Zablokirao motor - tražim uzrok?

H@k

Member
Pozdrav,

WR450F, pri vožnji trznio par puta prije nego je skroz zatrzao i izgasio se. Posljedica je da se jako teško moglo verglati (3-4 puta teže nego normalno), nesto fizički blokiralo...
Kada sam skinuo glavu cilindra mogao sam zavrtit klip do GMT i do DMT otprilike, znaci vrtim sa gedorom u jednu stranu, dode do GMT i tu ga nešto zablokira i ne ide dalje. Onda sam vrtio u kontra smjeru i dođe do DMT i zablokira. Ne znam kako se izraziti, ali nije htio napraviti cijeli krug na radilici, već samo GMT i dalje nije htio provrtiti, pa u kontra smjeru do DMT i dalje nije htio provrtiti... U momentu kada sam skinio cilindar i izvukao jedan klizač faznog lanca sve ide ko podmazano, a ja zbunjen, nisam siguran do čega je bilo. Sklopio sam ugrubo cilindar i glavu, te vrti uredno. Što bi moglo biti, što da mijenjam? Zbunjen sam :S Jeli klizač faznoga lanca mogao zajesti nekako, jeli mozda lezaj na klipnjači blokirao, Jeli ležaj radilice, ili možda neki problem sa faznim lancom? Lanac nije preskočio i sve izgleda ok :S
 
Po tom opisu,more bit svasta i nista,po pocetnom opisu su lezajevi radilice,a onda opet sve vrti kako treba...cudan slucaj,al more lako biti da su leteci...,paa je bilo ulja u makinji... :(
 
Last edited:
Pozdrav,

WR450F, pri vožnji trznio par puta prije nego je skroz zatrzao i izgasio se. Posljedica je da se jako teško moglo verglati (3-4 puta teže nego normalno), nesto fizički blokiralo...
Kada sam skinuo glavu cilindra mogao sam zavrtit klip do GMT i do DMT otprilike, znaci vrtim sa gedorom u jednu stranu, dode do GMT i tu ga nešto zablokira i ne ide dalje. Onda sam vrtio u kontra smjeru i dođe do DMT i zablokira. Ne znam kako se izraziti, ali nije htio napraviti cijeli krug na radilici, već samo GMT i dalje nije htio provrtiti, pa u kontra smjeru do DMT i dalje nije htio provrtiti... U momentu kada sam skinio cilindar i izvukao jedan klizač faznog lanca sve ide ko podmazano, a ja zbunjen, nisam siguran do čega je bilo. Sklopio sam ugrubo cilindar i glavu, te vrti uredno. Što bi moglo biti, što da mijenjam? Zbunjen sam :S Jeli klizač faznoga lanca mogao zajesti nekako, jeli mozda lezaj na klipnjači blokirao, Jeli ležaj radilice, ili možda neki problem sa faznim lancom? Lanac nije preskočio i sve izgleda ok :S

Pozdrav,

Šteta, to je zvijer. ;)
Koje godište, koliko km, vlasnik koliko dugo, koja lokacija, možda povijest servisa?
Imao sam sličan motor (CRF 450X) vozio na servise ne isplati se sam raditi, prekompliciran je a vrlo lako nastane šteta.
Sretno u svakom slučaju!
 
Motor ne okreci u obe strane, jer imas kvacilo preko kojeg anlaser vrti motor u jedom smjeru jer mozes ga tako pokvariti.
Sad kad si sve rasklopio, skini negdje upute za popravku i tocku po tocku sve premjeri i vidi da li je u toleranciji.
Pokupuj sve lezajeve i dijelove koji nisu u toleranciji, brtve i sklopi.
Naspi mineralno ulje, vozi 500 km i opet, novi filter i sinteticko ulje i miran 2-3 sezone.
 
Sad ti je idealna sansa za slozit kako triba samo ga odnesi nekome sta zna sta radi.
 
