ušalta višu brzinu.A šta se tiče okuka i nekih đireva npr put makarske tu dosta koristim manualno šaltanje jer dosta je kočenja i priticanja auta.A uvik postoji 3 sport moda i nema kašenjenja u šaltanju u nižu i odaziv na gas je velik al eto ja oću po svom.I vratimo se na tmaxa da ne odemo predaleko u offtopic.
 

Getriba

Active member
Sep 14, 2014
1,222
1
38
Split
Sto se tice tog mjenjaca, znam samo da je par vozaca Honde NC750 nakon dct trazilo kupit model s manualcem.


Ali... cemu uopce razmatrati kad danas imas QS sustave? Pa meni motor ima QS up/down, ne trebas kvacilo koristit, a i mozes...

Po meni nekako motor mora u tom segmentu ostati saltung....

Al dobro, svatko neka bira sto zeli, ponude ima....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

massa.st

Well-known member
Mar 19, 2009
4,473
26
48
HR jug
seki22 said:
Moj Kralj ima malossi i Mivv komplet sustav i nakon DCT-a kad sidnen na Kralja pomislin da mi je rucna dignuta jer dajen gas a motor se cuje a ne ide naprid
Kod DCT-a to je trenutno.
E sad Kralj vec ima 10 god tako da vjerujem da noviji Temaxevi brze primaju gas ali sa druge strane kazem da iman malossi variomat
Nadalje sta se tice DCT-a.Prakticno je nemoguce ocjenit isti na temelju jedne voznje
Treba da prode odredeno vrime da se naucis na njega i on na tebe
Nastelat postavke i motora i mjenjaca da dobijes optimum.igrat se sa user modom i S modovima.D mod najbolje zaboravit
S mod ima 3 razine i razlike su ocigledne.....neznan kako je xadv ali meni kad kocin jace u S modu(pogotovo 3) motor sam dodaje medugas i lipo puca iz auspuha
Sad mi je 50-50 manualna i automatska voznja
Kad mi se bas ono ne da nista onda automatika
Neko je spominjas svrsishosnost manual moda.pa to je savrsenstvo jedno

Dakle ima nas svakakvih.....
Neko ne voli ABS,neko TC neko digitalnu tablu neko voli da mu je svitlo na volanu(naked) neko ne voli DCT
Najgora su osudivanja........
Zivi i pusti zivit

I da se vratimo na Temaxa......kontan da ce kroz generaciju ili dvi i on dobit neki oblik DCT-a
Jednostavno to je buducnost

I da....MotoGP vec odavno ima seamless gear box sta je malo ili ako ocete puno skuplji i bolji sistem od DCT-a ali prakticno isto.brzine ali osjecaj kao variomat
E da....vozaci Motogp-ja su supci i papci jer ne ne koriste “prave” brzine


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sta ti uopce vozis sa dct mjenjacem i sa koji motorom sa dct mjenjacem usporedjujes tmax sa variomatom iz 2008???
 

massa.st

Well-known member
Mar 19, 2009
4,473
26
48
HR jug
Svakako je DCT nesto novo i trazi navikavanje, pogotovo kod manualng saltanja jer barem ja nisam navikao na taj nacin saltanja i na polozaj polugica za minjanje brzina. Navikao sam na manualni mjenjac ili na variomat koji mi je uvik tu sa momentom kada mi treba (pogotovo ako pricamo o sportskom variomatu).
Jos jedan bitan detalj ja sam vozija starije generacije dct mjenjaca (ocito), vjerojatno je noviji nesto pametniji.
To sta on navodno pamti o uci nacin voznje to zajebi, to su mi rekli i za dsg kod auta pa uvik isto kurac.
 

DiAbLeRo

Well-known member
Nov 9, 2009
2,993
177
63
47
blizu oltara
Da se zadržimo na temi, mislim da će Tmax uvijek bit i ostat skuter s variomatskim prijenosom, barem se nadam. To je jeftin, lagan sklop, lako se nadograđuje i prilagođava individualnim potrebama vozača, lako se servisira i održava. S druge strane ne dvojim u kvalitete DCTa kad ga jednom upare sa 6axis IMUom (a to je nedvojbeno idući evolucijski korak), nadograde logikom koja će zadovoljiti i extremnije uvjete vožnje (pri tom ne mislim na offroad) te ga olakšaju, pojednostave i pojeftine njegovu konstrukciju.
Meni je recimo trenutno najzanimljivije tehničko rješenje SCS spojka (američki Rekluse) kod MV Aguste koja omogućava klasično mijenjanje brzina nožnom polugicom uparenom s quickshifterom, a ne zahtijeva ikakvu upotrebu ručice spojke, pa ni kod kretanja s mjesta. Mislim da ćemo u budućnosti kod sportski(ji)h motora viđati sve više takvih rješenja. Imam blagi osjećaj da bi uskoro nadolazeća Multi V4 mogla doći s takvom spojkom.

Sent from my MI 9 using Tapatalk
 

seki22

Well-known member
Mar 29, 2009
5,890
46
48
1017
malo tu,malo tamo,malo svugdi
DiAbLeRo said:
Da se zadržimo na temi, mislim da će Tmax uvijek bit i ostat skuter s variomatskim prijenosom, barem se nadam. To je jeftin, lagan sklop, lako se nadograđuje i prilagođava individualnim potrebama vozača, lako se servisira i održava. S druge strane ne dvojim u kvalitete DCTa kad ga jednom upare sa 6axis IMUom (a to je nedvojbeno idući evolucijski korak), nadograde logikom koja će zadovoljiti i extremnije uvjete vožnje (pri tom ne mislim na offroad) te ga olakšaju, pojednostave i pojeftine njegovu konstrukciju.
Meni je recimo trenutno najzanimljivije tehničko rješenje SCS spojka (američki Rekluse) kod MV Aguste koja omogućava klasično mijenjanje brzina nožnom polugicom uparenom s quickshifterom, a ne zahtijeva ikakvu upotrebu ručice spojke, pa ni kod kretanja s mjesta. Mislim da ćemo u budućnosti kod sportski(ji)h motora viđati sve više takvih rješenja. Imam blagi osjećaj da bi uskoro nadolazeća Multi V4 mogla doći s takvom spojkom.

Sent from my MI 9 using Tapatalk
Honda prodaje pod dodatnu opremu nozni sifter
Znaci bas ovo sta si navea.....minjas nogon gore dole.ne tribaju tipke na volanu

Ja mislim da ce Tmax morat ic u smjeru DCT-a kao i svi ostali.....jednostavno X-Adv ga je potuka u Italiji i bit ce sve veci i veci zaostatak
Nakon 560 ccm morat ce ic na 750 ccm a onda dolazi neki oblik DCT-a......
Variomat je jednostavan i “ najmirniji” nacin rada ali razne mogucnosti upotrebe DCT-a je jednostavno zastrasujuce velika


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

DiAbLeRo

Well-known member
Nov 9, 2009
2,993
177
63
47
blizu oltara
Ka i uvik do sad, u krivu si. :mrgreen:

Nema nikakvih "zastrašujuće velikih mogućnosti upotrebe" mjenjača, samo treba držati motor u području najvećeg momenta, najveće snage, ili točno između. Nožno, ručno ili automatski, nebitno, to i onako ovisi o svakom od nas ponaosob. Netko voli plavuše, netko crnke, netko brinete... Ja nisam izbirljiv pa ih volim sve.

:)

Sent from my MI 9 using Tapatalk