Z500 '80 zadnji lančanik nije u centru pog. lanca

ex-biciklist

New member
Dakle, iako je sve u centru, pogonski lanac (DID, 530-100) i lančanici za isti (AFAM, pred. 16 i zad. 40) su po specifikacijama motora, od zamjene prošlo 3 000 km, redovno se čisti podmazuje svakih 500-1 000 km, ali lanac ne sjeda na lančanik po sredini nego do desnog ruba lanca. Jel to normalno ili ne?

Jedna napomena, prednji lančanik ima lateralni (ne ravnini vrtnje, nego okomito na njega) slobodni hod (luft) po vratilu od 1-2 mm. Stari lančanik i osigurač istog su identične debljine kao i novi, vratilo nije nigdje oštečeno. Prekapajuči po forumu, skužio sam da je to O.K. Da li to ima veze sa gornjim pitanjem?
 
ex-biciklist said:
Dakle, iako je sve u centru, pogonski lanac (DID, 530-100) i lančanici za isti (AFAM, pred. 16 i zad. 40) su po specifikacijama motora, od zamjene prošlo 3 000 km, redovno se čisti podmazuje svakih 500-1 000 km, ali lanac ne sjeda na lančanik po sredini nego do desnog ruba lanca. Jel to normalno ili ne?

Jedna napomena, prednji lančanik ima lateralni (ne ravnini vrtnje, nego okomito na njega) slobodni hod (luft) po vratilu od 1-2 mm. Stari lančanik i osigurač istog su identične debljine kao i novi, vratilo nije nigdje oštečeno. Prekapajuči po forumu, skužio sam da je to O.K. Da li to ima veze sa gornjim pitanjem?
sta 530 lanac na motor od 500 ccm... :misli: Njemu bi 525 sasvim dovoljan bio... Nema veze sto prednji zupcanik malo seta po osovini...Kako je bilo sa starim kompletom ?
 
za tih 500ccm bi bio dovoljan i 520 lanac ...  (y)

Lufta na osovini u pravcu osovine smije biti, na nekim motorima čak propisano ... ali lufta među grajferima ne smije biti jer dolazi do nepoželjnih vibracija koje vrlo loše utiču na ležaj i semering izlazne osovine ..
 
Hvala na odgovorima.  (y)

Rađe ja vozim po specifikacijama i imam 530-tku gore. Bolje da je jači lanac nego slabiji. Barem mi logika govori tako.

bmw m 5 said:
sta 530 lanac na motor od 500 ccm... :misli: Njemu bi 525 sasvim dovoljan bio... Nema veze sto prednji zupcanik malo seta po osovini...Kako je bilo sa starim kompletom ?

Sa starim kompletom je bilo isto. Netko od prijašnjih vlasnika nije baš održavao motor, pa sam zbog toga htio provjeriti s nekim tko ima više iskustva i pameti.

strasilo said:
za tih 500ccm bi bio dovoljan i 520 lanac ...  (y)

Lufta na osovini u pravcu osovine smije biti, na nekim motorima čak propisano ... ali lufta među grajferima ne smije biti jer dolazi do nepoželjnih vibracija koje vrlo loše utiču na ležaj i semering izlazne osovine ..

Grajferi - to su oni zubci na osovini na koje nasjeda lančanik? Ak je tak, na njima nema lufta.
 
ex-biciklist said:
Hvala na odgovorima.  (y)

Rađe ja vozim po specifikacijama i imam 530-tku gore. Bolje da je jači lanac nego slabiji. Barem mi logika govori tako.

Sa starim kompletom je bilo isto. Netko od prijašnjih vlasnika nije baš održavao motor, pa sam zbog toga htio provjeriti s nekim tko ima više iskustva i pameti.

Grajferi - to su oni zubci na osovini na koje nasjeda lančanik? Ak je tak, na njima nema lufta.




meni kad sam kupio motor nije bio u liniji prednji i zadnji zupčanik!
kad malo bolje pogledaš, lanac od zadnjeg prema prednjem nije išao ravno nego malo u lijevo!
sve sam poskidao i otkrio da je na prednjem zupčaniku šajba (podloška)  stavljena ispod zupčanika a ne na njega!

btw, ako nije sve u centru-liniji ja se nebi tako vozio!
 
marko_pu said:
meni kad sam kupio motor nije bio u liniji prednji i zadnji zupčanik!
kad malo bolje pogledaš, lanac od zadnjeg prema prednjem nije išao ravno nego malo u lijevo!
sve sam poskidao i otkrio da je na prednjem zupčaniku šajba (podloška)  stavljena ispod zupčanika a ne na njega!

btw, ako nije sve u centru-liniji ja se nebi tako vozio!

Alo nekromancer....od 2009. je sigurno riješil problem. Ili se riješil motora  :mrgreen: