Yamaha XT 1200 Z Super Tenere

Ukinut je od ove godine i to nakon 10g proizvodnje, zbog euro normi a moguče da i zbog razvoja potpuno novog modela u segmentu velikih endura ..ko zna.
I nije baš da je neuspio model,istina Bog da ga nisu prodali toliko kao bmw GSova al nije ni nitko drugi.
Iskreni vlasnici GSova..priznavali su tenerejku ( pogotovo prvih 5g.proizvodnje) kao jedinu pravu konkurenciju...
Pazi ovo,vlasnici gsova su priznavali...oni su mjerodavni?u kolicini debilizma?🤣
 
Pa ono .... kad ti velikani nešto priznaju kao tipa..da uopšte i postoji neko odnosno nešto približno dobro kao GS onda je to vauuu 🤣🤣
 
Ništa ti ne brini. Kupio si pravi stroj. Samo deri i guštaj. To te prca nekakav BMW-jaš. To u njih ko na Jawi jedan cilindar radi, a drugi se hladi.
Ne znam nikoga da je ikad imo bilo kakavih problema sa mašinom. Ovdje na forumu u 10 godina piskaranja imaš dosta informacija, a ništa drugoga što ovdje nije rečeno, nisam našao ni na drugim forumima i internetu.
Pa i ja se nadam, nakon prostudoravanja svega o njemu, da je tak. Nadam se da će služiti. Veselim se toplim danima. Ako će granice biti zatvorene, kampirati ću po Velebitu:)
Je li neko radio mapiranje? Čitam svašta vezano uz snagu, no na kraju ispada da povećanje same snage uglavnom pali na američkim modelima gdje su ti motori samo po sebi zagušeniji. Kaže mi jedan mehaničar kako i nije objektivno očekivati povećanje snage (što i nije neki cilj), ali da je smjesa na nižim okretajima dosta osiromašena i da se jako dobro da podesiti krivulja kroz gotovo cijeli režim zbog čega motor puno bolje reagira u svim režimima. Je li netko to radio i kakva su vam iskustva?
 
Last edited:
Mislim da nemas straha za masinu.
Pogledaj TDMove i svakome je jedna grana drugacija od druge.Sa prvim sam napravija 73 tisuce kad sam ga proda,jedna grana tamnija od druge.Trenutni TDM na 60 tisuca,jedna grana tamnija od druge.Ostalo su ti rekli momci sta voze ST 10 👍🏻
 
Jedan od razloga zašto je boja grana drugačija može biti i taj što je jedna grana puno izloženija svemu što prednji kotač baci na nju sa ceste (prah, prljavština, a da ne govorimo kad se vozi po kiši) u odnosu na ovu drugu koja je više u strani.

Svojim očima sam vidio neke koje imaju preko 200.000 km na satu i nije bilo problema.

Kod mene druga po redu, imam samo riječi hvale...

Što se snage tiče, ako ti je slaba a tek si ju kupio - prodaj ju pa uzmi nešto jače - jer ako nisi zadovoljan u startu, "problem" će samo biti izraženiji kako km budu prolazili.
 
Pa i ja se nadam, nakon prostudoravanja svega o njemu, da je tak. Nadam se da će služiti. Veselim se toplim danima. Ako će granice biti zatvorene, kampirati ću po Velebitu:)
Je li neko radio mapiranje? Čitam svašta vezano uz snagu, no na kraju ispada da povećanje same snage uglavnom pali na američkim modelima gdje su ti motori samo po sebi zagušeniji. Kaže mi jedan mehaničar kako i nije objektivno očekivati povećanje snage (što i nije neki cilj), ali da je smjesa na nižim okretajima dosta osiromašena i da se jako dobro da podesiti krivulja kroz gotovo cijeli režim zbog čega motor puno bolje reagira u svim režimima. Je li netko to radio i kakva su vam iskustva?
Ne znam jeli Cosmic prati više ovu temu, jer je on svoju prodao. On je radio dosta prerada na svojoj i sigurno će ti najbolje znati reči o tome. Probaj mu poslat poruku.
 
  • Like
Reactions: Branko-ST
Što se snage tiče, ako ti je slaba a tek si ju kupio - prodaj ju pa uzmi nešto jače - jer ako nisi zadovoljan u startu, "problem" će samo biti izraženiji kako km budu prolazili.
Nisam nezadovoljan snagom. Tamo gdje mi treba, ima je sasvim dovoljno, ali ako se da bolje podesiti, da radi uglađenije, linearnije, da ima bolji odaziv na gas do3000 okretaja, a da to sve skupa ne košta previše, zašto ne. Ako i ovak ostane, ja zadovoljan, ali eto....ako može još bolje, što ne iskoristiti potencijal. Sama snaga ionako nije bitna. S njom bi dobio veću max brzinu što mi, iskreno, uopće ne treba.
 
Da ne košta previše,možeš 2 stvari napravit a da puno poboljšaš odaziv na gas, linearnost... miran rad agregata.
Prva
Prebrikat šalter na ručici kvačila.
Time češ eliminirat restrikciju 1.,2.,3 brzine.. .. pozna se razlika..probaj
Druga stvar..
Maknut katalizator.
Imaju recimo i grane od arow za uzet bez kat..po želji..
E tu se mijenja ogromno stvari..
Mašina se totalno umiri..na leru manje vibracija..finiji rad agregata..
U vožnji..totalno drugačiji motor..
Snage u svim obrtajima..pogotovo porast snage u višim obrtajima...sad se da rastegnut u jednoj brzini kroz sve obrtaje..
Pričalo se o tome po raznim s10 forumima i zajednicama...al nisam si mislio da je tolika razlika.
 
  • Like
Reactions: live-for-ride
Nisam ja ništa rekao nego su to rekli drugi..a to kaj mi vlasnici tenerejki mislimo da je situacija obrnuta :) to je drugi par cipela :)

Da mi vlasnik GSa pohvali motor, ozbiljno bih razmislio o prodaji istoga i revalorizaciji životnih stavova i prioriteta. :mrgreen:
 
Da mi vlasnik GSa pohvali motor, ozbiljno bih razmislio o prodaji istoga i revalorizaciji životnih stavova i prioriteta. :mrgreen:
Ja se šnjima ne družin. :unsure:
 
Pozdrav ekipi od novog ponosnog vlasnika tenerke. Odluka je pala između više motora, ispalo da je ovo "najpodcjenjeniji motor", po pitanju kvalitete je vrlo pouzdan, relativno jeftino održavanje, udoban... i eto mene tu. Prostudirao sve i svašta, pogledao milion reviewa, youtube filmova, foruma i svi uglavnom imaju samo pozitivna iskustva (osim nekih koji su imali problem s gasom, no problem je navodno lako riješiv). I tako sam u uvjerenju da sam kupio dobar motor. I sam serviser je potvrdio da je je motor sasvim u redu, usčuvan i da nema brige (servis je rađen na 40 tkm s koliko je motor i kupljen). I tako ja živio u uvjerenju kako je to super motor (i dalje sam) no jučer me jedan komentar malo zbunio. Pored svih pozitivnih komentara uleti ovaj pa citiram "...ne bih te htio razočarati, ali ti agregati nisu cvijeće. Jedan cilindar se više grije od drugog, pa kad primjetiš da je jedna ispušna grana drugačije boje od druge obavezno na mjerenje temperature ispušnih plinova da se usporedi. A onda nakon toga ako su razlike velike onda generalka koja košta 25000 do 30000 kn. Km nisu bitni samo prati stanje ispušnih cijevi od glave 30 cm."....na moj komentar o pouzdanosti i tome kako ljudi prolaze preko 200000 km bez problema komentar je bio "to što piše na satu nije mjerilo jer nitko ne želi priznati da je toliko platio ili da je stavio drugu mašinu. Pogledaj malo vani po oglasnicima nigdje nema te mašine za kupiti. Samo prati ispušne cijevi i reagiraj na vrijeme". Naravno, vrag mi nije dao mira pa sam malo pogledao neke po oglasnicima i vidio da ih ima dosta gdje je boja ispušne cijevi ipak različita, ustvari skoro pa svaka je takva gdje se boja grana razlikuje:). Kakva su vaša iskustva s time? Zašto bi dolazilo do toga i što bi bio uzrok potrebe za generalkom? Je li tko radio mapiranje i peglanje krivulja?
Imam u garaži s10. prva registracija travanj 2014. na satu 184K km.
papir trpi svašta. vozi i prst u uho. sretno!
 
Napravljen prvi đir. Cca 390 km. Hm....stvarno motor ugodan za vozit. Baš za sjest i ne silazit s njega. Jbt....sam pada u zavoj, nevjerojatno. Prosjek potrošnje bio 5,3l ali nebu tak ostalo. Baš ugodno iznenađen. Samo još moram nabaviti onaj čoškasti kofer, ova maxia mu ne stoji.
 
Pa i ja se nadam, nakon prostudoravanja svega o njemu, da je tak. Nadam se da će služiti. Veselim se toplim danima. Ako će granice biti zatvorene, kampirati ću po Velebitu:)
Je li neko radio mapiranje? Čitam svašta vezano uz snagu, no na kraju ispada da povećanje same snage uglavnom pali na američkim modelima gdje su ti motori samo po sebi zagušeniji. Kaže mi jedan mehaničar kako i nije objektivno očekivati povećanje snage (što i nije neki cilj), ali da je smjesa na nižim okretajima dosta osiromašena i da se jako dobro da podesiti krivulja kroz gotovo cijeli režim zbog čega motor puno bolje reagira u svim režimima. Je li netko to radio i kakva su vam iskustva?
Radio sam premapiranje na Dyno stolu prije jedno 2 godine na svoioj ST 2013. g. Nije mi bio cilj povećati snagu nego dobit bolji odaziv na gas i linearnije razvijanje snage, ali veli Dyno stol da sam dobio i jedno 2 ks. Tu 2 i od Akrapa 2 i eto ST-a prve generacije na cca 115 KS. Ponavljam, snage mi nije nedostajalo ni ranije, ali kad se već bavimo matematikom da i to spomenem.
 
