Yamaha XTZ750 Super Tenere

1640420342350.jpeg
 
Pozdrav ljudi!

Evo sam upravo procito ovih 60 i kusur stranica i prvo sto cu napisat je svaka cast svima!

Gust mi je bilo citati sve ovo i vidjeti takve zaljubljenike u ovaj kultni motor koji su uvijek spremni pomoci jedni drugima, podjeliti znanje, informaciju, iskustvo...

Ljubav prema enduro motorima su mi od malena usadili otac i dundo (stric) koji su veliki motoristi, pogotovo dundo. Uvijek su me privlacili ti motori iz njihove mladosti, iz 80ih i s pocetka 90ih te se nadam da cu u "skorijoj" buducnosti imat prilike nabavit dva motora iz tog doba. Dundo je tada vozio Yamahu XT 600 43f iz 1985e - fantastican motor kojeg zelim nabavit i vratit ga nazad u familiju :cool:, a drugi je iz naslova ove teme - XTZ 750 Super Tenere.

Forumas Arso je u par navrata piso kako je to za njega bila ljubav na prvi pogled, a ja ne mogu drugo nego se slozit s njim. Kad sam je prvi put vidio (dosta sam mladji pa je to bilo na internetu jer ih nazalost vise i nema bas za vidit uzivo, barem ne tu na mom podrucju), to je bilo to, zno sam da je moram nabavit. Nakon toga je krenula opsjednutost tim motorom pa sam valjda pogledo svaki moguci video koji sam uspio nac na jutjubu (onaj video iz 89e dje ga predstavlja Nico Cereghini sam pogledo valjda 50 puta) i guto recenziju za recenzijom sto bi uspio nac na guglu, cito iskustva vlasnika motora te svako malo iso na mobile ili subito ili autoscout gledat sto se sve nudi.

Sebi sam to postavio ovako - ST bi volio imat za duza putovanja, pogotovo kad idem sa ljepsom polovicom, te neke laganije off road relacije, a XT 600 43f za po gradu i po nesto zahtjevnijim off road relacijama.
Nisam off road vozac da budem iskren, dosad je sva moja voznja bila iskljucivo na asfaltu (prvi motor je bila Honda XR 125 L, nakon cega sam preso na Yamahu XT660x) ali sam to odlucio promjenit te naucit vozit i off road. S tom vjestinom se motoristu otvara cijeli novi predivan svijet i mnogo novih mogucnosti.

Puno toga sam odje sazno o karakteristikama ST-a, na sto sve treba pazit i o cemu sve brinut, sto zamjenit te kako performans motora ucinit jos boljim.

Trenutno nisam u mogucnosti kupit ovaj motor, ali se nadam da ce financijska situacija to dopustit za nekih godinu-godinu ipo. Do tada patnja, zudnja i strpljenje.

Za kraj, poseban pozdrav forumasu Eliasu (ako sam dobro skonto ti si i EL Classico na bjb forumu). Majstore, ovo sto si ucinio od svoja dva primjerka je za poklonit se. Svaka cast! I s tobom se moram slozit sto se boje za ST tice - te dvije kombinacije iz 89e su najljepse, pogotovo ova chesterfield crveno zuta. (y)

Zdravi i dobri bili!
 
  • Like
Reactions: diesel power
Kokeza , hvala puno na pozdravima, u pravu si taj sam.

Mene osobito veseli kad se mladi dečki interesiraju za ST750. Što se nabavke tiče moram reći kako pratim porast cijena na tržištu, nebitno kojem.
Danas ne mogu kupit pristojnu za novce koje sam dao kod kupovine obadvije skupa.

Ako te zanima bilo šta samo se javi.
LP
Elias
 
Last edited:
  • Like
Reactions: diesel power
Sigurno cu imati pitanja, ali ponajvise kad napokon uspijem nabavit ST. Svakako, fala ti unaprijed 😁

Vise je tu razloga zasto mi je bas ST zapeo za oko, ali i zasto mi se inace stariji motori vise svidjaju nego noviji modeli. Sto zbog dizajna, linija i samog izgleda, sto zbog jednostavnosti, pouzdanosti, performansa, dimenzija...

