Zašto nema novih choppera

Pitat cu po cijenu da ispadnem glup: Koja je prednost neimanja ABS-a?

Iovako težak motor je teži zbog njega (na cbr1000rr 2014 je bilo preko 10 Kg, pumpa cijevi i ostala sranja), kompliciran sustav nepotrebno (teži za odzračiti, više komponenti za pokvariti se, više crijeva koje treba mijenjati kad im dođe vrijeme), ne sviđa mi se kako ABS radi kad se aktivira, osobito na stražnjem kotaču.

Kažu da spašava u lošim uvjetima, al imam popriličan broj kišnih (a i ''običnih'') kilometara i nikad ga nisam poželio.

Ovo je neki dan na Plitvicama, išao sam Zagreb - Split.


X11 je imala CBS, koji sam također jedva dočekao skinuti dolje.
''Tup'' osjećaj kočnice i nije mi dozvoljavala ''zabavu''.
 
  • Like
Reactions: cadjo
Što se tiče ABSa... zadnji Beverly koji je ušao u HR 2015 ili 2016 bez ABS je bio moj. Nikako ga nisam htio iako sam na prošlom pao upravo zbog toga no tada to nisam shvaćao/prihvaćao. Nakon toga se više nije niti moglo kupiti novi motor bez ABSa. Uglavnom, sad sam siguran da se ove sezone barem tri izgledna pada nisu dogodila zbog ABSa. Zadnji u prošli četvrtak, na praznik, još uvijek mi nije jasno kako sam uspio zakočiti i baciti motor lijevo pa desno da obiđem auto.
 
  • Like
Reactions: gvo and Mocippaldi
ja osobno isto nemam neka dobra iskustva s ABS-om, pred 2 god sam skoro auto pogodil u bunker radi tog ABS-a...
gledam lijevo/desno (vozimo se u koloni), a ovaj ispred u autu zakočil iz čista mira jer se sjetil skrenut lijevo, auti mu idu s nasuprotne, a s desne rizolčina...nisam imal kud... taman sam stal da dotaknem njegov desni ćošak branika (prednja i zadnja kočnica) jer sam što više htel proširit putanju kočenja... uvjeren sam da bi jedno 30% manji put kočenja imal bez ABS-a jer sam do tog trenutka sve motorine imal bez ABS-a...
ugl. za nekog ko NE zna kaj radi mislim da je definitivno plus ABS da ga sačuva od glupih proklizavanja prednjeg, inače ne znam, dosta konzervativno radi, pogotovo na zadnjoj kočnici, pa i nisam neki fan :cautious:
Ali, za panična kočenja, spašava barem od proklizavanja...
 
  • Like
Reactions: Nero
Mislim da se nismo razumjeli. Za mene je cinjenica da je ABS definitivno ogroman plus kod motora znao ili ne znao sta radis i to je dokazano i empirijski i teoretski. Evo Mate zna sta radi i ima skustva na bacanje pa ga je ABS vise puta spasio.
Mene zanima koliko vam fali taj ABS na chopperima i retro nakedima u ovom slucaju, jer to nisu motori koji se divljacki voze kao npr. R-ovi ili supermoto. Da li ta tezina pomaze donekle da ne proklize prednja guma pri panicnom kocenju?
Ufff, opet sam se opasno napalio na MT01. Naked sa srcem choppera. Izgleda da je meni najgore doci na ovaj forum i dobiti ideju. Jos malo pa cu biti k´o Moon sa 40 motora u garazi :mrgreen:
 
Ja sve motore i skutere vozim isto. Kupio sam Diavela u nadi da ću se naučiti voziti smirenije ali kako vrijeme prolazi vidim da to neće biti baš tako lako. Probao sam puno toga, uključujući Scramblere i manje nakede i na kraju se opet isto vozio. Gas pa vidiš do kud možeš tak da nije stvar u motoru nego u glavi... mahom praznoj.:mrgreen:
 
Mt01 je ok motor.
Kupuj, jer će im cijene otić.
Otišle su već 😎
Ima mi ga frend ali ga još nisan proba,on sam kaže da je prezadovoljan,ima priko 100 000 na njemu.Naglasija je da je jako zajeban dok ga pravo ne upoznaš,ipak je to makina sa visokim težištem i masu kg.
Uglavnom jedan od boljih Yamahinih uradaka 😎
 
Ja sve motore i skutere vozim isto. Kupio sam Diavela u nadi da ću se naučiti voziti smirenije ali kako vrijeme prolazi vidim da to neće biti baš tako lako. Probao sam puno toga, uključujući Scramblere i manje nakede i na kraju se opet isto vozio. Gas pa vidiš do kud možeš tak da nije stvar u motoru nego u glavi... mahom praznoj.:mrgreen:
Pojasni...koji parametar ti je prevagnuo za smirenu vožnju?
 
Jedan od razloga što sam s Fazera prešao na Stroma je bila želja da probam drugačiji stil vožnje i zaista sad i vozim drugačije (y) npr sad kad sa Stromom vozim slalom uredno dajem žmigavac što prije nisam :mrgreen:
 
  • Haha
Reactions: cadjo
Jedan od razloga što sam s Fazera prešao na Stroma je bila želja da probam drugačiji stil vožnje i zaista sad i vozim drugačije (y) npr sad kad sa Stromom vozim slalom uredno dajem žmigavac što prije nisam :mrgreen:


dok nisi se zarazio aliexpressitisom Pafdemija sa djelovima dobro je.


Cijepi se. Misli na druge.
 
ja osobno isto nemam neka dobra iskustva s ABS-om, pred 2 god sam skoro auto pogodil u bunker radi tog ABS-a...
gledam lijevo/desno (vozimo se u koloni), a ovaj ispred u autu zakočil iz čista mira jer se sjetil skrenut lijevo, auti mu idu s nasuprotne, a s desne rizolčina...nisam imal kud... taman sam stal da dotaknem njegov desni ćošak branika (prednja i zadnja kočnica) jer sam što više htel proširit putanju kočenja... uvjeren sam da bi jedno 30% manji put kočenja imal bez ABS-a jer sam do tog trenutka sve motorine imal bez ABS-a...
ugl. za nekog ko NE zna kaj radi mislim da je definitivno plus ABS da ga sačuva od glupih proklizavanja prednjeg, inače ne znam, dosta konzervativno radi, pogotovo na zadnjoj kočnici, pa i nisam neki fan :cautious:
Ali, za panična kočenja, spašava barem od proklizavanja...

ABS konzistentno koči u svim uvjetima i stanjima svijesti. Ljudska glava ovisi o stresu, raspoloženju, umoru, koncentraciji...jedan dan možeš bit u zoni 100%, drugi
voziš na autopilotu i razmišljaš o desetim stvarima. Generalno, za commuting nikad ne bi uzeo motor bez ABS. Za magistralu/vikend igračka možda.

Na zadnjoj se pali previše, ali zadnjom ionako rijetko kočim. 50000km, a zadnje pločice su još oem.
 
Pa da, svi u mislima vozimo na 100% dok je realnost bitno drukčija. Od količine vremena provedene na dva kotača koncentracija je maksimalna u najboljem slučaju u 50% vremena i upravo zato mi je besmisleno negirati ili izbjegavati elektronska pomagala.
Kad počneš intezivnije kočiti zadnjom, odnosno ako imaš motor koji to dozvoli, vožnja postaje neusporedivo fluidnija.
 
  • Like
Reactions: Musashi and Luke