Yamaha XT 1200 Z Super Tenere

Ma gledal sam po računima od prijašnjeg vlasnika i našel samo podatak da je u ovlaštenom bilo sipano yamalube gl4..nije pisala gradacija..samo specifikacija gl4.
I tak sam gledal kod svog distributera za Motul i nađem taj transoil i kao priporučuje ga yamaha😕
Ma reko ajd..sipaj
 
e39 said:
Ma gledal sam po računima od prijašnjeg vlasnika i našel samo podatak da je u ovlaštenom bilo sipano yamalube gl4..nije pisala gradacija..samo specifikacija gl4.
I tak sam gledal kod svog distributera za Motul i nađem taj transoil i kao priporučuje ga yamaha😕
Ma reko ajd..sipaj

svasta  :shocked:
 
e39 said:
Ma gledal sam po računima od prijašnjeg vlasnika i našel samo podatak da je u ovlaštenom bilo sipano yamalube gl4..nije pisala gradacija..samo specifikacija gl4.
I tak sam gledal kod svog distributera za Motul i nađem taj transoil i kao priporučuje ga yamaha😕
Ma reko ajd..sipaj

gl5 je specifikacija na yamaha ulju za kardan, ali 80w90, znači gusto ulje poprilično
velika je razlika od ovog transoila 10w30 koji se u biti koristi kao ulje za mjenjače, a ne kardan usudio bih se reći...
ulje za mjenjače se stavlja u motore gdje je to ulje odvojeno od motornog ulja, npr. 2T motori i sl.
druga priča je što se vjerovatno neće ništa dogoditi jer su to kvalitene komponente otporne na sve i svašta, ali da to ide unutra - ne ide...

 

Attachments

  • kardan.jpg
    kardan.jpg
    160.8 KB · Views: 108
p.s. moje neko laičko razmišljanje je da biš prerijetko ulje u kardanu najviše mogao osjetiti ljeti kad su temp. visoke i kod dugotrajne vožnje autoputom
naime taj sklop kardana se strašno ugrije, veliko je tu trenje i tako rijetko ulje bi moglo "izgoriti" kod dugih vožnji velikim brzinama... :neznam:

s druge strane sjetim se onog kanađanina sa jednog stranog foruma koji se jedno 2.000 km vozio bez ulja u kardanu jer mu je otpao čep - kasnije je natočio novo ulje i nije imao nikakvih posljedica, motor je imao nekih 150k km, a kad je pisao o tome već je bio na oko 200.000 km i sve je radilo ok - tako da u tu ruku vjerujem da su komponente kvalitetne, ali ja bih radije stavio propisanu gradaciju...
 
Pa vidim da piše i API Gl4 gear oil (y)
A to da je ovo malo rijeđe jest..al svatko ko je rastavil koji reduktor ili getribu..zna da je ovo ulje predobro za ta dva zupčanika i lagera
 
U kardan ti ide 80/90. Nemoj da tvoja ST bude prva kojoj je riknuo kardan.
 
Kad naučite da to nije ulje u kardanu več u peti onda možemo dalje debatirat o menjačima,reduktorima,zupčanicima ,lagerima i ulju.
Taj "hipenol " kajj je predpisan je dobar za mazat  lanac na motorki i dobar je za petu da se nikad ne mjenja ta marmelada..
Ko ne razumije ništa od mehanike nek liva to kaj piše..i nek ne piše gluposti.
Ostali pozdrav
 
e39 said:
Kad naučite da to nije ulje u kardanu več u peti onda možemo dalje debatirat o menjačima,reduktorima,zupčanicima ,lagerima i ulju.
Taj "hipenol " kajj je predpisan je dobar za mazat  lanac na motorki i dobar je za petu da se nikad ne mjenja ta marmelada..
Ko ne razumije ništa od mehanike nek liva to kaj piše..i nek ne piše gluposti.
Ostali pozdrav

svasta  :LOL:

sad ce smjenit sve inzinjere u Yamahi kad procitaju tvoj post  :LOL:
 
10W40 se ne preporučuje za gear oil koji podnosi visoka opterećenja.
Razlog tome je, rijetko ulje koje se gubi (nestaje uljni film) na visokoopterećenim dijelovima (površinama zupčanika).
Tako dolazi do oštećenja površine zupčanika i kabuuum.