70 konja, hod vilica 23,5cm/21,5cm, 87cm visina sica, 26 litara tank - savrsene brojke sto se mene tice. Ko kad kazu za zenu da je 90-60-90 :cool:

Jedna bitna stvar tu je i da sam veliki protivnik ove elektronike koja je zabila svoje kandze u prakticki sve nove motore. Milijun nekih opcija, milijun nekih mode-ova, pa ovaj senzor, pa onaj senzor, pa abs, pa traction control, lean angle, kurac, palac... Smatram to sve vise manje nepotrebnim i da zapravo oduzima od onog pravog iskustva voznje, ko nekakva nametnuta prepreka izmedju tebe i motora.

Da dosta ljudi slicno razmislja mi se pokazalo npr. kod Tenere 700. Koliko znam Yamaha je prakticki samo abs sustav ugradila u taj model jer je jednostavno to morala ucinit radi propisa, dok je svu ostalu elektroniku odbacila i naravno model je razvalio prodaju. Izgleda da su ljudi zeljni jednostavnosti i pouzdanosti, a sva ova pusta elektronika u novim modelima to ne nudi.

Sto se tice trzista i cijene, da, u pravu si, cijene su skocile dosta nazalost. Danas ako zelis nac ST750 u dobrom stanju moras ispljunit nekih 3500-4000 eura.
 
Ovaj novi Tenere 700 World Raid model izgleda fantasticno!


Poboljsan ovjes, duzi hod vilica - 23cm, dupli tank goriva - 23 litre (500km tvrde da moze prec), nize teziste, bolja zastita od vjetra... Strasan motor.
 
  • Like
Reactions: Elias
Pozdrav ljudi, trebam savjet, prije nego pocnem pretjerano kupusat motor.

Ponosni sam vlasnik super tenerke '92 god.

Uvezao sam je iz njem. krajem prosle godine.
Tad se desio prvi problem, rikla je svjecica. Uglavnom bila je na tehnickom tih desetak dana dok nije prosla atest i normalno je palila, na zub prakticki.
Kad sam rjesio popirologiju i planirao je odvest do kuce da je jos malo pogledan prije registracije, nema sanse da upali.

Nakon svjecice sve je bilo normala do zadnjih par mjeseci.

Kad se vozim(ravno ili uzbrdica) ili lagano ubrzavam na okretajima cca od 2200 do 2700, motor pocne stucat i ponasa se kao da je ostao bez benzina. Ako u tom trenutku stisnem kvacilo u 70% slucajeva motor se ugasi. Inace ako ga vozim iznad 3000 motor radi korektno i ubrzava lijepo.

Skuzio sam da vec neko vrijeme vakum pumpa goriva vlazi, ali bio je plan da cu se s tim zabavljati preko zime.
Kako je to stucanje postajalo sve intenzivnije, u pocetnku na nizim okretajima, a sad cak ponekad i osjetim kad sam na 3000 na nekoj uzbrdici odlucio sam rjesit tu pumpu.
Nova pmpa dodje 200 eura, a set brtvi i membrana nekih 50ak eura. Odluka je pala na aliexpress novu pumpu od 20 eura.

Mozda sam u krivu ali moje je misljenje da ta vakumska pumpa nije ajmo reci tehnoloski kompliciran dio motora da postoji validan razlog zasto original kosta 200 eura, a kopija 20eura. U planu je da kupim brtve, pa ova kineska bude u steku.

Uglavnom pumpa nije rjesila problem, s time da sam prilikom zamjene iste skuzio da je cijev koja ide iz pumpe na karburator stara i kruta, pa pretpostavljam da su sve cijevi takve i planiram ih sve zamjenit.

Uz zamjenu cijevi, u planu mi je da nastelam karburator, prijatelj ima alat za to jer nekako mi se cini da je karburator u pitanju.

Imate mozda jos kakve prijednoge, sta da jos provjerim, da ne moram ponovo kupusat motor ako se ispostavi da nije do karburatora i cijevi?
 
