Yamahe kojima je 2020. zadnja

Problem je u svemu po malo ali nema smisla plakati za prolivenim mlijekom jer nisu zabranili motore nego se gasi klasa koja se loše prodaje. Po onoj staroj, da je vrijedila ne bi je gasili. :) Po meni je puno gore bilo izbacivanje 750. Negdje oko 2005 sam imao điksera 750, vjerojatno najupotrebljiviji motor općenito.
Da se vratim na temu, izbor je toliki da neće biti većih problema. :mrgreen:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: neven and SpoRRi
Izbor je takav da ponekad stvara konfuziju kod kupaca da na kraju ni sami ne znaju što kupiti, čast izuzecima koji imaju točno zacrtano u glavi što žele i koji jedini motor dolazi u obzir.
 
Izbor bilo čega radi konfuziju kad se ne kužis, od TVa do veš mašine. Tu veliku ulogu odigraju dodavači ali se s vremenom stvari uglavnom poslože. U protivnom, vežu se za jedan brand i jednu vrstu, trenutno postaju najpametniji i to propagiraju na društvenim mrežama. :mrgreen:
 
  • Like
Reactions: Village and Nino777
Za kawasaki je bio Kms Karlovac

a sad za hondu jedan frend hondas u zagrebu mi radi servise... nije ovlasteni servis
 
  • Like
Reactions: pikacu79
Kojićetikurac21colanaasfaltu

Zato da ne moram misliti na rupe, gradilista, tracnice, sahtove, lisce, zebre, kolotraze, temp., masnu cestu i lezece policajce sa 60 km/h.. ;)
(ili mali razmak taman za 120-140 dim. izmedu rubnjaka i fluo upozorenja provlacenje)

ne samo 21 col, vec i 90/90 guma.
nekad se sa hard enduro skidali ti veliki kotaci i stavljali kotaci sa supersport kako bi se na ulici moglo bolje peglat.

2 motora ostavio gazdi set Supermoto jer sam htio Enduro original setup i spustio cijenu 500€, pa neka oni peglaju.. ;)

Pa kakve su ceste kod nas mozda bolje da je 21 col :D

Bravo! Bullseye.. ;)
 
  • Like
Reactions: Nino777 and seki22
Honda 250-42,5 je ok, Fantic 250-47 mora malo dolje, SWM 300-49 na rubu.. ;)
 
i deres li fuzice po zavojima na tim sjekacima asfalta?
na crf 450 je steta ne imati sumo kotace i 500 eura nije nikakva cijena za takvu zabavu.
 
Ne znam za vas, no ja sam iznenađen obustavom proizvodnje YZF-R6.
Je li 600cc postaje 'mrtva' klasa?! Honda CBR600RR je pokopana koju godinu prije, a sada R6.
Moje shvaćanje je da ih je ubila kombinacija zakonodavstva ograničenja emisije ispušnih plinova i tržišnih prilika (ljudi ne kupuju dovoljno da bi se proizvodnja održala/unaprijedila).
Ili možda rade pravu stvar - miču R-ove tamo gdje im je mjesto (ne mislim na groblje) - na stazu; navodno će se proizvoditi R6 RACE samo za stazu (neće se moći registrirati)...

Osim R6, Yamaha neće više proizvoditi niti WR250, SMAX, VMAX modele.
Mislio sam da je WR250 prilično popularan, no...kad ono međutim.

Puno modela se gasi kod Yamahe, a i kod drugih (japanskih) proizvođača.

V Max u EU nije u ponudi još od EURO4 norme, a sa EURO5 od većih kubikaža sa EU tržišta odlaze i FJR1300, te XT1200Z SuperTenere. Slično je i kod drugih, mislim da se gasi i ZZR1400, Hayabuse nema još od EURO4 norme, itd.

Slaba je potražnja za novim "japancima" iznad 1000ccm, i to ne samo zadnjih sezonu-dvije, već gotovo desetljeće (ta klasa se u biti nije nikad oporavila još od krize 2009. godine), tu se uglavnom kupuju europski brendovi, a što se klase R600 tiče, tu ne treba ništa čuditi. U odnosu na period od recimo 2005-2008, cijena tih modela je rasla, dok je snaga i/ili ciklistika više manje stagnirala jer su već i onda to bili motori koji su nudili puno (previše) za cestu (a tu dolazimo i do onog da prije 15 godina nije bilo toliko kamera, radara, strogih tehničkih pregleda, itd.). Druga stvar je što ta klasa obično privlači mlade vozače koji si to ne mogu priuštiti i općenito je mladih koje to zanima - malo. Više je puta već prožvakano kako moto populacija stari, ne samo kod nas nego i na razini EU općenito.

Što se tiče nas koji smo malo duže u moto vodama, pred 4 godine sam bio kupio rabljenu YZF-R6 (2009. model, motor uredan, ispravan, kao nov), kao drugi motor i garaži i u par sezona koliko je bila kod mene napravio tek nekoliko tisuća km, dok sam sa "daily" motorom (tada Fazerom) radio 15-20.000 km na sezonu. Jednostavno teško je ići "u nazad", tj. ono što mi je bilo fora na početku moto karijere, sada (tj. 2016.) mi baš i nije leglo za cestu, R6 je motor extremne ergonomije što u kombinaciji sa snagom dostupnom na jako visokim okretajima uglavnom ne djeluje primamljivo vozačima koji su vozili i R1000 a i druge motore iznad litre obujma, mada i dalje stojim kod toga da je R6 sjajan stroj, odličnog ovjesa, kočnica, a i izgleda (moja je bila crno zlatna kombinacija za sezonu 2009).

Kod nas "na balkanu" vjerovatno igra i ulogu što su R-ovi općenito sve manji, te je mnogima (meni prvom) problem stati na neke modele da se osjećam ugodno. Naravno ne očekujem čuda oko ergonomije, ali meni osobno R1 do 2014. mi je puno komotniji motor od ove 2015+.

Jednostavno trendovi se mjenjaju, dijelom zbog profila kupaca, njihovih godina, zakona i kazni, prilika na cesti, ponude novih i rabljenih motora, cijene, itd., a ponudu diktira potražnja i isplativost proizvodnje uz sve strože EURO norme.

Usput rečeno, R6 će i dalje biti u ponudi, ali bez homologacije, tj. samo "race" izvedba.
 
  • Like
Reactions: SpoRRi and DuroDu
Dešavaju se velike promjene.
Prvi i najveći problem je preseravanje sa eu normama. Drugi problem je što u eu ima samo 450 miliona stanovnika u kojima je mali broj zainteresiranih za 1000 i 600. Mislim na R modele.
Najveća promjena je što su se Kina, Indija, Japan i sve one nazovimo ih male zemlje u okruženju udružile u zajedničko tržište i tako stvorile masu od preko 3,5 milijardi. Bez eu normi. Rade se 125-200-300-400 ccm što je za njih dovoljno. Prodaju se milioni komada i mi ispadamo totalno nebitni.
I sad bi oni trebali razvijati bojlere od auspuha i čudo elektronike za eu kupce te prodati 5000 komada. Možda.