Zavisi na što se furaš.
Ako ti je bitna ekonomija i autonomija uz malo "jurnjave" R125 će te dobro poslužiti.
Ako si više zagrižen za male,okretne,brze motore lijepo će ti sjesti jedan dvotaktni motor(Konkretno RS)
No tu imaš jedan problem.
Sa A1 ne možeš voziti otvorenog RS-a,a zatvorenih ih je vrlo malo,jer se generalno u Hrv uvoze otvoreni,no dođe par primjeraka koji su zatvoreni.
Ako uzmeš YZF-a postoji dobra mogućnost da će ti brzo dosaditi,sa RS-om imaš mogućnost otvaranja motora(No to sve nije tako bezazleno i bezbolno,jer otvaranje motora ipak košta!)
YZF-R125
+ *toči-vozi
*Troši kao upaljač (konkretno 3-3.5 litre)
*Relativno nezahtjevan za održavat (Iako smo na 125cc forumu imali pritužbu na gutanje ulja,tako da pripazi malo na to dok se ne uvjeriš da je motor oke)
*Autonomija(može dosta proči s jednim tankom)
*Postoji malossi 180 kit ako se zaželiš malo snage
- *puno sporiji,te lošija ciklistika od dvotaktnih rivala
*Na autoputu motor moraš stalno držati u crvenom
RS125
+ *Za svoju kubikažu ide kao đavo
*Jednostavan za rastavit,možeš se učit kako popravljati vlastiti motor
*Fenomenalna ciklistika
*Veliki izbor polovnih motora
*Jesam spomenuo miris spaljenog ulja?
*Lako dobavljivi dijelovi(ne svi doduše)
- *Puno troši oko 5-6 litara serijala(ne full gas)
*Troši ulje(kao i svaki dvotakt,no svejedno je trošak)
*Zahtjeva određenu disciplinu i poštivanje motora(npr zagrijavanje prije vožnje,točenje kvalitetnog ulja)
*Dijelovi iako nabavljivi,iznimno skupi,srećom postoje alternative,no za nekog tko se želi samo voziti pre komplicirano je
*Cjena(koja ruku na srce ima svojih razloga)
Iako bih,bez sumnje uzeo RS-a,mislim da bi tebi ipak više odgovarao 4T,drugim riječima R125-
U klasi su ti još CBR125,Derbi GPR te ako se hoćeš strpiti RS4(Aprilijina verzija četverotakne 125ice koja izlazi 2011)
Nešto dalje od toga je YBR125,slabiji "sport" tourer
U klasi 4T125 nema velikih oscilacija
YZF i GPR se odlikuju nešto boljom ciklistikom naspram CBR-a i malo više sportski orjentiranim izgledom.
CBR doduše,kako je rečeno u recenziji je više prilagođen za svakodnevne vožnje.
Svi ti motori će te dobro služiti,malo trošiti i provesti puno kilometara.
Što se ranog polaganja tiče,ja preporučujem,jer je motor sredstvo prijevoza za koju je potrebna određena doza prilagodbe i refleksa,a refleksi se najbolje usvajaju dok si mlad.
No pamet u glavu,mi smo kao biciklisti sa motorm,drugim riječima još ugroženija skupima,najniža stepenica cestovno hranidbenog lanca poslije pješaka.