Pozdrav ljudi, trebam savjet, prije nego pocnem pretjerano kupusat motor.

Ponosni sam vlasnik super tenerke '92 god.

Uvezao sam je iz njem. krajem prosle godine.
Tad se desio prvi problem, rikla je svjecica. Uglavnom bila je na tehnickom tih desetak dana dok nije prosla atest i normalno je palila, na zub prakticki.
Kad sam rjesio popirologiju i planirao je odvest do kuce da je jos malo pogledan prije registracije, nema sanse da upali.

Nakon svjecice sve je bilo normala do zadnjih par mjeseci.

Kad se vozim(ravno ili uzbrdica) ili lagano ubrzavam na okretajima cca od 2200 do 2700, motor pocne stucat i ponasa se kao da je ostao bez benzina. Ako u tom trenutku stisnem kvacilo u 70% slucajeva motor se ugasi. Inace ako ga vozim iznad 3000 motor radi korektno i ubrzava lijepo.

Skuzio sam da vec neko vrijeme vakum pumpa goriva vlazi, ali bio je plan da cu se s tim zabavljati preko zime.
Kako je to stucanje postajalo sve intenzivnije, u pocetnku na nizim okretajima, a sad cak ponekad i osjetim kad sam na 3000 na nekoj uzbrdici odlucio sam rjesit tu pumpu.
Nova pmpa dodje 200 eura, a set brtvi i membrana nekih 50ak eura. Odluka je pala na aliexpress novu pumpu od 20 eura.

Mozda sam u krivu ali moje je misljenje da ta vakumska pumpa nije ajmo reci tehnoloski kompliciran dio motora da postoji validan razlog zasto original kosta 200 eura, a kopija 20eura. U planu je da kupim brtve, pa ova kineska bude u steku.

Uglavnom pumpa nije rjesila problem, s time da sam prilikom zamjene iste skuzio da je cijev koja ide iz pumpe na karburator stara i kruta, pa pretpostavljam da su sve cijevi takve i planiram ih sve zamjenit.

Uz zamjenu cijevi, u planu mi je da nastelam karburator, prijatelj ima alat za to jer nekako mi se cini da je karburator u pitanju.

Imate mozda jos kakve prijednoge, sta da jos provjerim, da ne moram ponovo kupusat motor ako se ispostavi da nije do karburatora i cijevi?
Slične, ako ne i iste, simtome sam imao na mojoj STeneri da bi se ispostavilo da regler nije dovoljno punio a ni akumulator nije bio u najboljem stanju. Prekontroliši prvo punjenje pa ako je OK, onda se bavi vakumskim ventilom koji neki zovu i pumpa.
 
Poceo sam ga rastavljat al sam malo u stisci s vremenom pa ce potrajat.
Za pocetak sam htio vidjet stanje svjecica, jako su cadzave(prebogata mjesavina mozda), ali bacaju iskru normalno.

Hvala na odg ali Malo sam zbunjen, inace imam nekog iskustva s autima, ali s motorima nimalo, ali voljan sam naucit, pa bi molio da mi malo objasnite zasto bi regler stvarao takve probleme?

Ako dobro kuzim, regler inace ispravlja napon iz magneta te tako puni bateriju i daje ispravljenih 12V za zarulje i ostalu elektroniku koja zahtjeva 12V.

A svjecice dobijaju struju iz bobine koju magnet napaja mimo reglera ili ne?
Regler je onaj komad u aluminijskom kucistu odmah do rezervoara(ispod sica)?

Inace, kako je najbolje provjerit da li je regler u kvaru?
 
Last edited:
Izmjeri napon na bateriji pomoću multimetra, pusti neka radi motor napon treba biti 12-14V
Kasnije upali svitla i opetvizmjeri napon.
 
Napon baterije prije paljenja 12.5, napon na radnoj temp u leru bez svjetala 13.4, napon sa upaljenim svjetlima 12.87, napon sa svjetlima na 2500 okr 13v.
 
Last edited: