Yamaha XT600E, problemi s karburacijom

svakak

Active member
U igri je Yamaha XT600E iz 1997. godine. Čim sam ju kupio odmah je motor štucao na određenim okretajima, ali sam prvo odlučio promijeniti filter zraka. Kad to nije pomoglo probao sam s Liqui Moly kemijom za karburatore, ali ni to nije dalo rezultate. Danas sam rastavio karburatore i unutra je bilo stvarno raznog smeća. Dobro sve oprao u nitro razrjeđivaču i sastavio. Sad je situacija čak i gora nego prije :( Na nižim okretajima motor kao da kašlje na karburatore, bez čoka baš i ne radi, žestoko puca na auspuh... Provjerio sam zazore ventila i sve izgleda OK.

Čini mi se da glavna dizna nije originalna, a nemam manual za taj model, pa me zanima koje dizne originalno trebaju biti unutra, i u kojem položaju treba biti igla u primarnom, a u kojem na sekundarnom karburatoru.
Može li se kako provjeriti nivo goriva na montiranim karburatorima?

EDIT: Evo šta je bilo u čašici..

 
bez obzira na glavne dizne i polozaj konusne igle...morao bi motor raditi lijepo i ravnomjerno na minimumu. Bez coka..naravno....Kontroliraj fazu... (y) Koji je karburator ? Teikei.... 3TB 00...3UW00... 3UX00...od ta tri modela koji ??
 
bmw m 5 said:
bez obzira na glavne dizne i polozaj konusne igle...morao bi motor raditi lijepo i ravnomjerno na minimumu. Bez coka..naravno....Kontroliraj fazu... (y) Koji je karburator ? Teikei.... 3TB 00...3UW00... 3UX00...od ta tri modela koji ??

Karburator je Teikei 3UX 03.

Bacio sam sad probni đir i motor vuče odlično, samo ga taj ler zeza i onda mi sine - dok sam rastavljao zaboravio sam da 'pilot jet' moram prvo zateći do kraja i zapamtiti koliko krugova sam zakrenuo, nego sam prvo krenuo odvrtati, i nisam siguran koliko treba tu diznu zašarafiti  :bonk: . Jel bi to moglo zezati, jer koliko mi se čini smjesa je loša samo u dijelu ler i možda do 4 mm otvora gasa. Sve ostalo radi kao sat (koliko sam uspio skužiti u kratkom điru).

Faza mislim da nije, jer kako bi se smrdala, prije čišćenja karburatora je ler bio OK.
 
za taj karburator saraf zraka trebao bi biti otpusten 2 i po kruga....Ler dizna bi trebala biti broj 46....start dizna broj 76...Visina plovka od 25-27 mm.....kad je u full zatvorenom polozaju..a visina goriva u casici bi trebala biti oko 8 mm....Ler gas...1300-1400 okr/min...
 
bmw m 5 said:
za taj karburator saraf zraka trebao bi biti otpusten 2 i po kruga....Ler dizna bi trebala biti broj 46....start dizna broj 76...Visina plovka od 25-27 mm.....kad je u full zatvorenom polozaju..a visina goriva u casici bi trebala biti oko 8 mm....Ler gas...1300-1400 okr/min...

Mislim da onda nije šaraf zraka... otpustio sam ga 3 kruga ne bi smjelo praviti tolike probleme... no ipak ću provjeriti.
 
bmw m 5 said:
nebi trebalo to biti...ako nema dobar ler...Da ti ne vuce zrak na prirubnicu..??

Tek sam danas uhvatio vremena ponovno šarafati po motoru. Jedna kratka cjevčica koja povezuje primarni i sekundarni karburator je bila pukla, pa sam ju zamijenio. Sad motor ponovno radi kao i prije nego sam ga išao popravljati  :mrgreen: Znači trokira, puca, kašlje na oko 4mm otvora primarnog karburatora. U vožnji se to očituje zatrzavanjem kod ubrzavanja, kao i trokiranjem pri sporoj vožnji.
 
taj bi karburator trebalo rastaviti do najmanjeg sarafa...staviti ga u tekucinu za ciscenje karburatora...dobro ispuhati....i sloziti....i nastelati..tako da otklonis 100 % sumnju na karburator...Sa jednim tankim komadicem sajle..procistiti dizne...ler gasa..i diznu maximuma....I da...kakvo je gorivo...???  Jer ako nije karburator..onda je nesto oko struje/paljenja... :misli:
 
bmw m 5 said:
taj bi karburator trebalo rastaviti do najmanjeg sarafa...staviti ga u tekucinu za ciscenje karburatora...dobro ispuhati....i sloziti....i nastelati..tako da otklonis 100 % sumnju na karburator...Sa jednim tankim komadicem sajle..procistiti dizne...ler gasa..i diznu maximuma....I da...kakvo je gorivo...???  Jer ako nije karburator..onda je nesto oko struje/paljenja... :misli:

Gorivo je INA ES95, par puta sam stavljao čisto gorivo, tako da mislim da gorivo nije.

Danas je karburator ponovno dole i krećem u rastavljanje. Kako sam malo sumnjao na iglu primarnog karburatora, danas sam ju skinuo. Bila je postavljena na sredinu (3 zub od 5), a oznaka na njoj je 5D92. Jel možeš negdje provjeriti jel to originalna igla?

Puno hvala.