Zapekao saraf u aluminiju ??

Taj vijak netrazi veliku silu al sivonja stegne da se neodvida
Da li ste ikade vidjeli tragove "bakrene masti"na originalnoj postavi?
Jesam i sam sam je stavljao po uputama proizvodjaca.
Nije to mast za trackanje vec se zna di se stavlja
 
Da li ste ikade vidjeli tragove "bakrene masti"na originalnoj postavi?
tako današnji stručnjaci kamufliraju neznanje, i s puno loctitea...jebiga, lakše zalijepiti nego tražiti po manualu, a osjećaja i iskustva ionako nemaju :mrgreen:
 
Ti bakreni premazi se kao i oni na bazi molibden disulfida koriste se na rastavljivim spojevima koji su izloženi velikim temperaturama. Znači vijci i brtve glava, spojevi ispuha i slično. Iako ih možeš koristiti i na bilo kojim drugim običnim spojevima, neće naštetiti ali samo trošiš premaz bezveze. Svrha ovih premaza nije podmazivanje (nikad nećete neki ležaj podmazat s ovim) nego sprječavanje da spoj zapeče. Svrha ovičnih masti je podmazivanje nekih pokretnih elemenata (ležajevi, osovine itd).

Što se tiče aluminija i čelika to je poznato da nisu baš najsretnija kombinacija zbog korozije aluminija. Majko mila kad zapeče čelični vijak u aluminiju, odmah znam da ću morat bušit i narezivat novi navoj.
 
Nisam, a kao sto sam napisao, ni ne koristim ju (bas nigdje na motoru, pogotovo ne na kocnicama :mrgreen: ) iako ce u velikoj mjeri sprijeciti koroziju kad su seraf i aluminij u pitanju, to je ionako nesto sto se pojavi nakon niza godina pa u originalnoj postavi ni nema smisla. Mozda sam samo trebao dodati da ju nikako nebi koristio u "slijepim" navojima
Sad sam zbunjen- ovi vijci ne idu preko na drugu stranu kroz čizmu vilice, nego su upravo slijepi navoji, što sad tu staviti tu mast ili ne? Isti slučaj je s malim vijcima sa specijalnim glavicama koji drže disk na zadnjem kotaču, s njima isto bude sexa , njih sam sad nuljio i zašrafio. Je li bolje nauljiti ili litijevu mast staviti? Što je s podloškama- po katalogu ih ispod tih vijaka na vilici nema. Staviti ili ne? Okrugle glatke klizne, rascijepne ili zvijezdaste?
Odzračni pipci na kočionim kliještima su posebna priča kako tek oni zapeku, kočiona tekućina ih nagrize pa zahrđaju, zato njih preventivno par puta godišnje malo otpustim i zašrafim natrag.
 
Last edited:
Sad sam zbunjen- ovi vijci ne idu preko na drugu stranu kroz čizmu vilice, nego su upravo slijepi navoji, što sad tu staviti tu mast ili ne? Isti slučaj je s malim vijcima sa specijalnim glavicama koji drže disk na zadnjem kotaču, s njima isto bude sexa , njih sam sad nuljio i zašrafio. Je li bolje nauljiti ili litijevu mast staviti? Što je s podloškama- po katalogu ih ispod tih vijaka na vilici nema. Staviti ili ne? Okrugle glatke klizne, rascijepne ili zvijezdaste?
Odzračni pipci na kočionim kliještima su posebna priča kako tek oni zapeku, kočiona tekućina ih nagrize pa zahrđaju, zato njih preventivno par puta godišnje malo otpustim i zašrafim natrag.

Da odrzavas redovno motor ovo ti se nebi dogodilo. :ROFLMAO:
 
Ovo su 30 godina stari motori o kojima ja pričam. I kočioni sistemi 30 godina stari (koji još uvijek rade odlično kad ih se reparira). Pitao sam ipak za savjet što sad s masti i podloške da ili ne.
 
Jedan vijak sam bez ikakvog problema odšarafio. No, drugi je uhvatio nevjerojatno, plus i vjerojatno nekvalitetan vijak, mekan.
Amaterska greška .. ;)

Sve ostalo si relativno dobro napravio, samo do svega toga nije trebalo uopće doći ..
 
I ja sam shvatio logikom kasnije da sam trebao jako polako popuštati jedan pa drugi, a ne osloboditi jedan pa se drugi onda napnuo.
 
Da, on zapravo i nije zapekao jer sam ih stezao prije kojih godinu dana . I to je jedini dio na motoru gdje se takvo što može dogoditi da djeluje takva opružna sila i tu sam zeznuo, Kad nemaš od koga naučiti pa onda tako naučiš na greškama koja me mogla koštati skupo. Da je pukao, izzbušiti to i izvaditi van je teška muka, to sam prošao jer je prijašnjem vlasniku baš taj vijak pukao i ostao unutra.
Zapravo ima još takvih mjesta gdje djeluje takva opružna sila- na trokutima vilica koji drže upside down tubove-po dva imbusa sa svake strane pojedinog trokuta, samo su tamo daleko deblji vijci.
 
Last edited:
Da malo dignem temu, na kupljenom starom Aprilia rx 50 slomili su usadni vijak koji steže osovinu kotača. S obzirom da je prednji kraj izvrsno stanje (radaelli stainles steel inox obruč , jednostavno neuništiv što se korozije tiče) i marzzochi upside down vilice vrlo očuvane, trebalo je riješiti taj problem. Probao sam uobičajene stvari, bušenje , grijanje i svinjski rep, jedna veličina, pa veći, pa nabijanje u rupu inbusa, križnog i torxa -ni mrdnuti- odustao sam od toga. Samo sam napravio još gore jer je sad puknuti vijak bio izbušen i dublje, a plan je bio ići zavarivati maticu. Nisam nikakav majstor u pogledu zavarivanja, stari gorenje klasični aparat je izgorio, kupio sam ovaj ippo tools jeftilen. Punio sam rupu pikanjem i pokušavao više matica zavariti, no na svakoj je var pustio . Po svemu sudeći, nekompatibilni materijali. Onda sam na napikani materijal navario vijak neki stari i gle čuda, var je uhvatio i izvadio sam usadni vijak van. Pouka mi je za dalje da više nikad ni ne pokušavam drugačije nego zavarivanjem vijka gore. Svinjski rep širi vijak i ovaj se još bolje uhvati, jednom mi je pukao unutar unutar vijka i onda je jedino tokar to riješio na glodalicu jer se svinjski rep baš i ne da izbušiti.