 
Biker4life dao je service manual.

SAE 80 do 90 API GL-5
ili
SAE 80 API GL-4

10w40, to ulje je dobro za motor i mijenjač, nikako za prijenose ili samo geabox.
 
Nijedan zupčanik neče puknut kad je pomočen u ulje..
Imali smo slučajeve u firmi gdje su nam propustilikileri za hlađenje ulja na reduktorima pa bi mješali vodu i ulje..plus kroz demeringe nam je dolazila kontaminacija od produkne strane..
U tim uvjetima su radili mjesecima 24h na dan..
Kod popravka i pregleda nijedan zupčanik nije bio oštečen .
Da napomenem da nije bilo livano ptedpisano ulje jer bi bilo u tim uvjetima čisto bacanje para..
 
e39 said:
Nijedan zupčanik neče puknut kad je pomočen u ulje..
Imali smo slučajeve u firmi gdje su nam propustilikileri za hlađenje ulja na reduktorima pa bi mješali vodu i ulje..plus kroz demeringe nam je dolazila kontaminacija od produkne strane..
U tim uvjetima su radili mjesecima 24h na dan..
Kod popravka i pregleda nijedan zupčanik nije bio oštečen .
Da napomenem da nije bilo livano ptedpisano ulje jer bi bilo u tim uvjetima čisto bacanje para..

pa ti citaj forume  :LOL:

vidija sam di pivo livaju u posudu za kocnicu i gle cuda kocilo je a koliko je pametno opet nezelim ulazit u to ,svak liva u svoj motor sta oce
 
Krivo mi je da se i nakon 12+ godina staža dam navući komentirati tehnička pitanja po forumu, jer na kraju uvijek poberem "salatu" ili tome slično. :mrgreen:

Već pred par godina sam to ograničio uglavnom na teme o vozilima koja imam ili sam imao, ali valja to još malo reducirati. :D Putovanja - vožnje - susreti i ne izlaziti iz tih okvira. (y)

Mogu shvatiti da nikome nije lako obzirom na situaciju u kojoj se nalazimo, ali svatko nosi neki svoj križ, ne vidim svrhu svađati se sa nekim preko foruma. Bar forum mi je neki "bijeg" od svakodnevnice koja nije bajna... :?
 
biker4life said:
Krivo mi je da se i nakon 12+ godina staža dam navući komentirati tehnička pitanja po forumu, jer na kraju uvijek poberem "salatu" ili tome slično. :mrgreen:

Već pred par godina sam to ograničio uglavnom na teme o vozilima koja imam ili sam imao, ali valja to još malo reducirati. :D Putovanja - vožnje - susreti i ne izlaziti iz tih okvira. (y)

Mogu shvatiti da nikome nije lako obzirom na situaciju u kojoj se nalazimo, ali svatko nosi neki svoj križ, ne vidim svrhu svađati se sa nekim preko foruma. Bar forum mi je neki "bijeg" od svakodnevnice koja nije bajna... :?

(y)

trudim se al kad vidim ovakve gluposti tesko ostat imun  :LOL:

par ljudi govori da je falija ali ne on ima svoju "teoriju" i onda onakvo ponasanje
 
biker4life said:
Pitanje za one koji su sa ovim motorom natukli koji kilometar - kako vam se troši prednja guma, ste kada imali ovakav slučaj?

https://www.motori.hr/forum/index.php/topic,166349.msg4981325.html#msg4981325

ovako mi se na Banditu znala trošiti guma
Na S10 tek trošim 3 set od kad je  imam