Motor je star 3 godine i jako očuvan. Ima 100 radnih sati. Prije nego je stao palio na prvi zub i nikad ništa nije šuškalo... Znaci, nisam sve rasklopio, otvoren je samo gornji dio i to nije bio nikakav problem ( 3-4 sata vremena dok se sve uredno otvori i posloži). E sada, donji dio se svakako ne bih usudio sam. U gornjemu dijelu mogu samo promijeniti ležaj klipnjače i sve dihtunge. Trebam li strojno ravnanje glave prije sklapanja? Dakle, nešto je popustilo u trenutku kada sam izvukao klip iz cilindra. Pretpostavka je da je ili ležaj klipnjače ili vodilica faznog lanca jer su te dvije stvari jedine dobile drugačiji hod nego kad su bile u cilindru. Da je do ležaja radilice nema razloga da odjednom popusti jer se nikakva promjena nije dogodila. Samo odbacujem logički neke stvari ukoliko neću raditi bottom end rebuild.
 
Motor je star 3 godine i jako očuvan. Ima 100 radnih sati. Prije nego je stao palio na prvi zub i nikad ništa nije šuškalo... Znaci, nisam sve rasklopio, otvoren je samo gornji dio i to nije bio nikakav problem ( 3-4 sata vremena dok se sve uredno otvori i posloži). E sada, donji dio se svakako ne bih usudio sam. U gornjemu dijelu mogu samo promijeniti ležaj klipnjače i sve dihtunge. Trebam li strojno ravnanje glave prije sklapanja? Dakle, nešto je popustilo u trenutku kada sam izvukao klip iz cilindra. Pretpostavka je da je ili ležaj klipnjače ili vodilica faznog lanca jer su te dvije stvari jedine dobile drugačiji hod nego kad su bile u cilindru. Da je do ležaja radilice nema razloga da odjednom popusti jer se nikakva promjena nije dogodila. Samo odbacujem logički neke stvari ukoliko neću raditi bottom end rebuild.

Vau skoro novo, treba 2. ili 3. servis (cca 6000 km?) ako se ne vozi hard enduro.
Zorić Moto Trade Karlovac, ovlašten i za Yamahu, meni je sredio Hondu kao novu.
Ljudi iz Slovenije i Istre dovoze motore kod njega.
 
Vrati cilindar, bez faznog lanca, i probaj okretati, tako ćeš znati na koji dio treba obratiti pažnju. Ako normalno okreče, bez zapinjanja, onda je problem u faznom lancu ili njegovoj vodilici, ako zapinje, onda je problem u radilici.
 
Samo jos neznamo dali je bilo ulja u motoru ... :cool:
 
Bilo ulja i antifriza, sve uredno... Napominjem, sada kada sam spojio sve nazad, vrti uredno i nista ne zapinje niti šuška... Treba li ravnanje glave prije sklapanja? Dobio sam tu informaciju da se glava ravna nakon svakog skidanja...
 
To se radi kad motor zakuha,onda glava malo dobije te se ravna,ako je temperatura bila radnaa i ok.,phici novi dihtung i sve ok...,ka bi svaki put ravna glavu na skidanju,nestala bi... (y)
 
To se radi kad motor zakuha,onda glava malo dobije te se ravna,ako je temperatura bila radnaa i ok.,phici novi dihtung i sve ok...,ka bi svaki put ravna glavu na skidanju,nestala bi... (y)

Iz kojeg to iskustva pricas?
 
Mislim da bi ležaji blokirali jedino ako ostane bez ulja
Bilo ulja i antifriza, sve uredno... Napominjem, sada kada sam spojio sve nazad, vrti uredno i nista ne zapinje niti šuška... Treba li ravnanje glave prije sklapanja? Dobio sam tu informaciju da se glava ravna nakon svakog skidanja...

Ne vidim zašto bi se glava ravnala ako površine nisu oštećene i ako nema propuštanja. Na kraju krajeva, pretpostavljam da postoji brtva glave. Inaće, zašto nagađati o tome, skini servis manual za taj motor i tamo ti sve piše. Mala digresija: Na žalost čini mi se da dosta ovih naših majstora za motore nikad nije pročitalo nikakvu servisnu knjigu nego sve rade prema nekoj intuiciji ili što su naučili gledajući druge.