  • Like
Reactions: live-for-ride
Radio sam premapiranje na Dyno stolu prije jedno 2 godine na svoioj ST 2013. g. Nije mi bio cilj povećati snagu nego dobit bolji odaziv na gas i linearnije razvijanje snage, ali veli Dyno stol da sam dobio i jedno 2 ks. Tu 2 i od Akrapa 2 i eto ST-a prve generacije na cca 115 KS. Ponavljam, snage mi nije nedostajalo ni ranije, ali kad se već bavimo matematikom da i to spomenem.
Baš si razmišljam, ima na ebayu za 200 eura original grane. Naručiti, izvaditi katalizator i staviti ih na motor. Odfurao bi na mapiranje. Tu treba maknuti lambda sondu i malo popeglati krivulju. Samo, ja bi da mi izmapira oba moda, i sport i touring. Jučer sam napravio cca 250 km i stvarno mi je odlična. Ko da vozim bicikl. Jedino moram malo promjeniti držanje stopala na fuzićima jer svako malo vrh čizme postruže po asfaltu:)
Pitanje, je li dovoljno izvaditi katalizator bez mapiranja?
 
Last edited:

Adventure More Super For The Super Tenere​

Decking out Yamaha’s adventure pioneer

We equipped our Super Tenere with a number of accessories aimed at bringing the Yamaha back into the spotlight.

The first Japanese adventure bike with the emphasis on adventure was the 2011 Yamaha Super Tenere. At the time, it amazed us with real off-road capability, and it fired up everyone else—including KTM and BMW—to try harder. Now, it’s easy to forget about the big Yamaha because so many newer bikes have stolen the spotlight. We decided to take another look at the Super Tenere, or the XT1200 in alphanumeric speak, and to spark it up with some of Yamaha’s in-house accessories. All of the things we like and don’t like about the Super T came back to us very quickly. Here’s a shortened hit list.

POWER: The Yamaha remains Japan’s largest, torquiest real adventure bike. The Kawasaki Versys 1000 and the Suzuki V-Strom 1000 might have more peak horsepower, but both are designed primarily as street bikes with off-road capability as a second priority. The Yamaha was targeted from scratch as a bike for touring dirt roads, and the power was designed accordingly. The torque is amazing, and there’s something about the irregular pulse of the 270-degree crank that produces a sense of satisfaction. The bike is no revver, though. On the street, you run out of rpm early. It has a six-speed gearbox, so there’s always another gear, but if you’re used to the revs typical of modern street bikes, the Yamaha will seem like a tractor.

SUSPENSION: Times have changed since the introduction of the Super T. Back then, we were amazed at how well the bike’s suspension worked off-road. That was eight years ago, and now KTM, Honda and even BMW have upped their game. The Yamaha seems short-legged and harsh by comparison. Two years ago, Yamaha responded by offering the ES model for about $1100 more. This model offers push-button electronic rear-suspension tuning. The shock has four preload positions, three damping settings and seven fine adjustments. Even with the ES option, the Super Tenere isn’t as strong as KTM or Honda in the suspension department. Many riders go for the standard model and leave budget for an aftermarket shock. Race Tech, Touratech and Ohlins are the leading alternatives.

Yamaha’s hard panniers cost around $1000 a set, which is comparable to the price for SW Motech, Touratech and other quality hard saddlebags. They’re tough, aluminum toploaders. Our only complaint is that the flexy plastic latches and attachment mechanism seem out of place.


Every adventure bike needs protection. The Yamaha engine guards are $500.


The accessory skid plate is a work of art. Yamaha priced it at $226, which makes it mandatory.

COMFORT: The Yamaha still scores well here because the layout is very dirt-oriented. It feels natural to stand up. The bike has good footpegs and a halfdecent seat. Even street guys are drawn to the bike because it’s so spread out. The stock windscreen and handguards offer good protection.

ELECTRONICS: The Super Tenere was one of the first adventure bikes with traction control. It was never really designed with dirt riding in mind, although the three levels can be useful for bad weather on pavement. Most dirt adventures are still better with the system turned off. ABS is another technology that is better for the street than in the dirt. It actually works quite well in the front, but the rear is quirky and somewhat intrusive when you go off-road.

The Nelson Rigg soft-tail bag sells for $130 and is much less intrusive than a hard-top box.


The best part about the Yamaha tank bag is that it’s a dedicated to the XT1200 and fits perfectly. The shape of the bike’s fuel tank makes it a difficult application for universal tank bags. The price is $190.

ACCESSORIES: We equipped our 2018 Super T with over $2500 of accessories from Yamaha’s parts and accessories department. In general, the equipment Yamaha sells for its own bike is par with the best stuff in the world. With the $15,099 MSRP, that pushes the bike up into the range of a completely stripped BMW R1200GS. Here’s the catch: there’s no such thing as a completely stripped R1200GS. BMW North America only imports the bike with premium packages added. Expect to pay $20,000 and more for high-end adventure hardware from Europe. So even though the Super T is a top-shelf machine itself, it remains a bargain among other bikes of its capabilities.